Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 10060
Beklager, men dette har sikkert blitt tatt opp 1000 ganger før, men fant ikke stort da jeg leta (men er ganske trøtt).

Men saken er at jeg skal prøve hasj for første gang i morgen, og jeg er ganske n00b innen dette da. Men er det noen som har bevis, eller har prøvd at zyrtec f.eks. funker for røde øyne? Og hvor lenge varer disse røde øynene? Hvordan er du dagen derpå for eksempel? skal i familie selskap ser du, og mamma jobber en del me ungdom som har havna litt skjeivt ut som hun kaller det, så det skal ikke mange symptomene som skal til før jeg kan bli bøsta. Å stemmer det at siden det er første gang jeg røyker at det bare likker i kroppen 1-3 uker?

Takker for alle hyggelige svar, og tåler litt kjeft hvis dere syns jeg ikke har søkt bra nokk.
Når jeg røyka så hadde jeg ikke noen tegn på hasjbruk dagen derfpå.. ta det som det kommer seg, sa Balou i "jungeboken" før han nappet sherikahn i pipstilken.
Dagen derpå er det nok ingen forskjell nei. Rødheten går bort sammen med rusen, stort sett, mener jeg.. Det er ikke alle som får så røde øyne heller..
Iogmed at det er første gangen du skal røyke hasj så vil du jo ikke merke noen ting. Tror faktisk ikke at du engang vil oppleve å bli rød i øynene en gang. Dette fordi man har ett eller annet i sentralnervesystemet som må ødelegges for å bli stein. Dette ødelegges første gangen du røyker hasj. (Correct me if am wrong her )

Personlig pleier jeg være litt surrete dagen etter jeg har røyka hasj, renner litt av øya, snufser litt med nesa, litt mer trøtt en vanlig.. Det her er helt sikkert ikke vanlig. det kom ikke før etter noen år med intens bønnerøyking. og nå som jeg kansje røyker en gang i halvåret så merker jeg disse reaksjonene ganske bra dagen derpå.

du slipper nok røde øyne dagen derpå. Men dog kan det hende det renner litt eller klør i øya.
Jeg merker ingen "bakrus" etter røykings, uten om røyklukt av klærne :P
Sitat av iiconanii
Jeg merker ingen "bakrus" etter røykings, uten om røyklukt av klærne :P
Vis hele sitatet...
word, pluss jeg blir trøtt..
Om du bare skal hyge en gang så er det ikke i blodet i mer en 3-5dager max. Du kan ta det helt med ro. Kanskje du er litt groggy og klein dagen derpå, men det er vel det eneste.

MysterialPhysco: Hvor har du hørt det? Ikke det at jeg ikke tror deg, men lurer bare på om det er samme greia med Sopp. Merka ikke no spes første gangen, mens andre var det mye heftigere.
Sinister: Når det gjelder sopp, så funka det vel meget bra første gangen for meg og 3 andre kammerater. Vi tok 2 g Cubensis hver.
Hadde samme greia med shit. Merka ikke så mye første gang, men mye mer andre. Er subjektivt.
Første gangen jeg røyka tjall, merka jeg ikke så mye effekt uten om at jeg ble meget kvalm. Merker det også lite nu om det er lenge mellom sist gang jeg røyka.
Neutral Good
Mith's Avatar
Blir sløv å å du går inn op et rom å skal hente noe , pluteselig skjønner ikke du noe! Hold deg unna!!!!!!!
Vis hele sitatet...
Litt unødvendig siden han alt har bestemt seg for å prøve hasj. Han vet sikkert like godt som deg og meg at det er raskeste veien til heroin-helvete
Iogmed at det er første gangen du skal røyke hasj så vil du jo ikke merke noen ting. Tror faktisk ikke at du engang vil oppleve å bli rød i øynene en gang. Dette fordi man har ett eller annet i sentralnervesystemet som må ødelegges for å bli stein. Dette ødelegges første gangen du røyker hasj. (Correct me if am wrong her )
Vis hele sitatet...
Også litt usakelig siden jeg ble ganske skakk første gang. Du har rett i at mange ikke merker noe de første gangene, men det gjelder ikke alle.
Det jeg vil frem til her i mitt natterlige innlegg er at alle rusmiddler virker forskjellig fra person til person og det finnes ingen fasit på hvordan du kommer til å reagere første gang. Du kan hente inn informasjon på forhånd så du vet sånn ca. hva du går til. (noe du forsåvidt gjør med denne posten)
Et tips er at personlig så får jeg som regel en liten smule noia etter å ha røkt og det er ikke veldig kult å gå rundt å tro at du har feks. sinnsyket store puppiller hvis du skal på familie middag osv. Spessielt ikke hvis mor di jobber med "ungdom som har havna på skråplanet".
(leif har sikkert lagt igjen sine spor i teksten over, men klokka er halv fem og jeg vil sove)
Siden DU blei ganske skakk?(20tegn!) Hva f... har det med saken å gjøre.. Det å ikke bli stein første gang er kjent gjennom hele landet. Det er å uvanlig å bli det pga stoffet i sentralnervesystemet..(usikker.. tias,felix noen )

