Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1335
The Nerdrager
Når folk spørr om de får beholde karakterene sine etter de er ferdig med Beta... Kjenner jeg blir litt irritert når folk ikke klarer å forstå meningen bak en beta, at de tror det er en tidlig start på spillet...

Meningen med beta er å teste spillet, og finne bugs, slik at det kan få en mer "smooth" launch. Ikke for at de skal få en tidlig start, og ligge forann andre spillere.

Har merket det da spesielt når jeg fikk Beta inviten min til MOP, og open beta med diablo III nå til helgen, at i kommentar feltene og general chatten. Så spørr alle om de får beholde sine karakterer, items, gold og alt det andre.

Er greit nok at folk ikke vet det, men at de ikke kan google hva Beta betyr, og at de ikke gidder å lese gjennom kommentarene for å få svar på det. Blir litt mye når 10 personer i timen spørr om de får beholde det når betaen er ferdig. Og det er 10 kommentarer på første siden til beta for Diablo 3 om de får beholde det etter på...

Det er ikke for å komme seg frem i spillet, det er for å fikse problemer i spillet før det blir lansert (I denne sammenhengen med diablo III at det er en stresstest for serverne til Blizzard som de skal bruke under lanseringen.

Mvh Rediver!

;Kom gjerne med innspill;
jeg leste ett sted att mop beta`n så får man beholde charn når mop går live. og mener jeg leste det når jeg lasta ner mop beta, har ikke trua sjøl men var fler på min server som hadde hørt det også...

jeg bare kjøper en racial change så slepper jeg lvl opp en dude kall meg lat for det er jeg
The Nerdrager
Trådstarter
Må nok levle opp en Pandarian monk uansett Så det blir nok min eneste Panda char
ja panda monk må jo seff legges inn i planene men veien opp fra 1-90 blir laaaang kjenner jeg
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Ummm, i noen spill så får du jo faktisk beholde ting da, feks Tribes.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Jeg digger at det er slik. Lar deg lære spillet og gjøre litt feil, sånn at når du starter å spille lager du ikke en character som er archer/mage/warrior med dritdårlig alt.
Så er det alltid gøy å skryte av i ettertid, at man deltok på Beta-testingen.
Normen er vel at det er character wipe etter beta er ferdig.

Men man har jo unntak som feks den amerikanske betaen av Tera som foregår nå, hvor man får beholde karakterene i retail.
The Nerdrager
Trådstarter
Dersom du får tilgang på det du hadde i en "beta" er det ikke en ekte beta.
Da er det en preview av den ferdige utgaven.
Altså retards finner man overalt bare lær deg å gi litt faen da... det er ganske deilig
Norskehesten
Alden's Avatar
MOP Beta er full i bugs. Så en video av warlock som kunne gaine hp og mana uten å miste det ved å relogge x-antall ganger. Han gikk da gjennom Heroic DS som lvl 85 og 1 shottet alle bossene. hadde vært laime om han fikk beholde achiv og titlene han fikk ved det :P

legger ved link til filmen - http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=213853

Btw Jeg har selv beta og kommer ikke til å lvl opp shit bare pga av jeg må begynne på nytt igjen. Jeg bruker tiden til å teste ut de nye systmeme, spells ect.

Prøver ut Tera nå og det er noe som jeg må lvl litt pga av jeg aldri har prøvd slike battle system og alt er helt nytt. Var nesten at jeg rage quita pga spille stilen fra wow mmo sitter i fingrene og det blir overført når jeg spiller Tera og da fucker det opp alt. "Som å spille FPS spill fra mus og tastatur og begynne og spille samme spillet med konsoll kontroll"
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Var en 85 warlock i stormwind som oneshotta absolutt alt og alle. Crittet meg for 500k.
Han hadde 15 millioner hp.

Gotta love bugs
Sitat av Rediver Vis innlegg
Dersom du får tilgang på det du hadde i en "beta" er det ikke en ekte beta.
Da er det en preview av den ferdige utgaven.
Vis hele sitatet...
Og det er du som setter standarden for det her eller? Gmail er jo et bra eksempel på hvor langt enkelte strekker beta-begrepet.

Er det ikke beta om man skal teste microtransactions? Er det ikke da naturlig at man får beholde det man faktisk kjøper eller hvor mange tror du gidder teste et slik system om man i praksis bare kaster penger ut av vinduet?
Sist endret av Mith; 20. april 2012 kl. 14:05.
Sitat av Alden Vis innlegg
Prøver ut Tera nå og det er noe som jeg må lvl litt pga av jeg aldri har prøvd slike battle system og alt er helt nytt. Var nesten at jeg rage quita pga spille stilen fra wow mmo sitter i fingrene og det blir overført når jeg spiller Tera og da fucker det opp alt. "Som å spille FPS spill fra mus og tastatur og begynne og spille samme spillet med konsoll kontroll"
Vis hele sitatet...
Anbefaler å levle opp mange levels, er en helt annen verden. Er kanskje veldig ekkelt i starten, men GUD Tera er episk når man begynner å få til og blir vant til måten man spiller det på (til og med på beta stadiet). Avsluttet WoW accounten i går etter gaming siden WoW betaen, og kommer ikke til å se tilbake.
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av indolence Vis innlegg
Anbefaler å levle opp mange levels, er en helt annen verden. Er kanskje veldig ekkelt i starten, men GUD Tera er episk når man begynner å få til og blir vant til måten man spiller det på (til og med på beta stadiet). Avsluttet WoW accounten i går etter gaming siden WoW betaen, og kommer ikke til å se tilbake.
Vis hele sitatet...
Blir nok mer testing utover dagene ja. Er egentlig kommet til ett stadie der jeg ikke orker mer wow.. Selv om at jeg har opplevd dette før så merker jeg hvor vanskelig det er å like wow og kommer kanskje til å fryse kontoen igjen noe som jeg har gjort 10-talls ganger før.