Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9669
Hei, kommer nr som signal er registrert på synlig opp for mottaker av beskjeden?
Prøver etter beste evne å holde tlf nr mitt til den innerste krets.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja. Telefonnummeret er adressene i signal-systemet.
Trådstarter
29 9
Telegram da?
1) Kjøp et telia sim kort fra narvesen eller 7 elleven (29kr)
2) plugin sim kortet og motta sms varsler fra signal, whatsapp , fb osv.
3) kast sim kortet.

Telia sim kort lar deg motta sms uten registrering opp til 4 timer etter sim kortet er satt inn i telefonen, da det er nødvendig for telia å sende deg sms med info hvordan du fullfører aktivieringen. Etter dette blir det ugyldiggjort med mindre det aktiveres manuelt via telia. Du kan også bruke engangs nummer kjøpt via internett for et par dollar.
Sist endret av NitramLul; 27. august 2020 kl. 20:34.
Vurdert å ha 2 numre?
Ja. Bruk heller Wickr der er kun nickname ikke nr
Trådstarter
29 9
Er ikke det jeg spør om, kan man se nr på telegram ?
Følg denne lenken for å komme til telegram sin egen support.

https://telegram.org/support
Trådstarter
29 9
Wickr er ikke aktuelt.
Etter flere timer med telefon samtaler og etterforskning så kom jeg fram til følgende: Jeg googlet om noen kunne se nummeret mitt på telegram og fikk følgende google svar som er ref til telegram sin support side:

On Telegram, you can send messages in private chats and groups without making your phone number visible. By default, your number is only visible to people who you've added to your address book as contacts. You can further modify this in Settings > Privacy and Security > Phone Number.


Hva med å google spørsmålet ditt neste gang? Utrolig hva google vet!
Trådstarter
29 9
Google ? Skjønner ennå ikke hva Google egentlig sa, blir nr synlig hvis de er i kontaktene mine , haket av på at nr ikke skulle komme opp .
Sitat av Slimjimm Vis innlegg
Wickr er ikke aktuelt.
Vis hele sitatet...
Bare spør fordi jeg har brukt Wickr selv: Hvorfor?
Sitat av Slimjimm Vis innlegg
Google ? Skjønner ennå ikke hva Google egentlig sa, blir nr synlig hvis de er i kontaktene mine , haket av på at nr ikke skulle komme opp .
Vis hele sitatet...
Ingen kan se telefon nummeret ditt så lenge du velger dette. Så om du "haket av" for dette, så ser ingen det, selv om dem er i kontakt listen din.


Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Bare spør fordi jeg har brukt Wickr selv: Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Wickr er et amerikansk selskap.
Sist endret av NitramLul; 27. august 2020 kl. 23:32.
Sitat av NitramLul Vis innlegg
Wickr er et amerikansk selskap.
Vis hele sitatet...
Jeg er fortsatt ikke klokere her, hva er galt med ett amerikansk selskap? Har du ikke Apple eller Android?
Sitat av NitramLul Vis innlegg
Ingen kan se telefon nummeret ditt så lenge du velger dette. Så om du "haket av" for dette, så ser ingen det, selv om dem er i kontakt listen din.




Wickr er et amerikansk selskap.
Vis hele sitatet...
Ja? Det er Signal også, for ikke å nevne at Telegram er RUSSISK
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Jeg er fortsatt ikke klokere her, hva er galt med ett amerikansk selskap? Har du ikke Apple eller Android?
Vis hele sitatet...
Wikr bommer på det første og kanskje viktigeste kriteriet for sikkerhet. Det er ikke open source. Du stoler altså egentlig bare blindt på at chatten din blir kryptert, uten å kunne vite det 100%, i motsetning til Signal. Amerikanske selskap har forøvrig ikke like strenge krav til privatliv som i EU.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Wikr bommer på det første og kanskje viktigeste kriteriet for sikkerhet. Det er ikke open source. Du stoler altså egentlig bare blindt på at chatten din blir kryptert, uten å kunne vite det 100%, i motsetning til Signal. Amerikanske selskap har forøvrig ikke like strenge krav til privatliv som i EU.
Vis hele sitatet...
Men skal TS varsle om noe faenskap, eller skal TS gjemme telefonummeret sitt for andre enn den innerste krets?

Jeg er forøvrig enig med prinsippet ditt. Men det virker ikke som om det er en bekymring TS har.

Men jeg er også nysgjerrig på hvor ikke wickr.

edit: hvorfor
Sist endret av Snurretass; 28. august 2020 kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Snurretass Vis innlegg
Men skal TS varsle om noe faenskap, eller skal TS gjemme telefonummeret sitt for andre enn den innerste krets?

Jeg er forøvrig enig med prinsippet ditt. Men det virker ikke som om det er en bekymring TS har.

Men jeg er også nysgjerrig på hvor ikke wickr.

edit: hvorfor
Vis hele sitatet...

Juicekongen svarer på hvorfor.

Wicker er antagelig vis trygt. Men, det kan du ikke vite helt sikkert. Da ingen utenforstående for lov til å gå kildekoden i sømmene. Du må rett og slett stole på at wicker holder det de lover.
I motsettning til fks signal som er open source.
Er det da apper som anbefales hvor man kan være anonym og det er open source?
Hva hjelper det om det er open source? Det fordrer feks at du alltid har nyeste versjon og samtidig er innom å ser på issue trackere, egentlig daglig for å se om det er oppdaget alvorlige sårbarheter som ikke har blitt utbedret enda.

Når ett hull blir lappet i noe som er open source så vil dette hullet bli kjent umiddelbart. Om du ikke har oppdatert appen (både du og mottaker) så er dere mye mer sårbare enn om det var closed source.
Om det avdekkes et hull så er det førstemann til mølla.

Generelt sett så er det tryggere med open source fordi det er flere som gjør såkalt code review. Men det betyr ikke at det er mer sikkert å bruke appene av den grunn du er allikevel avhengig av at appen blir oppdatert før eventuelle hull blir tettet samt at du er avhengig av at den som finner hullet har rapportert det.

Selv om en kildekode er tilgjengelig for alle så betyr ikke det at alle sikkerhetshull blir funnet umiddelbart, og det er hvertfall ikke sikkert at det er en snill hacker som finner hullet.

Bare se på WordPress, det blir fortsatt oppdaget sikkerhetshull i kode som er flere år gammel og som har vært tilgjengelig for svært mange utviklere.
Sist endret av random105675; 28. august 2020 kl. 20:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Slimjimm Vis innlegg
Wickr er ikke aktuelt.
Vis hele sitatet...
Sitat av NitramLul Vis innlegg
Wickr er et amerikansk selskap.
Vis hele sitatet...
Hva er du redd for illuminati? Hehe

Jokes aside jeg bruker wickr fremfor signal og kan gå god for at norsk politi ikke får informasjon derfra i store straffesaker så den er bulletproof den. Meldingene slettes også fra servern etter tidsrommet du selv angir så de fins ikke noe sted.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Hva hjelper det om det er open source? ...
Vis hele sitatet...
Fordi hvis det ikke er open source, så stoler du 100% blindt på at leverandøren gjør som de sier. Man kan rett og slett ikke gjøre noen som helst vurdering av sikkerheten, derfor defaulter man til å kategorisk avvise det. For alt jeg vet så har Wikr helt fantastisk kryptering, men de nekter å la meg vite om det er tilfellet eller ikke.

Ville du stolt på BankID om de plutselig benyttet seg av en slags hemmelig krypterings protokoll som de hadde kokt opp selv?
Sist endret av Juicekongen; 31. august 2020 kl. 22:02.