Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5721
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Egentlig skriver jeg ikke tripp rapporter, fordi jeg synest det vanskelig å beskrive med ord hva man opplever på en tripp. I tilegg har jeg dysleksi, noe som kan gjøre teksten jeg skriver någet til veldig vanskelig å følge. Men jeg velger alikevel å gjøre et forsøk.

Etter å ha hatt en inntens og drøy hyttetur med Nichotin fra Tordag til Mandag der det ble inntatt div. stoffer som edle dråper med LSD, MDMA, Flein sopp og mengder med Ketamin 4 dager på rad, var det alikevel på tide å komme seg hjem igjen til eget fylke.
Hytteturen i seg selv kunne ha blitt til en milevis tripp rapport men tror jeg står over det i denne omgang.

For å komme meg hjem måtte jeg ta det velkjente natt toget og fikk en sove kupè for meg selv ettersom jeg reiste alene.
Jeg visste ikke helt hva jeg skulle ta meg til. Trøtt var jeg egentlig ikke så jeg rigget opp pc'en og satte den i vindu's karmen/vasken. Jeg hadde egentlig tenkt til å se en film, men valgte i stedet for å rote litt oppi chilleposen som jeg hadde med meg.
Ettersom det ikke er lov til å røyke på toget, ble jeg begeistret over at en snill sjel hadde gitt meg en liten pose med Ketamin før jeg dro.
Jeg åpnet nyeste versjon av Winamp og satte på noe minimalistisk techno samt Visulazation effekten som følger med. Jeg hadde også med meg 4 par med 3D briller som jeg av erfaring vet at er sinnsyk kult å stirre igjenom etter inntak av Ketamin.

Når alt det praktiske var rigget opp, tok jeg frem posen med Ketamin og la ut en liten haug på "vindus karmen". Jeg hadde ingen vekt, så doseringen måtte jeg ta på øyemål. Dette var heldigvis Ketamin krystaller og ikke pulver, så den beryktede grufulle smaken merker man heldigvis ikke så mye til etter snorting av krystallene.
Først la jeg opp noe som kunne se ut som 100-120mg og la meg ned i sengen for å chille. Jeg slo av alt som heter lys, men hadde gardinen på toget bitte litt på gløtt slik at jeg kunne se små lysglimt i ny og ne når toget passerte steder som var lys belagt.
Virkningen begynte jeg å kjenne allerede etter 5 min. Jeg kjente en beroligende/bedøvende følelse bre over kroppen mens jeg bare lå å ventet på at jeg skulle få full virkning.
Etter 15 min. hadde jeg det helt greit, kroppen var passelig bedøvet men jeg kjente at det ikke var nok. Dette hadde nok noe med at jeg hadde hatt et ganske hardt kjør hele helgen i forveien og tåleransen var begynt å bygge seg opp.
Jeg la opp en linje til på ca. 100 mg og snortet den. Det tok ikke mer enn 2-3 min. før det pluttselig slo meg at jeg var på vei inn i Ketamin hullet. Ikke et K-hole hvor man ikke klarer å holde øynene åpne, men et k-hole hvor kroppen bare _er_ og man ikke har sjans til å bevege seg.
Som sagt lå jeg å stirret på Winamp sin visulazation med 3D briller og det føltes ut som om jeg fikk en slags kikkert forand øynene hvor jeg mer eller mindre satt inni visulaztionen og forsvant inn i en digital verden.

