Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1882
[LEFT]Jeg har bestemt meg for å droppe det gamle vraket av en pc som jeg har. Jeg har ikke spilt noen særlig bra spill de siste 5 årene, så dette MÅ bli en gaming pc!

Jeg har begynt å spare litt ekstra, men prisen bør være overkommelig, dvs. ca 5000/7000. Jeg kan kanskje få kjøpt den gjennom jobben til fattern, så det gjør ikke noe om prisen blir litt høyere. Eneste er at det MÅ være en laptop... Alle tips tas imot med takk!

Essy_1997[/LEFT]
En grei pc,Intel Core i5 med GeForce-GTS-350M,i samme klasse som 5650 fra ati.
Dra nok de fleste spill på medium opp mot high.kommer ann på type spill.
Asus er også kjent for og ha bra kvalitet på sine laptopper.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597926
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Har du erfaringer med maskina? Lurer siden morra mi jobber i HP... Hun vil helst at jeg skal skaffe meg en Hp maskin, men spørsmålet mitt er om den asusen er bedre spillmessig en en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598587 for eksempel (med tanke på grafikk)??
Begge de to der er veldig fine bærbare. Men tror den Asusen har litt bedre prosessor
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Så det. Dual core i5 slår nok AMD Turion II-mobilprosessoren... Må må nok tenke og rådslå litt først før jeg kjøper
▼ ... over en uke senere ... ▼
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Tenkte litt på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598441
Bra maskin for pengene? Noen tilbakemeldinger?
Skjermkort er det du må tenke på når det kommer til gaming.
For å si det sånn; Jeg har hørt at Acer 'suger'
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
For å si det sånn; Jeg har hørt at Acer 'suger'
Vis hele sitatet...
Jeg kan konfirmere det. Gå for HP eller Asus!
Og jeg har hørt at du aldri skal kjøpe HP.
Får du kjøpt maskinen gjennom jobben til fattern, eller? Blir jo ganske mye billigere for deg - og gir litt utslag i hvilke tips man gir.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Og jeg har hørt at du aldri skal kjøpe HP.
Vis hele sitatet...
Har selv aldri hatt noe problemer what-so-ever med HP. Heller vært litt uheldig med Acer. Men det kommer jo selvfølgelig helt an på egen erfaring
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
HP har hatt en del problemer med skjermkortet på dv6000 serien. Forhåpentligvis er dette bedret nå.
Jeg synes bærbare fra hp beregnet for privatbruk eller skole virker dårlig konstruert. Får en veldig følelse av plast.
En ting jeg ikke liker med nye bærbare fra HP er tastaturet. Det er et mellomrom mellom tastene som gjør at man får en følelse av at fingrene setter seg fast når man flytter de over tastaturet.

Asus virker solide og gir intrykk av kvalitet. De har også mange kraftige bærbare med godt skjermkort som egner seg til spill.
Sitat av datagutten Vis innlegg
HP har hatt en del problemer med skjermkortet på dv6000 serien. Forhåpentligvis er dette bedret nå.
Jeg synes bærbare fra hp beregnet for privatbruk eller skole virker dårlig konstruert. Får en veldig følelse av plast.
En ting jeg ikke liker med nye bærbare fra HP er tastaturet. Det er et mellomrom mellom tastene som gjør at man får en følelse av at fingrene setter seg fast når man flytter de over tastaturet.

Asus virker solide og gir intrykk av kvalitet. De har også mange kraftige bærbare med godt skjermkort som egner seg til spill.
Vis hele sitatet...
Er veldig enig med dette når det kommer til konsumerserien til HP, men den nye Envy serien er helt fantastisk, dog er den vel hakket høyere enn pavillion.
Dog skal jeg neppe bevege meg ned på konsumerklassen igjen etter å ha brukt businessklasse så lenge.

Det blir som å kjøpe seg en Mercedes C-class etter å ha eid en Mercedes S-class.
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Får du kjøpt maskinen gjennom jobben til fattern, eller? Blir jo ganske mye billigere for deg - og gir litt utslag i hvilke tips man gir.
Vis hele sitatet...
Blir vel ikke saa mye billigere... 25% tror jeg... blir ikke noe serlig avslag med mindre jeg bruker masse penger...
BTW: jeg har tenker at det er innmaten i maskina som teller, bryr meg egentlig ikke om det er Hp, Asus, Alienware el. Acer, saa lenge sakene i maskina er bra
Da ville jeg gått for en multicom maskin. Disse er billige og du bestemmer selv innholdet.
Sist endret av Pointless; 27. september 2010 kl. 17:38.
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pointless Vis innlegg
Da ville jeg gått for en multicom maskin. Disse er billige og du bestemmer selv innholdet.
Vis hele sitatet...
Jepp, skal se litt paa det. Blir bare dritt hvis det skal vaere 90% eyecandy og 10% ytelse...
Jeg vil faktisk anbefale en HP Probook, selve data en er fysisk stor men er ikke så verst. Grei å spille med, god grafikk osv.
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Valget står mellom http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597926 og denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598441 hvilke av dem har best skjermkort egentlig?
Sist endret av Bl4derunner; 27. september 2010 kl. 19:34.
hp eller acer har vel ikke no å si? Mye drit er det med uansett, men er jo bare å formatere. Er jo specs som er verdt å titte på. Uansett synes jeg det er best å bygge selv da du får mer utbytte av penga, pluss at det er moro
Google navnet på skjermkortet, så er første eller andre treff fra notebookcheck.net. Det er et must når du skal se etter laptop.
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
hp eller acer har vel ikke no å si? Mye drit er det med uansett, men er jo bare å formatere. Er jo specs som er verdt å titte på. Uansett synes jeg det er best å bygge selv da du får mer utbytte av penga, pluss at det er moro
Vis hele sitatet...
Dritfunny å bygge, men jeg må ha bærbar... Kan ikke skaffe meg desktop før vi flytter...

Satser egentlig på Acer-maskinen. Mindre pris og nesten like bra grafikkort...
Sitat av Essy_1997 Vis innlegg
[LEFT]Jeg har bestemt meg for å droppe det gamle vraket av en pc som jeg har. Jeg har ikke spilt noen særlig bra spill de siste 5 årene, så dette MÅ bli en gaming pc!

Jeg har begynt å spare litt ekstra, men prisen bør være overkommelig, dvs. ca 5000/7000. Jeg kan kanskje få kjøpt den gjennom jobben til fattern, så det gjør ikke noe om prisen blir litt høyere. Eneste er at det MÅ være en laptop... Alle tips tas imot med takk!

Essy_1997[/LEFT]
Vis hele sitatet...
Jeg må unnskylde at jeg går off topic, men er du virkelig født i 97? Du hadde et overraskende ordforråd isåfall.
Koalafied
Bl4derunner's Avatar
Trådstarter
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Jeg må unnskylde at jeg går off topic, men er du virkelig født i 97? Du hadde et overraskende ordforråd isåfall.
Vis hele sitatet...
Takk for den du født i 97 ja. Men de fleste mener jeg både ser ut som, og har ordforråd som, ja, jeg vet egentlig ikke helt. Det er det er det de som ser på som får avgjøre...