Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3697
Det har seg sånn at det er begrenset hvor mange nettaviser, foraer etc. man kan lese på iløpet av en arbeidsdag, og på tidligvaktene er det frowned upon å ha på TV-en (og bruke egen laptop til f.eks. minecraft). Å sitte med hodetelefoner/øreplugger er ikke aktuelt heller da jeg må reagere kjapt på akustiske alarmer her i NOC-en.
Lurer i den anledning på om noen vet om serier/filmer som jeg kan se på nettet (evt. netflix så lenge det er norsk netflix, får ikke køddet med dns-innstillingene eller koblet opp vpn på den eneste PC-en som har Internettilkobling) som ikke akkurat bråker veldig.
Vel, alt av serier og filmer som er tekstet er det jo mulig å se uten lyd...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Diverse fail compilations osv. på youtube går fint å se på uten lyd.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Les deg opp på temaer du kan bruke i praksis, feks it-relaterte
Dette er alltid en slager!

Operation repo
Kjøp deg en Kindle og les whatever du har lyst til, det bør holde støynivået til et minimum iallefall..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Lurer i den anledning på om noen vet om serier/filmer som jeg kan se på nettet (evt. netflix så lenge det er norsk netflix, får ikke køddet med dns-innstillingene eller koblet opp vpn på den eneste PC-en som har Internettilkobling)
Vis hele sitatet...
Med Google Chrome og tillegget Media Hint, får du enkelt tilgang på det amerikanske utvalget.

Om det ikke lar seg gjøre er Haven en serie jeg synes virker interessant, eller Lie to me som jeg har veldig sansen for, men det er litt vanskelig å anbefale noe uten å vite hva du liker å se på.
Kom inn på #nFF @ EFnet. Alltid folk der, ganske underholdende er det også.
Reddit er utrolig fint når man trenger noe å gjøre!
Finnes utrolig mye morsomt, spennende og lærerikt der, anbefales på det sterkeste.
Hvis du liker dokumentarfilmer, så er kanskje dette noe for deg.

http://topdocumentaryfilms.com/

Ellers har du jo Netflix om du har abbonement.

Høres ut som du har drømmejobben forresten. Bare sitte og se på TV i arbeidstiden mens man venter på en eller annen alarm . Tjener du godt på toppen av det hele?
Liveleak.com lurker jeg alltid på når jeg kjeder meg. Finnes massevis av klipp du ikke trenger lyd til.
Takker for mange gode tips, burde vel forsåvidt nevnt at jeg har en Kindle Paperwhite som nesten utelukkende blir brukt på tidligvaktene til fagbøker, for skjønnlitteratur klarer jeg aldri leve meg inn i (men å lese konstant ifra 07:00 til 13:30 kan bli både kjedelig og dyrt, så tråden ble startet i håp om å finne et alternativ til akkurat lesing).

Reddit har jeg vurdert, men som regel får jeg det samme på imgur.com.
Operation Repo har jeg liggende i SickBeard, så filserveren har nok de fleste episodene allerede, og de jeg ikke har sett blir nok ikke sett på en stund da den kvoten ble fyllt for en god stund siden.

Liveleak får jeg sjekke opp i, hittil har det blitt med youtube, snotr.com, wimp.com, dump.com etc..

Sitat av homoludens Vis innlegg
Høres ut som du har drømmejobben forresten. Bare sitte og se på TV i arbeidstiden mens man venter på en eller annen alarm . Tjener du godt på toppen av det hele?
Vis hele sitatet...
Lønnslippen for juni sa iallefall 375k brutto hittil i år, så hvis året fortsetter slik blir det nok 750k brutto, men så skal det nevnes at det er grunnet mye overtid (en er langtidssykmeldt pga kreft og en begynte nettopp i pappaperm, men så har vi nettopp ansatt en ny som forhåpentligvis består utsjekk i januar 2014), uten noe overtid hadde det blitt kun 508k brutto, noe som er helt kurant for turnusarbeid med kveldsvakter, nattevakter og 12t vakter hver tredje lør+søn.
Sist endret av bashfoo; 8. juli 2013 kl. 14:17. Grunn: typo
Ordinær Freak
Hitiz's Avatar
Du sa du hadde norsk netflix, men ikke bruke vpn osv for amerikansk netflix, kan du instalere extensions i browser? mediahint funker i chrome/firefox og gir deg tilgang til amerikansk netflix.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hva med øreplugg i det ene øret?

