Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3370
Jeg er ute etter å lage kortspill fra scratch og lurer på hvilket program som finnes der ute, som kan gjøre dette mulig? Avanserte programmer er jeg OK med. Jeg tenker at man lager det på pcen også skriver det ut, klipp og lim?

Har en kul ide som jeg har lyst å putte på bordet!
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
Photoshop? Paint? Paint.NET? Osv..
Er vel strengt tatt bare å lage en mal i f.eks Photoshop og fylle ut hva enn du vil ha på kortene, skrive de ut og klippe dem til?
Litt mer avansert enn paint? Dessverre får jeg vondt i hode av photoshop, alt annet høres bra ut.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det første du bør gjøre er vel å få testet ut og sjekket at spillereglene dine faktisk er både interessante og balanserte, og ikke gå direkte på design? Du kan omså bruke post-it lapper til det.

Ellers er Gimp et gratis alternativ til Photoshop dersom du trenger det. Vektorisert grafikk kan du lage med Illustrator, men der kjenner jeg ikke til noe gratisprogramvare selv.
Sist endret av m0b; 30. juli 2014 kl. 23:45.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Det første du bør gjøre er vel å få testet ut og sjekket at spillereglene dine faktisk er både interessante og balanserte, og ikke gå direkte på design? Du kan omså bruke post-it lapper til det.

Ellers er Gimp et gratis alternativ til Photoshop dersom du trenger det. Vektorisert grafikk kan du lage med Illustrator, men der kjenner jeg ikke til noe gratisprogramvare selv.
Vis hele sitatet...
"Paper prototyping" er et must ja, selv folka bak hearthstone brukte post-its i begynnelsen.

Se denne:
https://www.youtube.com/watch?v=xx76fIm4cd8
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Det første du bør gjøre er vel å få testet ut og sjekket at spillereglene dine faktisk er både interessante og balanserte, og ikke gå direkte på design? Du kan omså bruke post-it lapper til det.

Ellers er Gimp et gratis alternativ til Photoshop dersom du trenger det. Vektorisert grafikk kan du lage med Illustrator, men der kjenner jeg ikke til noe gratisprogramvare selv.
Vis hele sitatet...
Reglene er ganske simple, tror det er 3 regler til sammen. Gimp er midt i blinken av det jeg leter etter, men hvordan lage et "kort" når jeg ikke har bildet? Må det lages igjennom paint?
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Reglene er ganske simple, tror det er 3 regler til sammen. Gimp er midt i blinken av det jeg leter etter, men hvordan lage et "kort" når jeg ikke har bildet? Må det lages igjennom paint?
Vis hele sitatet...
Hva mener du?
Mener du hvordan du får en bakgrunn å tegne på i Gimp?
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Hva mener du?
Mener du hvordan du får en bakgrunn å tegne på i Gimp?
Vis hele sitatet...
Ja, uten å måtte importere ett bilde til gimp.
High Magus
10100's Avatar
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Ja, uten å måtte importere ett bilde til gimp.
Vis hele sitatet...
File -> New -> Ok