Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 570
Trenger en liten pekepinn. Har noen .doc som eg skal lese gjennom og nesten alle fungerte, for utenom to stykker som word nektet å åpne. Renama til .rtf, .pdf etc. før jeg åpna i textpad (ala notepad). Kan se teksten, men i tillegg en hel haug med rart.
Spørsmålet koker ned til; kan en enklere finne ut hvilket filformat det er snakk om? Et prog eller noe sånt som løser problemet?
spess. tror ikke det er noen andre formater som kjører .doc. det eneste jeg kan tenke meg er at du kjører en gammer verson av word. kjører du office 2000 eller tidligere eller? Av en eller annen grønn har jeg en følelse av at jeg har hatt problemer med dette selv før.
Hvis man har den nyeste versjonen av Word er vel den kompatibel med alle andre eldre versjoner.
Faktisk er noen som har sagt at openoffice.org er bedre på word dokumenter enn word er, nettopp fordi gamle word documenter ikke vises så godt i nye word, og nye word documenter ikke vises så godt i gammel word.

Så, nok en fiktiv grunn til å bruke openoffice.org: http://no.openoffice.org
vell's Avatar
Trådstarter
Hehe, har Office XP, så tror ikke problemet ligger der, og det at filene er i .doc format betyr jo ikke at det er rett. Tok å gikk på Fil | Åpne | 'Gjennopprett teskt fra alle filer *.*' og det fikk inn teksten uten alle symbolene, men det var med en sær formatering.

Spørsmålet står fortsatt: er det en måte å 'finne' ut hvilken type filen er av, uavhengig av .*?