Jeg vet ikke hvor jeg har hørt det.. men det har kommet fram mange ganger i noen diskutasjoner i litt sånn w00rd tilstand..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Beklager MysterialPhysco, jeg tror nok du tar feil her... Uten å ha funnet noe relatert til dette etter litt søking, så tror jeg dette i beste fall er en urban legend. Såvidt jeg vet ødlegger cannabis hverken hjerneceller (inklusivt sentralnervesystemet), og derfor har jeg vanskelig for å tro at dette er tilfelle.

Nå vet jeg ikke helt hvorfor folk ikke alltid blir høy første gangen de røyker, men det har vel kanskje noe med mengde og røykemetode å gjøre. Har merket meg at mange som ikke har røykt før er forsiktige når det kommer til å trekke, og er kanksje ikke flinke nok til å holde røyken inne. Samtidig så er det ikke alltid helt lett å vite hva en skal "kjenne", så hvis rusen er mild, hasjen er dårlig og så videre, så kan det godt være at folk blir skev uten å selv være helt klar over dette.
Tja, som tidligere nevnt i en annen tråd røyka en kamerat av meg de mest barka freakerne under bordet i et halvt år før han merket noen ting. I dag blir han like stein som alle andre. Selv merket jeg ikke en dritt første gang (trakk da god-trekk fra et chillum).

Jeg har heller ingen anelse om hvorfor dette skjer, men jeg tror ikke det har så mye med mengde og metode å gjøre.
de 2-3 første gangene jeg røyka merka jeg ingenting. Men da jeg først fikk effekt lå jeg rett ut på gulvet (klarte ikke sitte en gang). Det var dagen Pink Floyd frelste meg
Sitat av Helt
de 2-3 første gangene jeg røyka merka jeg ingenting. Men da jeg først fikk effekt lå jeg rett ut på gulvet (klarte ikke sitte en gang). Det var dagen Pink Floyd frelste meg
Vis hele sitatet...
Haha Kjenner meg igjen der. Noen gode trekk på bongen og så en Pink Floyd skive er det ingen ting som kan sammenligne seg med. Nesten hvertfall..
Husker fortsatt første gang.. Bong... Det smalt faktisk ganske bra synes jeg..
Røyka en del siden, men har aldri lært meg og blande alkohol og hasj riktig.

Det virker som det er der de fleste ny prøver.. Når de er fulle og det er da det går til helvete for de fleste. Da kan man i praksis si hadde bra noen timer og henge over dassen mens man tenker på hvorfor i helvete man trakk så mye.. Men, men de fleste lærer av sine feil.. Andre ikke
Sitat av MysterialPhysco
Iogmed at det er første gangen du skal røyke hasj så vil du jo ikke merke noen ting. Tror faktisk ikke at du engang vil oppleve å bli rød i øynene en gang. Dette fordi man har ett eller annet i sentralnervesystemet som må ødelegges for å bli stein. Dette ødelegges første gangen du røyker hasj. (Correct me if am wrong her )

Personlig pleier jeg være litt surrete dagen etter jeg har røyka hasj, renner litt av øya, snufser litt med nesa, litt mer trøtt en vanlig.. Det her er helt sikkert ikke vanlig. det kom ikke før etter noen år med intens bønnerøyking. og nå som jeg kansje røyker en gang i halvåret så merker jeg disse reaksjonene ganske bra dagen derpå.

