Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2918
Har lest mye i det siste angående psykadeliske stoffer, mest sopp og syre. har selv røyka hasj og testa sopp. tripp raporten fra soppturen ligger på forumet her. ingen kjempeopplevelse må jeg si, men har lest mange trippraporter her, på erowid og norshroom sida. Tanken på en virklig bra tripp er ganske fristende.

Og kunne se mønster danne seg overalt og enorme og vakre halliser og lys og lyd bli en helt annen opplevelse. Det er bare en sprø tanke, og jeg lurer igrunnen bare på hva som er meningen med psykadeliske stoffer? mange mener nok at det er bare teit og drive med psykadeliske stoffer, men jeg driter en lang marsj i og få slike innlegg. Noen som kan gi meg noen synspunkter eller meninger anngående dette? hvorfor bruker folk psykadeliske stoffer? blir helt forvirra av og lese og høre alt. så jeg spør her.

Ja jeg har selfølgelig mine egne meninger om psykadeliske stoffer. men og høre hva andre mener hadde vert kult
[OFF TOPIC]
Tomiz, vennligst lær å lese før du drar fram google argumentet, idiot.

Det presiseres FLERE ganger at det er VÅRE synspunkter og ikke googles synspunkter Helt er ute etter
[/OFF TOPIC]

Personlig bruker jeg psykedeliske/enteogene/hallucinogene stoffer for de endrede tankemønstrene. Hallusinasjoner er det heller få av, til og med ved høyere doser, og de er aldri hovedpunktet i en tripp.

Meningen ved disse stoffene må du egentlig spørre deg selv om.

Hva er meningen med vann?

Stoffene er bare. De har ingen meninger, ingen vi kan vite om ihvertfall. De kan ikke konversere med oss, såfremt meg bekjent er de ikke engang i live. Alt kommer ann på hva du vil gjøre med dem, hvilken mening du vil ha ved å bruke dem. Dette varierer kraftig fra person til person, og er et spørsmål jeg personlig besvarte ovenfor.


Jeg vet ikke helt hvor du ville med denne posten.
posten er dønn..

hva er vitsen med alkohol?
drikking som får folk til å sloss, spy, drite seg loddrett ut?
Sitat av handy.
posten er dønn..

hva er vitsen med alkohol?
drikking som får folk til å sloss, spy, drite seg loddrett ut?
Vis hele sitatet...
Nu vel, jeg har drukket alkohol mange ganger, har spydd 3 ganger, kan ikke si jeg har "dreti" meg ut, og har aldri slost.
Ikke begynn å skjær folk med kam.
Jeg drikker f.eks øl fordi jeg syns det er godt, og jeg liker den snurre-rusen som man får av den. Kose seg med venner.
Derfor drikker jeg.
Jeg har i løpet av de siste 13 årene fått i meg stort sett det som er å oppdrive av forskjellige stoffer, iallefall i Norge. Det har vært gøy, men i ettertid vil jeg si at det eneste som virkelig har tilført livet mitt noe positivt sånn generelt sett er de psykedeliske stoffene.

Det er greit nok at en syretripp er 1000 ganger heftigere enn omtrent noe annet dop (ikke medregnet tryptaminer og slikt), og at det ikke er én rus, men hundrevis på en gang, og at man kan få heftige religiøse/spirituelle opplevelser, osv... Du kan ikke tenke deg en gang hvor sykt det er før du har vært der. Og nesten ikke etterpå heller.

Men det mest positive med det var hvordan det forandret livet mitt. Før jeg prøvde syre var jeg en ganske trangsynt black-metaller som syns alt annet enn ekstrem metal og alt som hører med var veikt. Etter den første syretrippen åpnet det seg en hel ny verden for meg, jeg fikk et mye mer positivt og åpent syn på livet, og fikk en helt annen livsgnist. Man ser tingene fra andre vinkler, ikke bare på tripp, men ellers også.

Når det er sagt endte det med seks år med ganske heftig HPPD (Hallucinogen Persisting Perception Disorder), og jeg gikk rundt med halliser og permanent (iallefall virket det sånn da) endrede tankemønstere.

