Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1380
Endelig er Boitho klar til lansering. Som noen av dere kansje husker hadde vi en post om dette nor vi begynte med prosjektet: http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=13682

Vi har jobbet mange timer, og prøvet og feilet. Resultatet er vi fornøyd med, og den blir bedre etter hvert som vi oppgraderer.

Det som er lastet opp er 350,000 indekserte sider og bilder til de fleste sidene.
I tillegg har vi indeksert omtrent like mye som vi holder på å behandle og som lastes opp ganske snart. Dette vil hjelpe på at ikke alle ord har relevante treff. Med flerer sider vil vi ha bedre oversikt over link popularitet slik at vi kan rangere de sidene med flest linker først. Og vi vil ha bedre sider å velge mellom.

Det vi har konsentrert oss om er norske sider. 3 nivåer på norske websider og vi har utelatt dynamiske sider fordi det er tidkrevende og fører ofte til at spideren setter seg fast.
Men vi skal fokusere på de når vi har mer ressurser.

Pluss at vi har crawlet en del utenlandsk porr siden vi regner med størst søkeaktivitet på det området.

Som en liten gest til nff gir vi de 50 første som opner en konto 100 kroner å kjøpe PPC klikk for.
Meld dere inn her: http://www.boitho.com/affiliate_reg.htm.no og bruk nicket som bruker navn så legger vi inn 100 kroner.

Regning blir ikke sendt, og å legge siden inn å ppc delen forhindrer ikke at den kan bli inkludert i den vanlie søkedelen.


URL: http://www.boitho.com
HELLIGBRØDE!
legg til "norsk freak forum"!
herrejesus...

Trådstarter
he he, vet at vi mangler nff. Komer i den nye indeksen med 4.5 millioner vi jobber med nå. Grunnen til at nff mangler er at vi hittill nesten bare har ville ha norske sider, så vi har bare crawlet .no sider for å få en god odds på at det er norske sider, så nff er ikke med da det er en .nu. Men har lagt den til manuelt for lenge siden, så det kommer (en gang neste uke?).

Skulle vel egentlig ha vert med nå også, men vi har hatt en flaskehals som gjør at vi ikke har fått det volumet vi vil ha.
Sist endret av Kongen; 15. juni 2003 kl. 23:13.
Kan si det slik at jeg likte den søkemotoren der. selv om den virket kanskje litt enkel? vet ikke helt hvorfor men.
Likte opplegget hvertfall.
*ædde i bookmarks*

Forresten var "boitho" et litt tungvint navn å huske, synes jeg hvertfall. derfor jeg legger den i favoritter isteden for å huske url'n
Kuult... Skjønte ikke helt det PPC greierne men det finner jeg kanskje ut etterhvert??
By the way: En liten skrive feil på http://www.boitho.com/ppc.htm.no
Log in står det på knappen. Resten er norsk untatt der det står "Wiew Ppc Center in: English"

Og hvorfor er ITavisens linker dobbelt opp? Trykte på shopping og xbox, og der kom der opp en rekke lenker, og alle ITavisens linker var det dobbelt opp med... Tenkte jeg bare skulle si ifra!
Sist endret av Bønna; 16. juni 2003 kl. 00:15.
Flott jobbet. Ble meget imponert!

Fint design. Akkurat slik som en søkeside skal se ut som.
Fin feature det der med screenshots. Det likte jeg.

Det som jeg ikke tok helt, var de rankingspilene. Skjønner teknisk hva de er der til, men funksjonelt sett?

Edit: Til det Bønna sier. ITavisen er vel i grunn ikke shopping?
Sist endret av raze; 16. juni 2003 kl. 00:19.
gratis å regge seg eller?
Håpe de... Ellers kommer ei regning e ikke hadde tatt med i budsjettet i posten snart!
Trådstarter
Takk for ros og komentarer.

Og hvorfor er ITavisens linker dobbelt opp?
Vis hele sitatet...
Ja det er et problem. Itavisen bruker flere domener, som it-avisen.no og itavisen.no. Disse peker til det samme, men siden de er dynamiske sider, med reklame bannere som roterer er de ikke helt like hver gang man besøker de, slik at de er veldig vanskelig å skille. Det jobbes med en fiks for dette.


Ser også et it-avisen kommer opp med og uten www. foran, dette skal være fikset nå, slik at det ikke vil skje i framtidige indekser..

