Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  65 17017
Hei. Jeg lurer enkelt og greit på om det er mulig å få kjøpt en tittel til navnet.
Eks. Greve
Av de adelige titler må du arve, tituleres eller være en person av særs stor betydning. Om du skal kjøpe noe sånn må du skittent mye penger iallefall. Prøv heller på noe litt mindre ambisiøst.
Sitat av mongomannen Vis innlegg
Hei. Jeg lurer enkelt og greit på om det er mulig å få kjøpt en tittel til navnet.
Eks. Greve
Vis hele sitatet...
Hva med å bytte navnet ditt i folkeregistreret til Greve Navn Navnesen? Du kan faktisk hete faen hva du vil.
Adelen er heldigvis avskaffet i Norge slik at titler som greve, baron og hertug er på historiens skrapplass. Du kan kjøpe deg den engelske tittelen lord of the manor for en rimelig penge hvis du finner en selger som er korrupt nok, og hvis du er dum og snobbete nok.
Det er uansett en idiotisk ide; alle oppegående mennesker vet at adelstitler er avskaffet sammen med overtro og svartedauen, og du vil bare bli ledd av dersom du titulerer deg med greve, baron eller "Lord of the Manor" for den saks skyld.

Med andre ord: Tittelen vil ha motsatt effekt av hva du ønsker - som jeg regner med er ærbødighet eller respekt.
Trenger ikke være at man vil ha respekt eller bli sett på som en mektig person.
Jeg for min del, hvis jeg hadde skaffet meg en tittel, ville gjort det for the lols.
Det er jo bare genialt morsomt å kødde med sånt ^^
Sitat av Cocho Vis innlegg
Trenger ikke være at man vil ha respekt eller bli sett på som en mektig person.
Jeg for min del, hvis jeg hadde skaffet meg en tittel, ville gjort det for the lols.
Det er jo bare genialt morsomt å kødde med sånt ^^
Vis hele sitatet...
Kanskje du drar damer og?
En studiekamerat av tanten min (av alle ting) er britisk lord. Er usikker på om han har dette som arvetittel (altså om hans barn vil kunne tiltales som lord), men moren hans mottar i hvertfall et årlig honorar fra det britiske kongehus som følge av lord-tittelen. Den eneste grunnen til at jeg faktisk vet dette, er at denne personen tidvis har tilbrakt mye tid på besøk hos min tantes familie, ettersom han som homofil delvis er utstøtt fra familien sin.
Sikkerhetsklarert
Det du kan gjøre er å gi deg selv 'Jarl' som første fornavn, Det er både et navn og en tittel.
Det eneste du kan håpe på er å gjøre noe "stort", slik at du blir adlet til Ridder av 1. klasse av den kongelige norske fortjenstorden.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det eneste du kan håpe på er å gjøre noe "stort", slik at du blir adlet til Ridder av 1. klasse av den kongelige norske fortjenstorden.
Vis hele sitatet...
Eller bli VIF på forumet. Da får man jo en meget pen tittel for navnet sitt.
(Var 100% sikker på at det var det denne tråden handlet om til jeg leste den..)
Sist endret av morten; 28. oktober 2009 kl. 10:28.
Slutt å være pudding og ta en doktorgrad.
Da får du en kul tittel.
Evnt. ta doktorgrad, bli VIF, het det samme som faren din, kjøp deg tittelen "Lord of the Manor" og gjør noe stort slik at du blir utnevnt til Ridder av 1. klasse.

Da kan du f.eks kalle deg Dr. Lord of the Manor VIF Ridder av 1. klasse Ola Nordmann Jr.
Som flere nevner, hvorfor i huleste gjøre noe så flåsete? Slike titler tilhørte gamledager.

Skift navnet ditt på forumet, så kan du få tittelen din.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
http://www.regaltitles.com/

En bekjent av meg fikk tittelen Lady av faren sin til bursdagspresang. Såvidt jeg hørte så var ikke dette en dyr affære.
"omgz omgz DURRRRR gamledager HURRRRR!"
Hva med å ihvertfall late som man har litt humor, og ikke ta alt så forpult seriøst hele tia?

on topic:
Doktorgrad kan du ta på veldig mye rart! Skriv en avhandling om dolokk fra tidlig 1900tallet og join doktor-klubben!
hva med sir da ?

som i sir elton john og sir alex ferguson? hvorfor har de fått det liksom ?
Sitat av Stormen Vis innlegg
Da kan du f.eks kalle deg Dr. Lord of the Manor VIF Ridder av 1. klasse Ola Nordmann Jr.
Vis hele sitatet...
Jeg lo, lo faktisk så høyt at jeg fikk kjeft av læreren

Evt. kan du sjekke om "mellomnavnet" Von er mulig å skaffe, det er jo passe fett da

Ola von Nordmann


Sitat av The Nameless Vis innlegg
hva med sir da ?

som i sir elton john og sir alex ferguson? hvorfor har de fått det liksom ?
Vis hele sitatet...
De har fått den tittelen tildelt av den Engelske dronningen for å ha gjort mye i Engelsk historie/kultur om jeg ikke tar feil
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
http://www.regaltitles.com/

En bekjent av meg fikk tittelen Lady av faren sin til bursdagspresang. Såvidt jeg hørte så var ikke dette en dyr affære.
Vis hele sitatet...

