Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3165
Aloha! people
Jeg lurer på hvordan slike sider som http://imageshack.us/ og liknende kan tjene penger?

Tjener de alle pengene på reklame?

Det må jo koste sinsykt mye å hoste en slik server ?

(eller gjør de slik som start.no at alle linkene blir døde tilslutt og bare linker tilbake til http://imageshack.us/ ?)

noen som vet

mvh Noobishpower
Sist endret av noobpower; 19. desember 2009 kl. 18:18.
Her finner du et forum som BARE tjener penger på reklame på nettsidene deres

Og det er faktisk nok til å holde serveren oppe.
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Her finner du et forum som BARE tjener penger på reklame på nettsidene deres

Og det er faktisk nok til å holde serveren oppe.
Vis hele sitatet...
Ja vet det men det er jo forskjell på et forum og en side som hoster tusenvis av bilder som tar en del plass.
Sist endret av noobpower; 19. desember 2009 kl. 18:25.
Sitat av noobpower Vis innlegg
Ja vet det men det er jo forskjell på et orum og en side som hoster tusenvis av bilder som tar en del plass.
Vis hele sitatet...
Lagringsplass er blitt billig skal jeg si deg. Hvordan tror du google klarer seg?
Sitat av unify Vis innlegg
Lagringsplass er blitt billig skal jeg si deg. Hvordan tror du google klarer seg?
Vis hele sitatet...
jeg tror google klarer seg fordi google blir brukt millionvis av ganger vær dag.

ja lagringsplass er jo ikke så dyrt men du skal jo ha up og down nett speed til serveren også da, det koster jo litt.
Sist endret av noobpower; 19. desember 2009 kl. 18:24.
Hvis man laster opp et bilde fra datamaskinen til imageshack og dobbeltklikker på filen man skal laste opp, vil man ufrivillig klikke på PPC reklamen til venstre. Dette må være det de tjener mest på.

Google Adsense ville ihvertfall ikke tillatt dette.
jeg fant noe...
Image hosting, if done properly and with added value, can be a great thing (just look at Flickr!). However, you do need to think it through properly, and think of how you can drive traffic to your site instead of just having your bandwidth used to pull photos FROM you site...
Vis hele sitatet...
Så de får alle intektene fra reklame?
http://www.techcrunch.com/2008/05/20...der-ambitions/

Verdaling: tror du tar litt feil her, men det er en annen historie.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Verdaling: tror du tar litt feil her, men det er en annen historie.
Vis hele sitatet...
hmm.. jeg snakket med nso, han bekreftet det verdaling skrev.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av noobpower Vis innlegg
hmm.. jeg snakket med nso, han bekreftet det verdaling skrev.
Vis hele sitatet...
Det meitemark snakker om er at her er vel at nFF ikke tjener penger, men reklamen finansierer delvis og noen ganger hele driftskostnaden.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det meitemark snakker om er at her er vel at nFF ikke tjener penger, men reklamen finansierer delvis og noen ganger hele driftskostnaden.
Vis hele sitatet...
Ja sant men det er i hvertfall nokk til å drive siden. tjener sikkert et par kroner mer en det koster å drive nff, men la oss fokusere på det tråden egentlig handler om.
Sist endret av noobpower; 19. desember 2009 kl. 18:58.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Flere av norges (og verdens) største nettsider drives av reklameinntekter alene. Det er veldig mye penger å tjene på verdifull trafikk.
Sitat av noobpower Vis innlegg
Ja sant men det er i hvertfall nokk til å drive siden. tjener sikkert et par kroner mer en det koster å drive nff, men la oss fokusere på det tråden egentlig handler om.
Vis hele sitatet...
Om han skulle være så heldig og tjene noen kr en mnd. kan de fort forsvinne neste mnd. på at han ikke tjener like mye da. Også kan du tenke på hvor mye han har brukt før når det ikke var reklame
Sitat av fomox Vis innlegg
Om han skulle være så heldig og tjene noen kr en mnd. kan de fort forsvinne neste mnd. på at han ikke tjener like mye da. Også kan du tenke på hvor mye han har brukt før når det ikke var reklame
Vis hele sitatet...
Skulle hatt en donate knapp :-D
Eller en egen side for ''Google Adsense'' som vi kunne trykket på så NSO blir rik, og nFF kan gå videre i arv..
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Skulle hatt en donate knapp :-D
Vis hele sitatet...
nFF har i sin tid hatt pengedonasjoner: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=26637
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Skulle hatt en donate knapp :-D
Eller en egen side for ''Google Adsense'' som vi kunne trykket på så NSO blir rik, og nFF kan gå videre i arv..
Vis hele sitatet...
Adsense hadde vi en stund, men de var tydeligvis uenige i noe av innholdet her, så det forsvant, og doneringsknapp kommer ikke (ikke bruk for, pluss noen andre småproblemer med slikt).
Hva med nff.bitsex.net? det koster vel litt å drive den? (det er jo ikke noe reklame der. bare filmfront..)

