Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2239
activeisp selger domener til kr 5 ut dagen:

http://www.activeisp.no/campaigns/no/5years/?fo=510313

Høres mysteisk billig ut.

Jeg har allerede registrert et par, men fikk ikke opp spørsmål om DNS servere, så det kan vel ikke brukes til noe hvis man ikke har webhosting hos de også. Men kan jo være intresangt for å bare holde eller drive piratvirksomhet.

Er en diskusjon om det på skitx: http://www.skitx.com/forum/showthrea...=&postid=11871
Så med andre ord er det umulig og rette domenet mot din egen ip liksom?
Uansett, hvis du flytter domener til en annen ISP, for og kunne bruke andre nameservere, hvor mye pleier dette og komme på ?
Trådstarter
å flytte bruker ikke å koste noe, men man må betale for et år hos de man flytter til. Men her kan de være at activeisp trenerer.
5,-? det må være noe bak.. særlig når det er activeisp :P
Man pleier da å skygge unna activeisp, det eneste de er gode på, er support. Har jeg hørt.
Det MÅ være noe bak. Active ISP er dyre og noe driiiit (trust me, har erfaring). Som du ser er 2.åre dyrt igjen, mye dyrere enn andre, og i liten skrift står det: eksl. mva så år 2 blir rundt dobbelt så dyrt i forhold til andre steder f.eks. domeneshop.no
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
Er det slik at når du registrerer domene hos dem kan det kun brukes hvis man bestiller et webhotell fra dem? Isåfall, er dette lov om det ikke står nevnt i betingelsene?
Kan man kun bestille med kredittkort (visa og mastercard)?
Opprinnelig postet av Anox Cleevah
Kan man kun bestille med kredittkort (visa og mastercard)?
Vis hele sitatet...
neida, en trenger ikke det..
Tror dere det tar lang tid før jeg kan gjøre noe morsomt med domene jeg nettopp bestilte?
Ministry of Love
sptz's Avatar
angående flytting av domener vekk fra Active ISP så sa Kongen at det var gratis. Kanskje riktig det men dette sto i værtfall på suport sidene til ActiveISP
Gjelder flyttingen et gTLD domene (.com, .net, .org, .biz, .info), benytt følgende bestillingsskjema: http://support.activeisp.com/redeleg...rder.asp?la=no (Endring av navneservere har en kostnad på kr. 250,-) Dersom din nye ISP også skal ta over registrar ansvar, vil denne sørge for den fullstendige flyttingen. I dette tilfellet vil vi ikke fakturere for flytting.
Vis hele sitatet...
Så man må iværtfall sørge for at den nye ISPen tar på seg registrer ansvaret. ellers risikerer man og måtte betale 250,-
Opprinnelig postet av boberth
neida, en trenger ikke det..
Vis hele sitatet...
Hvordan fikser jeg andre betalingsmåter da?
Er ikke så lurt å bestille hos activeisp.
De 5kr'ene er lokke tilbud.
Alt annet koster, om du vil flytte domenet til din egen nameserver koster det 250,-, ønsker du å opprete MX, A records osv koster dette 250,- osv. Uansett hva du ønsker å gjøre koster det lissom 250 spenn. for HVER endring.
(har nettopp kjøpt 2 domener hos activeisp, og føler meg grundig lurt!)
Kjøp heller hos domeneshop osv. Hvor slike tjenester er gratis
Ministry of Love
sptz's Avatar
De to eneste positive tingene jeg har hørt om ActiveISP er at de nå skal ha stabile servere og at de kommer fra Risør (som ikke egentlig er et argument siden de flyttet med engang de begynte og tjene penger)

Men nå har vel heller aldri activeisp satset på privatmarkede, der pris nesten er det eneste argumentet.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
joda, men for pokker.. 250 kr for å gjøre endringer i sonefil ?
PER endring
kjøpte meg www.clan-hybrid.com ... om ikke jeg kommer til å bruke det så kan jeg hvertfall sitte med det ut året for 5 kr ... lurer på om jeg skal ha ett til ... www.beatbox.cc kanskje ...
support hos active isp suger hestepikk og svelger. De er helt uten sammenlikning det mest røtne jeg har vært borti, hadde en konto der for et par-tre år siden, og det tok gjerne 3 uker eller så før jeg fikk svar på mail jeg sendte dem.