Det å ligge i en seng sidelengs i forhold til togets kjørerettning gjorde at det føltes ut som om kroppen fløt opp av sengen og begynte å bevege seg fra side til side og opp og ned. Jeg "fløy" bokstavelig talt, samtidig som jeg hadde fire par 3D briller forand øynene som gjorde at alt jeg kunne se var en pc skjerm med masse syke eyecandy's. Jeg svevde inn i den digitale visuelle effekten hvor det føltes ut som kroppen snudde seg 180% side til side, samtidig som jeg kunne kjenne rykk og napp når toget svinget og bremset.
Hodet mitt var egentlig ganske klart når det gjelder tanker. Det eneste jeg lå å tenkte på var hvor heldig jeg var som kunne oppleve en slik trip, og at dette var noe helt helt spesielt som jeg aldri ville klare å sette ord på, eller beskrive til noen. Det må rett og slett bare oppleves om sådan.
Følelsen av å sveve 10 cm over madrassen, samtidig som det skfitet fra å føles som om jeg ble trykket 50cm ned i madrassen var helt syk, men også utrolig behagelig. Som sagt er det vaskelig å beskrive hva man tenker under en Ketamin trip. Tankene spinner og går, dog denne trippen føltes veldig klar og ikke så blurry som jeg har opplevd ved tidligere erfaringer. Men det var ikke noe spesiele tanker, kun at jeg ville at andre kunne ta del i min opplevelse der og da.
Jeg lå slik i ca. 2 timer hvor jeg da pluttselig kjente at matlysten begynte å trenge seg på. Etter å ha grublet litt på hva jeg skulle gjøre, fant jeg ut at jeg måtte ut å kjøpe meg noe mat i mat vognen.
Beina og robotfølelsen var fremdeles til å merke, så jeg kavet meg bortover den tilsynelatende laaaaange gangen mot mat vognen.
Endte opp med å kjøpe meg en ostepølse og en Carlsberg og satte meg ned i spise vognen for å mette magen.

Klokken var da ca. 02:00 om natten og til min forundring satt det 7 stykker og drakk øl og pratet piss. Ingen av dem kjente hverandre så samtale emnene var passelig absurde og meningsløse, hvor de mer eller mindre satt å målte penislengder i skryt av alt mulig slag.
Jeg satt å smilte for meg selv og hørte på alt det tullet det preiket om. Lyder og visuals var begynt å roe seg, men absolutt ikke gitt seg helt. Jeg satt for meg selv og tenkte at de bare skulle ha visst hvilken opplevelse jeg nettopp hadde vært igjenom, mens de i herdig prøvde å få meg inn i disse absurde samtalene de hadde.
Av en eller annen grunn var jeg ikke trøtt, og jeg ble spandert 4 øl på av fulle 40 åringer som satte der. Jeg takket selfølgelig ikke nei, og tog turen utviklet seg bare til å bli enda mer absurd.
Jeg snakket minimalt men synest det var rimelig humoristisk å høre på alt vrøvlet de klarte å lire av seg, samtidig som tankene mine var helt andre steder enn med på dems samtale. Ved et stopp på Finse drar pluttelig en av kara meg ut av vognen for en kort røyke pause, hvor jeg mer eller mindre får stappa en pipe med hasj i kjeften. Overaskelsen ble stor og lættiset enda større da jeg forstod at jeg satte i en spise vogn med gamle stonere.
Etter dette endte jeg opp med en gitar i hånden hvor jeg pluttselig skulle få øl som betalin for hver låt jeg klarte å lire av meg. Tilfeldigvis kan jeg spille gitar noe disse kara ikke var klar over. Jeg spilte noe impro, samt 4 eller 5 låter og de måtte fint gå å kjøpe øl til meg.
På den 5 ølen var jeg begynt å bli passelig trøtt og takket fint for meg og gikk inn i lugaren for å prøve å sove igjen.
Denne gangen uten problemer.

Å beskrive tankene og følelsene man beskriver på Ketamin er for meg utrolig vanskelig. Det finnes få ord som kan beskrive følelsen og visualsa man får, så jeg valgte heller nå å skrive om selve hendelsen og gjerne ikke så detaljert om følelsene og tankene rundt selve trippen.
Det er godt mulig at dette ikke er av interesant lesestoff, men som nevnt øverst sliter jeg med dysleksi noe som gjør mitt ordforåd någet begrenset og skrive feilene mange.
Alikevel kunne jeg ønske at noen var der og opplevde den følelsen med meg. For det er noe av det sprøeste jeg har opplevd noen sinne. At tog turen ble så velykket og artig hadde jeg heller aldri regnet med. Det var en opplevelse uten like og en perfekt avsluttning på en perfekt hyttetur med Nichotin.

