Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 8992
Heisann
Nå har det seg sånn at jeg trenger en jobb hvor jeg tjener litt bedre enn det jeg gjør nå(jobber i barnehage). Grunnen til det er at jeg ikke får til å spare nok penger til å få reist.(er vanskelig å ikke bruke penger her jeg bor nå. trondheim + at jeg generelt suger til å spare fra før)
Så det jeg lurer på er om det er noen her inne som vet av noen godt betalte jobber som ikke krever noen spess. utdanning/erfaring bortsett fra generell jobberfaring, og evt. hvem jeg kan kontakte.

Jeg er klar til å slite rævva av meg, så det spiller ingen rolle hva slags arbeid det er, hvor det er eller hva jeg gjør. Alt fra fiskebåt til gruve. Jeg vil gjerne jobbe turnus, hvor jeg sliter rævva av meg i mange mange timer om dagen. Alt, så lenge jeg tjener godt i løpet av en mnd.

Jeg sendte en mail til nav, men fikk bare "beklager vi har ingenting". Så jeg står liksom litt på bar bakke. Finnes det noen vikarbyrå som ansetter folk til disse typer jobber? har liksom sjekket manpower, adecco etc. men fant ingenting for øyeblikket.


Tips om hvordan dere evt. fikk tak i en sånn jobb hadde vært supert!

Uansett, takk på forhånd for all hjelp.
Hopper du på tråler vil du tjene en god slant.. Du kan jo sjekke etter jobber her

en annonse
Telefonselgere

Salg / Markedsføring

Telefonselgere med erfaring søkes til bedriftsmarkedet. Vi kan tilby god timelønn på kr 200,- Eller kr 1200 for 4-6 timers dag, 0900-1500. Ring 934 68 566 eller 73 96 99
Sist endret av mo3; 7. september 2009 kl. 18:53.
Hva tjener du per idag da ?

Fiskebåt er sikkert kjempekult, hvis du vil være på havet i tre måneder og være invalid resten av livet ditt for 100.000 betalt kontant.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva tjener du per idag da ?

Fiskebåt er sikkert kjempekult, hvis du vil være på havet i tre måneder og være invalid resten av livet ditt for 100.000 betalt kontant.
Vis hele sitatet...
Egen erfaring? kjenner mange som har vært på fiskebåt i sin unge alder og klarer seg fint i arbeidslivet nå. Frisk og rask
Sitat av mo3 Vis innlegg
Egen erfaring? kjenner mange som har vært på fiskebåt i sin unge alder og klarer seg fint i arbeidslivet nå. Frisk og rask
Vis hele sitatet...
To av de fire jeg kjenner får nå betalt fra NAV etter ryggskader.
De er ikke like hærda som oss finnmarkinga
Er du Finnmarking vet du vel også at man kan være ukevis på havet og sitte igjen med en svært dårlig timepris. Risikofylt opplegg.
Alle båtene drar jo langt av sted for og fiske. Selv jobber jeg på et fryselager på deltid. når vi losser russetrålerne som fisker i norsk farvann, losser vi cirka 200tonn per båt. Så er vel litt fisk i havet jo.
Sist endret av mo3; 7. september 2009 kl. 19:03.
Trådstarter
66 6
trokke telefonselger er det rette for meg.

Men hva tenker dere om å hoppe på en fiskebåt? Bare dra ned på kaia å spørre? eller ringe rundt til rederier?
per i dag så tjener jeg vel en 12-14 i mnd.
Mao med en lønn før skatt på 14000 og 20 arbeidsdager i uken og 8 arbeidstimer per dag tjener du : 87.50 per time.

Du kan tjene det dobbelte av det ved å jobbe natteskift på bensinstasjoner f.eks.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hopper du på tråler vil du tjene en god slant.. Du kan jo sjekke etter jobber her

en annonse
Telefonselgere

Salg / Markedsføring

Telefonselgere med erfaring søkes til bedriftsmarkedet. Vi kan tilby god timelønn på kr 200,- Eller kr 1200 for 4-6 timers dag, 0900-1500. Ring 934 68 566 eller 73 96 99
Vis hele sitatet...

Meg midt i ræva..

Ble selv lovet gull og grønne skoger da jeg startet som telefonselger. Timelønn på lett 200kr timen+! klekkelig med bonuser.
Av de 50 som jobbet der så var det ca 3 som klarte å krype over 120kr/timen, da medberegnet ''bonusene'' Resten lå å ronka til grunnlønna på 100kr/timen.

