Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  205 26841
Sitat av fullfart100 Vis innlegg
Tyskie er veldig bra syntes jeg! Polsk øl.. Liker best lyst øl.. tuborg/heineken/corona osv...
Vis hele sitatet...
ahh tyskie ja.... smuglerøl #1 i oslo
holder meg til det grønne, men en kald 1664, stella eller guiness er forfriskende
Sist endret av Spirituell; 21. februar 2012 kl. 20:52.
Jupiler(lys lager) fra Belgia er min favoritt for tiden. Litt vanskelig å få tak i though, må bestille gjennom polet.
Sist endret av A-tillah; 21. februar 2012 kl. 20:53.
Staropramen, Amstel, Urquell, Hansa Pilsner. Namnam
harviestoun er ett fantastisk bryggeri som har vunnet flere priser. kan spesielt anbefale bitter&twisted. en nydelig bitter som bare blir bedre og bedre.
Nøgne Ø's India Pale Ale, og Ægirs India Pale Ale. MmmmMmm.
Nøgne Øs IPA, Imperial IPA (batch 500, vet ikke om denne finnes å få kjøpt lenger) og Imperial Stout er alle veldig gode øl. Har mindre erfaring med Wit og Havre Stout, men det jeg har smakt har vært veldig godt.

Samuel Adams' Imperial stout er også svært god. Ellers prøver jeg å prøve nye smaker så ofte jeg kan, og ofte får jeg ikke med meg navnet på det som blir servert (når jeg handler på polet går det ofte i de overnevnte). Har gode planer om å stifte nærere bekjentskap med bokkøl når sjansen bryr seg. Ægirs øltyper skal også under lupen, gleder meg!

Lite lager på lista, men om jeg skal drikke et typisk butikkøl må det bli Heineken. Tuborg, Ringnes og de fleste andre norske storprodusentene smaker, vel vitende om at jeg nå høres ut som en hippie som hater makrobryggeri, stort sett piss.
Sist endret av Snillorg; 21. februar 2012 kl. 21:44.
Nordlandspils!
Heineken er best synes nå jeg
1: San Miguel
2: Carlsberg
3: Corona
100: ...Tuborg
Sitat av Enesheen Vis innlegg
I Andre enden må jo Newcastle brown ale være historiens mest oppskrytte pils,smaker rett å slett fortærende
Vis hele sitatet...
Og du har ikke peiling på øl min gode mann, Newcastle Borown ALE er vitterlig en ALE og ikke en PILS..
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Pils: Krusovice.

Ale: Old speckled hen

Hvete: Neumarkter landsbraü

IPA: Overraskende nok Brew Dog.

All Norsk samlebåndspils, er pissepils for de som ikke vet bedre. Bruk tid og penger på bedre øl.
Mine favoritter er Tuborg Lime cut, Corona, Carlsberg og Henieken.
Sist endret av Oddiii; 22. februar 2012 kl. 12:15.
Aass fatøl!
Tuborg, Heineken, Corona, Sol, Salitos, Guinness og Erdinger. Sistnevnte er den jeg liker best.
Modus Hoperandi, Goose Island IPA, Brew Dog punk IPA, Brew Dog Trashy Blonde, Snake Dog IPA, Chimay og Duvel er alle typer øl som jeg synes er veldig gode. Men på topp er helt klart Modus Hoperandi, utrolig smaksrik IPA.
Syns alltid det er hyggelig med et glass lokalt øl når jeg er ute å reiser, men her hjemme med butikkøl blir rangeringen min slik:

Frydenlund fat
Ringnes
Grans Premium
Heineken

Hører ofte folk banne og sverte om hvor vondt Ringnes er, men jeg har alltid likt det. Akkurat passe bitterhet og fylde, og man kan drikke 6 halvlitere i løpet av kvelden uten problem. Grans Premium syns jeg er et lite hakk freshere, og det er lettere og drikke mer av det. Passer meg bra på fest

Av standard øl i butikkhyllene tror jeg Pokal er den jeg liker minst. Noe veldig merkelig med konsistensen på skummet, og det bruser i munnen på en spesiell måte når man drikker det. smaker ganske surt også.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Min favoritt må være Delirium Tremens.

http://en.wikipedia.org/wiki/Delirium_Tremens_(beer)

Delirium Tremens was named as "Best Beer in the World" in 1998 at the World Beer Championships in Chicago, Illinois, USA.[1][2] Stuart Kallen gives it the number one spot in his The 50 Greatest Beers in the World.[3]
Vis hele sitatet...
Murphy's Irish Stout er min absolutte favoritt!

Av det jeg finner i butikkhylla så står det som regel mellom Heineken eller Kilkenny.
Sist endret av JasonSummers; 22. februar 2012 kl. 15:34.
Favoritter er: Innis & Gunn, Jacobsen saaz blonde og nye schous mikrobryggeri sin som de selger på colonal mustard og sikkert endel andre steder i oslo.