[Edit]
Jeg tok noen bilder mens jeg lå der å trippet. Så i et forsøk på å prøve å vise dere hva jeg så (uten at det er mulig) legger jeg ved noen bilder. Tenk dere 3D briller i tilegg til visuals fra Ketamin, samtidig med følesen stoffet gir deg. Så får man kanskje en vag forståelse av hva jeg opplevde.
http://bildr.no/thumb/239862.jpeg

(Jeg skal få lagt ved et par bilder til, men fikk det av en eller annen grunn ikke til nå)
Sist endret av spQ; 15. august 2008 kl. 15:01. Grunn: Nichotin
Morsom lesing! Jeg klarer ikke sette meg inn i hvordan du føler deg, men det er fordi jeg er 100% uerfaren, men likevel er det fasinerende og spennende å lese om hvordan "dere" tripper og holder på^^

Forresten, om du sliter med dysleksi synes jeg du gjør en veldig god jobb!
Fantastisk
god trip-rapport, og veldig få skrivefeil til å være dysletiker!
meg og en kamerat har glodd på de effektene der i nær edru tilstand uten 3d-briller, og fortsatt synes de var ganske heftige. Har vansker for å forestille meg de der med 3d-briller pumpa full av ketamin og slikt.
Dritbra rapport, KP til deg kompis
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Sitat av hedningen
Forresten, om du sliter med dysleksi synes jeg du gjør en veldig god jobb!
Vis hele sitatet...
Takker for det. Jeg må innrømme at jeg stresser en hel del for at det ikke skal bli så alt for vanskelig å følge. Så en slik rapport tar for meg lang tid å skrive, i forhold til en vanlig post hvor det gjerne ikke er nødvendig å utrykke seg like korrekt og konkrèt. Tross skrivefeil her og der, håper jeg at det var någet mulig å følge teksten.

Sitat av Monkey_Drone
god trip-rapport, og veldig få skrivefeil til å være dysletiker!
meg og en kamerat har glodd på de effektene der i nær edru tilstand uten 3d-briller, og fortsatt synes de var ganske heftige. Har vansker for å forestille meg de der med 3d-briller pumpa full av ketamin og slikt.
Vis hele sitatet...
Takker for creds. Som sagt skriver jeg ikke tripprapporter til vanlig, så det er gledelig at noen finner den interesant.
Viz. effektene tli Winamp er helt crazy uten 3d-briller også ja, men med 3d-briller åpner det seg en helt ny verden. Da spesielt om man har inntatt psykadelier i tilegg.
Fire par 3d-briller gjør at alt annet lys enn skjermen blir borte, og alt som slipper igjenom billene er effektene fra visualizationen.
Følelsen av å bli sugd inn i effektene var så ekte og absurde at det på enkelte tidspunkt føltes ut som jeg kunne ta og føle på effektene. Jeg svevde "bokstavelig talt" inne i effektene. =)
Veldig interesant lesning, speq! Jeg liker måten du skriver og uttrykker deg på, og skulle ønske at du skrev tripprapporter oftere. =)
Flott rapport!

Hadde ingen problemer med å forstå deg.
Og alt ga faktisk litt mening - men det er fordi jeg har bakrus som ett rent lite helvette, så jeg holder kjeft nå
Utrolig bra lese stoff! Du har visst et natur talent til å beskrive forskjellige rus tilstander,
jeg skjønnte akkurat hva du mente, ettersom jeg har litt erfaring med det selv. Dog, det var ikke Ketamin i krystall form, men flytende. En kompis av meg stakk nåla inn i låret mitt, å ikke lenge etter følte jeg symptom lignende dine beskrivelser. Eneste forskjell er vel at det følte som om sjelen min steg lang ut over kroppen, å jeg fantaserte meg at jeg så den ligge livløs der nede
Håper at du vil fortsette med ropportene dine i fremtiden, hvis du prøver noe nytt.
Sist endret av ChronicChris; 14. august 2008 kl. 13:49.
Veldig bra skrevet speq, jeg kan nærmest se for meg deg ligge i en togseng med 4 par 3D-briller på, fullstendig opptatt av visuals på laptopen.
Du sier du tok anslagsvis 220-ish gram med Ketamin. Har du noe tall på hvor my du hadde hatt tidligere på turen?
(tenker nå på hvor stor dose du trengte)
Utrolig flott lesning! Det nærmeste jeg har kommet en slik rus (-og det selvom jeg aldri har rørt narkotika) er høy feber. Da har jeg følt det samme, som at man ligger på noe som ikke er der men du er i det. Umulig å skildre.

