Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 10394
Jeg har lest litt om Kratom over tid, men har glemt det litt igjen. Ser at det har vært et tema i noen tråder her inne. Fordi jeg er nysgjerrig av natur vil jeg gjerne vite mer.

Er det noen som har oppdatert informasjon om lovlighet av dette stoffet, og generelle tips til bruk? Hva slags kanaler bruker man for å skaffe seg det?
Sist endret av SteadyEddie; 15. juni 2018 kl. 12:37.
Kratom står på legemiddellisten, og er klassifisert deretter.
Internett er vel det man bruker for å skaffe det.

Smaker ikke spesielt godt så greit å blande ut i mat, drikke eller putte i kapsler.
Du har rød, grønn og hvit kratom.

Rød = beroligende.
Grønn = oppløftende.
Hvit = stimulerende.

En stor dose uansett farge vil gi en beroligende effekt.
En liten dose er mer stimulerende og euforisk.
3 gram blir sett på som en passende dose for de fleste.

Kratom bør tas på tom mage, du bør ha vann tilgjengelig (det er dehydrerende)
Sitat av Soletti Vis innlegg
Kratom står på legemiddellisten, og er klassifisert deretter.
Internett er vel det man bruker for å skaffe det.

Smaker ikke spesielt godt så greit å blande ut i mat, drikke eller putte i kapsler.
Du har rød, grønn og hvit kratom.

Rød = beroligende.
Grønn = oppløftende.
Hvit = stimulerende.

En stor dose uansett farge vil gi en beroligende effekt.
En liten dose er mer stimulerende og euforisk.
3 gram blir sett på som en passende dose for de fleste.

Kratom bør tas på tom mage, du bør ha vann tilgjengelig (det er dehydrerende)
Vis hele sitatet...
Fast, swift, accurate. Tusen takk

Noen erfaring med uønskede effekter eller falske varer?
Sist endret av SteadyEddie; 15. juni 2018 kl. 13:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har ikke erfaring selv med falske varer eller uønskede effekter men det blir nevnt at kratom kan gi:
svimmelhet, problemer med kordinasjon og motorikk, forstoppelse, kløe, kvalme og svetting.
Brukes det i lange perioder kan det bli avhengighetsskapende.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg brukte kratom i lang tid når jeg risikerte urinprøver. Likte det veldig godt.
Det store problemet for meg var inntaksmetoden.

Hvis du har litt toleranse og ikke kjøper ekstrakter må du svelge veldig mye pulver. Jeg tok vel 6-12g bali.
Brukte det for sedativ effekt (bali i høyere doser ), mindre doseringer brukes for økt energi.
Selv fikk jeg økt energi og ble veldig sosial og pratsom, samtidig som jeg fikk "opiat effekten".

Toss and wash brekker jeg meg av, så det gikk i kapsler. Te fikk jeg ikke god funk av.
Årsaken til at jeg sluttet var at jeg måtte svelge 10-12 store kapsler. for ønsket effekt Brekker meg lett og alle kapslene ville opp samtidig, noe som førte til at nesten alt klogget seg i halsen min og jeg fikk ikke puste. Hvis det ikke var for inntaksmetoden ville dette vært mitt drug of choice.

Den andre tingen er kvalme. Jeg inntok store doser og det er ekstremt lett å spy på kratom ved for høy dosering. Men ved rett dosering er kratom perfekt. Og det kommer fra en som har testet det meste av opiater.

Du kan selvsagt begynne å klø, slik som ved misbruk av morfin.

Jeg bestilte det på nett fra USA, men det har nå blitt ulovlig i USA.
Hvis det blir tatt i tollen blir du mest sannsynlig spurt om resept, hvis ikke blir det destruert, men jeg har bestilt noen kilo over grensa (7-8 ganger) uten at det ble tatt.
Anonym bruker
"Selvforsynt Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du sier kilo så begynner det å bli skummelt skulle det bli annmeldt, selv om det i teorien er veldig lite.
Finnes det noen saker hvor folk har blitt straffet for dette? Ser for meg at det fort kan bli veldig uheldig utfall om man får stoppet 1 eller 2 kilo i tollen, eller kanskje til og med bare 100g, som knapt er nok til en måned om du bruker beskjedent.
Kratom er mitt favorittrusmiddel nummer 1. Selv var jeg svært forsiktig når jeg var så heldig og få tak i noen gram og brukte det først og fremst som sovemiddel en sjelden gang i blant, da det gir en drømmende følelse med en langt mer interesann insovning. Tar du for mye kan du bli kvalm og i værste fall få en hangover dagen derpå. Jeg har en bekjent som ikke har begrensninger og har tatt kratom over flere måneder hver dag. Han fikk abstinenser når han sluttet , men selv hevder vedkomende de var lett overkommelige. Selv om jeg lever nesten helt nøkternt så skulle jeg i blant ønske det fantes et svartemarked for kratom. Ikke vil en narkotikahund markere på det , og det har et stort potensial etter hva jeg har forstått for mennesker som er heroinavhengige. I pulverisert form ligner det og mange andre helsekostprodukter.
Det er rart det ikke er lett tiilgjengelig og få fatt i her i landet.


