Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 614285
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
det er en skinhead som skylder penger til en dealer, og siden han aldri får pengene kidnapper dealeren og noen kamerater broren som har rømt hjemmefra. etterhvert blir han (broren) bedre kjent med dem og blir med og fester, røyker etc. men så skjønner de at de må kvitte seg med han for å unngå livstidsstraff så de
SPOILER ALERT! Vis spoiler
sier de skal kjøre han hjem men skyter han
Vis hele sitatet...
Alpha Dog?
Sitat av Tawon Vis innlegg
Jeg leter etter en film av japansk opphav.
Det jeg husker er at det ble foretatt et ran, iscenesatt av en av hovedpersonene og ekspeditøren som jobbet den kvelden.
Ranet gikk galt og ekspeditøren døde av skuddskader (?).
Butikken som ble ranet var en Spar-butikk.

Tipper den er produsert tidlig 2000-tallet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Tawon Vis innlegg
Bumper denne.

Lurer også på en annen film:
Handlingen tar muligens sted i New York. To jenter, som ikke kjenner hverandre fra før, flytter sammen i en leilighet (i en øvre etasje av et bygg). Hun ene blir sykelig besatt av hun andre, og tåler bl.a. ikke at hun treffer en annen kar. Det ender med at en av jentene dør, mye mulig pga. en eller annen kuttskade, i leiligheten. Mener også at innsiden av leiligheten bestod av en del grønnmalte vegger.
Vis hele sitatet...
Bump.

Leter etter en graffitivideo som sirkulerte for en stund tilbake siden. Det var en timelapse og varte vel en 4-5 minutter. Hele sekvensen tok sted inne i en forlatt bygning av et slag. Mye heftig skills portrettert. De var en liten gjeng. Husker bare fragmenter, og at de fjollet en del rundt med timelapse-effekten.
In the kitchen
muRit's Avatar
Sitat av SpARxXx Vis innlegg
ser etter en film hvor en gruppe med mennesker starter i et rom, hvor de finner ting i vegger o.l. etterhvert.
mange dør før en er igjen som går ut og fikser seg litt, før hu/han går inn i et nytt rom legger seg på gulvet og alt starter på nytt igjen..

handlingen er noe i den duren etter det jeg husker
Vis hele sitatet...
Exam?(imdb)
Sitat av Tawon Vis innlegg
Bump.

Leter etter en graffitivideo som sirkulerte for en stund tilbake siden. Det var en timelapse og varte vel en 4-5 minutter. Hele sekvensen tok sted inne i en forlatt bygning av et slag. Mye heftig skills portrettert. De var en liten gjeng. Husker bare fragmenter, og at de fjollet en del rundt med timelapse-effekten.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=Pv-Do30-P8A
Sitat av Hvalross Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk en masse!
Så en film for mange år siden, husker bare at en morder brukte en drill av noe slag til å borre gjennom kikkehullet på dører og inn i øyene på folk.

Any help?
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Så en film for mange år siden, husker bare at en morder brukte en drill av noe slag til å borre gjennom kikkehullet på dører og inn i øyene på folk.

Any help?
Vis hele sitatet...
Eye See You ?
Sitat av caperno Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha!

Kom forresten på en film jeg så for sikkert 15 år siden, det er en komedie, og jeg tror det har noe med ei mus å gjøre. Jeg husker det sto årets morsomste film eller noe på coveret.
Jeg husker også at en mann (svart tror jeg) spiste på en restaurant, så kryper det plutselig ut kakerlakker eller noe ut av munnen hans.

Det er mulig jeg blander to filmer, er tross alt rundt 15 år siden.
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Takk skal du ha!

Kom forresten på en film jeg så for sikkert 15 år siden, det er en komedie, og jeg tror det har noe med ei mus å gjøre. Jeg husker det sto årets morsomste film eller noe på coveret.
Jeg husker også at en mann (svart tror jeg) spiste på en restaurant, så kryper det plutselig ut kakerlakker eller noe ut av munnen hans.

