Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1771
Før jeg kommer til det jeg faktisk lurer på: Lagde bruker her for bare et par dager siden, og har brukt MYE tid på å bli underholdt av gamle tråder her. Har som regel sverget til drit som instagram og snap discover for å holde hjernen occupied. Men nå innser jeg at SoMe har gjort meg deppa og hjernedød, og Freak har av en eller annen grunn gitt meg en liten livsgnist. Jævlig overraska selv. I tillegg til å foretrekke innholdet her over det på insta ol., tror jeg at jeg thriver på den litt nostalgiske viben jeg får. Minner meg om da jeg som en bekymringsløs drittunge satt på msn og nettby.

Men anyhow, er bittelitt eldre nå, og satt nettopp og kjente på at en av tatoveringene mine begynte å klø, som de gjør av og til. Kløen kan beskrives som når man blir bitt av tissemaur/eitermaur. Jeg har alle tatoveringene mine på undersiden av underarmene. Det klør alltid på et område hvor det er blekk, men ikke over hele tattisen, og ikke utenfor. Jeg har 1 tatovering på venstrearmen, og 3 på høyre. Det klør aldri på samme tatovering samtidig, men det bytter liksom på. Kløen kommer helt tilfeldig, og høyst et par ganger i mnd. Gir seg som regel etter 1min. Huden blir rød og jeg innbiller meg at områdene med blekk hever seg bittelitt. Det er ikke irriterende, men jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor det skjer.

Er det noen som opplever det samme?

Har lurt på om dette er normalt i mange år! Har spurt venner og bekjente som også har blekk, men ingen kan fortelle om noe liknende. Da jeg skulle ta min andre tatovering, spurte jeg også tatovøren, men han hadde heller aldri hørt om det. Hvis ikke jeg finner noen HER inne som kan rapportere om det samme, tror jeg aldri at jeg kommer til å finne noen.

Når jeg først har oppmerksomheten deres, lurer jeg på nok et annet fysisk fenomen som jeg foreløpig ikke har funnet noen andre som sliter med. Noen ganger i året (er liksom ikke så ofte), så får jeg krampe (?) i et eller annet under tunga. Det svir noe helt jævlig i noen sekunder, og det kjennes ut som at en eller annen "streng" under tunga blir helt stiv. Når det løsner opp, kommer det en sprut med spytt.

Er kroppen min bare helt bortreist, eller er det flere som har opplevd noe av det her?
Det med tatoveringene er helt normalt. Fått det mange ganger selv. Tatoveringen hever seg/ hovner opp og jeg kan kjenne mønsteret med hånden. Det har nok noe med at kroppen jobber for å prøve og fjerne partiklene under huden men de er for stor til at kroppen klarer og fjerne de. Er Er for man må i låser behandling for å fjerne tatoveringer. Da knuser laseren tatoveringen i mindre partikler som kroppen klarer og kvitte seg med etterhvert.

Det med tungen er nok sikkert normalt det også. Kramper kan komme i tide og utide. Kan ha sammenheng med dehydrering eller litt mangel på mineraler.
Sitat av merk Vis innlegg
Det med tatoveringene er helt normalt. Fått det mange ganger selv. Tatoveringen hever seg/ hovner opp og jeg kan kjenne mønsteret med hånden. Det har nok noe med at kroppen jobber for å prøve og fjerne partiklene under huden men de er for stor til at kroppen klarer og fjerne de. Er Er for man må i låser behandling for å fjerne tatoveringer. Da knuser laseren tatoveringen i mindre partikler som kroppen klarer og kvitte seg med etterhvert.

Det med tungen er nok sikkert normalt det også. Kramper kan komme i tide og utide. Kan ha sammenheng med dehydrering eller litt mangel på mineraler.
Vis hele sitatet...
Aah, ja, tenkte jo i starten at det med tatoveringene var en naturlig reaksjon, men begynte å bli stressa når ingen hadde opplevd noe liknende. Gir jo veldig mening det du skriver. Takk
Får titt og stadig krampe mellom hake og hals, som i og for seg er under tunga. For å komme ut av dette må jeg skyve haken fremover for å skape underbitt. Har aldri hatt krampe inne i selve kjeften, men får stadig vekk kramper på plasser som får folk til å tvile på troverdigheten min da jeg forteller om det.

Kramper kan være et helvette. For ca et halvt år siden la jeg meg over dama i sofaen og fikk en påfølgende krampe på baksiden av låret. Den kom fort og på grunn av kroppens stilling fikk jeg ikke reist meg opp raskt nok, og måten jeg reiste meg opp på bidro muligens til at krampa ble enda verre. Manøveren foregikk med noen klynk og skrik som førte til at samboer dominerte forholdet et par uker, og det faktumet var bare en bagatell satt opp mot selve smerten. Den lot seg strekkes ut, men da jeg sto der med strakt ben så slo det meg at jeg hadde en angst på høyde med den smerten jeg nettop hadde følt på. Angst for at krampen skulle komme tilbake.. Har aldri blitt knivstukket bak i låret(eller noen annen plass), men hadde jeg hatt valget mellom krampa og kniven på samme plass så hadde jeg i hvertfall tatt meg tid til å tenke på det.

Dette ble jo ikke særlig on topic, men som du sikkert skjønner hadde jeg behov for å få den opplevelsen av. hjertet Fuck krampe!
Sitat av subscribe Vis innlegg
Fuck krampe!
Vis hele sitatet...
Hææ shit. Høres ut som jævlige kramper begge deler. Håper du aldri opplever den lårkrampa igjen
Sist endret av Torkri89; 14. februar 2021 kl. 08:40.
Lite magnesium kan gi kramper. Ellers kan det hende du spenner kjeven mye? Mange gjør det uten være så veldig bevisst på det, f eks hvis du stresser mye.
Har en spot på en tattis som kan klø og heve seg.
Tatoveringer kan forårsake mye rart:

https://www.tv2.no/a/9406720/

Heldigvis er de som oftest harmløse.
Den ene jeg tok i 2006 klør innimellom. Huden blir også rød og hovner, men det blir den alle andre steder på kroppen når det klør også.

Ikke noe å stresse med.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Tatoveringer kan forårsake mye rart:

https://www.tv2.no/a/9406720/

Heldigvis er de som oftest harmløse.
Vis hele sitatet...
Oh my fucking god. Jeg skal snart ta en ny, nærmere armhulen, men nå ble jeg nesten redd haha
Sist endret av Torkri89; 14. februar 2021 kl. 16:03.