Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Ville du tatt del i et slikt treff?
Ja dette høres ut som en god idè 126 37,95%
Det kommer ann på planlegging... 128 38,55%
Nei! så absolutt ikke... Gå å legg deg fungi! 78 23,49%
Stemmegivere: 332. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  102 9980
Sitat av skinnidjii Vis innlegg
Eller lei inn sjukt mange fine mennesker fra Hollywood som kan fronte produktet? Da kommer Bærumsgutta løpende.

Folk som ikke er komfortable i dress ser bare dustete ut og hvem vil i det hele tatt gå på utstilling for alle, inkludert kolleger og familie?

Synes det er kjekt og fint at noen tar "kampen", men en dresskledd stonergjeng, som sannsynligvis ikke kan gå med bukse uten å sagge ville vel heller fått meg til å trekke på smilebåndet enn å tenke de har en god sak om jeg var en nøytral tilskuer.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at man ikke bør gå i dress om det ikke er noe man er komfortabel med. Men for all del ta på et par pene jeans og kanskje en skjorte, og la de stygge sneakersene ligge hjemme til fordel for noe penere.
Selv går jeg ofte i penere klær og føler meg faktisk svært komfortabel i dette, til og med uten å sægge.

Jeg går gjerne på utstilling for alle, mest fordi at jeg synes Norge's narkotikapolitkk er skadeskutt og kritikkverdig, ikke for å røyke meg stein i Oslo sentrum.
Sitat av skinnidjii Vis innlegg
Eller lei inn sjukt mange fine mennesker fra Hollywood som kan fronte produktet? Da kommer Bærumsgutta løpende.

Folk som ikke er komfortable i dress ser bare dustete ut og hvem vil i det hele tatt gå på utstilling for alle, inkludert kolleger og familie?

Synes det er kjekt og fint at noen tar "kampen", men en dresskledd stonergjeng, som sannsynligvis ikke kan gå med bukse uten å sagge ville vel heller fått meg til å trekke på smilebåndet enn å tenke de har en god sak om jeg var en nøytral tilskuer.
Vis hele sitatet...
Jafaen, vi leier inn hele Hollywood! Nei.

Det her er snakk om folk som er oppegående, som er komfortable i dress. Det er snakk om folk som står for en sak. Bryr de seg virkelig om saken, har det ikke en så stor rolle å si om de blir sett eller ikke. Å hva faen får deg til å tro at de kommer til å sagge? Gidd den dær standariseringa di.

Anyway, som jeg ser det, kommer det til å se jævli kult ut med en gjeng i dress. Kommer nok til å sette litt i perspektiv for en del folk, og vise en positiv side av det eller så propaganda-fylte hasjmiljøet.

Men hva vet vell jeg.
Sist endret av TheGloryHole; 15. august 2011 kl. 23:50.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Jeg har lest litt på gamle tråder, angående marijuhanamarsjen i år.

Det kommer jo veldig frem at flere av dere ikke er helt for bildet den gir av (unskyld uttrykket) "Stoners".

Da er min idè til 2012 marsjen at vi som oppegående freaks samles iført dressbukse og skjorte. Ingen av oss rører så mye som en joint i offentlighet den dagen. Vi kan fremstå som den mer "oppegående" delen av marsjen..

Hadde dette vært interessant eller er dette bare vissvass fra en legaliseringskåt freak?
Vis hele sitatet...
hva er poenget med en weed parade, når ingen skal røyke weed o.O
Sitat av Ivar Vis innlegg
hva er poenget med en weed parade, når ingen skal røyke weed o.O
Vis hele sitatet...
Å demonstrere mot regjeringens latterlige narkotikapolitikk.
En skev hippie overbeviser ingen, mens en person som fremstår som oppegående og samfunnsmessig veltilpasset vil kanskje få folk til å tenke seg om to ganger før de moraliserer over cannabisbruk igjen.

Forøvrig mener jeg at å gå i dress kanskje vil fremstå som en fjasete gimmic, men støtter forslag om å velkledd og nykter.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Å demonstrere mot regjeringens latterlige narkotikapolitikk.
En skev hippie overbeviser ingen, mens en person som fremstår som oppegående og samfunnsmessig veltilpasset vil kanskje få folk til å tenke seg om to ganger før de moraliserer over cannabisbruk igjen.

