Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3118
Tenkte og ta cubensis ikveld og går på 15mg cipralex. Og 10mg zyprexa. Er dette en farlig kombinasjon? Kan jeg risikere serotonin syndrom eller vil bare sopp turen bli svekket? Takk for svar på forhånd
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
The most common anecdotal report is that SSRIs reduce the effects of classic psychedelics (LSD, psilocybin, and DMT), numbing the subjective experience However, others report no difference. It is of yet unknown what the therapeutic effects are for psilocybin for individuals taking an SSRI medication.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
The most common anecdotal report is that SSRIs reduce the effects of classic psychedelics (LSD, psilocybin, and DMT), numbing the subjective experience However, others report no difference. It is of yet unknown what the therapeutic effects are for psilocybin for individuals taking an SSRI medication.
Vis hele sitatet...
Så det vil si at det ikke er noe risiko med og blande?
Anonym bruker
"Allergisk Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kan av min personlige erfaring si at jeg gjør ikke dette igjen.

Har prøvd både lsd og sopp i kombi med cipralex.
Effekten er såpass lite merkverdig at jeg syns det er waste.

Sist forsøk var 3g flein, og jeg fikk god opptur, men thats it. Hadde stigende effekt i opp mot 1t, og deretter dabba det sakte men rolig av, visuals og alt. Satt igjen med en rar følelse.

Har og lest tidligere at du kan få serotoninsyndrom elns. Ville stått over var jeg deg.
Sitat av uerigert daddel Vis innlegg
Så det vil si at det ikke er noe risiko med og blande?
Vis hele sitatet...
Njææh - vi vet simpelthen ikke nok om interaksjonen mellom antidepressiva og psykedelika (tryptaminer i dette tilfellet) til å kunne tegne et nøyaktig risikokart. Vi mangler empiriske data.

Rent teoretisk er det økt risiko ved å kombinere flere stoffer som hver for seg øker serotoninaktiviteten. Derfor er det dem som anbefaler at man ikke kombinerer SSRI og psykedelika, da vi ikke vet nok om det faktisk er farlig, hvor farlig det er, hva som eventuelt er risikofaktorene, under hvilke omstendigheter det kan være farlig, osv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kan av min personlige erfaring si at jeg gjør ikke dette igjen.

Har prøvd både lsd og sopp i kombi med cipralex.
Effekten er såpass lite merkverdig at jeg syns det er waste.

Sist forsøk var 3g flein, og jeg fikk god opptur, men thats it. Hadde stigende effekt i opp mot 1t, og deretter dabba det sakte men rolig av, visuals og alt. Satt igjen med en rar følelse.

Har og lest tidligere at du kan få serotoninsyndrom elns. Ville stått over var jeg deg.
Vis hele sitatet...
Jåsa, det forklar hvorfor jeg ikke får noe særlig effekt av flein, da jeg går på 20mg Cipralex.
Satt og spiste på 5mg tørket flein igår, fikk ingen visuals, bare en beruset følelse i hodet, mye latter og total forvirring (feks gå inn på badet og husker ikke at jeg gikk inn).

Skal se om jeg kan finne mer og spare opp til ihvertfall 15mg tørket flein, mulig det bare må mer til for å få noe ut av det når en går på SSRIs. Kommer til å gi en oppdatering når jeg er komt så langt.
Sist endret av maxie526; 17. september 2021 kl. 22:47.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde ikke gjort det. Du vil få minimalt med virkning og det kan potensielt være farlig
Har lest litt mer om dette på Shroomery, og det er tydelig ikke noe vits i å ta hverken flein eller LSD når en går på SSRI medisin. Serotonin-syndrom vil en ikke få, men du kommer ikke til å få visuals eller noe særlig mer enn bare en beruset følelse. Eneste måten å få noe særlig ut av flein er hvis en dropper SSRI'en en går på i 36-72 timer i forkant. Men det er nok ikke så lurt, da en kan få angst og/eller panikk-anfall ved å brått slutte. Dessuten tar det 2-3 dager før SSRI'en en går på fungerer skikkelig igjen, ihvertfall etter min erfaring da jeg prøvde å slutte ifjor, så en må vurdere om det verdt å utsette seg for det der bare for å trippe i noen timer.

https://www.shroomery.org/forums/sho.../Number/785286

Tror jeg bare gir meg på flein jeg, gidder ikke å gå rundt i flere timer på marka når en allikevel ikke får noe særlig opplevelse ut av det.
Sist endret av maxie526; 17. september 2021 kl. 23:29.
Takk for svar. Har vært uten cipralex siden torsdags morgen så tipper det vil gi noe effekt.
Anonym bruker
"Arktisk Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nja. Cipralex har ekstrem lang halveringstid så jeg ville ikke tatt det for gitt.