Folk har blitt strengt straffet med både fengsel og bøter for inføring av et hekto med kratom. Artikelen finnes ikke lengre, men en avis skrev for noen år siden om en kvinne som opplevde dette.
Sist endret av pipestilk; 15. juni 2018 kl. 18:05.
Leit å høre pipestilk. Jeg som var klar for å bestille et beskjedent måneds forbruk nå.. for å styre mer unna opiater så ofte som mulig. Meeen, så er det tydeligvis like ulovlig som å knaske en Oxy..
faen at det skal være mulig med så mange restriksjoner. Ønsker ikke å ruse meg ulovlig eller begå lovbrudd, men er noen(ofte) ganger nødt til å dykke litt under og heller trekke litt luft igjen når ting ikke er så vondt å trist.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når du sier kilo så begynner det å bli skummelt skulle det bli annmeldt, selv om det i teorien er veldig lite.
Finnes det noen saker hvor folk har blitt straffet for dette? Ser for meg at det fort kan bli veldig uheldig utfall om man får stoppet 1 eller 2 kilo i tollen, eller kanskje til og med bare 100g, som knapt er nok til en måned om du bruker beskjedent.
Vis hele sitatet...
Sitat av Hater Vis innlegg
Leit å høre pipestilk. Jeg som var klar for å bestille et beskjedent måneds forbruk nå.. for å styre mer unna opiater så ofte som mulig. Meeen, så er det tydeligvis like ulovlig som å knaske en Oxy..
faen at det skal være mulig med så mange restriksjoner. Ønsker ikke å ruse meg ulovlig eller begå lovbrudd, men er noen(ofte) ganger nødt til å dykke litt under og heller trekke litt luft igjen når ting ikke er så vondt å trist.
Vis hele sitatet...

Det forskes lite på planter legemiddelselskaper ikke kan ta patent på. Ellers har det vært en enorm krigføring mot kratom blant the war on drugs entusiaster verden over, da man lett kunne kjøpe det lovlig i svært mange land for bare et par år siden. Ellers finnest det egne facebook grupper med mennesker som dyrker kratom til privatbruk og selger overskudslageret. Var jeg selv opiatavhengig ville jeg bestilt det av en privatperson og bedd han byttet ut innholdet i et helsekostmiddel med lignende pulver. Men i nåtid synest jeg til og med det er en for stor risiko og ta med tanke på de latterlige straffene man kan få.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Har flere ganger tenkt på å starte "den store kratomtråden" her. Det var jaggu på tide at noen tok opp dette temaet. Syns det er veldig rart at bruk av kratom er såpass lite utbredt, selv på et sted som freak. Det begynner å bli noen år siden jeg hørte om kratom første gang, men jeg tenkte alltid det ikke kunne ha så mye for seg med tanke på hvor ukjent stoffet er generelt. Så feil kan man ta.

Jeg ble egentlig ganske solgt allerede fra første koppen jeg tok, for ca.2 år siden. Mye av grunnen er nok at jeg "ufrivillig" måtte slutte å røyke for en del år siden pga angst og generelt ubehagelige opplevelser, men savnet etter alt det gode cannabis gjorde for meg gav seg aldri. Kratom var derfor et blinkskudd for min del. Fikk den samme godfølelsen som jeg pleide å få etter en bønne, men ikke noe snev av psykisk ubehag, heller motsatt.