du slipper nok røde øyne dagen derpå. Men dog kan det hende det renner litt eller klør i øya.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å være litt surrete jeg også, mister vokabulæret litt, får småproblemer med å prate på en "normal" måte.
men når jeg prater så er jeg ganske teknisk i praten og bruker ofte vanskelige ord, det er disse ordene jeg glemmer. Så det stopper ofte opp for meg når jeg skal lete etter et synonym til det ordet jeg har glemt
Det er spesielt verre nå enn før, med tanke på at jeg røyker bare noen få ganger i måneden..
Sist endret av colamannen; 11. mars 2006 kl. 18:03.
Sitat av Tias
Beklager MysterialPhysco, jeg tror nok du tar feil her... Uten å ha funnet noe relatert til dette etter litt søking, så tror jeg dette i beste fall er en urban legend. Såvidt jeg vet ødlegger cannabis hverken hjerneceller (inklusivt sentralnervesystemet), og derfor har jeg vanskelig for å tro at dette er tilfelle.

Nå vet jeg ikke helt hvorfor folk ikke alltid blir høy første gangen de røyker, men det har vel kanskje noe med mengde og røykemetode å gjøre. Har merket meg at mange som ikke har røykt før er forsiktige når det kommer til å trekke, og er kanksje ikke flinke nok til å holde røyken inne. Samtidig så er det ikke alltid helt lett å vite hva en skal "kjenne", så hvis rusen er mild, hasjen er dårlig og så videre, så kan det godt være at folk blir skev uten å selv være helt klar over dette.
Vis hele sitatet...
Det skulle vært greit å vite hvorfor så mange ikke blir stein i starten av tiden man røyker hasj.. Men jeg mener fortsatt at det er ett eller annet i menneskekroppen som må ryke/ødelegges for å bli "stein". Om ikke i sentralnervesystemet så bør det vel være ett annet sted.

Noe annet som også kan være tilfelle er at når personer røyker hasj for første gang og de føler seg "stein" etter at de har røyka, så har man jo som regel store forventninger til stoffet.. Og kan komme i skade for å "tro" at man er stein på psykisk måte..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, du er kanskje inne på noe. Jeg vet ikke, men en ting er jeg sikker på; man må ikke få en vedvarende hjerneskade for å kunne bli skev
Helt enig med deg der tias.. Hjerneskader for man vel ikke ved bruk av stoff.. Mulig ved bruk av lsd og fleinsopp men dette er ekstremt sjeldne tilfeller
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, jeg kan heldigvis fortelle at sopp og syre i verste fall skaper psykiske problemer. Om enn noe så er disse stoffene tryggere enn noen andre for kroppens del!
Grunnen til at man ikke merker noe første gang kan nok være så mangt.
Det kan være ett snev av introduksjons-reverstoleranse,
eller at man rett og slett ikke trekker godt nok e.l...

Eller så kan det være litt psykisk.
At man ikke har noen assosiasjoner som forsterker følelsen.
Sist endret av okaminaru; 12. mars 2006 kl. 10:41.
Sitat av MysterialPhysco
Iogmed at det er første gangen du skal røyke hasj så vil du jo ikke merke noen ting. Tror faktisk ikke at du engang vil oppleve å bli rød i øynene en gang. Dette fordi man har ett eller annet i sentralnervesystemet som må ødelegges for å bli stein. Dette ødelegges første gangen du røyker hasj. (Correct me if am wrong her )
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt det du sier jeg også, men første gang jeg røyka så merka jeg det ganske godt. Hadde liksom bare tatt et trekk før.. Mulig at det teller på det immunforsvaret eller hva jeg skal si

