Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 8346
And i quote: "serien som også mener at family guy blir lagd av manater.."
Mitt svar var da: " Morsomt at noen tror South park er seriøse :P"

Ja, den episoden er ikke så usann, faktisk(om scientoligy).
Det jeg finner utrolig er at de mener at en av grunnene til at oppstår så sent og er så bra er fremskrittene vi har gjort naturvitenskapelig. De sier at de er den første religionene til å implementere vitenskapelige metoder for å fremme din åndelighet..

Hvordan i all verden kan noen som tror at vitenskapelige tester fremmer deres åndelige oppvåkning samtidig tro at en intergalaktisk diktator drepte masse romvesener på jorden som nå plager menneskeheten..?!

Hvis du søker på Xenu på nettsiden deres www.hver.scientologi.no så finner du ikke noe :P
Graps: Det er fordi at Xenu er holdt hemmelig intill du kommer til et spesielt nivå (OT) innen scientologien. Det vil si, bruker du nok penger får du vite læren om xenu.
En annen grunn er den at L.Ron Hubbard var veldig bastant på det at om læren om xenu ble tildelt en person som ikke var kommet langt nok innen scientologien kunne dette nesten helt sikkert resultere i en sikker død for den personen. Tilfeldigvis klarte L.Ron Hubbard å tilegne seg denne fantastiske læren og kunne etterpå påberope seg å være den første som noensinne hadde klart det.
Du må også signere en hel del kontrakter som sikrer at du ikke uttaler deg om de "hemmelige" delene av religionen til noen, så thats why ! Utrolig nok..
Hehe ok takk for klargjøringen. Da er vel bare spørsmålet hvor mye mer det er å vite om læren, før vi "vitenskapelig" motbeviser teorien. Jeg ligger ivertfall ikke på dødsleie enda. Denne læren burde vel også automatisk sikre at ideologien til enhver tid har ekstremt få kritikere, da (nesten) alle som lærer utenfor kursene dør..

Liker også Tysklands syn på læren (om du skal tro på alt du leser på wikipedia): "I Tyskland har myndighetene startet en prosess som kan lede til at organisasjonen blir forbudt. Organisasjonen regnes som forfatningsfiendtlig og har vært overvåket av Bundesamt für Verfassungsschutz og delstatsbyåene i flere år"
Jeg har ikke spesielt mye peiling på scientology, så jeg har et spørsmål:

Kan man tjene penger på å arbeide med det (f.eks de som rekrutterer på gatene)? Tjener Tom Cruise noe?
Sitat av Matthiesen
Jeg har ikke spesielt mye peiling på scientology, så jeg har et spørsmål:

Kan man tjene penger på å arbeide med det (f.eks de som rekrutterer på gatene)? Tjener Tom Cruise noe?
Vis hele sitatet...
De enorme summene folk betaler for å i det hele tatt være med i CoS må jo gå et sted.. Men dette er nok de helt på toppen av pyramiden, og ikke de hjernevaskede stakkarene som driver rekruttering.
Tviler nok på at Tom Cruise tjener noe på det. Han får nok en del ting av de, men de fleste kjendisene gir utrolig store pengegaver til Scientologi kirken, og får ekslusive titler i gjengjeld. Mener å ha lest at Tom Cruise ga 25 millioner dollar til kirken i 2006. De offentliggjør faktisk de største giverne i ett blad som gis ut av COS.
▼ ... over et år senere ... ▼
Dagbladet melder at norges fremste scientolog, Geir Isene, har brutt med scientologikirken.

Sitat av Geir Isne
«Det koker ned til personlig integritet. Jeg kan ikke lenger være del av en organisasjon hvor ledelsen lyver, trakasserer og undertrykker den frie vilje hos sine medlemmer.
Vis hele sitatet...
Var det ikke noe om at lederne mishandlet de som var ''under'' dem også? Mener å huske at det var en rettsak om en eller annen leder som slo de som var under og Tom cruise vitna imot det. Personlig håper jeg at noen kommer å prøver å rekruterer meg så jeg kan få en fin lættis of the day Forhåpentligvis mens jeg er stoned =) bare jeg ikke blir hjernevaska da hehehehahaha

Skjønner ikke at det går ann å bli så naiv å tro på noe som du faktisk må betale penger for bare for å vite mer og mer. Og for å vite om han xenu duden eller hva han heter, som folk her påstår at de fleste scientiolog peepsa ikke tar bokstavelig. Hvorfor må de betale spenn for å vite om han da? Noe symbolisk????????

Faktisk, hadde det vært fett å blitt rekrutert å vært skikkelig inn i det for så å bare gjøre alt for å fucke opp for de :P
Sist endret av Catchy; 27. august 2009 kl. 04:40.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har for øyeblikket ukentlige møter med mormon-kirken, og
har fullført 'prøven' til Scientologikirken og har avtalt å møte dem neste uke.
Uken etter det skal jeg på et tre dagers meditasjonskurs av Buddhistsenteret i Bergen.

Er på en slags spirituell reise, kaster all i været og ser hva som fester seg.
Sitat av Old Bull Lee Vis innlegg
Jeg har for øyeblikket ukentlige møter med mormon-kirken, og
har fullført 'prøven' til Scientologikirken og har avtalt å møte dem neste uke.
Uken etter det skal jeg på et tre dagers meditasjonskurs av Buddhistsenteret i Bergen.

Er på en slags spirituell reise, kaster all i været og ser hva som fester seg.
Vis hele sitatet...
Sitter du å venter på at noen skal fortelle deg hvor dum du er?
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Sitter du å venter på at noen skal fortelle deg hvor dum du er?
Vis hele sitatet...
Er det dumhet å prøve og forstå menneskers kultur?`

Megagammel tråd btw.

Om noen vil lære mer om Scientologi ville jeg anbefalt anonnorway.org, evt. xenu.org som er henvist til flere ganger i denne tråden.
Jævlig at jeg nettop fullførte testen under aliase Donald Duck, og valge en 'kirke' i Taiwan som min "seleced location" bare for å få vite at jeg må dra dit for å få svaret.. lol men så er jeg høy da
▼ ... noen uker senere ... ▼
damn tom cruise