Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1487
Hei jeg har drevet å lage hasjolje med dietyleter baer for å teste egentlig. Jeg tømte en startgassboks oppi en flaske vann ristet vendte pg lot den stå. Så snudde jeg flaska slik at eteren ble på toppen pg vannet tappet jeg fra korken til littt forbi skilet. 4 ganger. Løste hasjen i eteren.

Ble bra men så skulle jeg prøve igjen. Da gøemte jeg å fjerne vannet fra eteren. Dermed vet jeg ikke om all thc endte i eter eller vannet. Så jeg helte oppi litt acetpn og MgS4 epsom salt. Dette danneg da en emulsjon (?) Eter på toppen aceton mellom og vann i bunn samt noe magnesium krystaller. Mellom eter og acetone laget ligger brune planterester og vannet er ganske mørkt.

Det jeg øurer på er hva gjør. Jeg nå? Er all thcen i eteren eller er den også.i acetonen? Kan disse fprdampes fpr thc olje? Sammen eller hver for seg? Hva er igjen i vannet?
Eller bør jeg sette alt i frysen og filtrere eter/aceton evt begge mens vannet (tror jeg) fryser. Er det noe thc i vannet nå?

Lurer rett og slett på hva som er av hasj i hvert lag og hva jeg skal gjøre for å redde olja?

Sist endret av Bluesky_; 29. april 2020 kl. 05:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hakke prøvd med ether. thc løser seg jo i aceton. Hvis du fikk fysisk godt blandet aceton og plante er det thc i acetonen. Vannet fucker kanskje opp aner ikke.
Kan jo som du sier fryse det og fjerne det eller la det fordampe
Har desverre ikke peiling på disse løsemidlene. Men jeg vil bare anbefale «utsyrsdesinfeksjon» fra apoteket til en annen gang, 95% etanol, 5% isopropanol. Løse opp hasj i det, sile mellom kaffefilter, og sette pyrexformen i stekepanne med vann for å dampe vekk løsemiddelet. Pleide også sette formen i ovnen etterpå, på ca 100 grader i 30 minutter. da er helt sikkert løsemiddel dampet vekk og oljen blitt ganske decarbet.
oof, spørs om jeg ikke ville kasta det der.
ser litt hva du har prøvd tror jeg, og godsakene er nok i et av de lagene, men vet du hva annet som er der/kan ha formet seg osv?
jeg hadde ikke visst hvertfall..

anbefaler deg å holde det til standard måter, så evt polar/ikke-polar osv når du har satt deg inn i det,, men da også holde det enkelt og ikke blande alt det du har blanda sammen
Takk for svar setter pris på at noen gidder interessere seg litt. Lurer også på om det er for mye van til å tørke acetonen, vil mer Epsom salt hjelpe?


Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Har desverre ikke peiling på disse løsemidlene. Men jeg vil bare anbefale «utsyrsdesinfeksjon» fra apoteket til en annen gang, 95% etanol, 5% isopropanol. Løse opp hasj i det, sile mellom kaffefilter, og sette pyrexformen i stekepanne med vann for å dampe vekk løsemiddelet. Pleide også sette formen i ovnen etterpå, på ca 100 grader i 30 minutter. da er helt sikkert løsemiddel dampet vekk og oljen blitt ganske decarbet.
Vis hele sitatet...
Det er vell bare 1% iso, om ikke det er rein etanol da, og resten er vann? 96% tørker jeg med magnesium til "100"% etanol
Vanligvis denne jeg bruker eventuelt butan / en kombo av butan-blast og etanol-winterizing men fikk ikke kjøpt utstyrsrens fra antibac pga corona så solgte de det kun om jeg jobbet i helse eller lignende.
Startgass skulle jeg ha i en annen forbindelse og tenkte derfor eter vill vært moro å prøve

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
oof, spørs om jeg ikke ville kasta det der.
ser litt hva du har prøvd tror jeg, og godsakene er nok i et av de lagene, men vet du hva annet som er der/kan ha formet seg osv?
jeg hadde ikke visst hvertfall..
Vis hele sitatet...
Det jeg vet er i vannet er jo da startgass restene jeg skulle fjerne, og sikkert noe mer fra plante. Som sagt haddde ikke alkohol og ville prøve eter på samme måten, altså løse opp og filtrere planterester deretter fordampe løsemidlet/ eteren. Det var ikke så veldig mye vanskeligere helt til jeg som sagt glemte skille eter og vann siste ganngen og blanda hasjen med begge deler.

Vet at aceton plukker med seg en del voks osv fra planten og derfor det må fryses vanligvis så dette klumper seg. Eter trodde jeg var mer som butan/propan ved at man slapp winterizing. Men begge deler holder jo THC/cannabinoider hver for seg. Men i og med at eteren er gul, kunne det vært verdt og pippette av det laget, fordampe for seg skjøl. Deretter ta acetonen med pippette, blande med litt mer aceton(?) og sette i frysern så filtrere. Og kaste vannet som skulle vært gjort egentlig før jeg tok hasjen i flaska.

Eller er det feks slik at eteren på topp drar ut virkestoffet fra acetonen og at det er kun den jeg må fordampe? Vannet har vell uansett lite thc?

Men nå som jeg først har gjort det såpass tungvindt så hadde det vært gøy å få til. Hva med fjerne vannet, og bruke butan feks til å "pulle" den av toppen, repeate med ny butan slik som når nafta fjerner dmt fra syre/lut/bark blanding

Siste linje så mener jeg da den vannfrie acetonen
Sist endret av Bluesky_; 29. april 2020 kl. 17:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
tja, godsakene vil jeg også tro ligger i eter el aceton, evt begge.
sikker på at eter, vann og aceton har dannet de 3 lagene? ser for meg aceton blande seg fint med begge, hvertfall vann, og dermed ikke lage det 3'e laget..?
hadde sjekka det, og om jeg var sikker på det jeg har er ok å innta, så filtrert og fordampa.
sku hatt noen med god peil på kjemi og polaritet til å svare på hva som ligger hvor osv tenker jeg

det du nevner ang pulls med eter ville jeg nok ha prøvd også da jeg ikke ser hvordan det kan skade, kanskje hjelpe fjerne no mer shit heller.
Sist endret av Munted Artist; 29. april 2020 kl. 17:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du sier noe der med hva lagene består av ja, for aceton og vann kan jo løses opp, men kanskje ikke magnesiumsmetta vann/plante rest mettet aceton?. tenkte kanskje vannet eller acetonen var mettet på noe vis men nå ble jeg veldig usikker. Takk for bryet får se hva jeg gjør videre. Setter og pris på innspill fra noen som har bedre kunnskap enn meg

Ja jeg er ingen kjemiker eller har mye kunnskap om kjemi. Hvis jeg visste hvordan man lærer det og anvendre kjemi til mer enn dop, skulle jeg gjerne tatt den opplæringa eller meldt meg på. Kan man ta det sammen med andre fag på universitet feks vet noen det? Eller må du være sønn av en tysk labkjemiker som har 50 års erfaring.
ye min kunnskap er nok kommet med samme motivasjon bak det som din høres det ut som, så den stopper liksom her :P
si ifra om du kommer over en fleksibel bra måte å ta fag i kjemi/organisk kjemi..?