Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2634
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og bare gikk av sted rolig når tbanen stoppet. Jeg gikk langt om lenge før jeg turte snu meg og se om noen fulgte etter, men det var ingen der. Skjønner ikke.. Er dette vanlig at bare lar folk gå?

I det jeg begynte å gå mot utgangen så hørte jeg den ene bilettmannen si "tilkalle politi".. Er det sånn at det er det de gjør når folk bare går?

Og kommer de til å sende bilde av meg til alle billettmenn som ser etter meg mens jeg går på gata?

Og siste spørsmål, dersom den samme bilettmannen kjenner meg igjen en annen gang (når jeg har bilett) kan han da gi meg bot eller tilkalle politiet pga forrige gang?
Det høres mer ut som at de nevnte tilkalling av politi på noen andres vegne. F.eks en som verken hadde billett eller ville oppgi personalia.

Dersom du smyger deg forbi dem mens de står opptatt med noen andre, så funker det helt fett. Har unnsluppet bot slik mange ganget selv. Dersom jeg kjører uten billett så pleier jeg å sitte i fremste vogn på samme side som døra, følger med på stoppene om det kommer kontrollører på. Dersom det gjør det, så går jeg bare av. Ofte kan de jo være undercover, men slipper som ofte unna de og. Bare gå av så fort du ser folk som oppsøker passasjerer for å scanne mobilene deres. Ser ofte folk som sitter og venter på å få bot, da de bare kunne gått av på et stopp og tatt neste T-bane. Liksom i frykt for den autoriteten de ser i en vekter. Bare tull.
Du er safe.
Han kommer aldri til å kjenne deg igjen. Og om han skulle gjort det, så har han jo ingenting på deg.

Du må bli tatt på fersken om det skal bli noen reaksjon.
Tror vi kan fastslå at PST nå er på jakt etter deg
Glem hele saken og svev på flaksen ut dagen i dag for at du slapp unna
Med mindre de fikk se ID og skrev ned personalia så skjer det ikke en dritt, og nei de kommer ikke til å finne bilde på kameraovervåkningen og henge opp bilde av deg på bakrommet og de kan ikke gi deg bot senere for denne gangen her Sannsynligvis husker ikke billettkontrolløren deg en gang, han ser mange hundre fjes hver dag.
Sist endret av celtseus; 25. august 2021 kl. 17:43.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Om man "ikke har ID" så skriver de ned navn og addresse, men kan bare oppgi falskt.
Anonym bruker
"Oppblåst Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er dette vanlig at bare lar folk gå?
Vis hele sitatet...
Ja. Aldri sett at de gidder å løpe etter folk som først har kommet seg unna.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I det jeg begynte å gå mot utgangen så hørte jeg den ene bilettmannen si "tilkalle politi".. Er det sånn at det er det de gjør når folk bare går?
Vis hele sitatet...
Ja. De har lovhjemmel til å holde deg igjen helt til du forteller dem navn, adresse og fødselsdato, eller til politiet kommer. Tilbakehold kan ikke foretas dersom det etter forholdene ville innebære et uforholdsmessig inngrep. Inten annet kan de gjøre lovlig.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og kommer de til å sende bilde av meg til alle billettmenn som ser etter meg mens jeg går på gata?
Vis hele sitatet...
Nei.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og siste spørsmål, dersom den samme bilettmannen kjenner meg igjen en annen gang (når jeg har bilett) kan han da gi meg bot eller tilkalle politiet pga forrige gang?
Vis hele sitatet...
Nei.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Glem hele saken og svev på flaksen ut dagen i dag for at du slapp unna
Med mindre de fikk se ID og skrev ned personalia så skjer det ikke en dritt, og nei de kommer ikke til å finne bilde på kameraovervåkningen og henge opp bilde av deg på bakrommet og de kan ikke gi deg bot senere for denne gangen her Sannsynligvis husker ikke billettkontrolløren deg en gang, han ser mange hundre fjes hver dag.
Vis hele sitatet...
Nei han fikk ikke personalia for jeg bare gikk ut selvom han sto å snakket til meg

Sitat av subscribe Vis innlegg
Det høres mer ut som at de nevnte tilkalling av politi på noen andres vegne. F.eks en som verken hadde billett eller ville oppgi personalia.
Vis hele sitatet...
Nei han billettmannen sto å snakket med meg og ville ha billett og personalia og spurte om jeg ville betale nå eller ha regning

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja. Aldri sett at de gidder å løpe etter folk som først har kommet seg unna.


Ja. De har lovhjemmel til å holde deg igjen helt til du forteller dem navn, adresse og fødselsdato, eller til politiet kommer. Tilbakehold kan ikke foretas dersom det etter forholdene ville innebære et uforholdsmessig inngrep. Inten annet kan de gjøre lovlig.


Nei.


Nei.
Vis hele sitatet...
Men veldig rart at ingen av de (og det var sikkert 3 stykk i vogna) gadd å gå etter meg. Jeg gikk bare rolig ut.
Og jeg ga de jo ikke personalia heller så hvorfor holdte de meg ikke igjen da? Kan det være fordi jeg er jente og ser ung ut?
Det er nok fordi de ikke gidder å la jobbdagen og humøret bli ødelagt av én person. Det fins noen kuker i sånne yrker men det fins noen som er mennesker og! Så selvom de kan holde deg igjen så er det langt fra alle som gidder den kampen, ikke alle er regelryttere heldigvis.
Relatert: https://youtu.be/J2uhWTFvug8
Sist endret av celtseus; 25. august 2021 kl. 20:42.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De kan ikke ta deg for å snike i dag, hvis de ser deg neste uke eller to timer etter, for den saks skyld.

De sender ikke bilder til noen som helst.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen ganger lar "billett mann" deg å kjøpe enkelbillett på ruter app. Foreslår at du kjøper en enkelbillett på appen som blir gyldig om 1 uke, så når du ser "billettmann" så trykker du start nå på appen. Det har reddet meg mange ganger. Husk å kansellere billetten før 7 dager, så får du pengene tilbake også kjøper du ny igjen.
Nei nei ikkeno kommer til å skje!