Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1297
Hei, jeg kjøpte meg en Hyundai 32' HD ready i går, når jeg kom hjem skulle jeg koble den til ps3, jeg fikk ikke noe bilde.

Jeg prøvde alle kanaler, aktiverte hd kanalen, bytta hdmi kabel, satt ps3 i "hd modus", skrudde på ps3 ved å holde knappen lengre inne så den piper og konfirmerer at den har byttet modus.

Hva er feil?, jeg spiller med scart kabel nå, alt suger.
Du skiftet til hd modus og så holdt du knappen lengre inne slik at den resetet seg til vanlig modus.
Sist endret av Noes; 10. november 2010 kl. 19:24.
Har du mer enn en HDMI-inngang på TVen ?

Er du sikker på at kabelen fungerer? Testet den med noe annet ?
Det er kun 1 Inngang for HDMI på tv'en, og det har ikke noe med knappen oggjøre fordi dette har jeg gjort såpass mange gangr nå, det har ikke funket siden jeg byttet TV
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331212

Denne det gjelder?
Har du prøvd andre HDMI-enheter mot tven? Kanskje HDMI-inngangen er defekt?
det er nok den ja, har ikke prøvd noe annet enda, og det om inngangen er defekt vet jeg desverre ikke, skal ta en titt på det i morra. svarer da
Hei, ikke bry dere om brukernavnet mitt, jeg lagde det for noen år siden :P men uansett, jeg fikk en kompis til å legge ut den tråden her, fordi jeg har ikke brukt accounten min på noen år, og jeg klarte ikke å komme inn på den i går. Men ja, jeg tror det er den tv'en, hvis ikke veldig lik. jeg prøvde med pc, men uten hell. Hva gjør jeg? jeg begynner å bli gira på å game og se film med HD nå
Sitat av Noes Vis innlegg
Du skiftet til hd modus og så holdt du knappen lengre inne slik at den resetet seg til vanlig modus.
Vis hele sitatet...
Jeg husker min PS3 og tv ikke "fungerte" sammen, men jeg holdt start knappen nede helt til det "pep" for andre gang.
Er du sikker på at dette ikke fungerer?
Trodde du forstod min post om at du hadde gjort en feil. Når du holdt knappen lengre inne enn vanlig så reseter du faktisk innstillingen fra HDMI til den vanlige kabelen. Skift om til HDMI modus og ikke hold knappen inne.
Sitat av Noes Vis innlegg
Trodde du forstod min post om at du hadde gjort en feil. Når du holdt knappen lengre inne enn vanlig så reseter du faktisk innstillingen fra HDMI til den vanlige kabelen. Skift om til HDMI modus og ikke hold knappen inne.
Vis hele sitatet...
Hehe, mente trådstarter! Men kunne hende han ikke helt forsto!
Mener man reseter alt hvis du holder knappen lengre inne:/
jeg har holdt den knappen inne sikkert over 40 ganger siden i går, pluss at jeg har satt i scart kabelen og satt den på¨hd derifra men som sagt, uten resultat.
Hmm, da ser det dårlig ut! Prøvd med forskjellig HDMI kabel?
Eller prøvd samme prosedyre på en annen tv? Da finner du fort ut av hva som ikke fungerer!
japp bytta hd kabel og prøvd en annen tv.

hvis det er HDMI inngangen i tven som er skada, hva vil prisen bli på å fikse det? eller er det mulig å gjøre det selv uten å dø av strømskader? :P

jeg tror jeg kanskje har funnet problemet, som sagt så tror jeg at jeg har aktiver hdmi inngangen. Problemet er at tven er litt yalla så jeg måtte aktivere via knappene på tven, som er ett hælvette. jeg skal prøve det igjen, hvis det ikke går så selger jeg den. Ikke slutt å skriv på tråden, kom med forslag hvis dere har noen.

jeg tror jeg kanskje har funnet problemet, som sagt så tror jeg at jeg har aktiver hdmi inngangen. Problemet er at tven er litt yalla så jeg måtte aktivere via knappene på tven, som er ett hælvette. jeg skal prøve det igjen, hvis det ikke går så selger jeg den. Ikke slutt å skriv på tråden, kom med forslag hvis dere har noen.
Fungerte alt da du prøvde den andre tven? Kjører du 1080p mot tven fra playstation 3'en?
jeg har prøvd alt som er mulig egentlig.. men jeg tror ikke jeg har klart å aktivere hd kanalen ordentlig, jeg får liksom ikke aktivert den pga at kontrollen er fra clas ohlson så jeg kommer meg ikke inn på menyer, pluss at knappene på tven ikke funker helt, så det blir vanskelig å aktivere hvis jeg ikke har original fjernkontroll som jeg ikke har.
Prøv å ikke holde inne den knappen. Jeg behøvde ikke det når jeg skiftet over til HDMI.
Hmm, du sier din TV er HD-Ready. Det betyr at den ikke klarer å kjøre i 1080p som er full hd. Får du signaler i det heletatt i laveste oppløsning? Viss du gjør betyr det at det er ikke gale med tven din,ps3en eller kabelen. Prøv 576p og så 720p. Håper dette funker for deg^^
jeg har gjort alt som dere sier, jeg gikk til expert, de sa at jeg må kjøpe universalfjernkontroll og aktivere hd kanalen, samme sa elkjøp, og spaceworld. Jeg selger tven for 2000 nå, bare kjøp en kontrol, aktiver kanalen, gi kontrollen tilbake og få penga for kontrollen tilbake. si ifra hvis noen er keen på tven, pris kan diskuteres.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=25448367