Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2346
Kjøpte nylig 2 helt nye skjermer ifra Komplett og har merket ett problem med disse.
Det har seg da slik at det er streker i skjermen på mørke farger.
Har ett par eldre skjermer og der har jeg ikke samme problemet men på disse nye så er det slik og det er verre på skjerm nummer 1 enn skjerm 2.

Legger ved noen bilder som viser hvordan det ser ut, tatt med mobilkamera.
https://imgur.com/a/XLQL12m

Noen som vet hva problemet kan være?
Eventuelt hva jeg kan gjøre med det for å fikse det?

Skjermene er AOC E2470SW
Sist endret av Flaffersen; 7. mars 2020 kl. 16:56.
Test skjermene og kablene på et annet system for å se om problemet vedvarer. Hvis ja, test med nye skjermkabler.
Om problemet enda oppstår anbefaler jeg at du tar kontakt med Komplett.
OBS, sørg for å ha oppdatert grafikkort driveren din.
Sitat av Erlpil Vis innlegg
Test skjermene og kablene på et annet system for å se om problemet vedvarer. Hvis ja, test med nye skjermkabler.
Om problemet enda oppstår anbefaler jeg at du tar kontakt med Komplett.
OBS, sørg for å ha oppdatert grafikkort driveren din.
Vis hele sitatet...
Har ingen andre systemer å teste det på, men kablene skal det ikke være noe feil med, de har fungert helt fint på tidligere skjermer uten at det har vært noen problemer.
Grafikkkortet er oppdatert til nyeste utgave, men det er noen år gammelt så er vel på tide å bytte det ut snart.

Får ta kontakt med komplett på mandag.
Bytt på kablene slik at skjerm 1 får signalet som er beregnet på skjerm 2 og omvendt. Blir det noen endringer på stripene?
Sitat av meitemark Vis innlegg
Bytt på kablene slik at skjerm 1 får signalet som er beregnet på skjerm 2 og omvendt. Blir det noen endringer på stripene?
Vis hele sitatet...
Prøvde dette og da byttet det om.
Skjerm nummer 2 får da streker mens skjerm nummer 1 får ikke.
Skjerm 1 er koblet med DVI og skjerm 2 er koblet med HDMI.
Problemet dukker opp på skjermen som er koblet med HDMI.
Prøvd 4 forskjellige HDMI kabler, til og med en helt ny og ubrukt men det blir ingen forskjell og strekene er der enda.
Regner da med at det ikke er kablene som er problemet.