https://imma.gr/
Sist endret av noobpower; 30. desember 2009 kl. 01:47.
Har ikkje host1.no ein reklame nederst på siden då?
Sitat av noobpower Vis innlegg
Hva med nff.bitsex.net? det koster vel litt å drive den? (det er jo ikke noe reklame der. bare filmfront..)

https://imma.gr/
Vis hele sitatet...
Det er ikke et "nFF prosjekt", det er det Slashdot som står for privat etter hva jeg husker.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det er ikke et "nFF prosjekt", det er det Slashdot som står for privat etter hva jeg husker.
Vis hele sitatet...
ja stemmer nok..https://imma.gr/faq.php
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av noobpower Vis innlegg
Hva med nff.bitsex.net? det koster vel litt å drive den? (det er jo ikke noe reklame der. bare filmfront..)

https://imma.gr/
Vis hele sitatet...
Tapsprosjekt.

Par tusenlapper i innekt på det, en del tusen i utgifter til server og domene. I tillegg til en god del timer på å skrive det.

Men det var gøy i et halvår eller så...
Sitat av slashdot Vis innlegg
Tapsprosjekt.

Par tusenlapper i innekt på det, en del tusen i utgifter til server og domene. I tillegg til en god del timer på å skrive det.

Men det var gøy i et halvår eller så...
Vis hele sitatet...
Finner man ikke slike script opensouce på nettet?
Sist endret av noobpower; 30. desember 2009 kl. 02:00.
Sitat av noobpower Vis innlegg
Finner man ikke slike scrip på nettet for free a`?
Vis hele sitatet...
Joda, men han koden kanskje for å lære eller fordi han ikke fant noen han syns var gode nok
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av noobpower Vis innlegg
Finner man ikke slike script opensouce på nettet?
Vis hele sitatet...
Fant ingen gode, samt at det å lage det var halve morroa Er faktisk en del andre som har tatt i bruk det vi har skreve også
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Det er vel uansett slashdot sitt prosjekt, og har ikke så mye med driften av nFF å gjøre.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Adsense hadde vi en stund, men de var tydeligvis uenige i noe av innholdet her, så det forsvant, og doneringsknapp kommer ikke (ikke bruk for, pluss noen andre småproblemer med slikt).
Vis hele sitatet...
Aha.
Men for eksempel laget side

www.freakforum.nu/reklame

Så komemr du inn på en side med reklame. Sånn så vi slepper store adsens greier midt i forumet.

Så kan folk bare gå inn der og trykke, da blir det fort penger.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Aha.
Men for eksempel laget side

www.freakforum.nu/reklame

Så komemr du inn på en side med reklame. Sånn så vi slepper store adsens greier midt i forumet.

Så kan folk bare gå inn der og trykke, da blir det fort penger.
Vis hele sitatet...
Yeah, men det er ulovlig å oppfordre folk til å klikke på adsensereklamen og google ville fortsatt sett at det kom fra dette domenet. Og de ville ikke ha oss, da får de oss ikke heller...
Sitat av meitemark Vis innlegg
Yeah, men det er ulovlig å oppfordre folk til å klikke på adsensereklamen og google ville fortsatt sett at det kom fra dette domenet. Og de ville ikke ha oss, da får de oss ikke heller...
Vis hele sitatet...
Aha, Nå ble jeg litt klokere.
Men ta fks torrent siden Nordic-T.org

