Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1046
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Fant ingen tråd om dette.

Det har seg altså slik at jeg spiller litt SimCity mellom slagene (det ordentlige SC4, ikke det nye mølet jeg punget ut en halv høvding for... Uansett er det altså slik at en del av de pluginsene (DLC) jeg har trenger såkalte dependencies. Men på omtrent 90% av tilfellene har de en egen installer. Det blir litt tidkrevene når det er såpass mange plugins det er snakk om.



Så jeg lurer på om det finnes noe som pakker ut .sc4/.sc4model/.bat/.dat-filer i batcher/grupper på samme måte som WinRar eller lignende? Poenget er å slippe å bruke så forbaska mye tid på å installere og mer på å spille.
Når det finnes så mange mods burde det da finnes noen compilation packs? En stor mod som består av flere små mods. Da er de bedre optimalisert for hverandre også.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du kan markere flere/alle og trykke Enter for å starte flere programmer på en gang. Forhåpentligvis er ikke installeren vanskelig av seg og nekter å kjøre mer enn 1 instans av gangen.

Det lønner seg antakelig ikke å starte flere installasjoner av gangen, men å åpne alle gjør i hvert fall jobben litt enklere.
Sist endret av robhol; 2. august 2013 kl. 11:30.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xernox Vis innlegg
Når det finnes så mange mods burde det da finnes noen compilation packs? En stor mod som består av flere små mods. Da er de bedre optimalisert for hverandre også.
Vis hele sitatet...
Dette er nok kun en liten brøkdel av dem. Vel, la oss si at BSC har pakket sammen sine til BSC_megapack. Dette har også SimGoober gjort. Fortsatt må dette installeres på samme måte. Det finnes dependencies-lister
men fortsatt må dep. installeres på samme måte som jeg har beskrevet.

Jeg ble utrolig glad da jeg fant denne og utrolig irritert når jeg fant ut at det var en aprilspøk (ikke at jeg trodde på det med komprimeringen.) Jeg finner dessverre ikke noen pålitelige ekvivalenter til den pakken du snakker om, kun shady torrents-sider... Kanskje jeg bare skulle bite i gagballen (eventuelt det tradisjonelle, sure eplet) og laste ned en? Disse torrentene er jo uansett ikke opphavsrettslig beskyttet.

Sitat av robhol
Du kan markere flere/alle og trykke Enter for å starte flere programmer på en gang. Forhåpentligvis er ikke installeren vanskelig av seg og nekter å kjøre mer enn 1 instans av gangen.
Vis hele sitatet...
Kan nok bare kjøre en instans av gangen, ser'ru.
Sist endret av Duckie; 2. august 2013 kl. 11:55.
Veldig mange av installasjonsprogrammene er egentlig bare laget med pakkeprogram. Har du prøvd å se om de kan feks åpnes i winrar eller 7z?
er ikke dette satt i Windows Installer at det kun klarer 1 om gangen? hvis jeg ikke husker helt feil
Er nok ikke satt i Windows Installer, men om modifikasjonene kjører gjennom samme "installasjonsprogram", så klarer den ikke å kjøre mer enn 1 instans om gangen. De mest brukte pakkeprogrammene har som oftest at du vil få en feilmelding om at en installasjon allerede prøver. Vet at Windows Installer kjører slikt, men tror ikke at SC4 modders lager installasjon gjennom det.
Dersom alle installerne har akkurat samme installasjonssteg (samme antall trykk på "Neste", ingenting som flytter på seg) så burde det være enkelt å scripte hele greia. Tilogmed et autoit-script burde takle det greit
Sitat av tripflag Vis innlegg
Dersom alle installerne har akkurat samme installasjonssteg (samme antall trykk på "Neste", ingenting som flytter på seg) så burde det være enkelt å scripte hele greia. Tilogmed et autoit-script burde takle det greit
Vis hele sitatet...
Problemene kommer vell når "Det kjører allerede en installasjon, vennligst vent..."
^^
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Trådstarter
Fant en torrent på 0.5GB på en shady torrentside. Det har fungert greit til nå, og mer stabilt en man skulle tro dersom man velger kompabilitetsmodus og kjører spillet med én kjerne (det ble laget i 2003), så threading fungerer dårlig. Jeg kunne kun legge til filene som arkiv med WinRar og når jeg pakket de ut igjen var bare installeren der, ingen ferdiginstallerte filer. Men som sagt fant jeg en torrent og er fornøyd med den.
Sist endret av Duckie; 2. august 2013 kl. 18:54.