Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 897
Noen andre som har erfart at denne cpu'en ikke er den beste til multitasking? eller er det bare min pc ?

Jeg har amd XP 1900+ og 512 ddr ram.. men skal maskinen gjøre 2 ting samtidig går den helt utrolig tregt. Kan ikke kjøre virus sjekk og surfe samtidig uten at alt lagger som faen..

Noen som har hatt samme problemet og vet hva jeg kan prøve ? jeg har prøvd å tweake xp, men det må jo være noe gale..kansje jeg må bytte om på IDE kablene sånn at begge hd'ene er master ? jeg vet ikke.. :P sikkert mange muligheter...
Better than thou.
Hvis du har VIA chipsett installer siste 4-in-1 pakka fra hjemmesiden deres.
Cyber's Avatar
Trådstarter
Har gjort det.. Det er lenge siden.. tror jeg merket forskjell da.. men kanke huske så godt.. Hm, er kansje kommet en oppdatering ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Går ut i fra at du har WinXP installert?

Kjører du 98 SE har Windows problemer med å frigjøre ram som ikke brukes eller som nettopp er brukt...

Kanskje en mulig løsning.

I tilfelle prøv å frigjøre ram med et program eller reboot Pc'en
Det måtte jeg gjøre i 98 SE
men nå har jeg XP med bare 256 PC333 ddr ram
og jeg kan gjøre mange ting på en gang...
kanskje du har treig hdd i tillegg
Sist endret av ZyPreXa; 23. oktober 2002 kl. 14:32.
rekylvinyl.no
høres ut som et merkelig problem.

amd xp takler multitasking helt fint selvfølgelig
Cyber's Avatar
Trådstarter
Hm,ja er et merkelig problem, men er det som skjer.. jeg hadde nok trengt en reboot, men jeg er jo så smart at jeg har instalert windows på den største hden jeg partisjonerte,så hvis jeg reinstaller vil jeg miste masse greier.. emn men, hadde vært mye å sette opp igjen og da..

Ingen andre ideer ? kan jo være minne greier, at jeg må tømme minne hele veien,men det vil jo bli tungvint hvis ikke jeg har et program.. Noen som vet om noen programmer ?
Jeg bruker RAM idle pro. funker fint på min amd maskin.(WINME)
Har amd athlon xp 2000+ og jeg må si jeg merker av og til det samme. Jævla irriterende, det kommer sånn i rykk og napp. Har oppdatert BIOS nå og litt VIA drivere og sånt. Og merker litt forskjell.
hva er definisjonen på multitasking?

har ikke problemer, verdt å nevne at jeg har raid0 på 8mb cache disker
Cyber's Avatar
Trådstarter
I mitt tilfelle vil multitasking si at maskinen gjør flere ting samtidig.. Feks, virusscan og brenning samtidig.. Det krever vle kansje litt, men jeg kan faen meg nesten ikke brenne eller kjøre virus scan og surfe samtidig.. er nesten for gale..
Gå inn i Task Manager og sjekk hva som bruker CPU. Da skjønner du forhåpentligvis fort hva som er galt... Pass på og ha ALT av drivere oppdatert fra produsentene, bruk minst mulig av XP's innebygde drivere.

Lykke til, håper det årner sæ
rekylvinyl.no
går fint å brenner her, og kjøre alt hav jeg vil

xp 1800, 512 ram, w2k/linux, asus a7v333
jeg har amd 1800, 512 ddr, msi ultra aru kt333, brenner, spiller, virusscan, kopiering over nettverk, alt dette samtidig er NULL problem... med raid0 og 8mb cache disker går det fint fint....
Det er sikkert ikke dette som er problemet men det kan være verd å nevne:
Noen ganger er ikke DMA mode enabled på brenneren og da går alt sinnsykt tregt når du brenner.
har en amd tbird og 128+256sdram.
har aldri hat det problemet. spør du meg har det med at dere har lite ram gutta.
dere vet at XP cruser mellom 128og 140 ram ??
da er det ikke mye igjen til de andre programmene.

spør du meg. skaff mer ram
SKift OS fra WinXP til Win2k for det første
Win2k er veldig bra til multitasking Har aldri hatt det problemet. Har tbird 1400 og instalert 4-1 driverne, funker fett!
Cyber's Avatar
Trådstarter
jeg har 512 mb ddr ram, tror ikke det er det som er problemet.. skulle gjerne skiftet os hadde det ikke vært for at jeg har xp på største hden og mister enormt mye da.. men men, finner en løsning på det til slutt..