Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 6149
Hallo!

Har en hjerneskadet venn som elsker busser, og sitter som regel i timer og ser på filmer om bussimulatorer på youtube. Derfor har jeg lyst å kjøpe/laste ned en bussimulator til han. Eneste problemet er at den må være relativt enkel. Eneste kravet er at du må kunne kjøre, og se inni bussen. Passasjerer og sånt blir for avansert. Har sett på omnibussimulator, men lurer på om det blir litt vell avansert.

http://www.youtube.com/watch?v=GR7M3...eature=related
Noe ala dette.

På forhånd, takk.
"It is important that you respect and abide by the timetable and the highway code. Even on the highways and country roads, there is a speed limit!" Vet du om det går an å ta på noe som helst "frimodus"?. Hvis noen har demoer til noen av forslagene, så er det bare å komme med de. Grafikk er heller ikke et must, bare det ser ut som en buss...
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
GTA4, stjel en buss...
Har tenkt på det, men noen problemer.

-Han ville aldri klart å stjele en buss

-Han vill kjørt for fort, og fått politi etter seg.

-Han ville krasjet alt for mye.

Da blir det enklere med et buss spill. NB! Ratt er et must.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Har tenkt på det, men noen problemer.

-Han ville aldri klart å stjele en buss

-Han vill kjørt for fort, og fått politi etter seg.

-Han ville krasjet alt for mye.

Da blir det enklere med et buss spill. NB! Ratt er et must.
Vis hele sitatet...
ikke klart å stjele en buss? kompisen din må være århundrets verste gamer

politiet på IV bryr seg forresten ikke om farta
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
ikke klart å stjele en buss? kompisen din må være århundrets verste gamer

politiet på IV bryr seg forresten ikke om farta
Vis hele sitatet...
Tror du burde lese DET med at kameraten hans var hjerneskadet, en gang til.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Har tenkt på det, men noen problemer.

-Han ville aldri klart å stjele en buss

-Han vill kjørt for fort, og fått politi etter seg.

-Han ville krasjet alt for mye.

Da blir det enklere med et buss spill. NB! Ratt er et must.
Vis hele sitatet...
Tast inn noen cheats for å fjerne politiet, og skriv inn "thgloj" så fjerner du nesten all trafikk og fjerner alle mennesker.

For enda bedre realisme kan du jo skaffe "Euro truck simulator" ved å søke litt rundt så kan du laste ned noen busser og erstatte dem med trekkvognene.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Kikket litt rundt og kom over Bus simulator 2 demo, med gratis nedlastning. Nå har jeg ikke spillt spillet selv, men spillet har visstnok en enkel og brukervennlig interface. Kan jo være verdt et forsøk å laste ned demoen og prøve det.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Tror du burde lese DET med at kameraten hans var hjerneskadet, en gang til.
Vis hele sitatet...
Var det seriøst ment?
Hvorfor ellers ville man ha en buss simulator?

OP:

http://www.youtube.com/watch?v=-ZNxc-J_-Cg blir kanskje for avansert igjen?
Du har jo Bus Driver eller rigs of rods som bussjåfør kan jeg vel gi min ekspertanalyse av disse spillene og si at Bus Driver er mest realistisk.

Edit: RoR er gratis open source, mens Bus Driver er gratis demo, evt hele på bukta...
Sist endret av MB300Diesel; 13. juli 2011 kl. 23:09.
Du er en god venn:-)
Kanskje en trucking simulator. også kan du bytte ut et lastebil-skin med en buss?
City Bus Simulator 2010 ser jeg at en kan laste ned demo av. Kan være verdt å sjekke ut
Fint tenkt av deg Hva med å laste ned en del av dem og la han prøve? Kan jo være han liker/får til en av dem bedre enn du antar?
Sitat av epifant Vis innlegg
Fint tenkt av deg Hva med å laste ned en del av dem og la han prøve? Kan jo være han liker/får til en av dem bedre enn du antar?
Vis hele sitatet...
Kp til deg for ein smart ide
Litt off-topic, men kompisen din har vel ikke tilfeldigvis en brukerkonto på VG Debatt?
Der også er det en hjerneskadet type som er helt lidenskapelig opptatt av busser. Samme gutten?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Var det seriøst ment?
Vis hele sitatet...
Er du helt idiot?

