Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1506
Førsteinntrykk? Fyr lør!

http://home.no.net/mkvangen/stuff/Lofoten.jpg

© Marius Vangen -05
Sist endret av Vangen; 10. mai 2005 kl. 01:16. Grunn: Fjernet signatur
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Pene farger. Du hadde ganske lang lukkertid da. Den båten bak der ser litt suspekt ut
Vangen's Avatar
Trådstarter
Var noen sekunder ja med stativ, men det var for å få båten til å virke levende. Skulle egentli hatt den et hakk nermere
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Greit nok dette, selv om båten ser ut til å gå til WARP 9.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg vet ikke helt om fart er noe du burde ha i et slikt bilde da. Det er veldig rolige og avslappende farger. Jeg tenker ro og stillhet når jeg ser dette. Den båten gir et annet inntrykk.
Vangen's Avatar
Trådstarter
Som sagt vist båten hadde vært litt nermere så hadde det blitt en litt annen kontrast i bildet. Så forresten at jeg har klippet bildet for lite. Stygge kontainere på kaia
hanmannsann
Frå ein som har lite eller inga peiling på foto...

Synast båten blei veldig i sentrum (det var kanskje meininga), du prøver å vise at den er levande, men den blei veldig uklar i forhold til resten.
Sist endret av One_ar; 10. mai 2005 kl. 01:20.
Vangen's Avatar
Trådstarter
http://home.no.net/mkvangen/stuff/Lofoten2.jpg

Bedre sånn mener dere?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Det der var ganske fint ja. Tror det blir riktig å beskjære bildet litt i toppen. 2/3 av bildet burde ligge enten over eller under horisonten. I dette tilfellet, under (selv om du må ofre litt av den pene himmelen). Lytt synd at jenta er så pass uklar
Vangen's Avatar
Trådstarter
Ja, er klar over at det strider litt med det gyldne snitt, og skulle ønske jeg hadde bedre tid, men vi skulle ta hurtigruta
Fullstendig intetsigende for min del...
kreativ nerd
devotio's Avatar
Hadde båten stått stille så hadde det vært stillig, men det gjør den ikke, derfor er det dårlig.

På det siste bildet ditt er det for mye tom luft. Det er så mørkt der at det kunne like gjerne vært helt svart, dessuten er dama uklar.
Når det kommer til det siste syns jeg gulfargen er for fremtredende og dette kan skyldes av at du ikke brukte blitz? Jeg vet ikke, men fargene ser ikke naturlige ut og konturen av ansiktet hennes er litt uklar, som igjen skyldes for lang lukkertid. Hadde du brukt blitz eller noe eksternt lys ville bildet blitt flere hakk bedre, for stemningen er definitivt til stede. Lykke til.
Sist endret av seigman; 10. mai 2005 kl. 10:06.
en jente med litt uklar bakgrunn.

sitat ninja5k: Fullstendig intetsigende for min del...
Det siste bildet synes jeg at du kunne fått personen på bildet til å ha et øye mot kameraet. Selv om bildet ikke ga noe kunsterisk opplevelse for min del.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Et ord: Overeksponering
Rent tekniske tips: Jeg tror du kunne tjent mye på å tenke på bakgrunnen i disse bildene dine. Jeg prøvde å redigere litt på det siste bildet ditt.

For det første var jenta uklar og bakgrunnen klar; det gjør at fiskemottaket i bakgrunn kommer for mye i fokus.
Dessuten synes jeg den rød-oransje fargen var litt i kraftigste laget.

Dette jeg har gjort i photoshop er det fullt mulig å få til på de fleste kamera om man prøver litt.
Blir satt ut av den skjeve horisonten, jeg.
Ikke dårlig bilde..

Viste ikke at du hadde en liten fotograf inni deg :P
Er dette bildet tat på kaia i Tromsø? eller i Harstad?
Vangen's Avatar
Trådstarter
froskenfredrik: Der var noe bra ja

nPulz: Har gått fotolinja på folkehøgskole da, er i Lofoten. Bildet er tatt tidlig på skoleåret.


Takk for kommentarer. Jeg ser det er mange som går igjen å jeg må si meg enig på mange punkter.

mvh
mrvangen: Ok, viste jeg ikke :P
Vangen's Avatar
Trådstarter
Kom til å tenke på det der med at horisonten er skeiv. Brukte stativ med vater når jeg tok bildet. Så hele kaia må jo være skeiv
Vet ikke om du var ironisk, men man kan ikke skylde på bakken - det er fullt mulig å justere stativet littegrann for å få til.

Det var et fint bilde - men det sier meg ikke så mye egentlig. Her får jeg inntrykk at en jente er ute på tur og ser på det flotte vannet.

Litt off-topic:
Lurer om forumet her er bra til å få tilbakemelding til fotoene sine - for jeg kjenner en venninne som liker fotografi, og kan trenge en del tilbakemelding til arbeidene sine og hun er ganske flink, synes jeg. Jeg tenkte at hun blir sikkert bedre med hjelp av andre "eksperter". Eller er det et annet foto-forum som passer bedre?
Synes ikke dette var noe bra. Bildet rørte ingen følelser hos meg, og jeg er ikke engang sikker på hvilken følelse jenta skal vise! Hvis det er meningen at jenta skal se trist ut, så gjør hun ikke det. Du må få håret vekk fra ansiktet og stå enten nærmere eller lengre vekke.

Btw. ingen poeng "© Marius Vangen -05" i Norge. Vi følger åndsverkloven, ikke copyright-lovene.

Sitat av reagol
Litt off-topic:
Lurer om forumet her er bra til å få tilbakemelding til fotoene sine - for jeg kjenner en venninne som liker fotografi, og kan trenge en del tilbakemelding til arbeidene sine og hun er ganske flink, synes jeg. Jeg tenkte at hun blir sikkert bedre med hjelp av andre "eksperter". Eller er det et annet foto-forum som passer bedre?
Vis hele sitatet...
Ikke send henne hit. Vi har nok hobby-fotografer som poster dårlige bilder.
Sitat av Laurentius
Ikke send henne hit. Vi har nok hobby-fotografer som poster dårlige bilder.
Vis hele sitatet...
Hehe, hva med de gode bilder? Syns du de er dårlige?

http://home.no/gollom/darkelin/mekk1.jpg
http://home.no/gollom/darkelin/mekk2.jpg
å rette opp horisonten burde ihvertfall være et minimum..... det andre bildet tror jeg hadde kunnet blitt fint hvis ikke jenta var der, syns hun bare virker forstyrrende.

reagol: prøv foto.no, eventuelt storedyret.com, begge steder får hun garantert utrolig mye mer nyttige tilbakemeldinger enn her
Sist endret av atomet; 11. mai 2005 kl. 19:16.