Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1804
Den står en katt utafor døra, eller rettere sagt uten for nabodøra.
Den har stått å mjaua nå konstant i 24 timer. Lurer på om den har mista ungen sin eller så søker den noe(n)
Uansett holder jeg på å bli gal, ja det er lytt og jeg hører det selv om døra er lukket
Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få den til å slutte eller gå sin vei uten å skade den?
Kanskje en tidligere eier har bodd der og den vil inn?
snakk med naboen om det
Problemet er kanskje at de er bortreist, men jeg vet ikke om det er det som er "problemet"
Tror det uansett ikke er noen som "eier" den. Dette er Hellas så det er ikke så uvanlig
Ta den inn å gi den mat vann og kjærlighet
Den roper hvertfall om hjelp, kanskje den er desperat etter mat eller vann, kanskje den skal føde og trenger et trygt sted, eller kanskje den selv, noen av ungene eller et annet dyr er skadet og lider og den prøver å få tak i hjelp, kanskje den er dumpet av familien som bor der og ikke vil ha den mer.

Prøv å finn ut hva den prøver å si. Hvis du ikke vil ha den inn til deg så sett i det minste ut mat og vann til den, og gjerne en kasse eller pappeske med noe mykt å ligge på, skjerf eller lignende den kan gjemme kattunger i og ring en forening som tar vare på dyr.
Sitat av Dough Vis innlegg
Ta den inn å gi den mat vann og kjærlighet
Vis hele sitatet...
Ja, men da får jeg fort et annet «problem»
Skal «bare» bo her to måneder :-)

Sitat av celtseus Vis innlegg
Den roper hvertfall om hjelp, kanskje den er desperat etter mat eller vann, kanskje den skal føde og trenger et trygt sted, eller kanskje den selv, noen av ungene eller et annet dyr er skadet og lider og den prøver å få tak i hjelp, kanskje den er dumpet av familien som bor der og ikke vil ha den mer.

Prøv å finn ut hva den prøver å si. Hvis du ikke vil ha den inn til deg så sett i det minste ut mat og vann til den, og gjerne en kasse eller pappeske med noe mykt å ligge på, skjerf eller lignende den kan gjemme kattunger i og ring en forening som tar vare på dyr.
Vis hele sitatet...
Har diskre prøvd å gi den litt vann og mat, men virker ikke interessert

Har tatt en titt på den, men virker ikke skadet heller
Sist endret av Gloss; 5. september 2021 kl. 18:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Får kanskje oppdatere historien med at det ser ut som hun har funnet ungen sin
og hun ikke mjauer ofte lengre :-)

Sist endret av Gloss; 9. september 2021 kl. 17:34.
Villkatter? Kanskje ringe ett kattehus eller lignende og høre om denkanhente
Det er masse villkatter her, hvis jeg skulle ringt for hver eneste jeg så hadde jeg ikke hat annet å gjøre
Sist endret av Gloss; 9. september 2021 kl. 17:41.