Da kan du se på hva pokker du vil - og samtidig høre alarmer som måtte finne på å ule.
Sitat av Hitiz Vis innlegg
Du sa du hadde norsk netflix, men ikke bruke vpn osv for amerikansk netflix, kan du instalere extensions i browser? mediahint funker i chrome/firefox og gir deg tilgang til amerikansk netflix.
Vis hele sitatet...
Mediahint prøvde jeg å finne her om dagen, men alle direktelinker jeg fant hadde deprecated side på Chrome Nettmarked (og søker jeg på Mediahint så finner jeg 3 apper og 2 utvidelser, men ingen av de ser spesielt relevante ut til netflix).
Selv det å få US Netflix på jobbTV-en gav jeg opp, da den selv med UnoTelly DNS/CDN på død og liv krevde en US konto, og jeg kommer ikke til å betale for både norsk og us konto når den norske kontoen fungerer fint til US innhold på alt annet enn den SamsungTV-en.

Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hva med øreplugg i det ene øret?

Da kan du se på hva pokker du vil - og samtidig høre alarmer som måtte finne på å ule.
Vis hele sitatet...
Det var faktisk ikke en dum ide. Har vel aldri vurdert det da sjefen til sjefen har for vane å av og til drasse med seg besøkende inn i NOC-en for show-and-tell (og skjermen rekker jeg alltid å skifte vindu på, men lyd og øreplugg kan det være verre med). Skal se hvorvidt jeg kan klare å gjøre det diskre (og heller klare meg uten de dagene sjefen til sjefen har besøkende/møtedager.
Du får tak i øreplugger med bluetooth,de koster litt men det har du råd til
Om du kun bruker den ene bør det da være rimelig lett å skjule,med mindre de kommer inn 2 dører så ørene dine peker mot samtidig
Når jeg tenker over det så tror jeg faktisk at selv mine gamle AKG øreplugger med knall grønne kabler vil fungere. Som regel hører jeg folk komme før de når dørstokken, og selv hvis de ser meg med kun en øreplugg så tror jeg nok ikke de reagerer på det (hele greia går vel mer på at jeg får dårlig samvittighet slik det er nå når folk går i gangen utenfor og hører at jeg tydeligvis ser på youtube/netflix etc)..
The Mad Doctor
Logg deg inn på Netflix, put en ørepropp i det ene øret å se så mange Eastwood filmer du bare kan.
Det er denne linken du er ute etter for Media Hint.
Kan jeg spørre hva du jobber som, egentlig?
Sitat av Deximus Vis innlegg
Kan jeg spørre hva du jobber som, egentlig?
Vis hele sitatet...
Systemovervåker. Passer på samfunnskritisk infrastruktur over hele landet. Heldigvis enormt mye redundans (spredtrouting av dublerte samband etc), så det skal veldig mye til før det merkes, men hvis ting ikke blir feilmeldt til underleverandører og/eller teknikere/elektrikere lokalt s vil det før eller senere gå ut over SLA-ene vi tilbyr (den dårligeste er f.eks. 99,9894%, imens den beste er 99.999999%). Kort forklart sitter vi her døgnet rundt så overingeniørene i beredskapsvakt skal slippe å bli mast på for den minste ting.

Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Det er denne linken du er ute etter for Media Hint.
Vis hele sitatet...
Skulle til å takke deg, men med den utvidelsen aktivert så fungerer ikke noen som helst nettsider (selv mediahint.com sier "Denne nettsiden er ikke tilgjengelig"). Når den er deaktivert fungerer alt igjen. Ser ikke bort ifra at kontornettets brannmur from hell er årsaken (samme firewall forhindrer meg ifra å SSH'e mitt eget nettverk hjemme, uansett hvilken port jeg bruker, først når jeg skiftet fra port 8080 til 8090 fikk jeg eksempelvis SABnzbd til å fungere fra jobbens kontorPC).