Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3103
er det ulovlig med treningskniver som er som butterflykniver? jeg kan ikke tenke meg til at de skal være det, men hadde vært dumt å gå på en smell.

prøvde å søke, men fant ingenting brukbart.
Du søkte mer eller mindre ikke godt nok.

"Batangakniver er ikke tillatt å eie, erverve eller selge i Norge uten tillatelse, etter våpenforskriftens § 9-1"

http://no.wikipedia.org/wiki/Balisong
batanga kniv er jo ikke det samme som batanga treningskniv nødvendig vis, er jo typisk at trening og er ulovlig, men tipper det går bra så lenge man klart kan se at det er trening:P (har selv tenkt å bestille)
hvis du bare skal øve kan du kjøpe denne http://vinogbar.no/product_info.php?products_id=449 (helt lovlig). da kan du tilogmed imponere på fest
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Dette er noe jeg har lurt litt på også... Siden en kniv uten blad og egg ifølge loven ikke regnes som en kniv kan jeg ikke se for meg at det skal være ulovlig, og jeg har aldri hatt problemer med tollen når jeg har kjøpt trenings batangaS(De heter batangas med S. Dette er fra regionen i Filipinene en av historiene skal ha det til at de kommer fra, "s"en ble imidlertid borte, mest sannsynlig da man adopterte ordet fra engelsk til norsk, fordi man trodde det bare var flertallsformen av ordet.) Uansett, jeg har aldri hatt problemer med å få trenings-balisonger gjennom tollen, men heller ikke skarpe, så dette sier nok mer om det vidunderlige tollvesenet her i landet
Jeg har bestilt flere trainers fra Benchmade, har kommet frem hver gang. Så lenge hullene i "bladet" er store nok til at det hindrer omsliping av kniven er det tillatt. Det fins mange meninger rundt dette, tror ikke det er en fastsatt regel på hvor vidt batanga trainers er lov eller ikke.