Skal ikke dra alle telemarketing selskapene over en kam her, men sier bare at de aller aller fleste er kjipe på lønna. Med mindre du er en av de ytterst sjeldne som virkelig kan snakke folk trill rundt og dra nytte av bonusene.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Meg midt i ræva..

Ble selv lovet gull og grønne skoger da jeg startet som telefonselger. Timelønn på lett 200kr timen+! klekkelig med bonuser.
Av de 50 som jobbet der så var det ca 3 som klarte å krype over 120kr/timen, da medberegnet ''bonusene'' Resten lå å ronka til grunnlønna på 100kr/timen.

Skal ikke dra alle telemarketing selskapene over en kam her, men sier bare at de aller aller fleste er kjipe på lønna. Med mindre du er en av de ytterst sjeldne som virkelig kan snakke folk trill rundt og dra nytte av bonusene.
Vis hele sitatet...
Derfor har man arbeidskontrakt og skrive under på. får du ikke lønn nok så fins det andre makter og rapportere til.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Derfor har man arbeidskontrakt og skrive under på. får du ikke lønn nok så fins det andre makter og rapportere til.
Vis hele sitatet...
Det er da fullt lovlig å ha provisjonsbasert lønn som de fleste telesalgbedrifter driver med.
så om jeg skriver under på en kontrakt at jeg skal ha 150kr/t eks? men får bare 100kr/t. så kan jeg ikke klage. teit og useriøst
Spørs om en bedre betalt jobb er rette veien og gå. Min erfaring tilsier at jo mer jeg tjener, jo mer bruker jeg.
Sitat av Per Gunnar Vis innlegg
Spørs om en bedre betalt jobb er rette veien og gå. Min erfaring tilsier at jo mer jeg tjener, jo mer bruker jeg.
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hvor elendig økonomisk sans du har.

Jeg la av 120.000 på fjoråret alene, og da handlet jeg normalt + endel ekstra.
Trådstarter
66 6
Sitat av Per Gunnar Vis innlegg
Spørs om en bedre betalt jobb er rette veien og gå. Min erfaring tilsier at jo mer jeg tjener, jo mer bruker jeg.
Vis hele sitatet...
ja det er sant, det er derfor jeg er litt sugen på en jobb f.eks gruve i kirkenes hvor jeg liksom ikke kan bruke opp pengene mine på allverdens av piss..
Såklart, men trådstarter skriver selv at han ikke har den beste økonomiske sansen. Kansje det vil være lettere og forandre sine egne pengeforvaltningsvaner enn å lete etter en godt betalt jobb som ikke krever noe særlig utdanning.
Btw så har jeg spart ca 90 tusen iår, så jeg har ikke den værste økonomiske sansen :-)
Trådstarter
66 6
jeg vil bare legge til at en av grunnen til at jeg vil tjene mye penger på kort tid er fordi jeg vil ut å reise til nyttår. så derfor funker ikke en vanlig jobb akkurat nå. + jeg suger til å spare så..
Sitat av Jokr Vis innlegg
jeg vil bare legge til at en av grunnen til at jeg vil tjene mye penger på kort tid er fordi jeg vil ut å reise til nyttår. så derfor funker ikke en vanlig jobb akkurat nå. + jeg suger til å spare så..
Vis hele sitatet...
Tyder veldig på at du har null formening om økonomi iallefall når du nå fire måneder før nyttår planlegger en tur du ikke har råd til og vil gjøre hva du vil for å komme deg på denne turen.
Hva med etter nyttår, hva skjer da ? Er du sikker på at du ville fått fri til nyttårstider dersom du fikk en ny jobb som ga deg bedre betalt ?
Et tips for folk som ikke evner å spare penger. Ikke lever frikort/skattekort. Da sparer staten for deg!
Har du ikke gått skole i det hele tatt? Ser at du bor i Trondheim, du kan jo drive tigging som en fin hobby da. Er lite tiggere der og de tjener jo ganske godt Du har jo fullt av muligheter på forskjellige butikker. Vekter trenger vel minimalt med utdanning? Er jo en grei jobb, ihvertfall hvis du går rundt på Trondheim Torg. Men krever at du har et pent og vakkert rulleblad som det ikke er skrevet så mye på.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/...html?id=161288
Sist endret av jeppfi; 7. september 2009 kl. 22:53.
Har selv tenkt på å jobbe i gruver i kirkenes, men har ikke peiling på hva man gjør... Ikke noen som tilfeldigvis vet det? Og betaling i såfall?
Sats på en ekstra jobb ifra 18.00 og utover?
Da rekker du å få i deg middag før du stikker på jobb liksom..