Care
Tror kanskje grunnen til man ikke merker det så godt de første gangene. Er at man ikke trekker godt nok, pga det svir/brenner fort i halsen og dermed ikke trekker så mye etterpå heller. Husker hvertfall det var sånn i mitt tilfelle.
Sitat av Echoes
Tror kanskje grunnen til man ikke merker det så godt de første gangene. Er at man ikke trekker godt nok, pga det svir/brenner fort i halsen og dermed ikke trekker så mye etterpå heller. Husker hvertfall det var sånn i mitt tilfelle.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at det svir i halsen er at hvis man aldri har røykt før så har man faktisk små hår i svelge røret, de blir svidd bort når man røyker. kilde: min mor som e sykepleier
Jeg er enig med det MysterialPhysco sier. (IKKE det at du kan få hjerneskade av lsd/sopp)
Det ER noe med kroppen som gjør at det er vnskeligere å bli stein første gng, men jeg tror ikke det er snakk om noe hjerneskade, det er nok en ting som skl brytes ned, men det kan jo være så mangt.. jeg vet bare at det IKKE er noe skade som skjer.
Lurer litt på om det ikke hadde med at blodlegemer ble om til eggehvite.
Men uansett, jeg fant det på Erowid, husker ikke hvor men dere finner det nok hvis dere søker.
Har også hørt det 100 ganger av folk, og nei, jeg merket heller ingenting første gang jeg røyka, andre gang derimot..
Det at man mener folk ikke merker noe først gang er pga "feilrøyking" tror jeg er bare oppspinn, det skal ikke mye til for å bli fjern..! hvertfall når det er lenge siden sist.
Folk røyker jo feil hele tiden jo syns jeg, men alle blir da fjerne for det..!
Sist endret av Juno; 18. mars 2006 kl. 13:09.
Første gang jeg tok meg fyrings var jeg 17år. Vi tok tre jonaser og var tre personer. Jeg ble ikke stein for fem øre.. Vet ikke helt hvor dette med hjerneskade kom inn i bildet, men vil med sterk tro at det er noe som må ryke/ødelegges for å bli stein.

Andre gangen derimot, ble jeg fucka som ett uvær
Du kan være inne på noe her, selv om jeg ikke ville brukt ordene "ødelegge" eller "ryke". En kamerat av meg har et utrolig sterkt psykisk forsvar, og for ham tok det som tidligere nevnt i denne tråden et halvt år med nirøyking før han merket noe som helst.

Godt mulig det er noe psykisk, men som alle vet er jo alt psykisk til syvende og sist fysisk, og du skal ikke se bort ifra at noen transmittorer må "lære" å sende signaler til de riktige reseptorene eller noe sånt.

Når jeg tenker meg om kommer jeg på at vi faktisk har hasj-reseptorer i hjernen, altså mottakere som utelukkende reagerer på THC. Kanskje disse på en eller annen måte må aktiveres før man får full virkning av cannabisrøyking..

Men dette blir bare spekulasjoner. Det hadde vært kult om en med litt konkret kunnskap om dette kunne uttale seg.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Første gangen jeg røyka er jeg ganske sikker på at det var ikke placebo... hvis det var placebo, er placebo noen jeg vil oppleve igjen :P

Rett etter at jeg hadde røyka trodde jeg det skulle kicke inn med en gang, men mens jeg gikk ut fra det skogsområdet, jeg var i sammen med felix (som ikke røyka), tenkte jeg at jeg ikke hadde klart å klatre over disse stubbene og dette gjerdet dersom jeg hadde vært fjern. Når jeg kom ut på en liten sti så begynte jeg å føle noe. Jeg sa til felix: "jeg vet ikke om dette er placebo, men det er noe der inne [i hodet mitt]" så gikk jeg 5 meter til og sa:"nå kjenner jeg det", og brøt ut i en totalt ukontrollerbar lættis. Etter noe komplikasjoner med noen frekke metalrockere og et farge hjul inne i hodet mitt, så gikk det over og jeg kom meg hjem og spiste middag med mor og far og gjester. Ingen som merka noe... så gikk jeg ned til brygga og kjørte en tur med båten min... hadde ingen problemer med koordinasjon... ingen merka noe... Dette var altså etter at selve rusen hadde gått over, men jeg var antageligvis noe bakfjern...

Nå skal det også sies at noen ikke føler det første gangen, uten at jeg vil spekulere i årsaken...

