Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 6685
Leter etter norske humorserier/filmer.

Serier jeg liker fra før:
Så nettopp gjennom Kongsvik Ungdomsskole, synes det var jævla bra!
Team Antonsen og Dag liker jeg også veldig godt, på lik linje med Ut i Vår Hage 2. Alt fra gjengen der egentlig.
Carl & Co, Mot i Brøstet og Hos Martin går også ann.. til tider.
Helt Perfekt var bra, men synes det ble så ALT for likt Klovn til at jeg orket å så på.

Filmer jeg liker fra før:
Kill Buljo lo jeg hvertfall veldig mye av husker jeg.


Vet sikkert av en hel del flere, men det er kun disse jeg kommer opp med i farta. Takker for tips.
Kong curling
hjelp vi er russ
hjelp vi er i filmbransjen
hodejegerne
Sist endret av wataan; 18. januar 2012 kl. 23:04.
Hva med gode gamle KLM? Brødrene dal osv. er jo fantastisk!

Ellers er Etaten en morsom serie, der Atle Antonsen gjør en formidabel skuespillerjobb Er vel basert på britiske the office.

Edit: Og når vi først er inne på gamle ting, så er jo alt av Rolf Wesenlund, Harald Eide-Steen JR. og de andre gamle komikerne klasse! Hva med Fleksnes?
Sist endret av Eiol; 18. januar 2012 kl. 23:08.
Hjerte til Hjerte med Linn Skåber. Du finner ikke noen mer pinlig norsk serie, av og til får jeg lyst til å slå av TV'n og slutte å se, jeg får så vondt. :P
Skyf43n:
Kong Curling var helt ok. Ikke noe mer enn det.
Hodejegerne er slettes ingen komedie.
Resten skal jeg sjekke ut!

Eiol: Du har rett. Alt du nevnte er moro, å det skal absolutt noteres. Hadde helt glemt de fleste der. Men Etaten må jeg virkelig sjekke ut!

Xcitu:
Høres spennende ut! Skal sjekkes.

Edit: Legger til at synes Borettslaget er sykt bra. Det hadde sikkert kommer på en liste snart.

Nissene På Låven og Nissene Over Skog Og Hei er også priceless.
Sist endret av Teddybe4r; 18. januar 2012 kl. 23:15.
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Skyf43n:
Hodejegerne er slettes ingen komedie.
Vis hele sitatet...
Arme Riddere*
Tatt av kvinnen er en genial og klein film. Sær på så mange måter, og hysterisk morsom.

Om du ikke har sett den/hørt om den handler det om en type som er redd for å si meningen sin, og dette benytter den plagsomme skravlebøtta han har som kjæreste.

Anbefaler den virkelig Her er i alle fall link til trailer: https://www.youtube.com/watch?v=rY3RAfcpsog
Litt mer:

Svidd Neger - sææær film med mye svart humor
Slipp Jimmy fri - grei underholdning ----> serien To Trøtte Typer

Hvis du er ordentlig filminteressert kan det være verdt å sjekke ut gamle klassikere, slik som Fjols til Fjels(Leif juster) og Sønner av Norge
Sist endret av Eiol; 18. januar 2012 kl. 23:49.
Legenden om fjordheksa
En av mine favoritter er nok "Kunsten å tenke negativt". En annen film som ikke akkurat er komedie, men som får meg til å flire, er "Den brysomme mannen".
Tomme Tønner 1 & 2, Den siste revejakta og Kurt Josef Wagle og legenden om fjordheksa.
Støtter Hjerte til hjerte; En slags kvinnelig Larry David (om Larry David hadde vært helt idiot)

Ellers likte jeg godt Sykt Lykkelig, veldig morsom og sår, fra skaperne av Hyggelig med peis.
Om etaten treffer deg burde du også sjekke ut Dag, veldig morsomt, sort og rørende.

Jeg ser vi ikke er helt på bølgelengde i forhold til filmene du har nevnt. Men jeg tror alikevell vi begge liker "Get ready to be boyzvoiced" Så om du ikke har fått den med deg, burde du absolutt ta en titt.
Den siste revejakta!
Som nevnt tidligere, Arme riddere <3
Tommy's inferno er jo og bra!
Mye er nevnt, men kommer med noen av mine favoritter.

Espen Eckbo, alt han tar i blir til gull.
KLM, konger av humor.
Fleksnes, legendarisk.
Falsk/Mathisen,.... mye bra, spesielt Showbiz, kultfilmen fra 1989
Best uten ball!
r0bin's Avatar
http://quiz.start.no/brukerfiler/29035/36938/front.png

Fleksnes er nesten for bra.