Forøvrig mener jeg at å gå i dress kanskje vil fremstå som en fjasete gimmic, men støtter forslag om å velkledd og nykter.
Vis hele sitatet...
så jeg er en hippi fordi jeg røyker en joint o.O tss tull bare... jeg kommer til å le av dere dresskledde ikke-røykere.
Nei, det var ikke det jeg sa.
Jeg sa du kommer til å fremstå som en sosial avviker om du tropper opp i marsjen i ali baba-bukser, puffende på en joint.
Dermed vil ingen ta deg seriøst, og du kunne gjort alle en tjeneste og blitt hjemme.

Jeg tar meg gjerne en jonas i ny og ne, ofte på gaten og i parker, men hvis jeg hadde bodd i Oslo og tenkt meg på marsjen, ville jeg latt være å røyke denne dagen.
Sitat av Ivar Vis innlegg
så jeg er en hippi fordi jeg røyker en joint o.O tss tull bare... jeg kommer til å le av dere dresskledde ikke-røykere.
Vis hele sitatet...
Så le du, men for hvilken grunn? At vi gjør vårt for å forbedre narkotikapolitikken i landet? Om du vil gå som en tjafsete stoner, vær så god. Da støtter du tydeligvis ikke vår sak, men har bare lyst på en fridag i Oslo sentrum.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Peis på med Arbeiderparti t-skjorter!
Sitat av moret Vis innlegg
Så le du, men for hvilken grunn? At vi gjør vårt for å forbedre narkotikapolitikken i landet? Om du vil gå som en tjafsete stoner, vær så god. Da støtter du tydeligvis ikke vår sak, men har bare lyst på en fridag i Oslo sentrum.
Vis hele sitatet...
Hvorfor jeg vil komme til å le? For folk flest veit at paffere ikke er sånn som stonerne på filmer.

Isteden for at folk skal overdrive med hippiklær akkurat den dagen, så kan jo alle ha på seg hverdagsklærne sine. Om du bruker dress til hverdag så er det + bare, men "å late som om du er en dressbruker" vil neppe hjelpe saken kjempemye, tror jeg hvertfall...

Driv heller rekruttering av tilhengere, hvis store deler av befolkning "godtar" at andre røyker weed/keef så vil politikere til slutt måtte gi seg og legalisere det. Tror neppe Jens legaliserer det fordi folk fra nFF kler seg i dress... menmen

dro den litt da jeg sa jeg vil le av dere som bruker dress, no offend. Bra sak, syns bare det blir litt teit å ha en weedparade, uten å røyke weed :P

Blir litt som om en dyrevernerdemonstrasjon trer opp med pelsklær.

Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Nei, det var ikke det jeg sa.
Jeg sa du kommer til å fremstå som en sosial avviker om du tropper opp i marsjen i ali baba-bukser, puffende på en joint.
Dermed vil ingen ta deg seriøst, og du kunne gjort alle en tjeneste og blitt hjemme.

Jeg tar meg gjerne en jonas i ny og ne, ofte på gaten og i parker, men hvis jeg hadde bodd i Oslo og tenkt meg på marsjen, ville jeg latt være å røyke denne dagen.
Vis hele sitatet...
Nah stiller ikke opp i de klærne der, den biten der er jeg helt enig med. Vil heller se dress enn hippibukser, men at jeg ikke skal røyke blir litt for drøyt for min del...
Sist endret av Ivar; 16. august 2011 kl. 00:12.
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg stiller, som vanlig da det er noe gøy som skjer, i pen bukse, skjorte, jakke og pene sko. Jeg går ofte i dette til vanlig og det utlyser en helt annen holdning til livet enn det hettegenser og baggyjeans gjør. Jeg bruker jo selvfølgelig også typiske stoner-klær til/fra jobb og på late dager, men klassisk herremote blir aldri feil om man skal gi et bra inntrykk av seg selv.
Hvem vet, kanskje media også føler at det å prate med en edru person i skjorte kan være bedre TV enn en hippie med røde øyne som spyr ut alskens innbildninger om regjeringens tramp på menneskeheten/menneskeretteigheter.
Jeg tror det er bra å vise de som ser på marsjen at det finnes mange forskjellige folk som er for en legalisering, ikke bare de typiske stonere. Første skritt her er å ta på noen rene pene klær og oppføre seg. Det er også ganske viktig at de som har dresset seg opp da ikke faller for fristelsen og blåser røyk midt i kameralinsa med det feteste gliset, da er allt tapt og man framstår som en parodi på seg selv.
Vis hele sitatet...
Dette syns jeg var veldig bra skrevet.