(Også vil jeg, i min alkoholpåvirkede tilstand gi en shoutout til tias og felix fordi de gjør rusmiddel-delen av forumet til den fantastiske lesningen den er... (noen fler bidrar også, men tias og felix er teh top shit)) (felix: vi må drikke eller røyke sammen snart)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
(Takk for det, SilverKhan. Alltid hyggelig å høre fra deg, det er bare til å bli mucho aktiv igjen som i gamle dager )

Kyss og klem. Off-topic away!
Sitat av Tias
Beklager MysterialPhysco, jeg tror nok du tar feil her... Uten å ha funnet noe relatert til dette etter litt søking, så tror jeg dette i beste fall er en urban legend. Såvidt jeg vet ødlegger cannabis hverken hjerneceller (inklusivt sentralnervesystemet), og derfor har jeg vanskelig for å tro at dette er tilfelle.

Nå vet jeg ikke helt hvorfor folk ikke alltid blir høy første gangen de røyker, men det har vel kanskje noe med mengde og røykemetode å gjøre. Har merket meg at mange som ikke har røykt før er forsiktige når det kommer til å trekke, og er kanksje ikke flinke nok til å holde røyken inne. Samtidig så er det ikke alltid helt lett å vite hva en skal "kjenne", så hvis rusen er mild, hasjen er dårlig og så videre, så kan det godt være at folk blir skev uten å selv være helt klar over dette.
Vis hele sitatet...

Det jeg har hørt og erfart med denne saken, er at hasjrusen må læres. Første gangen en prøver å røyke vet en ikke helt hva en skal forvente og oppleve. Dermed kan det gjerne ta 2-3 ganger før en får noe ut av en hasjrus. I mitt tilfelle tok det 3 ganger. Men folkens, finnes det bedre og "ufarligere" rus enn av hasj/pot?
Så lenge du bruker narkotika med måte så er ikke dop farlig. Ja, det tærer jo litt på både kropp og sjel men hvis du vet hva du gjør og kan litt om det du ruser deg på skal nok ting gå bra. Om du ikke har prøvd å spise sopp eller snufsa litt på colaen så er det å anbefale om du har lyst til å eksprimentere videre med narkotika.

Amfetamin er ett møkkadop! Hold deg unna!
Jeg fikk røde øyner første gang jeg røkte hajs, men det var ikke noe tegn til at jeg hadde røkt dagen etter.
Sitat av Tullen
Beklager, men dette har sikkert blitt tatt opp 1000 ganger før, men fant ikke stort da jeg leta (men er ganske trøtt).

Men saken er at jeg skal prøve hasj for første gang i morgen, og jeg er ganske n00b innen dette da. Men er det noen som har bevis, eller har prøvd at zyrtec f.eks. funker for røde øyne? Og hvor lenge varer disse røde øynene? Hvordan er du dagen derpå for eksempel? skal i familie selskap ser du, og mamma jobber en del me ungdom som har havna litt skjeivt ut som hun kaller det, så det skal ikke mange symptomene som skal til før jeg kan bli bøsta. Å stemmer det at siden det er første gang jeg røyker at det bare likker i kroppen 1-3 uker?

Takker for alle hyggelige svar, og tåler litt kjeft hvis dere syns jeg ikke har søkt bra nokk.
Vis hele sitatet...

Det med røde øyn har jeg inntrykk av at varierer fra person til person, men første gangen vil du sansyneligvis få det, dagen derpå kan du sikkert være litt slapp kanskje? jeg røyker fast hver dag og har gjort det i 3 år uten problemer.. Og det med moren din kjenner jeg til, jeg har også en mor som har jobbet med rusmisbrukere med tunge psykiske problemer. men hun la ikke merke til på meg at jeg røyket hasj før jeg sa det til hun.. anbefaler ikke å si det til moren din at du har røykt hasj..

men vær et sted med kamerater, kjøp inn litt godt å munche på, noe å¨drikke og prøv å hold deg unna foreldrene dine mens du er fjern så skal det nok gå bra
De røde øynene varer jo bare et par timer pluss minus, etter du har røykt. Dagen derpå er jo egentlig bare slapp. Ingen synlige tegn. Er trøtt i kroppen lissom. Noe mer enn det har iallefall aldri jeg opplevd.
Gammel Traver
lockhead's Avatar
hmm, om man merker noe første gang kommer vel litt ann på person, mengde og hvor sterkt mekket det er. jeg ble skev som et uvær første gangen. lenge leve lum.