Så jau, syre har vært heftig for meg, på godt og vondt, men jeg angrer ikke et sekund på en eneste trip. Syre har forandret livet mitt for alltid, og det er jeg veldig glad for. Jeg har lært uendelig mye om meg selv og verden, og selv om det har vært mye angst inne i bildet også føler jeg at jeg har kommet ut av det som et styrket og mer allsidig menneske.

Så det så.
Sitat av helk
Nu vel, jeg har drukket alkohol mange ganger, har spydd 3 ganger, kan ikke si jeg har "dreti" meg ut, og har aldri slost.
Ikke begynn å skjær folk med kam.
Vis hele sitatet...
du skjønte poenget mitt.
Sitat av helk
Nu vel, jeg har drukket alkohol mange ganger, har spydd 3 ganger, kan ikke si jeg har "dreti" meg ut, og har aldri slost.
Ikke begynn å skjær folk med kam.
Jeg drikker f.eks øl fordi jeg syns det er godt, og jeg liker den snurre-rusen som man får av den. Kose seg med venner.
Derfor drikker jeg.
Vis hele sitatet...
Alkohol gjør deg dum-dum-dum. Det er koselig til tider og alt det der, men jeg må innrømme at jeg foretrekker cannabis(som jo i grunn også er koselig). Jeg kommer ikke på noen tilfeller der jeg har driti meg loddrett ut, men det er da nok av ganger jeg angrer på ting jeg har sagt, eller at jeg i det hele tatt pratet så mye som jeg gjorde. Følelsen av å ha vært hjernedød foran andre mennesker er ikke alltid kos.

Forøvrig understreker du i grunn poenget du kritiserer DD
Sist endret av comicz; 9. februar 2006 kl. 16:23.
Trådstarter
25 3
alkohol er akseptert av samfunnet og er helt lovlig, derfor drikker nordmenn som en uttørket elg i en ørken, alkohol er også ganske sosialt, og er en hjelpende hånd for mange folk til og få seg et stikk eller bare ha det gøy med venner men det og sammenligne vann med psykadeliske stoffer er litt fjollte syns nå jeg. vann har vert på kloden i alle de år, og det har ikke syre. dog sopper har antagligvis eksistert i lang tid.

etter soppturen min føler jeg selv at jeg har blitt forandret på et vis. selvom det ikke var noen særlig hyggelig tripp.
Sitat av necro
[OFF TOPIC]
Tomiz, vennligst lær å lese før du drar fram google argumentet, idiot.

Det presiseres FLERE ganger at det er VÅRE synspunkter og ikke googles synspunkter Helt er ute etter
[/OFF TOPIC]

Meningen ved disse stoffene må du egentlig spørre deg selv om.

Hva er meningen med vann?
Vis hele sitatet...
Så han skal spørre seg selv om stoffer han ikke vet mye om fra?

google finner du flerfoldige svar innen det.
denne posten fikk meg til og stille meg selv spørsmålet: hvor kommer alkohol inn i bildet?
litt frustrert. Og si at jeg er en idiot som hendvender ham til google som finner sikkert like mange synspunkter world wide som han får her. Er jeg idioten som hjelper eller ikke forstår?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av tomiz
Så han skal spørre seg selv om stoffer han ikke vet mye om fra?

google finner du flerfoldige svar innen det.
denne posten fikk meg til og stille meg selv spørsmålet: hvor kommer alkohol inn i bildet?
litt frustrert. Og si at jeg er en idiot som hendvender ham til google som finner sikkert like mange synspunkter world wide som han får her. Er jeg idioten som hjelper eller ikke forstår?
Vis hele sitatet...
Det necro mener med å spørre seg selv er selvsagt at trådstarter skal ta inn over seg hvorfor han selv har inntatt disse stoffene, finne sitt eget syn på ting.

Men, det trådstarter spør om er en diskusjon, ikke fakta. Ting som det er lett å finne fakta på google om er greit nok å henvise til google for, f.eks. hovedstaden i Americanadia eller lignende, men her vil han ha synspunkter, og synspunkter fins det ingen fasit for. Dermed blir det galt å henvise til google her, sorry mate
synd det er så lite utbredt da
Hva er det som er lite utbredt?
Trådstarter
25 3
Takk, Tias
bedre formulert en jeg selv klarte.