Skjønte ikke helt det PPC greierne men det finner jeg kanskje ut etterhvert??
Vis hele sitatet...
Skal skrives en artikkel om dette. Den grunleggende idden er at du legger inn en side uner "Nøkkelord". I tillegg legger du inn en pris som du betaler pr. klikk, for eksempel 0.20 (altså 20 øre). Når noen søker på søkeordene du bye på vil din side komme opp.

gratis å regge seg eller?
Vis hele sitatet...
Ja. Og alt er på forskudsbetaling, så det kommer ikke noen regning i posten

Fint design. Akkurat slik som en søkeside skal se ut som.
Vis hele sitatet...
Takk, vi er veldig fornøyd med designet. Er gjort av Vidar Nordhagen ( http://www.rnordhagen.com/ )
nice! glad jeg slipper å betale noe!
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
wee!! 100 kr i PPC klikk

Hva er PPC klikk?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
...pay per click, tenker jeg.
en detalj jeg kunne tenkte meg var at det du søkte på ble stående i feltet. Nå forsvinner det når søket er gjort, og en må dermed skrive hele på nytt hvis en ønsker å omdefinere en smule. Nice work ;-)
Et par småtips:

Når du skriver url'en i browseren din og du kommer til siden, så er ikke cursoren i tekst feltet med en gang sånn som med google. Det er veldig irriterende at man må klikke i tekstfeltet hver gang man skal søke på noe.

fant forresten ikke hardware.no når jeg søkte på hardware og hardware.no
og dette "Fant totalt 0 for "hardware.no" på 0.0753070116043091, viser 1 - 10
" må jeg si at kanskje burde omformuleres litt mer ellers en kjempebra side!

Edit: Får opp hardware.no på 3-4 siden.
Sist endret av Bangar; 16. juni 2003 kl. 12:17.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hva gjør dere når behovet for båndbredde og maskinvare øker?
Trådstarter
Som vi gjorde i dag, Kjøper flere servere. Systemet er meget skalerbart, og nye servere kan lett lenkes inn i clusteren. Når vi er ferdig med systemet vil vi bare bruke 15 minutter på å lenke inn en ny server.

Problemet er jo å finansiere de
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det var mest det jeg tenkte på
Fant ikke VG i det hele tatt.
Fant ikke hovedsiden til verken Dagbladet, Nettavisen, Aftenposten eller IT Avisen.
Fant ikke store sider som CNN, BBC og Google.
Søker man på "nyheter" kommer det opp nyhetsportaler fra Bergen og Troms først.
Det kommer opp f.eks "biografier" om Dagbladet journalister istedet for Dagbladet.no
Ministry of Love
sptz's Avatar
vil ikke det ratings systemet deres være veldig lett og misbruke? Men må si jeg likte det at man fikk et minibilde av siden før man gikk inn. Rart at det ikke finnes på de større søkemotorene allerede.. Må si dette var bra arbeid med tanke på at det bare er laget av to personer.
Imponerende!
Flott design.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
får "HTTP 406 Ikke Godtatt" når jeg skriver inn adressen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Vi har nærmest gått i skyttergraven etter artikkelen i Digi, men nå skjer det endel fremover.

Samme dag som artikkelen stod ble vi kontaktet av investorer som synes dette var spennende og slike ting tar tid.

Vi fikk en ok avtale og i midten av uke som kommer får vi det vi trenger av utstyr, blant annet en IBM server med SCSI disker som skal være hovedserver (blant annet holde all data, og fordele oppgaver til nodene i clusteren, denne har to Xeon prossesorer, 2.5 GB minne og to 10k rpm 140 GB SCSI disker i speiling) og cluster med 9 maskiner får å laste ned å behandle data, webserver, hosting, tilgang på kontorer, SAN lagring og hjelp til søknad om stipender.

Så vi kjører for fullt fra onsdag håper vi, da blir det massiv crawling av norske sider. Vi går 4 nivåer dypt og tillater en variabel på dynamiske sider. Håper da å finne 3-5 millioner norske sider.

Deretter tar vi land for land og begynner med England.


Hvis noen har ønsker om spesielle funksjoner og tjenester dere kunne tenke seg i en søkemotor må dere si fra.
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Fant totalt 0 for "freakforum" på 0.00161910057067871, viser 1 - 10
Tenkte det kanskje ikke var så nødvendig med så stort desimaltall for å vise hvor mange sekunder det tok å loade siden. Det hadde holdt med maks 3 desimaler mener nå jeg
-
edit:
Forresten må jeg si at den "offensiv kode" var skikkelig kjekk! den skal dere ha MYE ros for.