anbefaling: ALDRI kjøp domener på sånne "superbillig"-greier, det er garantert noe piss, som her, der du enten må betale 250 spenn for å flytte domenet, ha konto hos active (noe som koster flesk, riktignok ubegrensa transfer som virkelig er ubegrensa - har hosta noen ganske store livemixer for en kompis der før, og det må ha blitt ganske mange gb som ble lasta ned), eller så får du ikke brukt det i det hele tatt. Plutselig er ikke dealen så bra lenger...
Kan tenke meg at mange "sensitive" domenenavn blir hijacked innen dagen er omme.. Advokatene til de store firmaene får nok litt å gjøre når de kommer på jobb imorgen
IKKE BESTILL NOE DERFRA!
ligger så masse skjulte kostnader og
upraktiske avbestillingsmåter og alt mulig
dritt derfra at det IKKE er verd 5 kroner (+moms)

mener det, ikke bestill om dere ikke allerede har gjort det,
og har dere det så får dere avbestille og avvikle forholdet
fortest mulig, enten via mail/web om de godtar det, eller
via angrerettskjema.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
er bare 10 kr,
men jeg avbestiller de to jeg kjøpte på pur faen
samme her, det ligger garantert noen ekstra, skjulte kostnader bak - UANSETT

har forresten avbestillt 2 ganger nå, via skjemaene dems, godtar dem ikke dette så skal de få smake angrerettskjemaet

BRUK REDIGER KNAPPEN FFS! -crew
Du har en angrefrist på 14 dager såvidt jeg vet.
ja, det jeg mener med angrerettskjemaet, da har man 14 dagers full returrett, uansett grunn - og de skal da dekke alle utgifter.
Ministry of Love
sptz's Avatar
er du sikker på at de skal dekke dine utgifter vis du trekker deg? synes det hørtes meget merklig ut..
Hvis du benytter deg av angreretten skal du ha tilbake det du har betalt (alle kostnader som faktisk er belastet kunden). Dersom du har mottatt varer i forbindelse med tjenesteavtalen, skal disse returneres til tjenesteyteren.
Vis hele sitatet...
..slik lyder angrefristens utganspunkt.

Opprinnelig postet av kermit-
Kan tenke meg at mange "sensitive" domenenavn blir hijacked innen dagen er omme.. Advokatene til de store firmaene får nok litt å gjøre når de kommer på jobb imorgen
Vis hele sitatet...
alt skal godkjennes før det blir registrert visstnok, så det er neppe rom for de helt store sakene

SLUTT Å DOBBELPOST ! -crew
Roger that, hun
Sist endret av Multiflex; 28. mai 2003 kl. 21:43.
lol multiflex ...

men jeg kjøper det domene og ser ... er ikke så mye å tape på det .... er det ?
Trådstarter
Synd at man ikke kunne bruke egen navneserver. Hadde tenkt å bestille 200 domener jeg, og mulig noen tusen for klieneter.

Slenge de opp på en server, og lage sider automatisk med tekst fra en databse. Derreter linke til egene sider, og partnere mot at de linker til meg, og vips, bra page rank i google.
Du lurer nok ikke Googles PageRank så lett
<3 VIP <3
RipZ's Avatar
kermit-: jo, det gjør du. Er et velkjent triks Kongen snakker om.
Joa, men så skal de gjøre større endringer med den algoritmen.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Er det noen som har noe nytt om dette?
Må man betale mer enn 5 kr for et år?
Har bestilt en del, og jeg har ikke råd til å gå på en kjempesmell!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
neida man må ikke betale mer.. om man ikke har planlagt å bruke dem

skal du endre dns-servere må du betale 250
skal du bruke deres dns-servere til å peke ett sted koster det 250
etc
så du må betale 250 hvis du planlegger å ta dem i bruk (per stk)

hvis du kjenenr noen som er registrar kan du få dem til å flytte dmenene til seg.. på den måten slipper du å betale noe for å ta dem i bruk (med mindre dem vil ha noe for det da).. activeisp tar ihvertfall ikke penger for å flytte domener fra dem
Trådstarter
Fikk faktura fra de i posten i dag, ble på 6.20 kr pr domene. Ingen fakturagebyr.
samma her. fikk regning på 6.20 .. men det hjelper lite når domenet er ubrukelig før jeg evt betaler activeisp for enten å flytte domene til min namserver, lage et subdomene(www.*.no) og peke dette mot min webserver eller evt betale activeisp for å hoste siden hos dem.

Og jeg har ikke tenkt å betale for noen av delene, forøvrig er fakturaen nso sin, m0haha DD
noen registrar som ikke tar seg overbetalt for å ta i mot .nu-domener? go-pappa'n kjører bare de klassiske (.com,.net,.us,.ws, og name etc.), greit nok til sitt, men ikke mitt
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
har letet mye nå.. men finner ingen..