Du burde skifte navnet ditt her på forumet, for det passer virkelig ikke deg å hete det!
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Tror du burde lese DET med at kameraten hans var hjerneskadet, en gang til.
Vis hele sitatet...
1. still easy shit å skaffe bussen
2. med tanke på ordvalget trodde jeg han mente en litt korka tulling med en syk fetish for busser. kjenner en lignende selv. beklager hvis du fant innlegget mitt støtende
Ooooog der fikk jeg en trang til å laste ned noen bussimulatorer...
Etter min erfaring er det dog litt kjedelig
Tusen takk for alle forslag! Skal sjekke det ut i morgen. Hvis noen Har noen anbefalinger til noen andre spill, er det også bra. Kan nevne at han liker brannbiler/politibiler og spesielt politihunder. Er det et skytespill er det for "vanskelig" på pc(Han har ps2), og kan ikke vœre noe særlig vanskeligere enn ratchet and clanck . Cheatcodes er da selvfølgelig greit, og Evig ammo kan vœre greit

Mvh

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Litt off-topic, men kompisen din har vel ikke tilfeldigvis en brukerkonto på VG Debatt?
Der også er det en hjerneskadet type som er helt lidenskapelig opptatt av busser. Samme gutten?
Vis hele sitatet...
Han kan såvidt snakke. Han klarer dog å gjøre seg selv forstått.

Vangsfreaken: ehh, tror nok ikke det.

Hadde han bare hatt en fetish, hadde han fått skaffe seg en selv.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg

Vangsfreaken: ehh, tror nok ikke det.

Hadde han bare hatt en fetish, hadde han fått skaffe seg en selv.
Vis hele sitatet...
jeg kunne jo ikke vite det? regna med han kanskje ikke hadde så mye peiling att han klarte å skaffe, installere og cracke spillet

beklager missforståelsen
Hvis han liker politi og brannbiler, hva med å gi han "Emergency 4?" Dersom det ikke er for vanskelig, så går det ut på at du skal styre politi, brann og ambulanse frem og tilbake til forskjellige situasjoner!

Eller hva med et av need for speed spillene? (Politi der og!)
Han har need for speed. På emergency 4, Har du noe time limit? Ellers høres det ut som en god kandidat.
Killkalle1: Til PS2 har du 18 wheeler som jeg brukte noen timer på back in the day... Det er heller ikke fryktelig avansert. Anbefalt fra 3 år står det på eska.
Sitat av MB300Diesel Vis innlegg
Killkalle1: Til PS2 har du 18 wheeler som jeg brukte noen timer på back in the day... Det er heller ikke fryktelig avansert. Anbefalt fra 3 år står det på eska.
Vis hele sitatet...
Hard Truck er bedre
"en venn av meg" i beste klaraklok stil <3
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
hvis han generelt liker store kjøretøy kan 18 weels of steel kanskje være noe for han? Mener å huske at man kan redusere trafikk osv, og det er kompitabelt med ratt. mye landeveiskjøring også
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
1. still easy shit å skaffe bussen
2. med tanke på ordvalget trodde jeg han mente en litt korka tulling med en syk fetish for busser. kjenner en lignende selv. beklager hvis du fant innlegget mitt støtende
Vis hele sitatet...
Og du forsvarer deg fortsatt? :P
Mener det kom ut et nytt buss spill nå, poenget er p kjøre fortest mulig da, skal se om jeg finner det


Ser at youtube videoen er fra 2009 men ble lagt ut på Torrentbytes for litt siden
Sist endret av mr_james; 14. juli 2011 kl. 17:33.
Sitat av kdc_hero Vis innlegg
Er du helt idiot?

Du burde skifte navnet ditt her på forumet, for det passer virkelig ikke deg å hete det!
Vis hele sitatet...
Jeg opplever faktisk ofte at folk kaller venner av seg for f.eks "hjerneskadet idiot som har helt dilla på busser" når de virkelig har dilla på f.eks busser og det er det eneste de er opptatt av.

Beklager visst du fant det støtende, at jeg ikke skjønte at han mente at vennen hans var bokstavelig talt hjerneskadet.
Til de som ikke har skjønt det, ja, han har en hjerneskade. Men han er fortsatt en god venn though.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Og du forsvarer deg fortsatt? :P
Vis hele sitatet...
glem det, umulig å missforstå noe her uten tusen brukere som skal kritisere det....
Kansje han kunnet få sponset en tur til amerika hvor de driver med Desertbus som er et veldedig prosjekt som går ut på at de skal spille verdens kjedeligste spill oppfunnet. Spillet går tilfeldig vis ut på å kjøre en buss igjennom en ørken og tilbake - i sanntid.

Gameplay fra spillet.

