Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3415
Jeg og Degoz her på forumet stakk natt til mandag ut til et fort ved Onsøy, som ligger i fredrikstad kommune, vi parkerte bilen rundt kl. 01.30 tror jeg, så startet vi å lete etter dette fortet, tror vi gikk i sikkert 45 min. før vi fant ut at vi hadde driti oss skikkelig ut. Det endte med at vi kjørte tilbake til Fredrikstad sentrum, å kjøpte hamburger på shellen i fredrikstad før vi dro tilbake, på kanten til å meie ned 2 rådyr på veien til fortet.

Når vi ankommer veien vi var i, dukker skiltet til fortet opp åpenlyst, litt av en facepalm etter alt vi var igjennom, så her får dere bilder fra turen.







Bildene over er de 45 minuttene vi lette etter fortet, greide å skade foten på den tullete gå turen der -.-















Kommandohuset der borte


Ja, Torgauten fort ja. Om du drar dit på en søndag så kan du til og med få omvisning på de plassene som er avlåst.
Sitat av Fellix Vis innlegg
Ja, Torgauten fort ja. Om du drar dit på en søndag så kan du til og med få omvisning på de plassene som er avlåst.
Vis hele sitatet...
ifølge lappen som hang på porten, var siste omvisning i september... :/
Sist endret av Luci Tristis; 27. oktober 2011 kl. 15:09.
Awesome.
Digger det.
Flotte bilder forresten :-) KP
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Mange og gode bilder! Selv om det ser ut som trappene bare går nedover og nedover langt unner bakken Deilig med lys der inne da, og at så mye var åpent selv om omvisningene var slutt for i år, selv om jeg regner med at det var en del låste dører også?
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Mange og gode bilder! Selv om det ser ut som trappene bare går nedover og nedover langt unner bakken Deilig med lys der inne da, og at så mye var åpent selv om omvisningene var slutt for i år, selv om jeg regner med at det var en del låste dører også?
Vis hele sitatet...
Den "uteboden" gikk langt ned under bakken :P
mye som var låst der også, en gitter dør som hadde kjetting med lås, mange ganger jeg tenkte "hva er det de skjuler for noe?"

Men alt i alt var det veldig mye spennende, skal sies at øvre del av fortet er forbudt for turgåere og ellers siviliserte.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvordan kommer man seg dit? Har du noe veibeskrivelse? Har googlet osv maaasse, men finner ikke noe relevant.
Kult sted, gratulerer med det
Badass at kanoner står der enda
KP
Sitat av -puzzle Vis innlegg
Hvordan kommer man seg dit? Har du noe veibeskrivelse? Har googlet osv maaasse, men finner ikke noe relevant.
Vis hele sitatet...
du får sende pm da så ordner jeg det.
Veldig spennende sted! Bra bilder. Har dette stedet fremdeles noen militær verdi, eller er hele området et museum?
Sitat av peerulvulv Vis innlegg
Veldig spennende sted! Bra bilder. Har dette stedet fremdeles noen militær verdi, eller er hele området et museum?
Vis hele sitatet...
Området er et museum. Norge har ikke lenger noen kystfort i stridsdyktig stand igjen langs norgeskyststen.
Kult! Har vært der selv, foruten inne i bygningene da.
Spennende indeed!