Ikke for å være belærende men vær forsiktig med å kutte ut antidep for å ruse deg
Går helt fint å ta det. Redusert effekt, men smell opp en joint eller 13 så kommer trippen skal du se. Går på 20mg dagen
Sist endret av HeavyMacro; 19. september 2021 kl. 06:56. Grunn: Skrivefeil
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rart at ingen over har nevnt det før, men er nok heller ingen god ide å mikse sopp og zyprexa, er jo antipsykotika så tror du vil få mye mindre effekt av soppen eller ingen effekt i det hele tatt. Er lang halveringstid på zyprexa og…
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Altså, nå er vi ikke glad i avsporinger som drar inn moral her, det her er mer fra et farmakinetisk og psykologisk hold:

Psykedelika er ikke rusmidler, de er ikke der bare for at du skal få noe eufori og glemme dagens mas.
Ofte kan effekten være stikk motsatt og tvinge deg til å stå ansikt-til-ansikt med disse fryktene dine. Det KAN brukes for selvutvikling men på samme måte ser man også trenden der folk prøver å bruke det som et rusmiddel.

Når du da allerede går på SSRI, som skal hjelpe deprimerte folk, må jeg få lov å ytre at det her er langt i fra den smarteste ideen jeg har komet over. Så spørsmålet mitt er HVORFOR?
Når du teknisk sett er i den MINST optimale tilstanden for å håndtere en psykedelisk opplevelse, hvorfor tror du det er en god idè å prøve psilocybinholdig sopp? For jeg kan fortelle deg at:
1. Det er ikke sikkert du får mye effekt
2. Det er en satans dårlig ide om du har i deg nok til å få effekt.
Sist endret av Dodecha; 20. september 2021 kl. 11:38.
Anonym bruker
"Arktisk Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man går på antidepressive så har man det mest sannsynlig det ikke så bra med seg selv.

Kanskje personen vil bruke lsd, sopp eller ketamin for å bli bedre slik at man kan slutte på ssri.
Ikke prøvd sopp og antidepressiva, men LSD og AP. Venlafaxin, husker ikke dose LSD men fikk noe effekt men hele greia var bare jævlig ubehagelig med paranoia og ekstrem hjertebank over flere timer.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ikke prøvd sopp og antidepressiva, men LSD og AP. Venlafaxin, husker ikke dose LSD men fikk noe effekt men hele greia var bare jævlig ubehagelig med paranoia og ekstrem hjertebank over flere timer.
Vis hele sitatet...
Venlafaxin er ikke antipsykotika. Det er antidepressiva av type SNRI.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Venlafaxin er ikke antipsykotika. Det er antidepressiva av type SNRI.
Vis hele sitatet...
Ja, var det ikke antidepressiva han spurte om?
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jo det var jo igrunn det, men zyprexa og annen antipsykotika blokkerer det i hjernen som får deg til å trippe.. så de brukes som regel for å stoppe bad trips. Derfor jeg nevnte at han kanskje ville få minimalt eller ingen effekt. Å da er det jo litt bortkastet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo det var jo igrunn det, men zyprexa og annen antipsykotika blokkerer det i hjernen som får deg til å trippe.. så de brukes som regel for å stoppe bad trips. Derfor jeg nevnte at han kanskje ville få minimalt eller ingen effekt. Å da er det jo litt bortkastet.
Vis hele sitatet...
Absolutt.
Det er noe som er lagt ut innpå freak her med info om tripping generelt og det å drepe den.
Det anbefales ikke å stoppe/drepe trip. Var noe med at man ikke får gjort seg ferdig med trippen/opplevelsen som kunne gi utslag negativt.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Når du da allerede går på SSRI, som skal hjelpe deprimerte folk, må jeg få lov å ytre at det her er langt i fra den smarteste ideen jeg har komet over. Så spørsmålet mitt er HVORFOR?
Når du teknisk sett er i den MINST optimale tilstanden for å håndtere en psykedelisk opplevelse, hvorfor tror du det er en god idè å prøve psilocybinholdig sopp? For jeg kan fortelle deg at:
1. Det er ikke sikkert du får mye effekt
2. Det er en satans dårlig ide om du har i deg nok til å få effekt.
Vis hele sitatet...
Teknisk sett, ja. Jeg ville ikke avfeid psykedelika som en mulighet bare på grunnlag av at man er deprimert og/eller medisinert. Medisinene kan klusse med effekten ja, så det er sannsynligvis best å gjøre det uten. Nedtrapping må man i så fall selvsagt gjøre i samarbeid med legen.

