Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3990
Leger rundt om i norge har brukt kokain for div. medisinelle årsaker uten at mennesker vet om det, se f.eks her.

Hva skjer dersom vedkommende blir innkalt til blodprøve, og mister både lappen, og unger, eller mister plass i forsvaret? De fleste vet jo ikke hva som har skjedd engang. Får man noe attest på dette,dersom man spør isåfall? Veldig mange som aldri hadde tenkt at dette kunne komme ifra gårsdagens legebesøk, og derfor ikke nevnt det.

Føler man burde få vite slikt. Jeg spør selv alltid tannlegen, og leger om hva jeg blir behandlet med, og vil holde meg oppdatert på hva de gir meg, og hva de driver med.
resepten fra lege, samt nivåer av virkemiddler i blodet i forhold til foreskrevet dose vil nok tale til vedkommenes fordel. Overskrider man dosen fra legen så er man vel litt mer utsatt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hva skjer dersom vedkommende blir innkalt til blodprøve, og mister både lappen, og unger, eller mister plass i forsvaret?
Vis hele sitatet...
Folk vert stortsett ikkje det. Politiet plukker ikkje opp tilfeldige frå gata og tar blodprøve. Og om eg hadde testa positivt på kokain etter ein operasjon så hadde eg truleg kontakta sjukehuset, om eg var sikker på at eg ikkje hadde brukt det.

I tillegg er tida 3-5 dager ved rekreasjonell bruk. Så at ein vert plukka ut til tilfeldig kontroll 3-5 dager etter ein operasjon? Vel, ein vil gjerne hugse at ein har hatt ein operasjon, og nevne det.

Av andre stoff sjukehus nyttar som er ulovlege til rekreasjonell bruk er det jo nok å velje i, utan at det er dei heilt store kontroversane over morfinbruken i landet.

Så eg forstår heilt ærleg ikkje problemet. Folk får det opplyst om dei spør, men stortsett bryr vel ikkje folk seg så ekstremt?

Framstillinga di er ein tanke tabloid. Du får det ikkje frå gårsdagens legebesøk, du får det frå gårsdagens inngrep på ein poliklinikk. Det er himmelvid skilnad mellom dei, sjølv om begge tilfella inkluderer leger.
Sist endret av vidarlo; 16. november 2014 kl. 19:15.
At vedkommende kunne blitt stanset i narkotikakontroll i bil like etter operasjon er ikke utenkelig.

Tviler sterkt på at det er mange i Norge som viste at man kunne få kokain av legen.. De fleste ville nok ikke tenkt på sykehusoppholdet engang.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Så man kjenner kokainrus når man våkner opp? I så fall har jeg kjent det en gang før og får kjenne det igjen!
Interessant, det der visste jeg ikke!

Å opplyse pasienten direkte om hvilke medisiner som er brukt i sammenheng med en operasjon er vel ikke vanlig,
men håper da det vertfall blir skrevet inn i journal/epikrise så det blir dokumentert,
og derfor er mulig å gå tilbake i ettertid å ha 'gyldig grunn' om man skulle ryke på urin eller blodprøve i etterkant.