De som ikke donerer får opp en svær banner, dem drar inn penger som faen!
Der blir du jo oppfordra til det, men det er da ikke snakk om adsense.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Aha, Nå ble jeg litt klokere.
Men ta fks torrent siden Nordic-T.org

De som ikke donerer får opp en svær banner, dem drar inn penger som faen!
Der blir du jo oppfordra til det, men det er da ikke snakk om adsense.
Vis hele sitatet...
Man må vel trykke på reklamen for at Nordic-T skal tjene penger? Isåfall, jeg kjenner ingen som faktisk trykker på sånn reklame. Skulle tro at de fleste ikke gidder å trykke på reklame når de leter etter torrents, f.eks.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Man må vel trykke på reklamen for at Nordic-T skal tjene penger? Isåfall, jeg kjenner ingen som faktisk trykker på sånn reklame. Skulle tro at de fleste ikke gidder å trykke på reklame når de leter etter torrents, f.eks.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier og trykke på alle sider jeg synes fortjener støtte, fks bloggeer til venner osv.

Men er vel bare jeg som er snill!
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Aha, Nå ble jeg litt klokere.
Men ta fks torrent siden Nordic-T.org

De som ikke donerer får opp en svær banner, dem drar inn penger som faen!
Der blir du jo oppfordra til det, men det er da ikke snakk om adsense.
Vis hele sitatet...
Hvordan andre sider gjør det får være opp til de. Noen har interesse av å tjene mest mulig penger på sine nettsider, andre har ikke og noen har et realistisk syn om den saken.

Noe hyperkommersialisering av freakforum kommer vi nok aldri til å se. Dette er et hobbyprosjekt for alle involverte.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg pleier og trykke på alle sider jeg synes fortjener støtte, fks bloggeer til venner osv.

Men er vel bare jeg som er snill!
Vis hele sitatet...
Vel, da burde du skifte signaturen din, hehe.
Hvis nFF kun tjener penger på de 2 små reklamene på forumet, da kan det ikke koste særlig mye å holde siden oppe? 100kr i året for domenet, og sikkert en 4-500 kr / år på webhotell?

Imageshack vil jeg tro tjener det meste på tonnevis med reklamer og sikkert noen bedrifter som betaler for å hoste bilder til siden sin der.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Hvis nFF kun tjener penger på de 2 små reklamene på forumet, da kan det ikke koste særlig mye å holde siden oppe? 100kr i året for domenet, og sikkert en 4-500 kr / år på webhotell?
Vis hele sitatet...
Gang summen for hosting med ca. 20 så har du ballpark figure.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Gang summen for hosting med ca. 20 så har du ballpark figure.
Vis hele sitatet...
Det syns jeg er litt rart, iom. at man får webhotell med 25gb lagringsplass og fri trafikk og mange fler funksjoner ca. 40kr i mnd.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Det syns jeg er litt rart, iom. at man får webhotell med 25gb lagringsplass og fri trafikk og mange fler funksjoner ca. 40kr i mnd.
Vis hele sitatet...
For det første har dette forumet en egen dedikert server.

nFF har prøvd hosting hos leverandører. Problemet er at hvis de får klager på noe innholdsmessig, så er de veldig flinke til å bare "miste" innholdet. Fri trafikk er ikke så mye som man skulle tro og antall funksjoner her bestemmes helt og holdent av nso, siden det er hans maskin. 25GB er egentlig ikke så mye heller.
Sitat av meitemark Vis innlegg
For det første har dette forumet en egen dedikert server.

nFF har prøvd hosting hos leverandører. Problemet er at hvis de får klager på noe innholdsmessig, så er de veldig flinke til å bare "miste" innholdet. Fri trafikk er ikke så mye som man skulle tro og antall funksjoner her bestemmes helt og holdent av nso, siden det er hans maskin. 25GB er egentlig ikke så mye heller.
Vis hele sitatet...
så nso hoster nff fra egen pc? da har han vel ganske kraftig linje?
Sitat av meitemark Vis innlegg
For det første har dette forumet en egen dedikert server.