satt og leste litt i Albert Hoffmans bok: LSD my problem child. om hvordan han først oppdaget syre og tidenes første syretripp som var for han en ganske vakker opplevelse. så han bestemte seg da for et selveksperiment som ikke var fult så vellykket, han endte opp på en bad tripp og trodde han skulle bli gal for alltid. slik som jeg har lest i mange andre trip raporter, at folk opplever "evighet", bare gjerne på en bedre en det Hoffman gjorde ganske morsomt og lese om det. finner boka på nettet om noen skulle vere interisert i og lese. Et søk på google så finner du den kjapt

men vil gjerne høre mer om hva folk synst om Psykadeliske stoffer og gjerne også tripp raporter, gjerne bad tripper som gode tripper
For min egen del kan jeg jo si at de kjipere trippene faktisk er de som det har kommet mest positvt ut av i ettertid. Og blir man tura nok går lykke og ulykke hånd i hånd....
Sitat av necro

Meningen ved disse stoffene må du egentlig spørre deg selv om.

Hva er meningen med vann?
Vis hele sitatet...
Vel, faktisk, du trenger vann for å leve. Bare sånn at du er klar over det. Narkotiske stoffer, derimot, klarer du deg uten.

Jeg for min del tar ingen stoffer, røyker ikke, drikker sjeldent, og dere lurer vel på hva jeg gjør på denne sekjsonen, vel, det er interessant.

Jeg tar inget, nettopp fordi jeg ikke finner noen mening, dog jeg synes det er ekstremt facsinerende å lese evt. raporter, fra tripper.

Heh.. ja.
Sitat av Krakken
Jeg tar inget, nettopp fordi jeg ikke finner noen mening...
Vis hele sitatet...
Følgende er IKKE ment som en oppfordring til å prøve "dop", men jeg synes det er
på sin plass å spørre: Har du prøvd da? Hvordan vet du om du finner noen mening
med psykedelika hvis du ikke har prøvd?
Trådstarter
25 3
Sitat av mxyzptlk
For min egen del kan jeg jo si at de kjipere trippene faktisk er de som det har kommet mest positvt ut av i ettertid. Og blir man tura nok går lykke og ulykke hånd i hånd....
Vis hele sitatet...
huh? hvordan det?
trippen jeg endte opp på vet jeg ikke om den kan bedømmes som bad tripp. men den var ivertfall ganske syk. i en periode var jeg livredd. så jeg aner igrunnen ikke hvordan e sykt bra tripp er.
Jeg mener at blir du tura nok (eller for tura, for noen..) finnes det ikke noe "godt" eller "vondt" lenger. Alt er så heftig at du bare må flyte med i trippen. Til tider kan man være livredd og til tider opplever man ekstaser langt over det noe annet kan gi deg..

Selv har jeg opplevd å ture helt over, dvs. bli så tura at det ikke har noe å si om man har øynene oppe eller igjen lenger, man vet ikke hva et menneske eller jorda er lenger.. Jeg var bare en prikk som fløy gjennom kosmos i lysets hastighet omgitt av hallusinasjoner.

De trippene jeg har fått mest ut av i ettertid har som sagt vært de vanskelige, har aldri "bæda" ordentlig jeg heller, men jeg har vært skikkelig livredd...

En ordentlig badtrip skjønner du at du har hatt hvis du har hatt en, trust me.. Jeg måtte trøste kameraten min når kjøttet hans råtna opp og smelta og det kom folk med motorsag etter ham..
Sitat av felix_poker
Følgende er IKKE ment som en oppfordring til å prøve "dop", men jeg synes det er
på sin plass å spørre: Har du prøvd da? Hvordan vet du om du finner noen mening
med psykedelika hvis du ikke har prøvd?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår at du ikke oppfordrer.
Poenget er at jeg ikke finner noe behov for å prøve. Jeg har det helt fint uten å ha prøvd. Jeg sier ikke at jeg aldri kommer til å prøve, men for øyeblikket ser jeg ingen mening i å prøve. Mulig vi uenige her, men tror du skjønner hva jeg mener.
Hvis du ikke ser noen grunn til å prøve er det ingen grunn til å prøve. Syre er ikke noe du skal ta bare for å ha prøvd, det er noe du bør vente med å ta til du har skikkelig lyst og føler deg ordentlig klar for det... IMHO.
Sitat av Krakken
Jeg forstår at du ikke oppfordrer.
Poenget er at jeg ikke finner noe behov for å prøve. Jeg har det helt fint uten å ha prøvd. Jeg sier ikke at jeg aldri kommer til å prøve, men for øyeblikket ser jeg ingen mening i å prøve. Mulig vi uenige her, men tror du skjønner hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Da fprstår jeg. Du sa du ikke fant noen mening med psykedelika. Det er jo noe
ganske annet enn at du ikke føler noe behov for å prøve det