Det er mulig jeg blander to filmer, er tross alt rundt 15 år siden.
Vis hele sitatet...
15 år siden og handler om en mus? Første jeg tenker er Stuart Little, som er 15 år i 2014.
Er ikke den dessverre. Jeg tror ikke musa kunne snakke.
Igjen, det med kakerlakkene som strømmer ut av munnen til en kar er det klareste minnet, men er redd jeg blander den og den med musa.
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Kom forresten på en film jeg så for sikkert 15 år siden, det er en komedie, og jeg tror det har noe med ei mus å gjøre. Jeg husker det sto årets morsomste film eller noe på coveret.
Jeg husker også at en mann (svart tror jeg) spiste på en restaurant, så kryper det plutselig ut kakerlakker eller noe ut av munnen hans.

Det er mulig jeg blander to filmer, er tross alt rundt 15 år siden.
Vis hele sitatet...
Mousehunt ?
Sitat av caperno Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Der tror jeg vi har vinneren! Takk igjen

Lurer fortsatt pa hvor jeg har scena med kakerlakkene fra...
▼ ... noen uker senere ... ▼
hei, husker ikke hva filmen het men handlet om en gammel man som kom ut av fengselet ble hentet av hans gamle venn som hadde fått oppdrag eller no å drepe han. de stjal en svart muskelbil og hentet en annen gammel venn og kjørte rundt i byen. til slutt hadde han ene tenkt til å drepe han som kom ut i fengselet men valgte å ta en de andre skurkene på slutten. tror også dette skulle være en komedie/action film.

Noen som vet hvilken film jeg mener? var en stund siden jeg så den
Heisann! Leter etter en film hvor det var noen testpiloter som skulle fly mot et fly styrt av en AI, og meningen var at de skulle tape mot flyet, men en av pilotene som kjempet mot AI flyet klarte å slå det. Det er dessverre det eneste jeg husker :/
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Heisann! Leter etter en film hvor det var noen testpiloter som skulle fly mot et fly styrt av en AI, og meningen var at de skulle tape mot flyet, men en av pilotene som kjempet mot AI flyet klarte å slå det. Det er dessverre det eneste jeg husker :/
Vis hele sitatet...
Stealth du tenker på?
Sitat av sebastian1996 Vis innlegg
hei, husker ikke hva filmen het men handlet om en gammel man som kom ut av fengselet ble hentet av hans gamle venn som hadde fått oppdrag eller no å drepe han. de stjal en svart muskelbil og hentet en annen gammel venn og kjørte rundt i byen. til slutt hadde han ene tenkt til å drepe han som kom ut i fengselet men valgte å ta en de andre skurkene på slutten. tror også dette skulle være en komedie/action film.

Noen som vet hvilken film jeg mener? var en stund siden jeg så den
Vis hele sitatet...
Stand up guys?
Sitat av moret Vis innlegg
Vis hele sitatet...
ja, det var filmen
Lurer på hvilken film dette er:

En liten gutt bor sammen med sine foreldre som er kannibaler. Faren jobber på et likhus og får tak i menneskekjøtt derfra. Ender med at sønnen dreper foreldrene og flytter til besteforeldrene som også er kannibaler.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Lurer på hvilken film dette er:

En liten gutt bor sammen med sine foreldre som er kannibaler. Faren jobber på et likhus og får tak i menneskekjøtt derfra. Ender med at sønnen dreper foreldrene og flytter til besteforeldrene som også er kannibaler.
Vis hele sitatet...
Parents (1989)
Lurer på hvilken film dette er:

En gjeng med eldre karer forenes i et sommerhus eller noe. Så driver de å drikker og ruser seg osv..

Men de har lagd en pakt for mange år siden eller noe om at alle skal dø eller noe.. Eller et eller annet sånn. Så bare halve filmen for lenge siden så husker ikke akkurat.. Filmen er ikke så veldig gammel tror jeg... Men den er litt rar.

Ble litt mye "eller noe" her, men det får gå.

