Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 665
Jeg ønsker å distribuere noen filer, så jeg har derfor lagt de ut på The Pirate Bay. For å seede har jeg satt opp torrent programvare på 4 pc'er. Det merkelige er at det tar veldig lang tid å komme igang med å laste ned for andre klienter.

Den grønne streken på denne grafen viser nedlastingshastigheten:

http://www.buvik.org/div/slowtorrent.png

Den laster kun ned fra mine 4 dedikerte seed bokser. Hastigheten øker å øker, uten at det har blitt noen flere peers å laste ned fra. Jeg vil at mine 4 bokser skal gi fra seg data med maks hastighet med en gang.

Noen som vet hvordan man gjør det?


( De 4 boksene kjører 2*BitTorrent 7.2, 1*Vuze 4.6 og 1* rTorrent 0.8.6. Alle servere og klienten har 1 Gbps uplink. )
åssen nettlinje har du?
tar forresten litt tid før det oppdraterer seg på tpb.

send meg linken til det du uploader så kan jeg laste ned og hjelpe deg
Sist endret av 4asd13; 9. februar 2011 kl. 19:15.
> åssen nettlinje har du?
>

2 av de 4 seed boksene og klienten er koblet i den samme 1 Gbps switchen. De 2 andre har også 1 Gbps nettverksporter, med bra infrastruktur videre. Mangel på båndbredde er nok ikke problemet.

> tar forresten litt tid før det oppdraterer seg på tpb.
>

Ja, men seed boksene har seedet i en 36 timer allerede å er kjent av tpb. Klienten kobler seg til alle 4 med en gang. Dessverre får den bare 2 kB/s til å begynne med. Deretter øker det jevnt og trutt til man når ca 1 mB/s pr seed boks.


> send meg linken til det du uploader så kan jeg laste ned og hjelpe deg
>

Takk for det, men vi må vente litt med det. Da jeg ønsker å teste mer uten å forandre oppsettet. Vil ha 4 bokser som hver kan dytte ut nokk til at alle kan laste ned fort. Og da må de begynne å seed alle på maks.
Sist endret av Kongen; 9. februar 2011 kl. 23:30.