Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4227
Hei, tenkte jeg skulle fortelle om da jeg soppa.

Det hele skjedde en tidlig lørdags morgen med meg "V" og "E". "E" hadde fått noe sopp han hadde bestilt fra Sveits og dette skulle spises i dag. min første tur på sopp noensinne. Har ellers bare røykt hasj og marihuana. Så vi tok noe tørka sopp og blanda det ut i et glass appelsin juce hver, husker ikke nå hvor mye det var, men det var altfor mye.

Vi slukte i oss og gikk ned på rommet til "E" satte oss forran PCen og ventet på effekten mens vi hørte på Bill Hicks. Plutselig skjer det. Hele veggen pulserer forran meg, "sykt! tenker jeg" mens "V" og "E" sitter der og ikke merker noe. Jeg legger meg ned på gulvet og føler at dette er veldig ubehaglig. og etterhvert som de også får effekten bestemmer vi at vi skal gå ut og ta en røyk. der ute blir jeg bare liggende på bakken og ser at skyene på himmelen ser ut som at de blir lagt i 3 lag over hverandre. Noe som jeg bare måpte fullstendig over. etter at vi klarer og komme oss opp og legger jeg meg bare ned på gulvet og forstår ingenting. "V" Legger seg ved siden av meg og jeg begynner og fryse og får plutselig et Angstanfall, jeg blir faktisk livredd. Jeg har aldri hvert så redd i mitt liv, jeg er tett på gråten og syter til "V" om at jeg er redd og at vi harr tatt for mye.

Men etter hvert klarer jeg og syte meg frem til at "E" må sette på noe "happy musikk" han setter på noe Pink Floyd og jeg ber også om en dyne. Jeg får en dyne med røde striper med fargete rundinger på, som jeg av en eller annen grunn syns er kjempefin. men jeg fortsetter og syte som en liten jente. Men da kom "E" inn og sa "hold opp J du skaper bare frykten for deg selv" og tro det eller ei, men dette funka jeg klarte og komme meg opp og gå bort til døra ut og møtte sollyset, dette var herlig. så begynte vi og prate og le. Og "E" og "V" sa at jeg måtte få noe farger og klippe meg (jeg går i sorte klær og hadde langt hår) jeg sa ja og var helt enig. Herifra ble trippen bare kosligere heldigvis

Vi gikk opp i Stuen og der begynner ting og fade ut, men jeg husker at jeg drev og sprang rundt og kleia på en stol og subba på gulvet som bare det, jeg og "E" hadde det ganske morro da. Men "V" lå på sofaen tror jeg.

Jeg følte det som om at jeg var i et helt enormt rom. Ikke som en hangar men mye mye mye større, helt enormt! med en diger badeball som spratt rundt. Jeg tror også jeg drev og silte ned trappa med hode først, for når trippen var ferdig var der blod på veggen og jeg hadde synsykt vodt i disse to bena på siden av kroppen (ikke ribbebena, men de nedom :P) men tilbake til trippen som begynner og bli veldig uklar nå. men vi endte ivertfall opp nede på rommet til "E" der jeg lå nede i et rot av gitarkabler og pc kabler, men "E" lå i sengen og "V" satt i en stol. og dette er det sykeste av trippen jeg ikke forstår en dritt av. Jeg sa "E" så røyste "E" seg opp i sengen og sa "ja" så la han seg ned igjen men "V" våknet fra stolen han satt i og sa "hmm?" og dette skjedde flere flere ganger. akkurat dette gikk i loop flere ganger. veldig veldig sykt.

og etter det så husker jeg ingenting, det var som og bli veldig veldig full og ikke huske mer. men jeg husker at jeg gikk ut på plenen og la meg der, og der ble jeg. men der gikk det også noe rare tanker i loop som jeg ikke klarer og huske. Og "E" kom ut i døra flere ganger og sa "J, vi er fucka" men jeg bare lå der og tenkte "Nei ikke nå igjen". Men da plutselig etter all ventinga føltes det som om jeg ble kastet tilbake til virkligheten. Og det var en herlig følelse. Jeg kunne plutslig gå og prate igjen, jeg gikk inn på rommet til "E" og der finner jeg "V" med boksern hengende på knærne. Alt jeg kan tenke er "Hva faen er det som har skjedd her?" tenker ikke mer på han, stikker og pisser og går hjem. Stikker innome en venn og forteller han hva vi har gjort, noe som ikke var et sjakktrekk tror jeg, men han har heldigvis ikke sagt det til noen.

Kommer hjem og rydder opp etter fredagens fyll. føler meg passe uvell, og i 6 tiden ringer "V" og spør om jeg kan hente han, så da stikker jeg opp til "E" sitt hus og finner han nede på vaskerommet. "hva har skjedd her?" sier jeg. Han seier at han hadde våknet naken på kjellerstuen og hadde pisset seg ut på rommet til "E", Knust et bilde og rivd i filler en dekorasjon. Jeg blir igrunnen bare målløs og er glad vi er ferdig med hele greia.

Så får han vaska klærne sine og vaske på rommet til "E" så kjører jeg han hjem.