Så får du lønnen satt inn på en låst konto.

Alt i alt så vil du bruke mindre peng (siden det stortsett kun er middag du rekker per dag) og du vil ha en ekstra inntekt du ikke vil ha mulighet til å benytte deg av (før du skal reise).
Blackkoz: På den måten der er det lettere å gå lei av jobben og bli utbrent etter en stund. Bare politiet som jobber nattvakt forkorter livet sitt med en god del år.
Trådstarter
66 6
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Tyder veldig på at du har null formening om økonomi iallefall når du nå fire måneder før nyttår planlegger en tur du ikke har råd til og vil gjøre hva du vil for å komme deg på denne turen.
Hva med etter nyttår, hva skjer da ? Er du sikker på at du ville fått fri til nyttårstider dersom du fikk en ny jobb som ga deg bedre betalt ?
Vis hele sitatet...
ok, greia er at en kompis av meg skal gifte seg på andre sida av jorda, noe jeg nettopp fikk vite, og jeg står kanskje ikke best økonomisk sett til å klare å spare nok penger til denne turen med den jobben jeg har. Jeg har veldig lyst til å prøve, derfor gjør jeg jeg det beste jeg kan for å få det til. Om det skjærer seg så skjærer det seg, men jeg har nå ihvertfall prøvd.

Uansett, jeg ser på sjangsene til en fast ansettelse som ganske små med tanke på at jeg ikke har noen relativ erfaring innenfor noe av de jobbene jeg har nevnt ovenfor. Men igjen, jeg tar alt som det kommer og håper på det beste.
Sist endret av Jokr; 7. september 2009 kl. 23:05.
Hvis du har fast jobb så bør det vell være muligt å få et lite lånn av banken? Eventuelt utvide et eksisterende lånn med de pengene du trenger til denne turen?
Hva med nordsjøen da? Gode penger der, jeg har 41000 før skatt i grunnlønn pr.mnd, har 2 uker på og 4 av som boredekksarbeider, alt man trenger er sikkerhetskurs, borekurs og g4/g20 kran
Prøv noe slikt som IKM Testing. Jeg har hatt sommerjobb hos dem før. Si at du vil bli sendt på oppdrag. (prøv å minimer det de kaller "opplæringstid" da dette er langt mindre betalt og du ikke lærer annet enn at inne på verksteder etter deres mening er det samme som "ute" etter røykeloven)

Da sender de deg litt rundt i landet. For min del jobbet jeg kun på Stord men det er godt betalt, 12 dager på/ 14 dager av, 12 timers skift og de fikser opphold, mat og reise. Arbeidet er kjipt med særlig om du jobber natt tjener du lett 200kr/t uten erfaring.
Sitat av Graps Vis innlegg
Prøv noe slikt som IKM Testing. Jeg har hatt sommerjobb hos dem før. Si at du vil bli sendt på oppdrag. (prøv å minimer det de kaller "opplæringstid" da dette er langt mindre betalt og du ikke lærer annet enn at inne på verksteder etter deres mening er det samme som "ute" etter røykeloven)

Da sender de deg litt rundt i landet. For min del jobbet jeg kun på Stord men det er godt betalt, 12 dager på/ 14 dager av, 12 timers skift og de fikser opphold, mat og reise. Arbeidet er kjipt med særlig om du jobber natt tjener du lett 200kr/t uten erfaring.
Vis hele sitatet...
Det hørtes latterlig dårlig betalt ut for kun nattearbeid.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det hørtes latterlig dårlig betalt ut for kun nattearbeid.
Vis hele sitatet...
For en totalt ufaglært student er det ikke så lite.

Tjente vel rett under 30.000,- pr tur. Kan reise en tur pr 26 dager (12 + 14).

Ikke så veldig stor forskjell på lønn for dag og natt når du uansett jobber 12 timers skift i ødemarken..
Trådstarter
66 6
Sitat av Toppen84 Vis innlegg
Hva med nordsjøen da? Gode penger der, jeg har 41000 før skatt i grunnlønn pr.mnd, har 2 uker på og 4 av som boredekksarbeider, alt man trenger er sikkerhetskurs, borekurs og g4/g20 kran
Vis hele sitatet...
dette er noe jeg kan prøve meg på senere, men økonomien sier nei til alle disse kursene akkurat nå takk for tipset uansett
Sitat av Toppen84 Vis innlegg
Hva med nordsjøen da? Gode penger der, jeg har 41000 før skatt i grunnlønn pr.mnd, har 2 uker på og 4 av som boredekksarbeider, alt man trenger er sikkerhetskurs, borekurs og g4/g20 kran
Vis hele sitatet...
Hvordan er mulighetene for å få arbeid på platform, om man har disse kursene? Hva koster disse kursene, eventuel hvor kan man lese mer om mulighetene osv..?