Føler du ikke noe behov, dropp det. Jeg føler behovet, eller i hvert fall et "ønske" om
å ruse meg, men holder meg allikevel i tøylene det meste av tiden. Jeg finner
en "mening" med all rus jeg hittil har prøvd, men føler at meningen kan forsvinne
når bruk blir til misbruk.

Alt med måte.
Sitat av tomiz
Så han skal spørre seg selv om stoffer han ikke vet mye om fra?

google finner du flerfoldige svar innen det.
denne posten fikk meg til og stille meg selv spørsmålet: hvor kommer alkohol inn i bildet?
litt frustrert. Og si at jeg er en idiot som hendvender ham til google som finner sikkert like mange synspunkter world wide som han får her. Er jeg idioten som hjelper eller ikke forstår?
Vis hele sitatet...
Ok, dette er litt ÅfFtÅpIk, men når fikk vi lov til å bruke sånne Userbars greier i nickene?
Sitat av ZtAiAn
Ok, dette er litt ÅfFtÅpIk, men når fikk vi lov til å bruke sånne Userbars greier i nickene?
Vis hele sitatet...
Gjelder det kun meg?


Sitat av Tias
Men, det trådstarter spør om er en diskusjon, ikke fakta. Ting som det er lett å finne fakta på google om er greit nok å henvise til google for, f.eks. hovedstaden i Americanadia eller lignende, men her vil han ha synspunkter, og synspunkter fins det ingen fasit for. Dermed blir det galt å henvise til google her, sorry mate
Vis hele sitatet...
Har funnet individuelle synspunkter via google jeg når det kommer til hallucinogene stoffer vertfall =)



Men mitt synspunkt på rus generelt er vel at det er idioti, men jeg selv spiser, drikker og innhalerer stoffer som kroppen ikke har godt av på mange måter for og sosialisere meg.
Og man får jo erfaring man kan dele med andre
Trådstarter
25 3
Det er vell bare fjollete og putte i seg stoffer man syns er idiotisk om man ikke liker det da? :P
men siden du gjør det vil jeg tro at du får noe ut av det. eller at du syns det er gøy.
Er det noe rusmiddel som nesten garantert kan gi deg en bra opplevelse?

Jeg er fortsatt veldig gira på og teste sopp eller syre. Men lar det ligge en stund til.
Offtopic:
Sitat av ZtAiAn
Ok, dette er litt ÅfFtÅpIk, men når fikk vi lov til å bruke sånne Userbars greier i nickene?
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=60910 Les der

Ontopic:
Er vel ikke noe mening i dop, kan vel sammenlignes med meningen i sjokolade? Folk tar det fordi de syns er godt, når det gjelder sjokolade er smaken god, ingen spesiell rus vil jeg tro..
Mens at på dop er det som regel rusen som er god.
Alkohol er vel en "2x combo" ettersom at både drikken og rusen er smooth..
Sitat av Helt
Det er vell bare fjollete og putte i seg stoffer man syns er idiotisk om man ikke liker det da? :P
men siden du gjør det vil jeg tro at du får noe ut av det. eller at du syns det er gøy.
Er det noe rusmiddel som nesten garantert kan gi deg en bra opplevelse?

Jeg er fortsatt veldig gira på og teste sopp eller syre. Men lar det ligge en stund til.
Vis hele sitatet...

Ja, det er fjollete. Men i den grunn skal jeg ikke oppfordre noen til og prøve det.
Jeg gjør det pga at jeg syns det er gøy og utforske nye ting.
Men klarer man og skille mellom bruk og misbruk og gjøre daglige gjøremål vil jeg ikke si man er en misbruker. Jeg selv begrenser meg til helgene på lik linje med de som har i seg lovlige rusmidler/kjemikalier utskrevet av leger og av det man får servert på byen.