I ettertid har det vist seg at han vistnok ble redd av det lange håret mitt for jeg så ut som en djevel ellerno, så når vi var nede og "E" var oppe følte han det som om at han måtte kjempe seg opp trappa fra det onde (som var meg) opp til det gode som da var "E". og mye annet rart som vi har pratet om.

tror han hadde en bad trip på den soppen. jeg vet ikke helt hva jeg var på, det var sykt er det eneste jeg kan si og at jeg har fått en helt vill respekt for psykadelsike stoffer.

Både "E" og "V" har trippet på LSD og hatt positiv opplevelse på det.

Så det jeg vil si er. Du bør lese om virkningen til soppen og hvor mye du skal ta før du tar den, og ta heller for lite enn for mye den første gangen Du aner ikke hva du ender opp før du er det, helt umulig og forklare, jeg var i en helt annen verden.

-Fred ut-
hehehe, iallefall artig å lese om denne trippen..
hehe.. Artig historie ja. Siden sopp kan bli så ekstremt av og til så forstår jeg det som skjedde.
Har spist sopp flere ganger selv og kjenner meg igjen på forskjellige måter. Det med att ting føles som det går i loop når vi snakker, hår som ser sykt ut osv. Har badtrippet 3 ganger.

Første gangen var første gangen jeg tok sopp, da følte jeg att jeg var atlfor altfor ruset å ble liggende i sengen å lure på om det var normalt å legge seg så tidlig. Var sikkert på badtripp i ca 1 time før det gjikk over og alt ble mye bedre, alt i alt synes jeg det var verdt det den gangen.

Andre gangen/andre gangen jeg tok sopp.Jeg badtrippet følte jeg meg også alt for beruset, og hadde mange SYKE tanker om de personene jeg var i lag med. Endte opp med att jeg sto å spydde, følte jeg måtte be til gud "som en siste sjangse" om å få en siste sjangs til å leve livet. Alt i alt gjikk dette bra også.

Tredje gangen var jeg mere erfaren å hadde massevis av tripper der jeg ikke hadde hatt noen form for badtripp. Følte meg pykisk god, gode venner og alt som skulle til. Men da ble jeg oppringt av mora mi der hun fortalte meg om narkotiske mistanker osv osv osv osv.. Fikk sjikkelig badtripp, tanker om att jeg måtte flytte hjemmefra å kansje leve ute og alt mulig oppstod. Ble helt paranoid. Var 2 sekunder fra å spy, der jeg stod å kaldsvetta å kjente meg utrolig uvel. Minte meg 100ganger på att det var psykisk og att jeg måtte kontrollere det. Heldigvis klarte jeg å ungå å spy. Var kansje 2-3timer igjen før jeg skulle bli normal igjen. Heldigvis, pga gode kompisser å god tro på meg selv klarte jeg å roe meg ned den siste timen. Hadde prøvd leeeenge å tenke "jeg er ikke på sopptur lengre", til en viss grad virket det. Vi var 2 stk som trippet å kompissen min hallisunerte mye mer en det jeg gjorde på samme tidspunkt :P.

Den siste gangen der var den siste gangen jeg trippet sjikkelig på sopp. De siste gangene har jeg tatt småe doser slik det ikke har fungert sjikkelig, kansje 2-3 timer der jeg hallisunerer litt og tenker ganske normalt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Høres ikke ut som en god tripp nei . Nøyaktig hva slags sopp og hvor mye spiste dere? (Sånn at vi kan få en antydning på hvor intens trippen var).

Nei, dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt, beklagelig at din første tripp skulle ende slik. Jeg har aldri hørt om folk som blir så redd andre at de faktisk pisser på seg selv, og jeg kjenner ikke til noen som faktisk har skadet seg selv eller omgivelsene på sopp (blod på veggen???). Håper ting går bedre for dere ved en eventuell annen tripp, og for guds skyld ta deres forhåndsregler!

PS: Hvis en tripp går dårlig så er musikk som Pink Floyd forferdelig i mine øyne, alt blir jo så mystisk og weird. For å ordne opp i en føkka tripp så setter vi gjerne på noe ala Enya eller Deep Forest,
Skremmende førstegangs opplevelse vil jeg tro, derfor er det lurt å sjekke dosene som du sier. En skal ikke ta for hard i første gangen. Da risker en å gå på en smell, sopp er kraftige greier.