Siden den gang må jeg innrømme at jeg har blitt ganske hekta. Det siste året har det stort sett gått rundt 30-40g om dagen, med unntak av noen ukers pause. Jeg kjenner meg igjen i pipestilks beskrivelse av kompisen sin. Kratom er VELDIG avhengighetsskapende (spesielt for enkelte), og de gangene jeg har tatt pause har det vært ganske jævlig i noen dager. Svetting, febertokter, ubahag i muskler og ledd samt en forferdelig kombinasjon av utmattelse, rastløshet og insomnia er nok til å måtte sykmelde seg fra jobben noen dager, men det verste er over etter 4-5 dager, og etter ca. 12 dager er alt av fysiske abstinenser borte. Jeg innser selv at jeg har et ganske usunt forhold til stoffet, men har likevel ingen ønsker om å redusere bruken så mye. Kratom har uten tvil gitt meg en voldsom boost i både humør og livskvalitet generelt. Angsten min er ikke på langt nær så ille som den har vært, jeg presterer bedre på skolen, og ikke minst er har jeg redusert det tidligere altfor høye alkoholforbruket mitt med sikkert 70-80% uten at jeg engang trengte å bestemme meg for det. Plutselig ble det litt mer attraktivt å chille hjemme med litt gaming eller serier i helgen enn å dra på grøftefylla hver eneste fredag og lørdag.

Når det kommer til anskaffing er saken en litt annen. Tidligere har jeg stort sett bestilt fra en privatperson i indonesia, noe som gikk problemfritt en lang periode, men plutselig ble alle bestillinger fra den fronten beslaglagt i tollen. Fikk faktisk brev så sent som for to dager siden fra politiet om at jeg var anmeldt for å ha innført 3 kg, men heldigvis ble saken henlagt pga manglende saksbehandlingskapasitet hos politiet (phew). Uansett kommer jeg ikke til å bestille mer hit. Heldigvis er det enn så lenge lov å kjøpe kratom borte hos söta bror. Enten om du bestiller utenlands eller fra en svensk leverandør blir vel alternativet uansett å bestille til poste restante, og hente det der. Har gjort det et par ganger det siste halve året, men syns det er ganske ubehagelig å måtte drive å smugle ganske store kvanta over grensen. Hadde hoppet i taket av glede om jeg hadde funnet noen som selger her til lands, men så langt har letingen vært uten hell. Får nesten bare krysse fingrene for legalisering, men kan ikke si jeg ser for meg det skje i nærmeste fremtid..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei.

Hvordan inntar man "svart/tjærete" kratom? Ca sånn som dette:
Sitat av sluch2k Vis innlegg
Hei.

Hvordan inntar man "svart/tjærete" kratom? Ca sånn som dette:
Vis hele sitatet...
Man tar det oralt bare
@wormhole, det finnes en del studier som peker i retning av at leveren ikke har så veldig bra av for høyt forbruk av Kratom. Ellers ville det vært en vidundermiddel medisinsk selv om man blir hektet. Likevel brukes det i store deler av Asia hver eneste dag, men jeg ville prøvd ut alternative metoder for å mestre hverdagen om det går for deg.

https://aasldpubs.onlinelibrary.wile...1002/hep.27612
Sist endret av pipestilk; 9. oktober 2018 kl. 17:03.
Ser at kratom er lovlig i Sverige.
Hvor bestiller folk fra? Svart/tjærete kratom, er det resin?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Dr.PsyceliumX Vis innlegg
Ser at kratom er lovlig i Sverige.
Hvor bestiller folk fra? Svart/tjærete kratom, er det resin?
Vis hele sitatet...
Jaha, er det lovlig i Sverige altså? I helsekostbutikkene ved grensen, selger de slikt? Har hørt de selger CBD også?
Ser det er lovlig i Sverige ja.
Finnes svenske nettvutikker som selger.

Er da kanskje mulig å ta det poste restante?
Anonym bruker
"Skeptisk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her er en dokumentar om kratom: https://www.imdb.com/title/tt8412232/

Det er dessverre ulovlig i Norge, om du bestiller det og det blir stoppet i posten kommer du til å få besøk eller en telefon fra politiet. Jeg fikk selv stoppet 3 pakker på rad, nektet og saken ble henlagt, dette var i 2013. Leste om en dame som fikk fengselstraaff for å bestille kratom, tror det var snakk om mellom 30-50 dager hun fikk, men jeg finner ikke linken igjen, tho, husker jeg leste det. Skulle selv ta med 5 kg fra et land i Sør-Øst Asia der kratom er 100% lovlig når jeg var der, men jeg droppa det etter jeg leste om hvor mange dager hun fikk, og om jeg husker rett var det UNDER 1 kg hun innførte.


