Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1523
Da var det min tur til å kjøpe pc. Jeg har alt av andre deler klart, men ønsker et kabinett med følgende spesifikasjoner:

Vindu: Kabinettet må ha vindu. Størrelsen bør være større enn for eksempel Thermaltake Level 10 GT. Jeg ønsker å ha innsyn på komponentene

Pris: Jeg har ikke et ønske om å bruke mest mulig penger på dette, så jo lavere pris; desto bedre. Betaler dog gladlig for kvalitet

God plass: Jeg ønsker plass. Gjerne en fem-seks harddiskplasser og rom til et Crossfire-oppsett. Plass til kabler er heller ikke negativt.

Kjøling: Vifteplasser er aldri negativt. Jeg ønsker å bruke Corsair h100, og gjerne ha den i toppen av kabinettet.

Transport, herunder vekt, håndtak og låsemuligheter: Jeg ønsker et så lett kabinett som mulig. Cooler Master Cosmos II med sine 22 kilogram er dermed ganske utelukket. Jo lavere vekt; desto bedre.

Utover dette er det bare deres anbefalinger og min estetiske sans som teller. Kan forøverig legge til at jeg ikke i det hele tatt har noe imot kabinetter med litt "FjortisÜber1337Hax0r" look Ingen grenser utseendemessig, med andre ord.

Oppsumert: Vindu, pris og vekt er de viktigste elementene.

Jeg setter stor pris på personlige erfaringer. Håper noen kan hjelpe meg litt her

God helg alle sammen

Peace out
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
650D ? titegn
Sitat av Frufsa Vis innlegg
650D ? titegn
Vis hele sitatet...
Ville heller godt for 800d
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Ville heller godt for 800d
Vis hele sitatet...
nei hoffamei, et kabinett som verken er bra for vannkjørling eller luftkjørling, neitakk!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nei hoffamei, et kabinett som verken er bra for vannkjørling eller luftkjørling, neitakk!
Vis hele sitatet...
Liker store kabinett.
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg

Transport, herunder vekt, håndtak og låsemuligheter: Jeg ønsker et så lett kabinett som mulig. Cooler Master Cosmos II med sine 22 kilogram er dermed ganske utelukket. Jo lavere vekt; desto bedre.
Vis hele sitatet...
Ingen som fikk med seg dette?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Ser ut som det du tenker på må bli ett Midi tower...

CM storm scout
NZXT GUARDIAN 921 RB
Corsair graphite (NB; fant ikke vekt!)
Antec Dark fleet


Det var de jeg fant, ingen aning om de er gode eller ei, personlig hadde jeg valgt Cooler Master kabbet, ettersom jeg har gode erfaringer fra tidligere CM Kabinett.
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ser ut som det du tenker på må bli ett Midi tower...

CM storm scout
NZXT GUARDIAN 921 RB
Corsair graphite (NB; fant ikke vekt!)
Antec Dark fleet


Det var de jeg fant, ingen aning om de er gode eller ei, personlig hadde jeg valgt Cooler Master kabbet, ettersom jeg har gode erfaringer fra tidligere CM Kabinett.
Vis hele sitatet...
Cooler Master sitt ser litt lite ut... Takk for tipset, men det blir nok ikke førstevalget
Kansje et Cooler master haf X ? Veier ca 15kg og det følger med hjul, og det har gode kjølemuligheter.
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Tror jeg har funnet en god kandidat. Nzxt Tempest 410 Elite ser ut som et godt valg. Bare slenge på noen ekstra vifter og så ser det bra ut. Med mindre noen har vonde ord om dette kabinettet tror jeg at jeg har funnet det jeg leter etter

Peace out-

PS: nFF sin Starcraft 2 stream er awsomme, skjekk den ut!
Har du sett på Corsair Carbide 500r serien? Det er på salg nå.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Tror jeg har funnet en god kandidat. Nzxt Tempest 410 Elite ser ut som et godt valg. Bare slenge på noen ekstra vifter og så ser det bra ut. Med mindre noen har vonde ord om dette kabinettet tror jeg at jeg har funnet det jeg leter etter

Peace out-

PS: nFF sin Starcraft 2 stream er awsomme, skjekk den ut!
Vis hele sitatet...
Har det samme, bare uten vindu. Det bråker ganske mye, så hvis du vil ha et stille kabinett er nok ikke dette noe for deg.
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Har det samme, bare uten vindu. Det bråker ganske mye, så hvis du vil ha et stille kabinett er nok ikke dette noe for deg.
Vis hele sitatet...
Med mindre det bråker like mye som en jetmotor betyr det ikke noe

Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Har du sett på Corsair Carbide 500r serien? Det er på salg nå.
Vis hele sitatet...
Har sett, men jeg likte ikke serien. Uvisst hvorfor, men samma kan det være
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Så på dem, men jeg har ikke tid Situasjonen er slik at alle pc-ene mine har føkka seg opp helt. Alle er bærbare, og eksempelvis har dette skjedd:

Lodding på skjermkort ødelagt (smeltet?) av varme internt.
Skjermkort konka ut etter syv år.
Kroniske pixelfeil over hele skjermen.

Sammen med en rekke andre feil gjør dette at INGEN av mine maskiner er brukbare. Jeg trenger NY pc så fort som mulig, og deler bør aller helst bestilles idag.

Skulle gjerne ventet på 4GB-versonen av 680, Vengeance C70, og en haug med andre ting, men da må jeg leve lenge uten pc.

Blir istedenfor 7970 og tempest 410 elite
Blir min første pc, så jeg får bare tilpasse meg med vifter og annet etter hvert
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
[COLOR="Lime"]UPDATE:[/COLOR]

Kabinettet er kjøpt, sammen med resten av delene. Kun godord om kabinettet, bortsett fra at gummien på kabel-hullene ikke sitter særlig godt på... Byggingen står på stedet hvil, pga behov for assistanse som ikke er der. Sliter også med at jeg ikke har OS... Kun XP pro 32bit...

Peace Out!
KSF
Androidist
KSF's Avatar
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
[COLOR="Lime"]UPDATE:[/COLOR]

Kabinettet er kjøpt, sammen med resten av delene. Kun godord om kabinettet, bortsett fra at gummien på kabel-hullene ikke sitter særlig godt på... Byggingen står på stedet hvil, pga behov for assistanse som ikke er der. Sliter også med at jeg ikke har OS... Kun XP pro 32bit...

Peace Out!
Vis hele sitatet...
Tja, hvis det er noe du ikke vet hvordan du gjør er det jo bare å spørre oss andre freaks
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Skepfisk til å laste ned OS fra bukta. Mye dritt og faenskap der. Vurderte å bare laste ned en activator, men hvis noen har en bedre ide tar jeg gjerne imot Titter igjennom atm

Peace out
Vis hele sitatet...
laster du ned mafiaa sin verson av w7 er du ganske safe, har brukt w7 og 2k8r2 og har ikke hat noe problemer med noen av delene
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Innså plutselig at jeg har brutt en av uskrevne(?) reglene- Sorry mods, skal ikke skje igjen
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Innså plutselig at jeg har brutt en av uskrevne(?) reglene- Sorry mods, skal ikke skje igjen
Vis hele sitatet...
med mindre noen av innleggene dine er slettet ser jeg ingenting som får deg utestengt