Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2237
Leste et sted om "jukseknapp" i kabal.
Her er oppskriften

1 MENU
LANGUAGE LANG_NORWEGIAN, 0x1
{
POPUP "&Spill"
{
MENUITEM "&Del ut\t F2", 1000
MENUITEM SEPARATOR
MENUITEM "A&ngre", 1001
MENUITEM "&Kortstokk...", 1002
MENUITEM "A&lternativer...", 1003
MENUITEM SEPARATOR
MENUITEM "&Avslutt", 1004
}
POPUP "&Juks"
{
MENUITEM "Vet ikke", 1008
MENUITEM "Konfigurer Kabal for skjermbilder", 1009
MENUITEM "Tving frem seier", 1010
}
POPUP "&Hjelp"
{
MENUITEM "&Innhold\t F1", 65506
MENUITEM "&Søk etter hjelp om...", 65507
MENUITEM "&Hvordan bruke Hjelp", 65508
MENUITEM SEPARATOR
MENUITEM "&Om Kabal", 2000
}
}



- Men hvorfor fungerer det ikke? Det er jo til XP og jeg har xp
Sitat av The Freak
Vis hele sitatet...
Ja, dette er gjort
Har du engelsk XP? En kjapp tid på guiden forteller meg at endringen gjøres under norsk språk (kode 1044). Om du har et annet språk enn norsk, finn landskoden (full liste her), følg guiden en gang til, og bytt ut 1044 med din språkkode.
Jeg har norsk xp : )
Forklar litt mer da. Du trykker compile, og starter den forandrede versjonen. Kommer den nye menyen kalt Juks opp i det hele tatt? Er det når du trykker på menyelementene at ingen ting skjer?
Shift+alt+2 så "vinner" jeg ihverfall i kabal på norsk xp. Vet ikke om det er så interressant, men tenkte jeg skulle nevne det..
Sitat av B3nd1k
Forklar litt mer da. Du trykker compile, og starter den forandrede versjonen. Kommer den nye menyen kalt Juks opp i det hele tatt? Er det når du trykker på menyelementene at ingen ting skjer?
Vis hele sitatet...
Det er 2 "sol" filer i mappen, den ene er sol og den andre er sol_orginal.. Den sistnevnte får jeg ikke redigert. Men ja, trykker compile og saver.
Så går jeg på start - programmer - spill og velger kabal. Men der er det ingen "juks" fane.




Sitat av pidget
Shift+alt+2 så "vinner" jeg ihverfall i kabal på norsk xp. Vet ikke om det er så interressant, men tenkte jeg skulle nevne det..
Vis hele sitatet...
Mhm, vet om den : )
sol_original er ResHackers backup, programmet lager alltid en backup av filen du forandrer på.

Flytt filen ut til skrivebordet og prøv å forandre på den der. Jeg vet ikke hvorvidt sol.exe sees på som en systemil, men dersom den gjør det blir den mest sannsynlig byttet ut av en backup med en gang XP merker en forandring i filen.
Sitat av B3nd1k
sol_original er ResHackers backup, programmet lager alltid en backup av filen du forandrer på.

Flytt filen ut til skrivebordet og prøv å forandre på den der. Jeg vet ikke hvorvidt sol.exe sees på som en systemil, men dersom den gjør det blir den mest sannsynlig byttet ut av en backup med en gang XP merker en forandring i filen.
Vis hele sitatet...
Det gjorde susen, takk
Sånn bare som en lite sidenotis kan du bytte ut den originale sol.exe med programmet Replacer dersom du vil fortsette å ha denne menyen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvorfor i all verden jukse på kabal? kabal er jo ment som tidsfordriv
Går vel å endre verdier i registeret også, via regedit.
Fungerer på pinball å sette den poengsumen en ønsker. Bare husk å endre på sjekksummen også.
Sitat av k-mann Vis innlegg
hvorfor i all verden jukse på kabal? kabal er jo ment som tidsfordriv
Vis hele sitatet...
Det må da vel strengt talt bli kallt tidsfordriv når man bruker så mye tid på å få juksingen til å fungere?
Sitat av yeey? Vis innlegg
Det må da vel strengt talt bli kallt tidsfordriv når man bruker så mye tid på å få juksingen til å fungere?
Vis hele sitatet...
Det er faktisk helt sant. bra yeey