Anyways...
Beste metoden jeg har funnet ut av å innta kratom, og jeg brukte det daglig i 1 år, var oppe i 10 gram x 3 doser per dag, beste jeg har funnet fram til er å ta appelsinjuice i en kopp, putt koppen med juicen i mikroen i ca 20 sekunder og varm den opp så den er varm, men ikke så varm at du ikke kan stikke fingeren i juicen uten å brenne deg, så slenger du kratom pulveret oppi koppen og rører med en gaffel, deretter svelger du det rett ned. Anfebaler da og ikke ha alt for mye juice i koppen, men ca 0.2-0.3 dl så du kan drikke det rett ned uten og måtte drikke massevis av kratomsmakende juice. Men appelsinjuice maskerer nesten all smaken, samme med sitron juice, noen sier det hjelper å drikke grapefukt juice 1 time ish før du tar kratom, men selv har jeg ikke merket noe forskjell, har også mikset det med kratom og ikke merket noe forskjell, men folk er forskjellige.

Grunnen for at du putter koppen i mikroen i 20 sek først er fordi kratom blander seg MYE, da mener jeg M Y E lettere ut i varm veske istedenfor kald.

Brukte tosh n wash først, da jeg kastet pulveret inn i munnen, så fulgte det etter en munnfull med sjokolademelk så ristet jeg på hode til alt var blandet i munnen og svelge det, men jeg synes at det med juice i mikroen så kratomen oppi er mye bedre og lettere, og jeg har testet UTALLIGE inntaksmetoder, te, tosh n wash, røyke det, blande det med yoghurt osv osv osv, men beste er varm juice IMO, merk: IMO

Mange, maaaaaaange nettsider du kan bestille kratom fra, men anbefaler det ikke, det blir GARANTERT stoppa i tollen..

Angående kratom så er det:

Rød = beroligende.
Grønn = oppløftende.
Hvit = stimulerende.

Jeg liker å blande 30% hvit med 70% grønn om jeg skal jobbe med noe som krever motivasjon etc, og gjør jobben 100x morsommere.
Rød alene eller rød + grønn er nice for å se en film å slappe av, da 80% rød, 20% grønn.
Av strains likte jeg best hvit maeng da, , grønn maeng da, rød bali, rød thai og grønn malay.

Pleide å variere på strainsene for å redusere tolerensen noe som funkerte til en viss grad.
Kan også melde om at Rød Bali, bah fuck it, RED BALI (bruker det Engelske ordet, høres dumt ut på Norsk). Red Bali fjerner angst og roer deg ned, nesten som en liten dose valium, merk: NESTEN.

Hvite Maeng Da vil IKKE roe deg ned men vil gire deg opp, som masse kaffe men ingen angst følelese (personlig) + eurofi.
Green Maeng Da vil ikke roe deg ned, men vil ikke gire deg opp like mye som White Maeng Da, men vil heller gi deg en spark for å sitte å kode, skrive, jobbe, studere eller sosialisere, massevis av motivasjon for å si det sånn da.

Red er også den beste for smertestillende, å får å gå av opiater. Brukte kratom for å gå av piller, det hjalp som bare det, klarte og slutte LETT og hadde brukt tramadol, kodein og morfin i 3 år. Men folk er forskjellige. Det fjernet ikke SNRI withdrawl jeg hadde fra tramadolen selvfølgelig, men all opiat abistensene forsvant, og jeg sluttet cold turkey med alt samtidig.

Og husk dette her: LESS IS MORE når det kommer til kratom. Ikke start med 10g som jeg var på. En nybegynner ville jeg gitt 1g til, max 2g.
Det er ganske vanskelig å finne "sweet spotten", min var personlig på 3g i starten, starta med 1g, så 2g, så 3g og der fant jeg sweet spotten som fikk meg til å følge meg gooooood.

Toleranse bygges, etter 1 år, eller FØR 1 år hadde gått brukte jeg 10g x 3 ganger per dag, noen ganger 10g x 4-5 per dag, men for det meste 10gx3 per dag. Hjelper som sagt til en viss grad å variere på strains du bruker, men det vil ikke gjøre at du ikke får toleranse at all.

Jeg brukte da 30 gram per dag i 1 år, sluttet COLD TURKEY, fikk ingen andre abstinenser enn litt hodepine og litt rennende nese som varte i 4 dager ca. Men igjen, folk er forskjellige, kan hende du får rikelig med abstinenser. Den psykiske kravingen var jo der da, at jeg ville ha mer fordi det føles så digg, men jeg klarte og la være.