Sitat av freestyle kid Vis innlegg
Lurer på hvilken film dette er:

En gjeng med eldre karer forenes i et sommerhus eller noe. Så driver de å drikker og ruser seg osv..

Men de har lagd en pakt for mange år siden eller noe om at alle skal dø eller noe.. Eller et eller annet sånn. Så bare halve filmen for lenge siden så husker ikke akkurat.. Filmen er ikke så veldig gammel tror jeg... Men den er litt rar.

Ble litt mye "eller noe" her, men det får gå.
Vis hele sitatet...

Fant det ut.. Det var : "I melt with you"
Sist endret av freestyle kid; 10. februar 2014 kl. 13:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Amerikansk (nesten 100% sikker). Det er en journalist som flytter tilbake til sin hjemsted sammen med datteren "bunny" (ens) etter at kona dør. Det er noe mystisk med det gamle huset der forfedrene har bodt tidligere og han får vite mange saker om sin fortid. Samtidig kjemper han for å komme inn i dette samfunnet med fiskere og lokale. Det er ute ved havet. Noen som vet hvilken film dette er?
takker
Sitat av Manualah Vis innlegg
Amerikansk (nesten 100% sikker). Det er en journalist som flytter tilbake til sin hjemsted sammen med datteren "bunny" (ens) etter at kona dør. Det er noe mystisk med det gamle huset der forfedrene har bodt tidligere og han får vite mange saker om sin fortid. Samtidig kjemper han for å komme inn i dette samfunnet med fiskere og lokale. Det er ute ved havet. Noen som vet hvilken film dette er?
takker
Vis hele sitatet...
Det er The Shipping News. Veldig bra film.
http://www.imdb.com/title/tt0120824/reference
Disney film. Katter som er forlatt i en eske, alle kattene blir tatt uten om 1 katt som en jente tar med senere. Så er det en mann som vil ta den katten tror jeg for at jenta skal gi han pengene sine sånn at hun kan få katten tilbake.

Oliver? Tror jeg katta heter.
Sikker på at du ikke blander Oliver og gjengen og Aristokattene??
Er olivee og gjengen, takk
I´m only human
47 0
Amerikansk familiefilm 60, 70, 80-tallet. Ikke siter meg på det, ettersom det er en stund siden jeg så den. Handler om en gutt rundt femten års alderen som vokser opp og får seg kjæreste, mens lillebroren som sliter på skolen blir tvunget til å spille amerikansk fotball. Lillebroren ender opp med å skulker treningene og henger med vennene sine istedet. Store broren slutter å henge med bestevennen sin pga. kjæresten sin, bestevennen begynner å bruke lille broren til å spionere på store broren.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er The Shipping News. Veldig bra film.
http://www.imdb.com/title/tt0120824/reference
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpen! Du er en mester på å finne filmer=)
Heilt canooon
Leter etter en komedie som utspiller seg i andre verdenskrig. Hovedrollen (tror jeg) kjører tanks i en landsby og har pilothjem med briller på seg, han er av den vimsete type, kanskje full?
Type 1970-80 film.
Sist endret av Rindae; 4. mars 2014 kl. 04:25.
Sitat av Rindae Vis innlegg
Leter etter en komedie som utspiller seg i andre verdenskrig. Hovedrollen (tror jeg) kjører tanks i en landsby og har pilothjem med briller på seg, han er av den vimsete type, kanskje full?
Type 1970-80 film.
Vis hele sitatet...