Ellers synes jeg heineken er grei øl.
Duvel er vel favoritten
Tuborg eller heineken (aner ikke hvordan det skrives :S)
norsk butikk pils: guinness\heineken og norske tuborg grønn. er lommeboka flat går alt fra bare til seidel ned

dansk pils: den EKTE tuborg grøn, fantastisk!
Svensk pils: ELK(7,5%) \ generelt 24brett med sterk øl
ute pils: DUNKEL\mørk typer og "norges beste" på det lokale microbryggeriet

hjemmelaga pils kan også være utrolig behagelig

Kose pils i sola for meg er bare forskjellige øl slag
Uten å vite ting som hva slaks hvete som ble brukt kan jeg likevel si at min favoritt er Heineken.
Brooklyn Brewery Pale Ale og Nøgne Ø Blonde er noe av det bedre jeg har smakt.
Nøgne Ø påstår jo å ha 65 forskjellige brygg, hvorav jeg har smakt kanskje 3, Blonde er sikkert ikke den beste, men den er sykt sykt digg om sommeren.
Av billigøl går det mest i Hansa og Lysholmer double ice. Pilsner Uruquell er også nice.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er ikke så inn i alle de forskjellige øl-merkene, men en iskald Corona med lime gjør seg godt på en varm sommerdag.
Tuborg, Corona, Heineken og Budweiser !
Sist endret av Hutch; 5. mars 2012 kl. 01:36.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
http://3.bp.blogspot.com/-vokNxi9jLCE/TiR1G1FN1fI/AAAAAAAACec/Ilu0G6NY7Lw/s1600/norway123.jpg

AAAAAAAAW YEEEEEEAH
1. Tiger
2. Sol
3. chang
4. Corona

Som dere ser er det kun veldig lyst øl. Er engelskmann og det er klart jeg kan drikkr mørkere øl, men det gjør jeg kun til spessiele annledninger.
Bare det at TS klarer å kalle Newcastle Brown Ale for pils, syns jeg er helt utrolig. Jeg syns Newcastle er noe av det beste jeg har smakt. Newcastle, Mack Bayer og Corsendonk er tre gode øl!
Var på en restaurant i utkanten av München, som hadde et eget bryggeri. Fikk servert en nydelig entrecote og en pilsner som jeg mener het König Ludwig. Øl har aldri vært det samme igjen etter denne. Om noen her har sett den episoden av How I met your mother med Marshall og burgeren, så er det litt sånn!

Ellers er det veldig mye godt øl i Bayern-området.
tjekkiske budwaiser
leffe blonde
også har jeg et jævlig godt minne fra den sveitsike ølen Rugenbrau etter en konge afterski i et lite sted som heter Grindelwald
Min liste

1.Buddweiser (ikke den fra USA)
2.Corona
3.Borg
4.Carlsberg
5.Seidel
Budweiser Budvar er himmelsk øl ja. Det beste jeg noen gang har smakt er Eggenberg rett fra fermenteringstanken.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Jeg liker Budweiser og corona best, de smaker godt og går lett ned =)
Sitat av McLovin Vis innlegg
Var på en restaurant i utkanten av München, som hadde et eget bryggeri. Fikk servert en nydelig entrecote og en pilsner som jeg mener het König Ludwig. Øl har aldri vært det samme igjen etter denne. Om noen her har sett den episoden av How I met your mother med Marshall og burgeren, så er det litt sånn!

Ellers er det veldig mye godt øl i Bayern-området.
Vis hele sitatet...
Ja vi har mye deilig (og billig) øl her Sommer, nå kan du gjerne komme.
Går mest i trøndersk Dahls øl for min del.
Nå har jeg ikke lest alt her, men om ikke det er nevnt så vil jeg si at hveteølen du får kjøpt hos schaus mikrobryggeri er sjukt godt. Vanlig butikk-øl smaker surt vann i forhold..
Mine favoritter må vel være Carlsberg og Miller Genuine Draft! Sistenevnte er den beste ølen jeg har smakt, dog det ikke er mange som er spesielt begeistra for amerikansk øl.
Sitat av inDefectz Vis innlegg
Mine favoritter må vel være Carlsberg og Miller Genuine Draft! Sistenevnte er den beste ølen jeg har smakt, dog det ikke er mange som er spesielt begeistra for amerikansk øl.
Vis hele sitatet...
Jeg siterer Monty Python:
We find your American beer like making love in a canoe. It's fucking close to water.

Mulig jeg har posta her før men Kilkenny er blandt mine favoritter innen "butikk-øl"
1 : Lervigs aktierbryggeri Rye indian pale ale
2 : Lervigs aktierbryggeri double IPA
3 : Snake dog IPA
4 : Brewdog's tactical nuclear penguin
5 : Nøgne ø #100 og #500
Sist endret av THH-c; 5. mars 2012 kl. 15:00.
Favorittøl:
Samuel Adams Boston Lager (samt Samuel Adams Octoberfest) (Amerikansk)
Erdinger Weissbier Dunkel (Tysk)
Modelo Especial (Mexicansk)
Og så skal det nevnes at jeg nyter gjerne en Bud Light på en varm sommerdag.
Mørk juleøl fra Ringnes! Herlig smak!
Hvis jeg først skal tvinge i meg øl blir det Heineken....med en god del sitron i.

Ja, jeg hater øl.
Budweiser (Budvar), Lapin Kulta (Finsk øl), Beck's (Og generelt alt av tysk øl) og Heineken er mine favoritter!
1. KUNG
2. Dansk fadøl
3. Sofiero
4. Corona
5. Carlsberg
gentleman #1
ViceR's Avatar
Så langt har jeg ikke smakt bedre enn Budweiser, men er på ingen måte erfaren innenfor markedet.
Sitat av ViceR Vis innlegg
Så langt har jeg ikke smakt bedre enn Budweiser, men er på ingen måte erfaren innenfor markedet.
Vis hele sitatet...
Beklager om jeg virker støtende, men jeg er sant og ferdig sjokkert. At noen klassifiserer bud som sin favoritt er rett og slett sjokkerende. Drikk en Rip Tide, Guinness eller en hvilken som helst bayer og si meg hva du synes etterpå.
Heineken nå mens det er vinter, mens Corona er sommerølen.

Ingen tvil