Ikke tatt kratom igjen, såvidt rørt piller igjen, tatt litt kodein og tramadol i ny og ned, men har holdt meg i skinnet og ikke blitt avhengig på nytt, tar det max 1x i uka og har klart det i 1 år nå, så tror jeg skal klare meg uten å bli avhengig igjen. Ikke tatt kratom igjen fordi det er vanskelig å få tak i, tollen stopper det, og finnes ikke noen som dealer kratom som jeg vet om.


Kan forresten melde om at det er en mirakel plante for de som sliten med pilleavhengighet eller heroin avhengighet, nå har jeg aldri prøvd heroin da, men kratom fikk meg av tramadol, kodein og morfin samtidig uten at jeg ble sengeliggende å fryse, spy, diare å føles ut som jeg skulle dø.

Prøvde å slutte uten kratom før, men det gikk ikke, så prøvde jeg med kratom og det gikk som en drøm!

Sett folk på youtube som har klart å slutte med heroin pga kratom, og sett folk som har klart og slutte med oxy, vicodin, morfin osv pga kratom på youtube. Folk som demonstrerer i USA for å beholde kratom lovlig fordi det rett og slett har reddet livet demmes. Er folk som har vært avhengige av oxy for eks mot kroniske smerter, men fant kratom og bruker det istedenfor å det hjalp dem mye bedre enn noen piller gjør.

Så ja, jeg vil kalle det en mirakel plante, samme som cannabis er en mirakel plante for andre. For meg er cannabis digg, men kratom fikk meg av 3 opiater samtidig, og det gir meg motivasjon om jeg skal jobbe med kjedelige saker.

Det ble en lengre post enn jeg hadde planlagt, men men

Om du lurer på noe mer så spør i vei, har massevis av kratom-erfaring
Anonym bruker
"Skeptisk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte å si at det er best å ta kratom på tom mage, da det gir deg best effekt. Og om du spiser ca 2-3 timer etter du har inntatt kratomen vil du føle en ekstra "boost" av kratom-rusen, jeg opplevde vertfall det og mange andre som opplelver det.

Reddit vil gi deg massevis av tips om kratom btw. Er der jeg leser mest om personlige erfaringer om kratom
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Selges ikke over disk i Sverige, men må bestilles til poste restante i strømstad. Har vel nå tatt den turen rundt 15 ganger tilsammen, og kan si at om du bruker lokalbuss over grensen er det nesten umulig å bli tatt.

Så vidt jeg vet er Scandinavian Speciosa eneste svenske leverandør. Kan fortelle at de leverer topp kvalitet hver gang, og i tillegg er framme i strømstad dagen etter at du har bestilt. Prisene er riktignok litt stive. Særlig hvis man sammenligner med indonesiske leverandører
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Overrasket Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For meg er Kratom en veldig god erstatning for værre opiater.
Det jeg har fått med meg av tips er:

- ikke overdriv dosen. Finn ut din "sweetspot" og hold deg stort sett til den.
- når du tar for mye blir du bare kvalm, og det ødelegger den ellers gode virkningen.
- det er ikke et stoff du vil re-dosere for mye.
- jeg har best effekt av det på tom mage på morgenen
- når virkningen kommer kan man spise og det forlenger virkningen noe
- fungerer skjelden med mer enn 1 redosering pr dag
- i og med at det påvirker opiat-reseptorene må man være klar over at det kan være avhengighetsskapende, så ha det med i bedømmelsen
- jeg har hatt mest euforisk virkning av rød, men det får folk gjøre sin egen undersøkelse... det er ganske individuelt
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestilte ekstrakt som tas med pippete under tungen. Stoppet i tollen dessverre og måtte over på hardere opiater.
Kratom er det beste jeg har intatt(foruten for inntaktsmetoden) , men bruk med måte, lett å bli avhengig.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
med inntaksmetode tenker jeg tosh and wash eller kapsler, fikk aldri funk på te.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som kan anbefale nettbutikker å bestille fra? Gjerne noen som sender fra land som ikke dukker opp som røde flagg hos tollen.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så vidt jeg vet er Scandinavian Speciosa eneste svenske leverandør. Kan fortelle at de leverer topp kvalitet hver gang, og i tillegg er framme i strømstad dagen etter at du har bestilt. Prisene er riktignok litt stive. Særlig hvis man sammenligner med indonesiske leverandører
Vis hele sitatet...
Ellers er det mange som bestiller via kontakter i diverse facebookgrupper.
Sitat av pipestilk Vis innlegg
@wormhole, det finnes en del studier som peker i retning av at leveren ikke har så veldig bra av for høyt forbruk av Kratom. Ellers ville det vært en vidundermiddel medisinsk selv om man blir hektet. Likevel brukes det i store deler av Asia hver eneste dag, men jeg ville prøvd ut alternative metoder for å mestre hverdagen om det går for deg.