Grunnen til dette er at du får frem bilder i hodet mitt, bilder av normale mennesker og cannabiskultur i Amsterdam VS. de mange søppel-stonerne fra freaker-paradiset Christiania.

Selv er jeg ikke i tvil om hva slags mennesker jeg ser på som de mest seriøse.
Husk at poenget ikke er å vise folk hvordan man er når man er påvirket, men derimot når man ikke er påvirket - derfor oppfordrer jeg alle til å la være å røyke før eller i løpet av dette treffet.
Sist endret av boblesaft; 16. august 2011 kl. 00:59.
Jeg kommer mest sannsynligvis ikke til å ha på meg dress, i så fall bare en dressjakke, men om jeg først skal være med på en marijuana marsj og kan røyke ute i gatene så skal jeg gjøre det, men kan jo se normal ut da. :P
Sitat av RainbowPoop Vis innlegg
men om jeg først skal være med på en marijuana marsj og kan røyke ute i gatene så skal jeg gjøre det
Vis hele sitatet...
Det er da ingen fra påtalemyndighetenes side som har gitt hverken deg eller noen av de andre noen spesielle strafferettslige frikort for anledningen?
Sitat av RainbowPoop Vis innlegg
Jeg kommer mest sannsynligvis ikke til å ha på meg dress, i så fall bare en dressjakke, men om jeg først skal være med på en marijuana marsj og kan røyke ute i gatene så skal jeg gjøre det, men kan jo se normal ut da. :P
Vis hele sitatet...
Tenker du at å møte opp på dette bare for å ha en stor fest eller møter du opp for å demonstrere?
Dersom du ønsker å demonstrere; Hva tror du motstanderene av legaliseringen tenker om de ser mange fjerne menn i dress gå rundt og le seg i hjel i gatene? Det er sikkert forferdelig artig og se på, men hensikten er som jeg sa ikke å vise hvordan man er når man er påvirket, men derimot hvordan en hasjmisbruker er upåvirket.
Dress hørtes faktisk ikke dumt ut, gir en ny twist, hehe.. ser for meg en M. marsj med masse dress folk.. haha.. Men jointen hadde jeg nok ikke la ligge, er du i marsjen representerer du det jo uansett.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
selvmord: «Representerer du det jo uansett»? Om det var en marsj for eutanasi ville folk neppe gjennomført slikt i toget.

Om du mente «representerer de som bruker Cannabis» mener jeg du tar feil. En del av de som bruker det, ønsker ikke legalisering, og en del av de som ikke bruker det, ønsker legalisering.
Du går vel ikke i marsjen om du er mot bruk eller legalisering? Hvis jeg forstod deg rett da..
Ser det for meg... "se på oss, vi klarer da å holde kontroll på rusbuken vår vi" med en feit joner i munnen, lykke till med å noensinne klare å legalisere
Er da ikke noe å legge under et bord om man er for det, da kkan man jo likesågodt si at man kan drite i marsjen å ta debatten på nett i steden!
Sitat av selvmord Vis innlegg
Er da ikke noe å legge under et bord om man er for det, da kkan man jo likesågodt si at man kan drite i marsjen å ta debatten på nett i steden!
Vis hele sitatet...
Det som ikke er helt ideelt med å ta debatten på nett er at det er svært få som faktisk ser dette. I marsjen så er man ihvertfall sikker på at noen utenforstående ser det hele. Om man klarer å bevise for en gammel bestemor at det er et par kjekke, noenlunde oppegående gutter, og jenter, som er for legalisering så fjerner man kanskje noen forutintatte fordommer?