Men å ha depresjon betyr ikke at man har det kjipt og tenker på fæle ting hele tiden. Jeg har selv trippet helt alene mens jeg har hatt mye å bale med - fordi jeg hadde mye å bale med. Forventet en veldig røff tripp, men den ble helt fantastisk. Men jeg forberedet meg selvsagt godt på forhånd, gikk gjennom hva som kunne dukke opp, hva jeg ønsket fra trippen, snakket med partneren min om det osv. Og så hadde jeg litt erfaring med sopp fra før, som selvsagt er lurt når man skal trippe alene og jobbe med ting. Hvis det her er snakk om å bruke psykedelika for første gang, ville jeg helt klart anbefale å ikke gjøre det midt i en tung depresjon, i alle fall ikke alene. Men psykedelika kan vise seg å være akkurat den behandlingen man trenger for å komme ut av en depresjon.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av seinflopp Vis innlegg
Teknisk sett, ja. Jeg ville ikke avfeid psykedelika som en mulighet bare på grunnlag av at man er deprimert og/eller medisinert. Medisinene kan klusse med effekten ja, så det er sannsynligvis best å gjøre det uten. Nedtrapping må man i så fall selvsagt gjøre i samarbeid med legen.

Men å ha depresjon betyr ikke at man har det kjipt og tenker på fæle ting hele tiden. Jeg har selv trippet helt alene mens jeg har hatt mye å bale med - fordi jeg hadde mye å bale med. Forventet en veldig røff tripp, men den ble helt fantastisk. Men jeg forberedet meg selvsagt godt på forhånd, gikk gjennom hva som kunne dukke opp, hva jeg ønsket fra trippen, snakket med partneren min om det osv. Og så hadde jeg litt erfaring med sopp fra før, som selvsagt er lurt når man skal trippe alene og jobbe med ting. Hvis det her er snakk om å bruke psykedelika for første gang, ville jeg helt klart anbefale å ikke gjøre det midt i en tung depresjon, i alle fall ikke alene. Men psykedelika kan vise seg å være akkurat den behandlingen man trenger for å komme ut av en depresjon.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du missforstår litt, tyngden i argumentet mitt er ikke at man er deprimert. Jeg er fullt klar over at psykedelika kan gi deg "dytten" man trenger for å komme seg ut av en depresjon e.l. det er kombinasjonen med medikament som jeg kritiserer. Et medikament som over tid endrer både oppførsel og oppfatning hos deg og i tillegg reduserer effekten.

Psykedeliske opplevelser kan være kraftige greier, man skal ta seg tid, sørge for at man har god set og setting. Og jeg mener man bryter konseptet av god set og setting når man tar psykedelika mens man er på medikamenter som påvirker psyken.
Var på "max" dose cipralex i fjor da jeg også tok flein (og noen halvlitre). Testet flere ganger. Comboen var veldig "rar" og hadde en rar, liten, effekt av soppen, selv om jeg tok endel sopp. Var som å få noen smuler av ellers (uten cipralex) en fin helhet av en trip. Nesten som å bli "beruset" som alkohol-sopp (?) med minimale visuelle bølgende ting som skjer og that's it.

Har tatt flein en del ganger før da jeg IKKE var på cipralex - ekstremt annerledes trips og mye bedre da. Meget STOR forskjell fra min erfaring
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg går på 10mg cipralex daglig, har gjort det i snart tre år. Føler jeg har fått livet mitt tilbake pga det (legen min mener det er god grunn til å tro at jeg fra jeg var liten har hatt liten naturlig forekomst av serotonin i hjernen, muligens grunnet for tidlig fødsel og mye tid i kuvøse). Har hatt et par sopptripper (flein og cube sis) de siste to årene og hatt fantastisk fine opplevelser.

Ikke ment som noen anbefaling til noen å på død og liv få i seg ssri og sopp, men det har funka fint for meg.