Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 692
jeg og en kompis skulle bytte fra Vista til XP, vi formaterte og begynnte og legge inn xp og etter hvert kom det at noen filer ikke ble kopiert, det sto xml filer, etter de tjeg vet er vel det bare tekst filer?. Men nå er pcn helt fucked fordi vi ikke får fullført installasjonen og system recovery funker ikke.

mitt spm da er: har vi mulighet til og gjøre en fullstendig formatering og installere helt på nytt en XP versjon?

Beklager vis jeg skrev litt kronglette
Ja, du kan formatere og innstallere pån nytt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, dere har mulighet til å formatere og installere på nytt.
Noen som kunne hjulpet oss litt på veien, hva gjør vi for og få til en full formatering?
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
Noen som kunne hjulpet oss litt på veien, hva gjør vi for og få til en full formatering?
Vis hele sitatet...
Ha en CD med programvaren du kan boote under oppstart. Deretter legger du det inn, og vips: du har nytt operativsystem.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Ha en CD med programvaren du kan boote under oppstart. Deretter legger du det inn, og vips: du har nytt operativsystem.
Vis hele sitatet...
Jeg starter på nytt og forteller litt mer i detalj.

vi valgte partisjon C,fordi vista lå der, vi startet og skrive over og kopiere filer inn på pcn, så var det et par XML og XDR filer som ikke kunne bli kopiert fikk vi beskjed om, jeg tenkte at det ikke var noen stor fare og vi valgte "Hopp over"
deretter når den bootet opp på nytt, der det alltid står "39 minutter igjen av installasjon" så poppet det opp melding:
"ingen tilgang" til F:/1836/asms (husker ikke eksakt tall,før der det står asms)

etter dette,så vet jeg ikke hva vi får gjort fordi system recovery får jeg ikke til og fungere nå, så jeg må få gjort full formatering, deretter finne en XP-CD som kan legges inn på en Compaq pc

det at det sto ONLY DELL COMPUTERS på cd'en la vi ikke merke til før etterpå.
vet dette høres dumt ut
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Når skal folk lære at å "formatere" ikke = å reinstallere ett operativ system.
Du har altså prøvd å installere winxp fra en oem-cd. Det er sjelden noe videre vellykket med mindre man har hardware som passer.. Det du da må gjøre er å skaffe deg en cd som ikke er oem og begynne på nytt derifra. Så lenge du ikke har føkket opp noe mer trenger du ikke å formatere før du gjør dette, da xpinstallasjonen tar seg av dette.

Bare for å være litt i forkant med problemer du garantert kommer til å støte borti i og med at du prøver å legge inn et steinalderOS på noe som sikkert er en relativt ny maskin:
http://freak.no/forum/showthread.php...ighlight=nlite
Sist endret av Halalgeir; 18. mai 2010 kl. 23:42.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Når skal folk lære at å "formatere" ikke = å reinstallere ett operativ system.
Vis hele sitatet...
jeg vet nå at vi gjorde noe dumt,men nå trenge rjeg hjelp av dere til og løfte oss opp igjen fra grøfta

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Du har altså prøvd å installere winxp fra en oem-cd. Det er sjelden noe videre vellykket med mindre man har hardware som passer.. Det du da må gjøre er å skaffe deg en cd som ikke er oem og begynne på nytt derifra. Så lenge du ikke har føkket opp noe mer trenger du ikke å formatere før du gjør dette, da xpinstallasjonen tar seg av dette.

Bare for å være litt i forkant med problemer du garantert kommer til å støte borti i og med at du prøver å legge inn et steinalderOS på noe som sikkert er en relativt ny maskin:
http://freak.no/forum/showthread.php...ighlight=nlite
Vis hele sitatet...
pcn er 1 år gammel. OEM-cd? og hvor kan jeg skaffe en Home-Edition CD som passer, send me gpm om du kan hjlpe videre,så tar vi det videre derfra
1) sett inn bootbar Windows-CD (alle installasjonsplater for windows skal være dette, er den ikke det stammer den fra et OEM-disksett)
2) Start opp maskina. Om den sier "Press any key to boot from CD-ROM," så gjør det.
3) Følg instruksjonene på skjermen. Når den spør hvor du vil installere, slett evt. tidligere OS-partisjon og opprett en ny partisjon der den var.
4) Fullfør installasjonen.
5) Kos deg med å bruke en topp moderne maskin sammen med din store samling VHS-filmer, musikkassetter og POG. Regner med du har oppgradert til 56.6k modem? It's the new hot shit.

Windows 7 > Vista SP2* > XP
*=så lenge maskina har mer enn 2GB RAM
Sitat av Kråketær Vis innlegg
1) sett inn bootbar Windows-CD (alle installasjonsplater for windows skal være dette, er den ikke det stammer den fra et OEM-disksett)
2) Start opp maskina. Om den sier "Press any key to boot from CD-ROM," så gjør det.
3) Følg instruksjonene på skjermen. Når den spør hvor du vil installere, slett evt. tidligere OS-partisjon og opprett en ny partisjon der den var.
4) Fullfør installasjonen.
5) Kos deg med å bruke en topp moderne maskin sammen med din store samling VHS-filmer, musikkassetter og POG. Regner med du har oppgradert til 56.6k modem? It's the new hot shit.

Windows 7 > Vista SP2* > XP
*=så lenge maskina har mer enn 2GB RAM
Vis hele sitatet...
ok, takk for en litt morsom instruks, skal prøve dette,kommer tilbake vis det skjer noe uventet