Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2174
Hei

Jeg har et problem, eller ikke noe problem egentlig, bare litt rart.
Kan sitte og se på en film eller noe sånt, fullscreen i VLC-player med bare bilde fremme.
Så plutselig flytter musepekern seg en millimeter, det scrolles et hakk, eller menyen for andre museknapp kommer frem. Uten at jeg har rørt musa!
Noen som vet hva det kan bety? Opplevd det samme??

Tanken har streifa meg at noen driver å køddehacker med meg, men det er grenser for hvor paranoid man skal være. Skjønner heller ikke hva som skal være så spennende på pcen min.

Har sjekka for virus og malware, det skal være i orden.
Pcen er relativt ny, har windows 7, musa heter Logitech mx518 og alt skal fungere bortsett fra en harddisk som maser litt.

Opplever også at hele windows UIet fryser, alt+tab funker, men jeg må trykke ctrl+alt+delete for å få det til å som normalt, men det tenker jeg bare er på grunn av den fuskende harddisken.

help!
Sist endret av Bothrops; 27. november 2010 kl. 15:06.
snu musa opp ned under filmen?
Hvilket underlag har du musa på?
Hvis det er ugjevnt, f.eks. en sofapute, kan musa ha problemer med å lese det ordentlig og "tro" at den er i bevegelse.

Prøv å bruke en skikkelig musematte og se om problemet forsvinner. Hvis det vedvarer kan det være noe galt med musa.
Sitat av Bothrops
Opplever også at hele windows UIet fryser, alt+tab funker, men jeg må trykke ctrl+alt+delete for å få det til å som normalt, men det tenker jeg bare er på grunn av den fuskende harddisken.
Vis hele sitatet...
Det opplever jeg også til tider. Gjerne etter jeg har lukket ned gitte spill.
Tror det er en forholdsvis vanlig bug, men vet ikke.
Sist endret av hedningen; 27. november 2010 kl. 15:31.
Fikk meg en latter når jeg leste tråd tittelen, tenkte med en gang at de var på tide at du fikk deg noe hvis det hadde begynte å spøke og greier der inne :P

Back to topic: har faktisk merket det samme med min mx518, bare at oss meg så er det bare at musa flytter seg litt. Men det skal bare en liten vibrasjon til for at det skal skje.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Trådstarter
Er 100% sikker på at jeg ikke flytter på den.
Musematta er en gammel stol med ganske ru overflate og brunt og beige stripemønster. Skal teste med vanlig matte nå.
Sitat av zeicko Vis innlegg
bare jeg som fikk feil inntrykk av tittelen ?
Vis hele sitatet...
Nei.
OT: Prøv å innstallere drivere osv på nytt,og koble fra musa når du ser film.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Er 100% sikker på at jeg ikke flytter på den.
Musematta er en gammel stol med ganske ru overflate og brunt og beige stripemønster. Skal teste med vanlig matte nå.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente er vis andre går noe i huset, så kanskje det vibrerer nok til at musa flytter litt på seg.

Til dere som bare skal kommentere tittelen på tråden: Det er ikke alle som tenker perverst HELE tiden. Det er veldig unødvendig å få masse kommentarer angående hva dere tenker når dere ser en tittel som kan tolkes.
Sist endret av Gt&Hoo; 27. november 2010 kl. 15:50.
Når jeg spiller bassgitar rører musen min seg. Kanskje det er noe lignende? At du kanskje ser på filmen med høytalere eller noe^^

EDIT: leste litt dårlig, så nå at den scrollet også..
Sist endret av affemelon; 27. november 2010 kl. 15:56.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Det jeg mente er vis andre går noe i huset, så kanskje det vibrerer nok til at musa flytter litt på seg.

Til dere som bare skal kommentere tittelen på tråden: Det er ikke alle som tenker perverst HELE tiden. Det er veldig unødvendig å få masse kommentarer angående hva dere tenker når dere ser en tittel som kan tolkes.
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt, Det er også ganger det er unødvendig med en morakpreken angående folks tanker rundt trådstarters tittel. Dessuten kan den ikke være så sensitiv.

OP, finnes det noen instillinger for å endre på det kanskje? Skal være unødvendig å måtte snu musa på hodet for å kunne se på film i fred, Da er det bedre å heller se om man finner en fiks. Prøv også å installere drivere på nytt som sagt høyere oppe her..
Sist endret av Fusjon; 27. november 2010 kl. 16:05.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Trådstarter
Var samme problemet med ordentelig musematte. Var borte fra pcen i 10 minutter og når jeg kom tilbake var høyre musetast-menyen oppe, i fullscreen mode på VLC. Ingen har vært å fikla.
Bruker standard windows-drivere, plug&play.
Sist endret av Bothrops; 27. november 2010 kl. 16:22.
underlaget kan ha mye å si for laseren, noen underlag kan reflektere laseren tilbake på den måten at den oppfatter det som bevegelse
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Var samme problemet med ordentelig musematte. Var borte fra pcen i 10 minutter og når jeg kom tilbake var høyre musetast-menyen oppe, i fullscreen mode på VLC. Ingen har vært å fikla.
Bruker standard windows-drivere, plug&play.
Vis hele sitatet...
Er musen trådløs? Hvilken modell er det? Merker du noe "slark" i noen av museknappene?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dyret Vis innlegg
Er musen trådløs? Hvilken modell er det? Merker du noe "slark" i noen av museknappene?
Vis hele sitatet...
Musa er type Logitech MX518
Med tråd.
Musa mi holder også på sånn, men det er fordi jeg har mistet den i gulvet å slått den i veggen, man må være snill med musa si
MX518 har det med å gjøre sånn om den blir dunket i veggen, mistet i gulvet eller mishandlet på noen som helst måte utenom vanlig bruk.

Kanskje det funker å skru ned sensetiviteten?

Hadde en MX518 som var noen år gammel, og etter flere år med "misshandling" klippa muset signalet til tider. Kjøpte meg ny!
Musa min "spøker" også når den blir litt klissete/uren. Hjelper å skrubbe den godt så slutter det å spøke...
Sitat av momentum Vis innlegg
Musa min "spøker" også når den blir litt klissete/uren. Hjelper å skrubbe den godt så slutter det å spøke...
Vis hele sitatet...
..hva i helvette x)
Musa mi som er på 5600 dpi, beveger seg når noen går på gulvet
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Musa mi som er på 5600 dpi, beveger seg når noen går på gulvet
Vis hele sitatet...

Vet ikke om du finner det positivt, men..
Den trådtittelen kan være veldig misvisende...
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Den trådtittelen kan være veldig misvisende...
Vis hele sitatet...

Støtter den