Kelly's Heroes :~)
Jeg leter etter tittelen på en Amerikansk film/thriller, som begynner med at en gjeng mannfolk (tror de er litt på rehab eller noe- de kjenner hverandre ikke) skal ut på fottur i fjellet. De møtes på en parkeringsplass og på radioen kan vi hør på nyhetene at det er rømt en fange fra et fengsel el. (men det virker ikke som om gutta hører det!
På begynnelsen av turen finner de et kvinnelik under en foss/i en elv men de bestemmer seg for å melde politiet når de kommer tilbake fra turen, så de bare binder liket fast så det ikke skal bli borte i elven. Så begynner de fjellturen- og sakte men sikkert forstår vi at noe ikke er som det skal- det skjer endel ulykker og tror flere dør- husker at de kommer frem til ei hytte.....men så husker jeg ikke mer!!!!!! Husker bare at det var veldig spennende! Noen som vet hva dette kan være? (ps: det er ikke Picnic med døden- men kan minne litt om den!)
Jeg husker en serie på barne-tv fra jeg var liten. En gutt som hadde en venn (fantasi?) som kunne løfte en bil over hodet. Husker også noe om et hus som kom fram hvis gutten hoppet bakover. Men vet ikke om de to hadde noen sammenheng. Noen som har peiling?
Jeg håper noen kan vet tittelen på denne filmen...
Jeg var liten når jeg så denne filmen og jeg husker svært lite av den og mange detaljer er sikkert feil...

Jeg kom cirka midt inn i filmen og den handle om en person som hadde blitt fraktet til en øde øy sammen med masse andre folk. Det var som et fengsel hvor det var vakter i helikopter og som hadde en base på øya. Jeg husker at hovedpersonen var spesielt redd for ild eller noe men dette kan være jeg som missforsto små detaljer.

På slutten av filmen husker jeg at fangene gjorde ett opprør og gikk til angrep mot vaktene.

Dette er ikke Alcatraz filmen, og hadde ingen ting med Alcatraz og gjøre, det var en tropisk øy.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har ett "klipp" av en film i hode som jeg såg noen minutter av da jeg var liten. det var foreldrene mine som såg den og jeg fikk bare med meg litt av den. Tror det var thriller eller grøsser, men det jeg husker var at ei blind dame løp i en skog og så var det, eller så møtte hun på en veldig skummel skikkelse. Tror det var ett slags menneske med reinsdyr klær og maske greier på seg men er veldig usikker. Tror også det var en landsby i en skog og så var det ett gjerde rundt skogen. viss jeg husker rett var det også ett stort hull i skogen som noen falt ned i.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Litt far fetched men husker at rundt juletider så jeg et teater som var sendt på NRK.

Husker en del men det og google norske teater stykker som er sendt på TV'n er vanskelig..

Er er humor stykke
Handler om en person som dater flyvertiner (3, en britisk, en tysk og en amerikansk trur jeg)
Er en husholderske som klager konstant, eldre skuespiller.
I begynnelsen kommer en venn på uventet besøk som er med gjennom hele stykke
Et av flyvertinene kommer tidlig til norge (han har et "perfekt" system mellom deres forskjellige ruter) og da begynner liksom ballen og rulle.
Tror det ender med at vennen som kommer på besøk blir sammen med den tyske.
Vennen er en eldre skuespiller
Tror det liksom handlet om at verden stadig går raskere eller noe i den duren.

Vet dette ikke er en 'film', må bare prøve fordi det var så jævlig bra og jeg fikk aldri sett hele
Sitat av Turak Vis innlegg
Litt far fetched men husker at rundt juletider så jeg et teater som var sendt på NRK.
Vis hele sitatet...
Kan det være Boeing, boeing?
Sitat av caperno Vis innlegg
Kan det være Boeing, boeing?
Vis hele sitatet...
Trodde faktisk ikke at jeg skulle få svaret her.
Var akkurat hva jeg var ute etter!

Tusen takk!
Leter etter en film fra da jeg var mindre. Husker ikke tittel eller selskapet som laga filmen.

Filmen var at det fantes noen slags hulemonster i grotter under ett stort slott ellerno sånnt. Det var en menneskejente og en menneskegutt. Jenta bodde i slottet trur jeg. gutten var en eller annen gruvearbeider med faren sin. Så bodde tipp, tipp ++ oldemoren helt øverst i slottet.

Husker at disse hulemonstrene hatet musikk. Og at den kongen av hulemonstrene hadde en svær stein på hodet og alltid var forkjølet.

Gammel tegnefilm.
Blir glad for svar!
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Leter etter en film fra da jeg var mindre. Husker ikke tittel eller selskapet som laga filmen.

