Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3482
For et par uker siden, så fikk jeg en iPhone(1. generasjons) av en venn av meg(jepp ganske heldig..). Jeg ble fortalt at den var "hacket" uten at jeg spurte noe spesielt mer om det..Jeg har uansett ikke så mye peiling på sånt...Den kom uten SIM-kort. Så, her en dag, mens jeg ventet på SIM-kortet mitt, så tenkte jeg at jeg skulle oppdatere telefonen(har lest i ettertid at dette kanskje ikke er så lurt om den er jailbraket,som jeg tror den har blitt) igjennom iTunes. Så det som skjedde, var at den spurte om et SIM-kort for å fortsette. Og, når jeg slår på mobilen nå, så sier den bare at jeg må koble den til pc-en. Nå har jeg da fått et SIM-kort fra One Call, og da tenkte jeg at nå ordner det seg...men når jeg kobler til iTunes så får jeg denne meldingen:

The SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported.

Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to active iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carrier's store to receive a replacement SIM card.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å følge denne guiden her: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=431&t=204408

men, jeg kommer meg fortsatt ikke til menyen etter å ha gjennopprettet telefonen, og programmet QuickPWN spør etter firmware 1,1_3.1.3, men når je kjører denne, så står det at programmet ikke kjører den versjonen eller noe..(men den sier at det er den jeg skal bruke, når jeg kjører andre versjoner).

Uansett, jeg vet nå ikke helt om det jeg gjorde var rett, men var nå litt desperat, siden jeg ikke har hatt en telefon på ganske lenge...og jeg er en komplett amatør

håper noen av dere kan hjelpe meg med problemet mitt

PS: One Call, sa at de har 2 typer Sim Kort, 1 som fungerer best til 1. generasjons..kan være jeg fikk feil(?)
www.ih8sn0w.com prøv å bruke denne softwaren viss du har iphone 1g skal det i teorien funke
Trådstarter
66 6
takk for raskt svar! skal prøve med en gang

Takk for hjelpa ! Nå funker den som bare det

btw, går det fortsatt an å laste ned ting via app store ? eller er det kun for "orginale" ?