Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2341
We got machetes!
Jeg har fått Immovane før, og da tok jeg 2 stk og jeg slokna maks 15min etter leggetid. Dette er 2 måneder siden, nå fikk jeg ny eske med 10piller.
Jeg tok 2. (Hadde tatt 3 sobril på dagen) tidlig på dagen. Men det skal vel ikke ha noe å si? Anyways, jeg tok 2 sobril 15min før jeg sko sove... Det endte med å se i taket , ja jeg prøvde slappe av så godt jeg kunne hadde ikke noe tanke stress eller noe klarte bare ikke sove. Gikk meg en tur ut med hunden, kom tilbake 10min etter. Og tok så en til Immovane. Etter den deilige smaken i munnen var borte gikk jeg å la meg. Lå deretter 2,5 timer i senga uten å få sove.. Kan nevne jeg fikk dette utskrevet av lege. Og jeg bruker så å si aldri piller. Hva skyldes dette?

Takk for svar.
Fått med meg at de nye Imovane-tablettene ikke ligner på de ovale som tidligere...
Hatt samme problem som deg for et par dager siden. Stilnoct FTW.
We got machetes!
Trådstarter
Lenge leve Stilnoct!
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Fått med meg at de nye Imovane-tablettene ikke ligner på de ovale som tidligere...
Hatt samme problem som deg for et par dager siden. Stilnoct FTW.
Vis hele sitatet...
Jeg har en 7,5mg imovane her, og den har alltid sett slik ut. Fikk dem utskrevet for ett par uker siden. Det er avlang og ovale med delestrek.
Aldri vært borti noe annet en ovale Imovane 7,5 mg jeg.
5mg tablettene har alltid vært runde og flate mens 7.5mg er ovale og avlange med delstrek.

Har disse endret seg nå?
Sist endret av Bombasa; 25. oktober 2013 kl. 13:27.
Aff, kjenner meg igjen i det når du skriver "Lå deretter 2,5 timer i senga uten å få sove..", det er dritkjipt. Hvis man går ut av sengen igjen føles det ut som man har 50kg usynlig rustning på kroppen, også. Æsj.

Jeg har alltid trodd at det skjedde meg pga toleranse, men det kan kanskje være andre grunner siden TS Ikke hadde brukt Imovane på flere måneder?
Teori:
Sobril ødelegger for effekten av Imovane.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Teori:
Sobril ødelegger for effekten av Imovane.
Vis hele sitatet...
Njaa.. Tok 60mg sobril og 7,5mg imovane for noen år tilbake. Kunne ikke huske så mye av den dagen.
Hadde du spist mye mat før du la deg da? Og hvordan er døgnrytmen?
Vil ens toleranse på benzodiazepin etter bruk av sobril påvirke tollerenasen på imovane og stilnoct?
Sitat av angstbarn Vis innlegg
Vil ens toleranse på benzodiazepin etter bruk av sobril påvirke tollerenasen på imovane og stilnoct?
Vis hele sitatet...
Litt, men ikke mye. Snakker av egen erfaring.
Jeg må spise en pakke Imovane på 7,5mg for å sovne, og da sover jeg knappe fire timer. Ja, jeg har erfart det for mange år siden, og det var ingen lur plan, akkurat. Får du ikke sove etter to stykker kan man like gjerne gi opp da det gjerne gir flere uønskede bivirkninger jo mer man tar. Og et tips; aldri ligg og vri deg i sengen. Stå opp og gjør noe avslappende. Da snakker jeg ikke om TV og den slags. En bok, meditasjon, en avis og en kopp med te f.eks i rundt et kvarter/tyve minutter. Kjenner til hvor forjævlig søvnvansker er; men jo mer du tar...vel, jo mindre virkning har de. Og du venner kroppen til stoffet som gjør at du da må gå "cold turky" med muligheter for ubehagelige søvnløse netter en liten stund (forhåpentligvis med mindre det dreier seg om noe alvorlig).

Jeg er så glad jeg ikke får slik smak av Imovane. Nå går jeg på et kraftigere hypnotikum, dog.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Jeg er så glad jeg ikke får slik smak av Imovane. Nå går jeg på et kraftigere hypnotikum, dog.
Vis hele sitatet...
Prøv å legg en imovane under tungen, så skal du få kjenne smaken
Sitat av Muradi Vis innlegg
Prøv å legg en imovane under tungen, så skal du få kjenne smaken
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen som er riktig nagla som ønsker å kjenne den smaken.
Sitat av #42 Vis innlegg
Det er vel ingen som er riktig nagla som ønsker å kjenne den smaken.
Vis hele sitatet...
Feil.
Hilsen rusmisbruker.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Feil.
Hilsen rusmisbruker.
Vis hele sitatet...
Du tygger dem med glede eller? tviler.. Grunnen er vel at når du kjenner smaken vet du at goodfeelingen er på vei.. Rivotril derimot kunne jeg sugd på hele dagen, rus eller ei
Smaken på kvelden er ok. Da vet man at søvnen er rett rundt hjørnet.
Smaken til forkosten dagen etter er heeelt forjævlig.

For å minimere den ekle smaken, så ta en stor slurk vann og plopp tabletten inn og svelg, helst uten at tabletten har rørt innsiden av munnen. Da kjenner du nesten ikke smaken overhodet.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
For å minimere den ekle smaken, så ta en stor slurk vann og plopp tabletten inn og svelg, helst uten at tabletten har rørt innsiden av munnen. Da kjenner du nesten ikke smaken overhodet.
Vis hele sitatet...
Dette vil ikke hjelpe for mange, da smaken er et direkte resultat av virkestoffet. Fant ikke en superbra kilde i farten, men Wiki sier at smaken som regel ikke forsvinner før stoffet er gått ut. Det kalles visst Dysgeusia.
Sist endret av bloodshotEyes; 30. oktober 2013 kl. 21:04.