Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1493
Jeg drev endel med turn i mine yngre år og har veldig lyst å gjennoppta denne fantastiske måten å trene på.

Problemet er at jeg har liten interesse for å melde meg inn i noen turnforening/ turnlag, og etter noen raske søk på google virker det som at dette er den eneste muligheten å få tilgang på en turnhall med ordentlig utstyr/apparater på.

Lurer derfor på om noen vet om noen turnhaller der det er mulig å trene som privatperson (på eget ansvar selvfølgelig)?
Høre lokalt kanskje?
Snømannen
andlov5000's Avatar
Trådstarter
De leier kun til idrettslag og prisene per time er ikke akkurat noe å skryte av.
hadde vært dumt om du brakk et ben og ikke fikk bevegd deg, burde alltid være minst 2 stk i hallen
just my 2 cents
Har hørt om flere turnforeninger som har partier for vanlige folk, altså de som ikke vil bli verdensmester i turn :P I drammen har det vært fler såkalte "freestyle" grupper, med twintip/snowboardkjørere som vil ha alternativ, men relatert trening
Du kan som regel gå å trene, styre og leke på egenhånd, om du kjenner personene i turnen, og de kjenner til deg og vet hvem du er (såfremt de vet at du har peiling).

Drev selv på med turn i en del år, og oppnådde brukbare resultater på nasjonalt plan. Videre var jeg instruktør i noen år, før jeg nå har "kuttet" all kontakt med turnforeningen, fordi jeg har funnet andre hobbyer og jobb som tar opp tiden.

Så og si alle i hallen vet hvem jeg er, og jeg slår gjerne av en prat med kjenninger om jeg er innom. Vil tørre å påstå at jeg uten problemer kan gå å trene som jeg selv vil, så lenge det ikke forstyrrer de som driver med organisert trening.

Med andre ord, den beste måten i mine øyne blir å holde på en stund og bli godt kjent med miljøet og trenerne som holder på. Det er sikkert mulig å leie, men jeg er redd det blir vanskelig å finne et tidspunkt hvor du har hallen for deg selv. Dette spørs selvfølgelig på hvor mye aktivitet som foregår, og hvor stor hallen er.
Selv holdt jeg til i Stavanger, som har et ganske brukbart "turn-miljø".

Edit:
Som han over meg sier, så finnes det avslappede partier for oss "eldre". Jeg var instruktør for Trampett partiet, hvor folk fra 13 år og oppover mot 20- årsalderen samlet seg en til to ganger i uka for avslappede og relativt frie økter. Partiet bestod av alle slags folk, deriblant skikjørere, snowboard utøvere og parkour folk.
Sist endret av petterdass; 28. september 2011 kl. 22:51.