I bunn og grunn er rusmiddler gøy men skadelig. Så jeg vil anbefale deg og ikke prøve sopp eller syre pga skadefaktorene de har i seg.
Trådstarter
25 3
Sitat av tomiz
I bunn og grunn er rusmiddler gøy men skadelig. Så jeg vil anbefale deg og ikke prøve sopp eller syre pga skadefaktorene de har i seg.
Vis hele sitatet...
Har testa sopp en gang før, ingen über opplevelse, men som jeg skrev i første post er jeg veldig gira på en virklig bra tripp for og se hva jeg får ut av det. Forstår det også slik at sopp og syre er dop man virklig må ha respekt for, så om du tenker litt så er det mindre sjangs for og ikke drite seg ut på disse greiene. Sopp turen min var vell stort sett en fiasko. men man lærer dog av sine feil :P
Sitat av comicz
Alkohol gjør deg dum-dum-dum. Det er koselig til tider og alt det der, men jeg må innrømme at jeg foretrekker cannabis(som jo i grunn også er koselig). Jeg kommer ikke på noen tilfeller der jeg har driti meg loddrett ut, men det er da nok av ganger jeg angrer på ting jeg har sagt, eller at jeg i det hele tatt pratet så mye som jeg gjorde. Følelsen av å ha vært hjernedød foran andre mennesker er ikke alltid kos.

Forøvrig understreker du i grunn poenget du kritiserer DD
Vis hele sitatet...
Cannabis gjør deg slapp-slapp-slapp. Man kan nyte alkohol som også mange nyter cannabis, man må ikke putte i seg alt mulig og for mye, man kan kose seg med begge.
Noen sier at dop er bedre enn sex - kanskje fordi de får aldri sex? Jeg har ikke prøvd dop. Holder meg til gode gamle alkohol som brukte opp alle energien min i helgen.

Hvis man spør hvorfor de holder med dop - er det som å spørre hvorfor vi drikker / røyker / spiller fotball / driver sport / osv. Når jeg snakker om sport, snakker jeg om folk som morer seg (uten å tenke på helse altså). Jeg tror alle folk har rett og slett behov for å ha det gøy på sin måte.
Sitat av Helt
meningen med dop?
Vis hele sitatet...
For å lage et langt innlegg kort, så tror jeg at meningen med dop/rusmidler er at man kommer bort fra den verdenen som ellers omgir en.

Det samme gjelder ved alkohol, man ser ting på en "litt" annen måte enn man eller gjør.
"Virkelighetsflukt" tror jeg det kalles.
Meningen med dop er vel og forrandre sinns-tilstanden til det bedre.
Sitat av tomiz
Så han skal spørre seg selv om stoffer han ikke vet mye om fra?

google finner du flerfoldige svar innen det.
denne posten fikk meg til og stille meg selv spørsmålet: hvor kommer alkohol inn i bildet?
litt frustrert. Og si at jeg er en idiot som hendvender ham til google som finner sikkert like mange synspunkter world wide som han får her. Er jeg idioten som hjelper eller ikke forstår?
Vis hele sitatet...
Dårlig argument.. du forsto sannsynligvis ikke hva som ble sagt..!
Sitat av überrebellion
Dårlig argument.. du forsto sannsynligvis ikke hva som ble sagt..!
Vis hele sitatet...
Kom fram til det jeg også. Men bedre og få svar og bli retta på, i stedet for og gå rundt med falsk fakta
Min definisjon:
Å oppleve noe utenom det vanlige, eller å se ting fra ett annet perspektiv.
Iblandt hjelper det å ta en tur opp i høyden når man skal orientere seg
Sist endret av okaminaru; 13. februar 2006 kl. 20:01.
Hm. Hvis meningen med å bruke dop er å oppleve noe utenom det vanlige, så kan det kanskje sies å være rett i begynnelsen, når en begynner uttestinga, men tror ikke at en heroinist ville sagt det samme, hvis en spør, "hvorfor bruker du heroin?"
Fordi når dop blir den vanlige tilværelsen, så kunne jeg spurt spørsmålet(hvis jeg følger okaminaru sin definisjon) "Hva er meningen med å være nyktern?" og da måtte svaret blitt "For å oppleve noe utenom det vanlige". Og da blir det egentlig litt absurd.
Men samtidig, så kan det være bra å "ta seg en tur ned til tilværelsen" en gang i blant for å få litt perspektiv!