Norske byggeklosser er også en knall bra film, selv idag.
Sitat av Eiol Vis innlegg
Litt mer:

Svidd Neger - sææær film med mye svart humor
Vis hele sitatet...
Hehe, den var ganske grei ja. "Fader Vår, du som er i himmelen, blått hav så langt vi ser", derfra og ut var den ganske hysterisk, såvidt jeg husker :-D

Personlig så likte jeg serien "Arkivet" som TV3 sendte en gang i tiden....men jeg tror kanskje jeg var den eneste :-) Er en "mockumentary" litt i stil med The Office og Klovn
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
"Kunsten å tenke negativt", "Nord", "Den brysomme mannen", og "Tatt av kvinnen" er vel fine. Om du likte Kill Buljo er vel "død snø" også noe å se. Ellers kom sesong 2 av "Dag" ut for ikke så alt for lenge siden, om du ikke har fått det med deg. Nrk streamer "nytt på nytt" episoder fra hjemmesiden deres også, om det er noe for deg.

Om du liker litt mørk galgenhumor ville jeg ellers anbefalt deg å se litt etter dansk komedie også.
Olsenbanden, enkel og digg humor. Perfekt mens man er sløv.
Holms
Skrivd av Tore Ryen, som har skrevet både Mot i brøste og Karl & Co.
i arkivet til NRK.no tror jeg "Singelklubben" fortsatt ligger... ganske morsomt
det er en dokukomedie, noe ala "the office" med Steinar Sagen og Bjarte Tjøstheim.

"Dag" med Atle Antonsen
"tre brødre som ikke er brødre"
"O.J, en utstrakt hån" (Otto jespersen)
"Slå på ring" med Erlend og Steinjo
Bryllupsfesten, norges beste komedie EVER
Mennesker i solen

God norsk sær komedie, anbefales!
er ingen som har nevnt Åpen Post med bård å harald!
Kirkvaag var en ener.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av cmd.cmd Vis innlegg
Holms
Skrivd av Tore Ryen, som har skrevet både Mot i brøste og Karl & Co.
Vis hele sitatet...
Er du frekk eller?
Det er seriøst den dårligste serien noen gang produsert, noe sted.

Seriøst dårlig skuespill og et slapt manus.

Hu tenåringsjenta som er med får jo dem i Hotel Ceasar til å virke som oscar nominerte skuespillere.

Just my opinion..
Sist endret av r0bin; 19. januar 2012 kl. 17:25.
Herregud ja. Jeg antar det er kødd.. Tore Ryen; En mann jeg er svært glad for å ikke kjenne personlig.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Er du frekk eller?
Det er seriøst den dårligste serien noen gang produsert, noe sted.

Seriøst dårlig skuespill og et slapt manus.

Hu tenåringsjenta som er med får jo dem i Hotel Ceasar til å virke som oscar nominerte skuespillere.

Just my opinion..
Vis hele sitatet...
Personlig syns jeg det er god underholdning jeg! Har ledd menge timer av den serien!
Den kan likvel ikke måle seg med Mot i brøste og Karl & co, men det er heller ikke dårlig
Nord skrevet av Erlend Loe. Noe av det morsomste jeg har sett av Norsk film.
Loe er jævlig flink til å lage obskure personligheter og skrudde situasjoner man på merkelig vis kan kjenne seg igjen i.
Kong curling !!! http://www.youtube.com/watch?v=SKRKsQS0wGM (en liten video av filmen)

Sitat av Dj-T Vis innlegg
Kong curling !!! http://www.youtube.com/watch?v=SKRKsQS0wGM (en liten video av filmen)
Vis hele sitatet...
en kjempe bra film ! ! !
Hva med "Tonight med Timothy Dahle"
takk for masse tips! Skal sette meg ned å sjekke ut litt i natt (føler at morgendagens skoledag blir ekstremt slitsom)
Paradise Hotell !

Komedie spør du meg.
Elling er jo en klassiker.
Fatso er jo også en ganske morsom film
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Har falt for DAG
Beste serien som er laget i Norge!!
Sitat av Snavs Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er en fantastisk bra film..
▼ ... noen uker senere ... ▼
eeeh norsk komedie? ( sorry vist noe er blitt nevnt fra før av)
kurt blir grusom
bare bea
atle antonsen
dagfin lyngbø( revulasjon, veit ikke om showet er kommet på film)
kalde føtter
tomme tønner 2
Elling 1 ( den er ganske sær, men bra film, jeg har kanskje en litt sær humor, men den funker.)
mot i brystet ( vist du trenger hjelp til å finne det, så pm meg )
jeg beklager at jeg nevnte noen ting som er blitt nevnt før men jeg var i "flyten" så det ble som det ble
kos deg