og man får ikke så røde øyer om man røyker et lyst sted, ala ute om sommeren.
men får fortsatt litt dopy look og greier men det kan man leve med
Sist endret av lockhead; 21. mars 2006 kl. 09:07.
Sitat av MysterialPhysco
Iogmed at det er første gangen du skal røyke hasj så vil du jo ikke merke noen ting. Tror faktisk ikke at du engang vil oppleve å bli rød i øynene en gang. Dette fordi man har ett eller annet i sentralnervesystemet som må ødelegges for å bli stein. Dette ødelegges første gangen du røyker hasj. (Correct me if am wrong her )

Personlig pleier jeg være litt surrete dagen etter jeg har røyka hasj, renner litt av øya, snufser litt med nesa, litt mer trøtt en vanlig.. Det her er helt sikkert ikke vanlig. det kom ikke før etter noen år med intens bønnerøyking. og nå som jeg kansje røyker en gang i halvåret så merker jeg disse reaksjonene ganske bra dagen derpå.

du slipper nok røde øyne dagen derpå. Men dog kan det hende det renner litt eller klør i øya.
Vis hele sitatet...
Jeg ble pissefjern og paranoid som faen å livredd første gang jeg prøvde hasj. Trodde kompisene mine skulle drepe meg ^^
Sitat av Rizzla
Jeg ble pissefjern og paranoid som faen å livredd første gang jeg prøvde hasj. Trodde kompisene mine skulle drepe meg ^^
Vis hele sitatet...
Drakk du?

Hvis ikke: Ikke alle tåler cannabis...
Sitat av Forconin
Drakk du?

Hvis ikke: Ikke alle tåler cannabis...
Vis hele sitatet...
Ja, var full og fant ut jeg ville prøve hasj på nachspielet
Det forklarer mye Rizzla.. Burde ikke kombinere alkohol og cannabis før man er godt vant med begge rusmidlene. Fort noia/dårlig med den komboen første gang.. Det er det mange driter seg ut på første gang de prøver. Og det skremmer mange fra å prøve igjen.. Tror også det er opphavet til noen av mytene om cannabis...
▼ ... noen uker senere ... ▼
kan noen gi meg et tips om hva jeg kan spise som kvikker meg opp?

er så jævlig bakfjern fra inatt, jeg og en kompis røyka bøtte i hele natt. har ca. 2g i systemet!

hjeeelp
Sitat av handy.
kan noen gi meg et tips om hva jeg kan spise som kvikker meg opp?

er så jævlig bakfjern fra inatt, jeg og en kompis røyka bøtte i hele natt. har ca. 2g i systemet!

hjeeelp
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er så mye som hjelper,er man bakfjern så er man bakfjern
Du kan eventuelt prøve å spise noe med vitaminer eller "sunn kost". Det tror jeg skal hjelpe bra på kroppen.
Hiv deg i dusjen .
Amfetamin fungerer garantert. Meen om det er hensiktsmessig er jo en annen ting :P
Sitat av InTrance
Amfetamin fungerer garantert. Meen om det er hensiktsmessig er jo en annen ting :P
Vis hele sitatet...
Å få en ny hangover/nedtur da eller??
Har aldri fått nedtur etter amfetamin jeg..
MysterialPsycho: ja, det er ihvertfall vanlig. En har ihvertfall en periode hvor man ikke får sove, og er rimelig fucked av utmattelse, dette gjelder spessielt over flere dager. Men som sagt, er ikke uvanlig å få nedtur.

Cybergasm: Selv om du ikke får det, er du vel klar over at de samme reglene, nødvendigvis, ikke gjelder alle andre .?
jeg siktet egentlig til utsagnet om å bruke amfetamin når man er bakfjern.. Jeg syns liksom det blei litt feil.. Å ruse seg på ny når man er bakfjern er kansje ikke det mest fristende..

I tilegg er amfetamin ett møkkadop som alle egentlig bør styre unna. Men har man lyst, har man lov
Og hva tror du jeg mente med at det var lite hensiktsmessig?