Filmen var at det fantes noen slags hulemonster i grotter under ett stort slott ellerno sånnt. Det var en menneskejente og en menneskegutt. Jenta bodde i slottet trur jeg. gutten var en eller annen gruvearbeider med faren sin. Så bodde tipp, tipp ++ oldemoren helt øverst i slottet.

Husker at disse hulemonstrene hatet musikk. Og at den kongen av hulemonstrene hadde en svær stein på hodet og alltid var forkjølet.

Gammel tegnefilm.
Blir glad for svar!
Vis hele sitatet...
Kan det være The Princess and the Goblin (1991)..? Jeg har ikke sett den selv, men da jeg googlet stikkordene dine, var dette filmen som lyste opp overalt. iMDb
Leter etter en tegneseriefilm som bruker å gå i jula på TV2(?)
Handler om en fugl som faller og knekker vingen, så kommer det en bever eller noe som hjelper han gjennom vintern. Tror fuglen heter Endre.

Han bor i en støvel en del, og bevern(?) hjelper han med å fly igjen. De slåss også mot en rev
Sist endret av Aquavitt; 9. april 2014 kl. 12:09.
Sitat av Aquavitt Vis innlegg
Leter etter en tegneseriefilm som bruker å gå i jula på TV2(?)
Handler om en fugl som faller og knekker vingen, så kommer det en bever eller noe som hjelper han gjennom vintern. Tror fuglen heter Endre.

Han bor i en støvel en del, og bevern(?) hjelper han med å fly igjen. De slåss også mot en rev
Vis hele sitatet...
Den første snøen?

http://www.platekompaniet.no/Film.as...id=AWE5040NDVD

Takk for at du minte meg på den også. Elsket den filmen da jeg var mindre.

Sitat av BongRips Vis innlegg
For et halvt år siden så jeg 3/4 av en film som jeg ikke kan huske tittelen på. Filmen handlet om et Mentalsykehus, der om du gikk inn, så forandret hele bygget på seg og du kom aldri ut igjen.. Ganske spaca greier. Noen som vet hvilken film dette var?Jeg tror det er nr.2 i en filmrekke.
Vis hele sitatet...
Grave Encounter 1 & 2 my friend.
Sist endret av Ghostskull_96; 11. april 2014 kl. 01:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har prøvd å google disse stikkordene på alle tenkelige måter...

Da konen og de to barna blir skutt og drept på en buss, reiser mannen bort, og ender opp som hjemløs, hvor han sover utenfor en kirke. Gutten som bor der sniker til ham litt mat, men da moren hans finner ut av det, blir han jaget vekk. Gutten drar etter ham og tar ham med tilbake likevel, og han blir en venn av familien, og han og moren forelsker seg til slutt. ... anybody?
Sist endret av Realist1; 13. april 2014 kl. 19:23.
Har en film jeg har tenkt på en stund og glemt hele tiden. Husker ikke hovedpersonen, men trur det var arnold schwarzenegger som hadde hovedrollen.

Begynnelsen på filmen handlet om at de skulle ta med noen "kunder" på helikoptertur. De kjørte helikopter opp til fjellet for skiturister.
Så blir piloten drept og de trur også at Arnold blir drept så de kloner han.
Så fortsetter det videre og hovedpersonen finner ut at han har blitt klonet og ser at "han selv" er sammen med familien osv og han blir da usikker på om han er den ordentlige personen eller klonen.


Har prøvd å søke på flere ting, men får da bare opp filmen "Twins", men trur ikke det er den.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Har en film jeg har tenkt på en stund og glemt hele tiden. Husker ikke hovedpersonen, men trur det var arnold schwarzenegger som hadde hovedrollen.

Begynnelsen på filmen handlet om at de skulle ta med noen "kunder" på helikoptertur. De kjørte helikopter opp til fjellet for skiturister.
Så blir piloten drept og de trur også at Arnold blir drept så de kloner han.
Så fortsetter det videre og hovedpersonen finner ut at han har blitt klonet og ser at "han selv" er sammen med familien osv og han blir da usikker på om han er den ordentlige personen eller klonen.