nFF har prøvd hosting hos leverandører. Problemet er at hvis de får klager på noe innholdsmessig, så er de veldig flinke til å bare "miste" innholdet. Fri trafikk er ikke så mye som man skulle tro og antall funksjoner her bestemmes helt og holdent av nso, siden det er hans maskin. 25GB er egentlig ikke så mye heller.
Vis hele sitatet...
Vel da forstår jeg mye bedre. Takker. =)

Men er det nso eller noen andre som 'eier' selve forumet? For jeg mener å huske å ha sett en gammel post der det sto at eieren av forumet var endelig tilbake.
Sitat av noobpower Vis innlegg
så nso hoster nff fra egen pc? da har han vel ganske kraftig linje?
Vis hele sitatet...
Eksakt hvor den er plassert vet jeg ikke, men den er ikke "hjemme" hos nso, den er plassert hos en ISP der nso har fysisk tilgang til den.


Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Vel da forstår jeg mye bedre. Takker. =)

Men er det nso eller noen andre som 'eier' selve forumet? For jeg mener å huske å ha sett en gammel post der det sto at eieren av forumet var endelig tilbake.
Vis hele sitatet...
vel, freakforum het opprinnelig iblis.nu, og iblis var eieren, men så tok nso over vedlikehold, drift og eierskap.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Eksakt hvor den er plassert vet jeg ikke, men den er ikke "hjemme" hos nso, den er plassert hos en ISP der nso har fysisk tilgang til den.
Vis hele sitatet...
Hvordan virker dette? tilbyr de fleste isp'er eller webhotel utleiere en slik tjeneste?
Sist endret av noobpower; 30. desember 2009 kl. 03:00.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av slashdot Vis innlegg
Gang summen for hosting med ca. 20 så har du ballpark figure.
Vis hele sitatet...
Kan nok gange det med to igjen.

Sitat av meitemark Vis innlegg
Eksakt hvor den er plassert vet jeg ikke, men den er ikke "hjemme" hos nso, den er plassert hos en ISP der nso har fysisk tilgang til den.
Vis hele sitatet...
Ikke nå lenger, faktisk. Nå leier jeg servere utenbys og utenlands, og har ikke selv ansvaret for hardwaren.
Sist endret av nso; 30. desember 2009 kl. 03:02.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av slashdot Vis innlegg
Tapsprosjekt.

Par tusenlapper i innekt på det, en del tusen i utgifter til server og domene. I tillegg til en god del timer på å skrive det.

Men det var gøy i et halvår eller så...
Vis hele sitatet...
Ligger det ute til OpenSource download et sted? eller finnes det andre liknende?

hvordan kontollerete du at bilder som ble opplastet ikke var støtende eller ulovelige?
Sist endret av random40348; 22. januar 2010 kl. 15:29.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av xhacktly Vis innlegg
Ligger det ute til OpenSource download et sted? eller finnes det andre liknende?

hvordan kontollerete du at bilder som ble opplastet ikke var støtende eller ulovelige?
Vis hele sitatet...
http://etherkiller.org/stuff/aids.tar.bz2 og http://aids.sourceforge.net

Kontrollerer på ingen måte om dei er støtande eller ulovlige - driter langt i det. Det er i praksis umulig å kontrollere, og einaste en kan gjer er å slette det en blir klar over - mao. ca. ingenting.
Sitat av slashdot Vis innlegg
http://etherkiller.org/stuff/aids.tar.bz2 og http://aids.sourceforge.net

Kontrollerer på ingen måte om dei er støtande eller ulovlige - driter langt i det. Det er i praksis umulig å kontrollere, og einaste en kan gjer er å slette det en blir klar over - mao. ca. ingenting.
Vis hele sitatet...
hm.. takk for svar slashdot ur the man.

Er det du som står bak ethernettkiller hehe?
Sist endret av random40348; 22. januar 2010 kl. 15:54.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sånn når det snakkes om finansiering av websider, bla.a. nFF: Er det fortsatt mulig å overføre penger til konto?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Jonta Vis innlegg
Sånn når det snakkes om finansiering av websider, bla.a. nFF: Er det fortsatt mulig å overføre penger til konto?
Vis hele sitatet...
Nei, vi klarer oss