Hairball: Hva er du prøver og si? Har du ikke vært her lenge nok til å vite at de "dop er sååååå teit poster" ikke er velkomne her på forumet?
Sitat av Tias
PS: Hvis en tripp går dårlig så er musikk som Pink Floyd forferdelig i mine øyne, alt blir jo så mystisk og weird. For å ordne opp i en føkka tripp så setter vi gjerne på noe ala Enya eller Deep Forest,
Vis hele sitatet...
Andre slagere:
"En himmel full av stjerner"-lillebjørn nilsen
"Sommerfugl i vinterland"-halvdan sivertsen

Eller bare peis på med Aphex Twin "Come to Daddy" og få det ut av systemet.
Trådstarter
25 3
Jeg husker desverre ikke hva soppen het :/ men det var av en sterk type. foresten så hadde vi testa en mild sopp ca en uke før og fikk omtrent ikke noe effekt. det var da "E" bestilte den soppen som var sterk og vi tok vell 3 ganger dosen som vi tok på den milde soppen. Så det er vell en grunn til at det gikk som det gikk, men jeg tror ikke jeg vil definere turen som noen bad trip, bare en trip som har fått meg til og tenke veldig veldig mye på mye og mangt, og en annen god ting som kom ut av soppen er at jeg drømmer mye mye mer en det jeg gjorde før

Noen andre som har merket dette, eller er det bare noe jeg innbiller meg?

Jeg har også veldig lyst og prøve andre psykadelisk stoffer men aner ikke om jeg er psykisk sterk nok eller om det var bare den brutale dosen som skremte møkka ut av meg.

Jeg tror det var mellom 2,5 - 3 gramm tørket sopp vi tok hver. som vi skyldte ned med et glass juce. Er dette mye? jeg vil selfølgelig tro at dette varriere veldig fra sopp til sopp da men.

men en annen ting "V" mente at han hadde mye mere kontroll når han trippa på syre. noen andre som mener dette?
Viss det er copelandia fra kirken så er det heftige greier. Du kan spørre tias og schizoma hva de mener.
Viss det var den soppen da
Høres ut som en litt for intens trip ja Men det var en kjempe bra historie iallefall
Sist endret av sonixx; 20. desember 2005 kl. 15:44.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
25 3
Sitat av InTrance
Viss det er copelandia fra kirken så er det heftige greier. Du kan spørre tias og schizoma hva de mener.
Viss det var den soppen da
Vis hele sitatet...
tror det var fra en slik kirke ja. i sveits vistnok... Har du noen URL dit foresten? må få sjekka ut den sida igjen..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Helt
tror det var fra en slik kirke ja. i sveits vistnok... Har du noen URL dit foresten? må få sjekka ut den sida igjen..
Vis hele sitatet...

Personlig ville jeg aldri ha lagt ut en sånn link på et så offentlig forum som det her..
tenk på alle stakkarene som får pakkene sine stoppet pga noen var litt for løs med munnen og nevner visse firma/sider/organisasjoner..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lær dere å kontrollere flyten i rusen, det er ikke så vanskelig når man først har fått det til en gang, og alt blir mye mer underholdende når man kan ta toget på sopp tur og gå på butikken uten å flippe helt ut.
"It's all in your mind" virker det kjent anyone?
Jeg har aldri testet sopp eller noen form for narkotikum før og det er vel fordi jeg synes jeg klarer meg med alkoholen. Noen likheter finnes det vel mellom alkohol-rus og narkotika-rus. Som wolty sier gjelder det å kontrollere flyten i rusen.. Når jeg drikker, hender det ofte at jeg drikker litt for mye og blir helt drita. Da sitter jeg bare i en stol, puster dypt og måper, men så lenge jeg ikke blir så drita at jeg kaster opp, klarer jeg å ha en viss flyt i rusen. Bare venter litt til jeg føler meg mer normal og så hiver jeg innpå igjen. Så er det toppform i en times tid. Blir kanskje like drita en gang til, men klarer ofte å gjennomføre den samme "prosedyren" flere ganger på en kveld. Da lurer jeg på om det er slik at man kan røyke litt tjall f.eks. til man blir skikkelig stein, bare vente litt og så røyke mer? Og fortsette sånn en hel natt? Er dette mulig?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Pope: Det er klart det er likheter, men når det kommer til sopp så er det ikke snakk om å bli dårlig, kvalm eller trøtt, men å oppleve en frykt for seg selv, omgivelsene og så videre som til tider kan være så voldsom at man rett og slett blir slått i bakken av redsel.

Når det kommer til hasj så kan man selvsagt røyke videre flere ganger i løpet av kvelden, men til slutt ender man uansett opp med å sovne... Heh

Anbefaler deg dog å ikke tenke på det som "alkohol" og "narkotika", for narkotika er ikke ett stoff, men tusenvis, og mange av de er svært like alkohol. Tenk på det som rusmidler, der alkohol er ett av mange.
Sist endret av Tias; 16. juni 2006 kl. 12:19.
jeg har spist sopp alene en gang med kamerater som såvidt visste hva det var, og tro meg det må du aldri finne på å gjøre... og ikke spør hvordan det gikk en gang.
Om dere spiste 2,5-3 gram hver, og det var copelandia, er det ikke rart dere fikk en heftig tur.. 1-2 er mer enn nok av den soppen, for det er noe ordentlig saker
0.2- 0.4 gram for a mild trip 0.5- 0.7 gram for a regular trip 0.8- 1.0 gram for a intense trip
Vis hele sitatet...
:P " tyve-tegn orly"
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av noössphere
Eller bare peis på med Aphex Twin "Come to Daddy" og få det ut av systemet.
Vis hele sitatet...
Hehe, eller enda bedre, se musikkvideoen