Jeg sier ikke det å dresse seg opp for denne marsjen er noen fantastisk greie med en gang. Men om dette kanskje går over noen år og fler blir med for hver gang kanskje vi kan bli tatt en smule mer seriøst?


Jeg kan forsåvidt se at det finnes de som bare ser på dette som en gyllen mulighet til å glise med en feit en i munnviken i Oslo sentrum, men selv føler jeg at jeg er litt for gammel til slikt fjas. Og vil heller prøve å gjøre et mer voksent og respektabelt intrykk for en ellers stigmatisert gjeng.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Tenker du at å møte opp på dette bare for å ha en stor fest eller møter du opp for å demonstrere?
Dersom du ønsker å demonstrere; Hva tror du motstanderene av legaliseringen tenker om de ser mange fjerne menn i dress gå rundt og le seg i hjel i gatene? Det er sikkert forferdelig artig og se på, men hensikten er som jeg sa ikke å vise hvordan man er når man er påvirket, men derimot hvordan en hasjmisbruker er upåvirket.
Vis hele sitatet...
Først og fremst så skal jeg ikke gå i dress, jeg sa at om noe så kunne jeg gå med dressjakke, men jeg vil i grunn bare gå kledd normalt.

Når det kommer til hvordan du antyder at jeg er når jeg har røyka, jeg ler meg ikke ihjel, jeg trenger ikke nødvendigvis å se fjern ut generelt. Jeg kan fortsatt se helt normal ut når jeg er påvirka.

Hvis noe så viser jeg da selv de som er påvirka trenger ikke nødvendigvis å være tullete. For min del bruker jeg hasj for å kunne slappe av, jeg sliter med søvnproblemer, i tillegg til det så er jeg veldig undervektig og en god munch gjør ingenting da.

Jeg skal gå i marsj for å demonstrere. Og om folka i marsjen er påvirket eller ikke har ingenting med saken å gjøre så lenge de fortsatt klarer å se ordentlige ut. (Noe jeg selvfølgelig skal innrømme at ikke alle er like flinke til. :P)
Prøv å se litt av humoren i det TS snakker om da
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av Ivar Vis innlegg
For folk flest veit at paffere ikke er sånn som stonerne på filmer.
Vis hele sitatet...
Nei, det tror jeg ikke.
Jeg tror de fleste godt voksne mennesker tror cannabis er ødeleggende for ungdommen. Derfor er det ulovlig. Hvis ikke hadde vel folk hylt å skreket i øst å vest om legalisering. Folk flest er ikke oppdatert om hva cannabis gjør, eller kan gjøre. Det er jeg overbevist om. Og marymarsjen er sikkert bare et sår i siden på de som allerede ikke liker cannabis.


Sitat av Ivar Vis innlegg
Blir litt som om en dyrevernerdemonstrasjon trer opp med pelsklær.
Vis hele sitatet...
Nei?

Grunnen til at det blir oppfordret til å ikke røyke er fordi det er ulovlig, og vi vill gjerne sette et godt eksempel. Har du noensinne sett noen fronte alkohol og vært dritings? I fjor så jeg på nyhetene et klipp fra marsjen. Det satt 3 karer i finlandshette og baggy klær og meldte fra om at jointen var "theshit" eller noe lignende.
Tror du at konservative velgere i alder 35-60 syns dette er positivt?


Jeg syns dette var et kjempeforslag, og støtter opp 100%. Tror mange misforstår dette med pentøy. Er vel ikke nødvendig med dress. Men ta på deg kanskje en skjorte, fin bukse og la rapper klærne dine ligge hjemme, sammens med finnlandshetten. Og hvis du absolutt må røyke i marsjen, eller den dagen. Rull noen rizla spliffer og husk clear eyes hvis du skulle være så heldig å komme på tv.

Supert initiativ.
Herregud, innser nå hvorfor det er så lett å argumentere mot legalisering - folk her klarer jo ikke å la være å røyke seg skeive den ene gangen i året de faktisk har en sjangse til å få litt positiv PR for marijuana. Patetisk.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av selvmord Vis innlegg
Du går vel ikke i marsjen om du er mot bruk eller legalisering? Hvis jeg forstod deg rett da..
Vis hele sitatet...
Du gjorde nok ikke dét nei.

