Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3798
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fiklet litt med det her i noen uker nå, det her er vel versjon nr 10 og jeg begynner å bli fornøyd.
Det som var et virkelig faenskap å få til var røyken, jeg satt flere kvelder og leste meg opp, så på de få tutorialene som eksisterte og prøvde meg frem til jeg klarte å få noe som ser rimelig bra ut.



Behind the scene..

Sweet!
Stilig, men finner ikke book thikal? Forøvrig en bok jeg klør så sykt etter å lese IRL. Phikal og.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Relevant Vis innlegg
Stilig, men finner ikke book thikal? Forøvrig en bok jeg klør så sykt etter å lese IRL. Phikal og.
Vis hele sitatet...
joda, den er der, de kom i en ny utgave med ekstra kommentarer nylig. Jeg har de gamle men vurderer å kjøpe denne og.

Veldig interessante bøker ja.
Fyfaen så rått!
Så meget nice ut ^^ Men, du mangler noen skikkelige høytalere ved siden av den tvn da
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Så meget nice ut ^^ Men, du mangler noen skikkelige høytalere ved siden av den tvn da
Vis hele sitatet...
Vet du, det har jeg faktisk ikke tenkt over før nå, får se å ordne det snart.
Diverse vinylplater på veggen over pcn rundt en shpongle plakat, og noen artige rekvisitter eller liknende som står på toppen av bokhyllen hadde gitt rommet ekte sjel. Platespilleren kan stå i det ledige rommet på hylla og klargjøre seg for en lørdagskveld med godt besøk!
Sist endret av Relevant; 4. november 2020 kl. 21:55.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Relevant Vis innlegg
Diverse vinylplater på veggen over pcn rundt en shpongle plakat, og noen artige rekvisitter eller liknende som står på toppen av bokhyllen hadde gitt rommet ekte sjel. Platespilleren kan stå i det ledige rommet på hylla og klargjøre seg for en lørdagskveld med godt besøk!
Vis hele sitatet...
Absolutt!
Skal få inn mer krimskramserier på hyllen for å gi det et mer personlig preg, vurderer å modellere noen ting jeg selv har hatt stående i hyllene mine.
Hm, jeg er ikke mye LP fyr (enda), jeg har noen plater av artister jeg liker godt men ingen spiller
Et annet alternativ jeg har tenkt på er å fylle hyllene med litt retro spill, jeg var jo en sånn særing som hadde Sega, mens alle rundt meg hadde Nintendo og etterhvert Playstation.

Dette er jo fremdeles Work In Progress, men jeg følte først nå at det var verdt å vise frem her, de på freak discorden har sett noen tidligere versjoner og.

Ikke godt å si når jeg blir ferdig/fornøyd
Ready player one!
Veldig kult rom! Digger sånne romprosjekter der man kan leke med innhold og møblering!

En ting jeg har å utsette er lysa som "ikke hører hjemme" der. Det lilla lysert fra TV-en i nedre hjørne og hva som skjer ved growboksen.

Selve gløden fra TV-skjermen er dog naila i mine øyne !

Utover det er det veldig bra arbeid !
Kult rom, ja. Er det modellert etter plass du har tilgjengelig? Har du planer om å faktisk bygge mancaven? Hvor kommer du inn i rommet (dører/vinduer)?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av FryingPan Vis innlegg
Veldig kult rom! Digger sånne romprosjekter der man kan leke med innhold og møblering!

En ting jeg har å utsette er lysa som "ikke hører hjemme" der. Det lilla lysert fra TV-en i nedre hjørne og hva som skjer ved growboksen.

Selve gløden fra TV-skjermen er dog naila i mine øyne !

Utover det er det veldig bra arbeid !
Vis hele sitatet...

Bildet er rendret med raytracing, noe som betyr at bildet er laget ut i fra hvordan lyset treffer objektene. Det du ser er hvor mye gulvet reflekterer lyset fra skjermen og skal representere virkeligheten så godt som det går.

Men, jeg skal se litt på å gjøre gulvet mindre reflektivt e.l. det er litt overdrevet ja
får vi etter hvert en 3D Dodecha også som duner`n på sofaen?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Kult rom, ja. Er det modellert etter plass du har tilgjengelig? Har du planer om å faktisk bygge mancaven? Hvor kommer du inn i rommet (dører/vinduer)?
Vis hele sitatet...
Det er litt løst basert på et rom jeg har og en drøm, for å oppklare: Jeg hadde et slikt rom minus teltet der jeg bodde før.

Jeg orka ikke å modellere døra (man orker ikke lage mer enn man må, og aldri mer detaljert enn det trenger å være i forhold til hvor kameraet står), så jeg har alltid tenkt at døra er i den usynlige veggen mellom pc og tv, virker som den mest naturlige veien å komme inn i rommet på for min del.
Det samme gjelder vindu da, at det er i veggen ved sofaen man ikke ser, men jeg har vurdert å slenge inn et typisk kjellervindu over bokhylla.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
får vi etter hvert en 3D Dodecha også som duner`n på sofaen?
Vis hele sitatet...
Jeg burde virkelig komme meg i gang med å modelere personer, jeg gruer meg litt til å starte, men det er ei kneik jeg må komme meg over. Jeg har lekt med tanken at jeg kan lure meg unna å lage et ansikt når man kan kle personen i hettegenser e.l.
Sist endret av Dodecha; 5. november 2020 kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Jeg har prøvd å lage en fyr på sofaen, har måttet lære dette med beinstrukturer for posering av personen, det ser jo helt horribelt ut men det her er et greit førsteutkast.
Skal jobbe mye mer med "huden", akkurat nå er det bare et enkelt materiale med noe subsurface scattering, må selvfølgelig også jobbe mer med form på fingrene og hvordan de hviler på sofaen.
Jukser litt med at jointen ryker noe inni satan og dekker ansiktet veldig mye.

Dere ser også kanskje "korn" eller "fireflies" som det kalles, jeg har droppet denoising for det gjorde rare ting med refleksjonene i gulvet, spesielt der røyken dekker for åpninga av teltet, lyset og de ruglete flisene.

Uansett, her er et utkast med en sliten fyr på sofaen:



Her ser man beinstruktur for å gjøre posering enklere, og hvor crappy lavdetaljert ansiktet egentlig er :P
Sist endret av Dodecha; 3. januar 2021 kl. 02:51.
Er dette bare på morro eller er det noe du faktisk skal lage? Denne mancaven altså.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Er dette bare på morro eller er det noe du faktisk skal lage? Denne mancaven altså.
Vis hele sitatet...
Det er for å lære blender rett å slett, altså for gøy.
Databladet Tekno! Kva med litt freeyourmindwares på eine skjermen?