https://aasldpubs.onlinelibrary.wile...1002/hep.27612
Vis hele sitatet...
Etter å ha lest ganske mye angående dette, ser det ut til at det er stor enighet om at kratom kun påvirker leveren negativt i en svært liten gruppe mennesker som mangler et gen for å prosessere kratom optimalt.

Personer som mangler dette genet kan få alvorlige leverskader etter et par ukers forbruk. Det er derfor svært viktig at alle som skal forsøke kratom er obs på dette, og leter etter tegn til leverskade de første ukene man bruker det. Hvis dere er nysjerrig på mer informasjon angående dette er det flere som diskuterer det på blant annet reddit.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan merker man at levra begynner å bli skada?
Iskald makkapikk
Du blir gul i huden
Kratom planten er meg bekjent i slekt med Camellia sinensis, grønn te planten. I svært konsentrerte mengder grønn te kan og leverskader oppstå.Når det kommer til kratom, så kan jeg tenke meg at det med at man raskt utvikler tolleranse har mye og si. For en uerfaren så holder 3 gramm(ca en spisesje) tror jeg for mange timer. Folk med tolleranse kan om ikke jeg tar feil ta 10-15 gram i en dosering. Uansett så er en av det negative med kratom at man fort får den tolleransen. Derfor bør man om det ikke er medisinsk bruk(substitutt for opiater, eller smertelindring) begrense det til en sjelden gang i blant. Og det er da kratom virkelig er kos. Jeg håper denne fantastiske planten blir mer tilgjengelig i norge i fremtiden. Det er rart det ikke er mer utbredt.


https://aasldpubs.onlinelibrary.wile....1002/lt.21021
Sist endret av pipestilk; 19. april 2021 kl. 13:13.
For en uerfaren så holder 3 gramm(ca en spisesje) tror jeg for mange timer. Folk med tolleranse kan om ikke jeg tar feil ta 10-15 gram i en dosering. Uansett så er en av det negative med kratom at man fort får den tolleransen. Derfor bør man om det ikke er medisinsk bruk(substitutt for opiater, eller smertelindring) begrense det til en sjelden gang i blant. Og det er da kratom virkelig er kos.
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte dette. 3g gir en sosial og moderat euforisk rusopplevelse. 4g gir sterk euforisk rusopplevelse. Det samme er forsåvidt også tilfellet med 5g, men da blir man i tillegg veldig trøtt og det gir ikke mer eufori. Dette er med lav/ingen toleranse, og det er individuelle forskjeller. Det er viktig å begrense inntaket - du blir ikke mer euforisk av 8g, men du risikerer å bli kvalm. Store doser kratom gjør deg rett og slett skikkelig kvalm. I tillegg får man unødvendig høy toleranse som det tar tid å resette.

Til rekreasjonell bruk bør det derfor begrenses til en eller til nøds to ganger pr uke, gjerne sjeldnere. Redosering samme dag fungerer helt greit, men er langt fra samme som første kick. Bør derfor brukes en gang på ettermiddag/kveld - dette er forøvrig etter egen erfaring.
Sist endret av Uten Agenda; 19. april 2021 kl. 19:55.
▼ ... over en uke senere ... ▼
NZB's everywhere
crf21's Avatar
18 7
kan politi/toll-hunder ved grensa til sverige lukte kratom? hvis det skulle bli "rutinekontroll"
▼ ... over en uke senere ... ▼
Iskald makkapikk
Sitat av crf21 Vis innlegg
kan politi/toll-hunder ved grensa til sverige lukte kratom? hvis det skulle bli "rutinekontroll"
Vis hele sitatet...
Nei
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Defending Vis innlegg
Noen som kan anbefale nettbutikker å bestille fra? Gjerne noen som sender fra land som ikke dukker opp som røde flagg hos tollen.
Vis hele sitatet...
PM for informasjon vedrørende dette