De som ønsker legalisering inkluderer: Folk som bruker Cannabis, og folk som ikke bruker Cannabis. (Eksempel for sistnevnte: moi)
De som ikke ønsker legalisering inkluderer: Folk som bruker Cannabis, og folk som ikke bruker Cannabis. (Eksempel for førstnevnte: Flere i Stormens Ok-tråd)
Sitat av Jonta Vis innlegg
Du gjorde nok ikke dét nei.

De som ønsker legalisering inkluderer: Folk som bruker Cannabis, og folk som ikke bruker Cannabis. (Eksempel for sistnevnte: moi)
De som ikke ønsker legalisering inkluderer: Folk som bruker Cannabis, og folk som ikke bruker Cannabis. (Eksempel for førstnevnte: Flere i Stormens Ok-tråd)
Vis hele sitatet...
Er du helt på jordet? Hva gjør man om man i marsjen om man ikke bruker, er for legalisering å sånn da???
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av selvmord Vis innlegg
Er du helt på jordet? Hva gjør man om man i marsjen om man ikke bruker, er for legalisering å sånn da???
Vis hele sitatet...
Tror han vil frem til at det er mulig og delta i marsjen uavhengig om du selv bruker mariuhana eller ikke, men støtter legalisering av flere/andre grunner.
Det er viktig å ikke glemme at legalisering hovedsaklig ofte går ut på at samfunnet endrer hele oppfatningen av marihuhana.
Det går fra et ulovlig substans til en "medisin" som faktisk kurerer sykdommer, til en viss grad.

Folk som faktisk trenger stoffet får endelig lovlig tilgang, uten at de må loke rundt i miljøer for å finne frem.

Samtidig så er det mulig at folk som deltar i marsjen ikke er for legalisering, men røyker selv.
Denne gruppen mennesker er gjerne folk som ligger litt mer på avkriminalisering fremfor legalisering.
Eksempler kan være dealere og folk som ikke vil at staten skal ha kontroll på markedet..

Må huske at det er mange mennesker som lever på å importere/selge weed, disse mister kolossale mengder kunder ved en evt. legalisering.
Mariahuana er ofte grunnsteinen til større narkonettverk, blir denne grunnsteinen fjernet lager dette problemer for en rekke andre rusmidler fordi undergrunns miljø rett og slett forsvinner.
Folk som skal ha weed trenger ikke lenger en dealer, men et apotek.
Dette vil også resultere i at det blir vanskeligere å verve nye brukere av sterkere stoffer osv osv..


Er vell kansje like greit at Jonta forklarer selv hva han mente, da denne tolkningen garantert ikke er helt korrekt.
Det de fleste av dere ikke har forstått, er at "legalisering" ALDRI kommer til å bety "alle får kjøpe det", men i beste fall "legalisering som et reseptbelagt legemiddel". Ergo ser det jævla idiotisk ut å springe rundt pisse skeive i sentrum og rope "vi vil ha hasj". Men for all del, utifra det som er skrevet i denne threaden, innser jeg at det skal mer til enn sunn fornuft og argumentasjon for å stoppe dere!!111
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
selvmord: Det virker som om du er forvirret om en del ting her. Absolutt ikke rart; for det første er sjansen for at du har aldersdemens rundt 30-40%, med dine 93 år. Og når du i tillegg eksperimenterer med rusmidler er det ikke rart at verden kan virke som et stort og forvirrende sted. Som en tredje faktor er det jo mulig at du kjempet i 2. verdenskrig, og muligens har traumer derifra (takk for innsatsen din om dette er tilfelle btw).

Cardinal Fang. Fetch (!) ... The Teaspoon™!

Jeg bruker ikke Cannabis.
(pause for å la dette synke inn)
Men jeg er for legalisering av dette stoffet.

Av en rekke grunner:
  • Folk tvinges ikke inn i kriminelle miljøer for å anskaffe noe veldig mange bruker.
  • Pengene går i statskassa i stedet for til kriminelle.
  • Kvalitetssjekk på produkter.
  • Medisinsk bruk som bl.a. smertestillende.
  • Politiet får konsentrert seg på viktigere ting.
  • Får mer plass i fengslene.
  • Folk blir ikke hivd i boksen «narkotikamisbruker», noe som har ført til mang en frastøtelse fra familie, venner og kolleger.
  • Lovgivningen vi har nå til dags fungerer helt klart ikke.
  • Med flere.
Om dette er vanskelig å lese kan du trykke Ctrl og + samtidig.

