Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1379
Hei jeg skadet fingeren nylig og måtte sy litt, fikk glass langt inn og det føles ikke helt godt. Dette er snart 2 uker siden og jeg har fremdeles vondt, jeg tenkte å dra til fastlegen for å sjekke hva som er galt og lurer på om det er noen måte for meg å få noe litt kraftigere greier mot smerten enn vanlig? Noen som har noe erfaring og tips? Er mulig snakk om noen nerve skader, mulig å si jeg ikke får sove pga smertene? Eller vil det være lett å se hva jeg er ute etter?


kaffe~
Sist endret av kaffe; 30. juli 2006 kl. 19:28.
Si du har det helt for jævli, du får ikke sove, klarer ikke gjøre noe med fingen, den bare verker som bare juling. Så kan vell ikke legen gjøre noe annet enn å gi deg no stasj;P er ikke ulovlig å prøve =)
Trådstarter
52 0
Hmm ja! blir å prøve noe sånt, bare lurte på om det var noen spesielle greier jeg kan si for å få det lille ekstra
jeg får massevis av paralgin forte av legen pga mensensmerter. sa at jeg hadde testa alle andre reseptfrie tabletter, ingenting hjalp på smerten. Dersom du sier noenlunde det samme " ingen andre smertestillende har hjulpet noen ting, jeg trenger noe sterkere" - så er det nok ingenting i veien for å få noe annet. legen er jo der for å hjelpe deg.

edit -skrifeleif
Klager du for mye så kanskje han snitter opp fingern igjen for å lete etter resterende glassbiter.
Klager du for mye så kanskje han snitter opp fingern igjen for å lete etter resterende glassbiter.
Vis hele sitatet...
Er han heldig får han kanskje noe digg før han snitter opp fingeren da
Trådstarter
52 0
Sitat av shroombabe
jeg får massevis av paralgin forte av legen pga mensensmerter. sa at jeg hadde testa alle andre reseptfrie tabletter, ingenting hjalp på smerten. Dersom du sier noenlunde det samme " ingen andre smertestillende har hjulpet noen ting, jeg trenger noe sterkere" - så er det nok ingenting i veien for å få noe annet. legen er jo der for å hjelpe deg.

edit -skrifeleif
Vis hele sitatet...

Noe tips på hva slags medikamenter jeg kan si jeg har prøvd som ikke har hatt god nok effekt?


Og håper virkelig ikke det grimdoc :<
"Noe tips på hva slags medikamenter jeg kan si jeg har prøvd som ikke har hatt god nok effekt?"

hmmm... jeg nevnte paracet, pinex, fanalgin, ibux, panodil zapp... det er vel de fleste smertestillende som ikke er på resept. når jeg nevnte det foreslo legen selv paralgin forte
Trådstarter
52 0
Sitat av Grimdoc
Klager du for mye så kanskje han snitter opp fingern igjen for å lete etter resterende glassbiter.
Vis hele sitatet...



Du hadde så rett, blir operasjon. men narkose er jo godt? :P
Spørs hvilken type du har.

Om du drikker narkosen din tar det en stund før du virker , og omverdenen rundt deg blir veldig rar og alt blir uklart til du forsvinner.

Om du får intravenøst kan du som regel være helt klar i hodet og telle til 10. Du slukner ganske så instant.

Når du våkner vil du være uvanlig slapp, og jeg vil virkelig anbefale deg å pisse godt ut før operasjonen, vis du skulle få fylt opp blæra di under operasjonen blir det kateter, og måten det settes inn på er ikke spesielt behagelig gitt.
Sitat av kaffe
Du hadde så rett, blir operasjon. men narkose er jo godt? :P
Vis hele sitatet...
Som sagt kommer det an på hva slags narkose. Noen typer bare sovner du av (men vi vet alle at å sove er rimelig godt)