Det kan jo hende han liker spillet som det er, men det er fryyyyyyyktelig kjedelig, så akkurat det er tvilsom. Men å reise til usa for og delta på den eventen som desertbus er hadde jeg takket ja til any day!
Sist endret av murloc; 14. juli 2011 kl. 19:16.
Bare det ser ut som en buss er han fornøyd.
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Bare det ser ut som en buss er han fornøyd.
Vis hele sitatet...
Sjekk den videoen jeg linket til da. Tviler på at spillet kan koste noe heller.
Skal gjøre, det er på mobilen nå.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Litt off-topic, men kompisen din har vel ikke tilfeldigvis en brukerkonto på VG Debatt?
Der også er det en hjerneskadet type som er helt lidenskapelig opptatt av busser. Samme gutten?
Vis hele sitatet...
http://vgd.no/kultur-og-fritid/backs...ette-er-herlig
Er du seriøs? Skrev jo at han ikke kunne skrive.
har en venn som har ekstrem interesse for busser selv. her i gården er det tog som gjelder er uansett ikke noe gale med å like store tunge maskiner som kan drepe deg nokk så lett, forøvrig utrolig bra at du vil hjelpe vennen din med å finne et spill
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Er du seriøs? Skrev jo at han ikke kunne skrive.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro innholdet av tråden på VGD var poenget til Realist1.

Jeg har vært opptatt i det siste med å spille Spill

Nylig har jeg spilt Busspillet OMSI jeg har anskaffet

Her har jeg parkert flere busser på busstasjonen :
http://i56.tinypic.com/2pynugy.jpg
http://i55.tinypic.com/nd1kjn.jpg

Det som er bra med spillet:

- Kjøre mange fine 2 etasjer busser i Sommer og vinter , dag og natt
- Ta på passasjer og selge Biletter, gi korrekt veksel tilbake
- Passasjer kjøper bilett og du kan se de sette seg i bussen
- når de skal av står de i midtgangen
- passasjerene blir rasende hvis du krasjer
- Masse knapper trykke på Lys, vifte, vinduspussere osv..
- Skilte bussen korrekt og programere bilettet maskinen
(har instalert en mod så jeg kan bruke penger i Euro)
- Realtistiske lyder og Busser i trafikk
- Holde bussruter
- Tanke bussen når tanken blir tom
- Bra grafikk
- Kan laste ned mange byer og nye busser
Vis hele sitatet...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har han fått Farming simulator 2011(Han liker traktorer) og Forklift simulator. Har fått butikken til å bestille Buss simulator 2011. Tusen takk for hjelpen!
Man kan kjøre buss på Midtown Madness 2, har selv en onkel med downs syndrom som storkoser seg med dette spillet.

Edit: Kan også si at jeg har gitt ham den gamle gamecuben og ps1/2en min, de enkleste spillene klarer han veldig bra. Mye need for speed og mario. Så kanskje du har en gammel spillkonsoll liggende ?
Sist endret av happy violence; 5. august 2011 kl. 21:23.
Har som sagt ps2. Skal se på det, tror han spillte Midtown Madness 2 før.
Jeg har Bus Simulator. Jeg bruker det aldri, så send meg adressen på PM så er spillet ditt.
Da er Bus Simulator på vei i posten til deg, killkalle1, regner med at den er fremme på torsdag/fredag.. Får håpe kompisen din får glede av det
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Må bare takk Hobby igjen, han ble veldig glad.

Anyway, nå for tiden er han veldig interessert i skyting, og jeg leter derfor etter et skytespill til samme fyren(Førstepost).

Kriteriene(Alle blir selvfølgelig vanskelig å oppfylle)

-Militære. Dette er ikke sååå viktig.
-Skyting
-Helst politi, politibiler, ambulanse osv.
-Må han en slags GodMode.
-Hunder er et stort pluss. Hester også
-Det meste som har med politi egentlig. + om du kan ha på deg politiklær også.
-Å "holstre" våpenet. Dette er veldig vikitig.

Har selv tenkt på GTA, men jeg er litt usikker.

Håper noen vet om et spill som kan passe. Platform er ikke viktig.

Sinken
GTA spillene fyller vel de fleste av dine punkter hvis du har det til PC og tar deg tiden til å modifisere småting som utseendet til karakteren din o.l.

Deer Hunter involverer både hester som transportmiddel og skyting, finnes også muligens god mode men usikker.

Fint gjort av deg forresten.
ARMA2 er ubersimulasjon og krever heftig maskin.. Vet ikke om du kan skru på godmode