Har prøvd å søke på flere ting, men får da bare opp filmen "Twins", men trur ikke det er den.
Vis hele sitatet...
Jeg googlet "arnold clone", og hos meg var ikke Google i tvil. Den filmen heter "The 6th Day". Er det denne du tenker på?
Ser ut som det kan være den der ja. Fikk aldri opp det forslaget der jeg. Fikk bare opp "Twins" jeg =/ Men takk skal du ha Realist1
Lurer på hva film heter?
Hei alle sammen, har et lite dilemma. Det er en film som jeg har lyst til å se som jeg så for noen år siden på TV Norge. Filmen handler om at en fyr prøver å gjøre seg udødelig eller noe sånt, for å gjøre dette trenger han noen sider fra en bok. Disse sidene må han brenne, og hvist det ikke er akkurat disse sidene blir han brent og dør. Det som skjer er at hovedperson bytter ut en av de ekte sidene med en ekte slik at personen dør. Men det jeg lurer på er om noen vet hva den heter? Hjelp!?
Sitat av kattemat2010 Vis innlegg
Lurer på hva film heter?
Hei alle sammen, har et lite dilemma. Det er en film som jeg har lyst til å se som jeg så for noen år siden på TV Norge. Filmen handler om at en fyr prøver å gjøre seg udødelig eller noe sånt, for å gjøre dette trenger han noen sider fra en bok. Disse sidene må han brenne, og hvist det ikke er akkurat disse sidene blir han brent og dør. Det som skjer er at hovedperson bytter ut en av de ekte sidene med en ekte slik at personen dør. Men det jeg lurer på er om noen vet hva den heter? Hjelp!?
Vis hele sitatet...
Litt usikker, siden det er lenge siden jeg har sett den, men dette minner meg om "The Ninth Gate" med Johnny Depp. I alle fall en bra film, synes jeg!
Leter etter en film.. Jeg vet minimalt lite om den, alt jeg har er noen vage minner fra jeg var sikkert 10 år gammel.

Det var en science-fiction film om en overbefolket verden, hvor det ble tatt i bruk forskjellige metoder for å holde befolkningstallet nede. Husker at det var en mann som satt og så på TV, og plutselig kom det opp et bilde av ham på nyhetene, og så skulle plutselig alle andre prøve å drepe han.

Husker også en tunnel som ble stengt i begge ender på tilfeldige tidspunkt, og alle bilene som var inni tunnelen ble tilintetgjort.

Det er alt jeg husker... Noen som synes det høres kjent ut?
Sitat av mann Vis innlegg
Leter etter en film.. Jeg vet minimalt lite om den, alt jeg har er noen vage minner fra jeg var sikkert 10 år gammel.

Det var en science-fiction film om en overbefolket verden, hvor det ble tatt i bruk forskjellige metoder for å holde befolkningstallet nede. Husker at det var en mann som satt og så på TV, og plutselig kom det opp et bilde av ham på nyhetene, og så skulle plutselig alle andre prøve å drepe han.

Husker også en tunnel som ble stengt i begge ender på tilfeldige tidspunkt, og alle bilene som var inni tunnelen ble tilintetgjort.

Det er alt jeg husker... Noen som synes det høres kjent ut?
Vis hele sitatet...
Er det en gammel film? Kan det være Soylent Green?

Edit: Ser også fra Yahoo Answers:

There is a book about people in New York City being forced to drive around all the tunnels and the tunnels would close and then everybody in their cars in the tunnels would be gassed and they would die.

It was about overpopulation.

There's a scene where the guy the book is about it one car behind all the cars that will be gassed and theres a little boy in the car in front of him and he's holding a teddy bear and he waves at him.
Vis hele sitatet...
Så er det noen som foreslår boken Make Room! Make Room!, som er boken som Soylent Green er basert på... Da tipper jeg det kanskje er denne du er ute etter...?
Sist endret av Realist1; 29. april 2014 kl. 21:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.