Det finnes videoer om t.d. Proposition 19 i California. Få noen til å hjelpe deg med å skru opp volumet, og eventuelt oversette fra engelsk.

Grunnene mine høres kanskje ikke ut som om de har noen direkte innvirkning på meg, men du kan jo tenke på det som medmenneskelig. Akkurat som da du kjempet for landet under 2. verdenskrig.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
ikke noe pes TNZ... Problemet er at hvis det bare blir meg og deg, så er hele konseptet dødfødt Derfor jeg lagde denne tråden for å høre hvordan stemmningen er
Vis hele sitatet...

Lyder som en god sak å gjennomføre, kansje politikerene i Norge ser hva som må gjøres
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Jeg har lest litt på gamle tråder, angående marijuhanamarsjen i år.

Det kommer jo veldig frem at flere av dere ikke er helt for bildet den gir av (unskyld uttrykket) "Stoners".

Da er min idè til 2012 marsjen at vi som oppegående freaks samles iført dressbukse og skjorte. Ingen av oss rører så mye som en joint i offentlighet den dagen. Vi kan fremstå som den mer "oppegående" delen av marsjen..

Hadde dette vært interessant eller er dette bare vissvass fra en legaliseringskåt freak?
Vis hele sitatet...
Samme diskusjon som i fjor, og året før.

Alle marsjene ser like ut verden over, ser ikke problemet. Ser homoparaden så jevelig mye bedre ut liksom?
Jeg er med så lenge det passer, uansett om det er med nFF eller ikke. Har alltid hatt tanken på å møte opp i dressbukse og frakk.
Sitat av smekk Vis innlegg
Samme diskusjon som i fjor, og året før.

Alle marsjene ser like ut verden over, ser ikke problemet. Ser homoparaden så jevelig mye bedre ut liksom?
Vis hele sitatet...
Homoparaden har ikke analsex der de roper at de garantert smitter hverandre med aids(hvilket er 'noe av det folk frykter/misliker' med denne gruppen, mye det sammes om folk mener folk som røyker er sløve, skeive stoners)
off topic, stod "skeive dager" rett utenfor øyafestivalen da jeg var der, skal si jeg bomma grovt da det var noe paradeaktig homoopplegg og absolutt ikke en feit jointsession.

Hvem bestemmer straffenivået på små narkoforseelser (bøter). Er det kommune eller stat?
hmm høres bra ut...det er også nødvendig å vise at vi som røyker ikke ser ut som slitne, syrefulle folk som er avhengi...men på annen side av saken tenker jeg på kritikken vi kanskje får av "vanlige" folk som vil se ned på oss fordi vi røyker det...men planen høres ganske bra ut og jeg vill gjerne bli med hvis man lager et ordentlig opplegg av dette
håper virkelig dette vill finne sted og pease out til alle som røyker ;D vi har rett til å styre vårt eget liv og vi skal ikke ta dritt fra andre om de misliker det
God ide, jeg stiller om det blir noe av.

Må stille med såpass ålreite klær at vi blir lagt merke til også. Når det gjelder flyers osv, synes jeg det er generelt vanskelig å få gode argumenter på en lite pappstykke, uten å bli litt klisje; "Visste DU at alkohol er farligere enn cannabis."

Men kanskje noe om som umiddelbart sikter på å vekke folks interesse for å besøke en nettside vi kaster sammen, kanskje tom med et ålreit domene.

Vips, så har det dukket opp ett alternativ for arild knutsen og NORMAL.
uansett hva folk sier, høres dette ut som en utrolig fet ide! hadde vært kult om vi hadde fått med masse folk på dette!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg har aldri deltatt i Marijuahanamarsjen noensinne, selv om jeg er for legalisering. Grunnen til at jeg ikke bryr meg døyten om marsjen er fordi jeg rett og slett ser arrogant ned på arrangementet. Synet mitt igjen er fordi inntrykket jeg har av marsjen er kort og godt en haug med stonere som bare vil ha "amnesti" en dag for å røyke åpenlyst uten at så mange bryr seg.