Ellers vil jeg si at det nesten er litt dårlig gjort å skrive slike trip-rapporter, grunnet narko nyktere som meg, merker at dette er noe man har veldig lyst til å teste ut.
Hehe, å ture på toget må jo bare være genialt, ellers en knall rapport!
Jeezes! Utrolig bra. Har aldri før tenkt på å ture på et tog men detta hørtes ut som en sann opplevelse.
Ketamin er et utrolig rart stoff og jeg kan tenke meg at tog kombinert med ketamin må ha vært en opplevelse uten like. Hvordan var oppfattelsen av lydene da du ikke hadde musikk på? Det må ha vært meget spesielt.
Sist endret av esmokealot; 14. august 2008 kl. 15:37.
Enig med alle her. En kjempegod rapport, og du skildrer nok av følelser og tanker til at det blir interessant, selv om den absurde opplevelsen i seg selv er god nok lesing

Må ha vært en minneverdig avslutning på en slik uke, hehe
Kul rapport. Er så artig med turer hvor morsomme og uventede ting skjer. Bra skrevet og. Noe av det verste er å få formidlet det man selv opplevde. Vet selv hvor vanskelig det kan være å beskrive det i ord så andre forstår det. kp
Sist endret av Sinister; 14. august 2008 kl. 20:43.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lunicks
Du sier du tok anslagsvis 220-ish gram med Ketamin. Har du noe tall på hvor my du hadde hatt tidligere på turen?
(tenker nå på hvor stor dose du trengte)
Vis hele sitatet...
Etter ha brukt Ketamin 5 dager på rad (noe som alldeles ikke er daglig kost, men et unntaks tilfelle) merket jeg at tåleransen for stoffet økte veldig. Dette merket jeg vel egentlig allerede etter dag to. Hvor mye jeg hadde tatt de andre dagene blir vanskelig å legge sammen. Men jeg tok vel ca. 3 turer (i hvertfall de første 2-3 dagene) med Ketamin etter hverandre hver dag, da hver linje lå på ca. 100-150 mg.
Mandagen var dog spesiell for jeg hadde allerede tidligere på dagen tatt èn Ketamin tur 5-6 timer før jeg gikk på toget.
At jeg var oppe i 220-250mg på toget forundrer meg ikke, og det værste er at jeg mest sannsynelig kunne ha tatt mye mer også for å måtte oppnå samme effekt som jeg hadde av bare 150mg Torsdagen. Men følte ikke at det var nødvendig for turen var så vellykket og hadde jeg tatt mer, ville nok øynene bare glidd igjen og poenget med trippen blitt borte.

Nå skal det sies at dette var en nøye planlangt hytte tur lang tid i forveien, hvor litt av poenget var å grise ture og gjøre oss opp nye og drøye erfaringer.
Jeg synest selv at bruket har vært svært overdrevet og det er over hodet ikke slik jeg driver på til dagen.
Jeg følte også at denne Ketamin turen var "finalen" for turing på en lang, lang stund. Må innrømme at man kan bli litt små lei etter å ha kjørt hardt på med psykadelia over en sommer periode. Så det skal bli godt å bare slappe av nå og mimre over en artig og psykonautisk sommer =)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ser at tråden er fra August men synes det var artig å lese.

Fortalte du de folkene du møtte at du hadde tatt ketamin? Evnt hvordan reagerte de da, tenker på at de var stonere, så da har de kansje et annet syn på rusmidler enn "vanlige folk"
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Nei jeg fortalte aldri hva jeg hadde inntatt Ketamin, da jeg stusset på om noen av dem visste hva det i det hele tatt var for noe. Dog, det kan nevnes at jeg satt i en lengre samtale med en av dem jeg traff på toget om erfaringer som vi hadde gjort oss opp på LSD. Ganske snodig og tilfeldig.
Sist endret av spQ; 11. desember 2008 kl. 11:12.