Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 574
Jeg og han jeg deler leilighet med har fått adsl, vi deler internett gjennom en switch..
det som er problemet er at jeg ikke får tilgang til internett..
Vi ser hverandre på nettverk, og kan dele filer o.l.
Han har satt på "del internett" på sin maskin, siden den er "serveren", vi har begge firewalls, men konfigurert dem slik at alt skulle funke..

noen som har noe forslag? blir frust!
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Intærn lægger!

Sorry.. kunne ikke la være.
Dere er nok best tjent med å gå til innkjøp av en enkel router eller noe slikt om dere ikke får til dette. En 3Com-boks for eksempel er ikke spes. dyre nå, og det er plug&play rett fra boks.
Sist endret av bakkus; 1. desember 2004 kl. 15:34.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Trådstarter Donor
vi har nå bytta om, så mi maskin er server.. det funker slik passe, bare at han får ikke opp alle nettsidene på sin pc, og han får ikke brukt msn.
må jeg åpne noen porter?
ja, se i instillinger for internet connection sharing.

men som sagt, greiest for dere er nok en billig "bredbåndsrouter", dvs nat router med innegbygget svitsj.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Trådstarter Donor
ja, har en slik "hjemme".. den funker bra.. men vil egentlig ikke koste på så mye mer..

får se hva jeg får til i mårra