Å stille i "skikkelige" klær for og heve seriøsiteten på arrangementet vil ha en god effekt på folk som meg, min egen mening selvsagt. Som Mentalement sa tidligere, klær betyr mye, og etter noen år vil sikkert 10-15% stille i dress om du for snakket med nok folk, og da er mye gjort.

Denne debatten trenger mindre stonere og flere seriøse mennesker som våger å stå frem, førsteposten beskriver ett av flere mulige skritt mot en mer seriøs Marihuana-debatt. Still i skikkelige klær folkens!
I was gonna wear a suit, but then I got high........
Denne diskusjonen dukker opp år etter år, men lite synes å forandre seg dessverre. Det er litt merkelig av og til hvordan noen henger seg opp i akkurat klesplagget dress. Ja, det var det som ble foreslått, men det går da an å se på det som en generell oppfordring om å kle seg mer normalt (der dress er det mest formelle og på andre siden av skalaen fra batikk).

Media har en enkel oppgave på denne datoen, det er å plukke ut en eller annen som går med bandana over halve trynet og med cannabis-blader på hele t-skjorten og få dem til å si noen intetsigende ord som ikke har noe som helst med budskapet å gjøre og blåse litt røyk. Kan ikke fatte at folk oppriktig mener at det å puffe offentlig én dag i året er det som skal til for å forandre status quo.
Sist endret av vaskemask; 20. august 2011 kl. 13:31.
Synes det virker litt banalt å kle alle opp i dress fordi det er så serriøst å gå i dress
Sitat av skinnidjii Vis innlegg
off topic, stod "skeive dager" rett utenfor øyafestivalen da jeg var der, skal si jeg bomma grovt da det var noe paradeaktig homoopplegg og absolutt ikke en feit jointsession.

Hvem bestemmer straffenivået på små narkoforseelser (bøter). Er det kommune eller stat?
Vis hele sitatet...
Høres jo nesten ut som kommune/fylke. Med tanke på at Asker å Bærum politidistrikt satt OPP satsene på drugs den dagen Extrema var på kalvøya.
Jeg er med hvis vi får med mange Men kan politiet stoppe oss eller noe lignende? Er det en lov imot dette?

Litt kjipt hvis det får dårlige konsekvenser :L
Sitat av iSayHey Vis innlegg
Jeg er med hvis vi får med mange Men kan politiet stoppe oss eller noe lignende? Er det en lov imot dette?

Litt kjipt hvis det får dårlige konsekvenser :L
Vis hele sitatet...

Folk røyker i marijuhanamarsjen uten at politiet gidder ikke å stoppe det.
Blir nok bare en masse bråk og fjaseri ut av det.

Ikke det at jeg ville gått å blåst potrøyk i trynet på onkel blå akkuratt..
Sist endret av Bombasa; 27. august 2011 kl. 12:28.
Er det så viktig å røyke akkurat denne dagen?
Sitat av vaskemask Vis innlegg
Er det så viktig å røyke akkurat denne dagen?
Vis hele sitatet...
Marijuanamarsjen = unnskyldning til å blaze offentlig. Nothing more.
Aldri hørt om noen som ble tatt, men husker etter en sammenkomst etter marsjen på kontraskjeret, så fikk man bare beskjed om å slukke jointen å ikke røyke mer etter klokka 8 om kvelden.
Synes dette høres ut som en god idé, for vi har jo sett at det her ikke fungerer;

" The same procedure as last year, Miss Sophie?
Miss Sophie: The same procedure as every year, James!"
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Sitat av Apedop Vis innlegg
Marijuanamarsjen = unnskyldning til å blaze offentlig. Nothing more.
Vis hele sitatet...
For shitkids kanskje... Blaze offentlig kan du gjøre hver dag. Marsjen er jo for å vise sin støtte for legalisering.
Om alle som er med på dette møtes en gang i forveien på en pub elller noe så øker det sjansen for at det faktisk skjer på marsjen også, alle gidder tross alt en tur innom puben (tror jeg i hvert fall :P) og da ser vi forhåpentligvis hvor mange vi kan være