Ble litt interessert jeg : )


Mvh.
Sitat av saftus Vis innlegg
Hvordan er mulighetene for å få arbeid på platform, om man har disse kursene? Hva koster disse kursene, eventuel hvor kan man lese mer om mulighetene osv..?

Ble litt interessert jeg : )


Mvh.
Vis hele sitatet...
http://www.offshoreutdanning.no/kurs...nnteknikk-vg2/

Sitat av Toppen84 Vis innlegg
Hva med nordsjøen da? Gode penger der, jeg har 41000 før skatt i grunnlønn pr.mnd, har 2 uker på og 4 av som boredekksarbeider, alt man trenger er sikkerhetskurs, borekurs og g4/g20 kran
Vis hele sitatet...
Helseerklæring og vhf-sertifikat.. Og om du er så heldig å få jobb, så blir du sendt til utallige kurs før du i det hele tatt blir sendt ut på installasjonen.

(Traverskran, vhf, Truck, Mob-båt, varm røykdykking, førstehjelp, helikoptervelt and so on)

Så før du kommer deg ut å tjener penger kan du godt gå på land i ett par måneder slik at du har fått alle sertifikatene som selskapet krever av deg)
Sist endret av margido; 8. september 2009 kl. 19:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
One of the good guys
2rs1's Avatar
I vekterbransjen bruker det alltid være mye arbeid ledig (gjerne mobilt), turnus og trenger alltid folk til å jobbe ekstra. En uke på og en uke av også kan du jobbe ekstra den uka du har fri. Er vel ca. 140 kr/t + evt. natt/helg/annet-tillegg. Trenger dog vekterkurs, men de fleste selskaper bruker ikke ha problemer med å betale for sånt. Har selv jobba 300+ timer og fått utbetalt ~50000 på en måned. I Oslo skriker de iallefall etter folk og en kan jobbe døgnet rundt i visse perioder.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Graps Vis innlegg
Prøv noe slikt som IKM Testing. Jeg har hatt sommerjobb hos dem før. Si at du vil bli sendt på oppdrag. (prøv å minimer det de kaller "opplæringstid" da dette er langt mindre betalt og du ikke lærer annet enn at inne på verksteder etter deres mening er det samme som "ute" etter røykeloven)

Da sender de deg litt rundt i landet. For min del jobbet jeg kun på Stord men det er godt betalt, 12 dager på/ 14 dager av, 12 timers skift og de fikser opphold, mat og reise. Arbeidet er kjipt med særlig om du jobber natt tjener du lett 200kr/t uten erfaring.
Vis hele sitatet...
kan du fortelle mer om dette?
Kurs blir vell betalt av firma?
Sitat av DannyFugl Vis innlegg
Kurs blir vell betalt av firma?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hva slags kurs det er snakk om.

Dersom du er allerede er ansatt i en bedrift og det er bedriften som ønsker at arbeidstakeren som skal ta kursene så er det bedriften som betaler.
I offshorerelaterte yrker får du lassevis av kurs med overtidsbetaling.

I enkelte tilfeller betaler også en bedrift OLF-kurset med helikoptervelt dersom man har fagbrev, kurs eller annen relevant erfaring og ønsker å sende deg offshore.

Vet at NOV også har tilbudt å betale boredekk-kurs med mere dersom man signerer en arbeidskontrakt på over 2 år og slikt.
Jeg bare spør av ren nysgjerrighet:

Jeg går nå bachelor i medieteknologi første året. Hvordan er muligheten for å skaffe seg en sommerjobb til sommeren igjen, hvor jeg får brukt min foreløpige kompetanse på dette området?
Når det kommer til jobb i Kirkenes så anbefaler jeg deg å søke på Mudenia elektro som hjelpearbeider. Der jobber du 12 timer om dagen i 12 dager, og så har du 16 dager fri. Lønna er litt over 200 i timen. Sist jeg sjekket var det ikke noe problem å få jobb der, da i forbindelse med oppstart av gruveanlegget her i området. Verdt et forsøk.
Nå vet jeg ikke om ISS fins nær deg, men hvis det er så trenger de mest sansynelig folk. Kriterie er dog at du må jobbe ræva av deg siden de som oftest er veldig få man. Du kan starte som vikar og tjene rundt 145 kr per timen og hvis du jobber som faen vil de sikkert mest sansynligvis ansette deg fast. Det som er et + er at hvis de er få folk så kan du jobbe overtid hver dag hvis du vil, og det blir det masse penger ut av. Men det er TUNGT.
Sitat av Catchy Vis innlegg
Nå vet jeg ikke om ISS fins nær deg, men hvis det er så trenger de mest sansynelig folk. Kriterie er dog at du må jobbe ræva av deg siden de som oftest er veldig få man. Du kan starte som vikar og tjene rundt 145 kr per timen og hvis du jobber som faen vil de sikkert mest sansynligvis ansette deg fast. Det som er et + er at hvis de er få folk så kan du jobbe overtid hver dag hvis du vil, og det blir det masse penger ut av. Men det er TUNGT.
Vis hele sitatet...
Trodde gjengen på ISS tjente bedre enn 145 kroner timen, men det er sant at det er hardt arbeid...
Tja 145 kroner i timen for en "Hjelpearbeider" er ikke ille.
På verftet jeg jobber er hjelpearbeider lønna på 129kr\timen.
En fagarbeider med full ansiennitet (jobbet der i 3 år) har 190. + alle slags tillegg for overtid å smuss arbeid.
Som anleggselektriker har jeg 200+ i timen
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Trodde gjengen på ISS tjente bedre enn 145 kroner timen, men det er sant at det er hardt arbeid...
Vis hele sitatet...
Det er som vikar, jeg syns det er ganske grei pay jeg, som bare vikar uten å trenge noe kurs eller noen ting. Er en god stund siden jeg jobbet der nå, men tror de som hadde fast jobb inne tjente 167kr hvis jeg ikke husker helt feil. Tror de som kjørte lastebiler tjente litt mer. Men det kan være veldig feil, så ikke ta mitt ord for det. Men det er deffo en jobb op burde prøve, veldig lett å tjene penger der. God fysisk form er nesten et must da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
66 6
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Sats på en ekstra jobb ifra 18.00 og utover?
Da rekker du å få i deg middag før du stikker på jobb liksom..

Så får du lønnen satt inn på en låst konto.

Alt i alt så vil du bruke mindre peng (siden det stortsett kun er middag du rekker per dag) og du vil ha en ekstra inntekt du ikke vil ha mulighet til å benytte deg av (før du skal reise).
Vis hele sitatet...
takk for tipset. dette hørtes ikke dumt ut. Som han nedenfor innlegget ditt sier så er det veldig fort å bli utbrent/lei, men jeg har jo ikke tenkt å gjøre dette resten av livet. et par månder bør gå greit, så lenge jeg er så dedikert som jeg er nå

forresten, takk til alle sammen som har kommet med så mange gode tips!
Sist endret av Jokr; 5. oktober 2009 kl. 19:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Altså. Seriøst.

Afghanistan. Der tjener du penger der! Er ikke sikekr på eksakt beløp, men det er jo også skattefritt ^^
Trådstarter
66 6
Sitat av Catchy Vis innlegg
Nå vet jeg ikke om ISS fins nær deg, men hvis det er så trenger de mest sansynelig folk. Kriterie er dog at du må jobbe ræva av deg siden de som oftest er veldig få man. Du kan starte som vikar og tjene rundt 145 kr per timen og hvis du jobber som faen vil de sikkert mest sansynligvis ansette deg fast. Det som er et + er at hvis de er få folk så kan du jobbe overtid hver dag hvis du vil, og det blir det masse penger ut av. Men det er TUNGT.
Vis hele sitatet...
unnskyld for at jeg spør, men hva er ISS? er det ISS Skadeservice vi snakker om nå? alt annet som kom opp er en romstasjon som nasa eier, og jeg regner med det ikke er det. Selv om det hadde vært dødskult sikkert bra betalt hehe
Det er et firma som driver rengjøring ,rydding og sanitering.
Trådstarter
66 6
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Altså. Seriøst.

Afghanistan. Der tjener du penger der! Er ikke sikekr på eksakt beløp, men det er jo også skattefritt ^^
Vis hele sitatet...
det kan godt være...men jeg drar ikke dit for alle pengene i verden..ikke nok med at jeg er en så ganske fredelig person av meg, men den "krigen" over der er bare bs...uansett, gidder ikke å gå inn i detaljer hva jeg synes er galt med den..det får bli på en annen tråd + kanskje man sitter igjen med en del penger, men sjangsene for å dø eller få langvarige psykiske skader er også ganske store...ekke så sugen på det må jeg si