Den tittelen er verdt enda mindre enn papiret den er skrevet på. Sikkert en morsom presang, men du kan bare printe ut din egen i stedet for å betale for tull. Din bekjente er ikke Lady av noe som helst.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg

Skift navnet ditt på forumet, så kan du få tittelen din.
Vis hele sitatet...
Jeg har lurt på noe en liten stund.
Ser at de fleste har tittelen "medlem" under navnet sitt og noen har annerledes tittel.
Er det mulig å endre på dette selv eller må crew gjøre dette?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hun har en genuin tittel jo. Printe ut sin egen gir deg ikke muligheten til å ha Lady i passet ditt. Nå er ikke den siden jeg linket der tittelen hennes kommer fra, men mer et eksempel på at det ikke skal være så vanskelig og dyrt. Dessuten var det første søket på google :P
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Jeg har lurt på noe en liten stund.
Ser at de fleste har tittelen "medlem" under navnet sitt og noen har annerledes tittel.
Er det mulig å endre på dette selv eller må crew gjøre dette?
Vis hele sitatet...
Dette er en av godene vif's har, det og fri adgang til casa de Stormen.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Hun har en genuin tittel jo. Printe ut sin egen gir deg ikke muligheten til å ha Lady i passet ditt. Nå er ikke den siden jeg linket der tittelen hennes kommer fra, men mer et eksempel på at det ikke skal være så vanskelig og dyrt. Dessuten var det første søket på google :P
Vis hele sitatet...
Jeg skal stave det for deg: S-V-I-N-D-E-L. Internettet er fullt av det. Du får ikke kjøpt deg en tittel for småpenger på nettet. Hun har ingen genuin tittel med mindre hun er datter av eller gift med adelige i et land som fremdeles driver med dette.
Du bruke mester tittler som ikke er beskyttet om du absolutt vil ha en tittel som er litt finere enn herr/mr/fru/frk.
"Skolissekvarulerrings mestster"
Det var jo en kar som byttet navn til "Jack Bauer". Spør du meg er den tittelen enda mer gjennomført og sjef enn Greve...

Men så useriøst som det er å bytte navn til Greve... så kan du like greit bare gjøre det på facebook så er du ferdig med saken
Har alltid hatt lyst til å feks i skole eller jobbsammenheng si at jeg heter Lord "navn" når noen spør om navnet mitt, som et sosialt forsøk. Og når de spør om de kan bare kalle meg "mitt navn" svare med at; Nei, det er Lord ditt og datt. Bare for å se hvordan folk hadde reagert! Lurer på om en evt lærer hadde godtatt det og brukt Lord i opptelling og andre sammenhenger. Eller hvis man gjorde det til en del av navnet sitt. Fyfaen så snobbete, man må ha litt høye tanker om seg da
Urovekkende få personer som ser humoren i dette!

Hvor genialt er det ikke å ha ''lord'' i passet sitt? Sikkert mange tollere/pass sjekkere som hadde kikket forbauset da.
Trenger ikke å være bærum-soss av sleipeste klasse for å ha det morro med en ''lord'' eller ''lady'' i navnet
Kjenner en som kjøpte akkurat Lord, kosta 200kr ca sa han. Husker ikke hvor han fikk det fra, men jeg lo meg i hjel!
Er en i England som selger titler, prisen er dog rundt 1 million norske kroner. Var faktisk en dokumentar om ham på tv for en stund siden. Han har dispansasjon til å selge ekte titler.
Alikevel trer ikke titelen i kraft før på ditt barnebarn (hvis jeg husker rett), så poenget for deg er vel minimalt.
Sist endret av otimate; 28. oktober 2009 kl. 18:33. Grunn: asdasdasd:))
Sitat av Butchern Vis innlegg
Dette er en av godene vif's har, det og fri adgang til casa de Stormen.
Vis hele sitatet...
Og hvordan blir man så Vif(very inportant freak)?
kvalitet?
kjenne en moderator eller admin?
skrive flest mulig innelgg?


fri adgang til casa de Stormen? gratis konto på biip.no ? eller fri tilgang til huset hans?


titel til navnet: personlig hadde det vært kult med "sheik" (eller hvordan det skrives..)
Sist endret av noobpower; 28. oktober 2009 kl. 18:50.
Sitat av noobpower Vis innlegg
Og hvordan blir man så Vif(very inportant freak)?
kvalitet?
kjenne en moderator eller admin?
skrive flest mulig innelgg?


fri adgang til casa de Stormen? gratis konto på biip.no ? eller fri tilgang til huset hans?


titel til navnet: personlig hadde det vært kult med "sheik" (eller hvordan det skrives..)
Vis hele sitatet...
VIF's er kremen av norsk elite, alá skull and bones, med mål om å ta over verden.
Sitat av noobpower Vis innlegg
Og hvordan blir man så Vif(very inportant freak)?
kvalitet?
kjenne en moderator eller admin?
skrive flest mulig innelgg?


fri adgang til casa de Stormen? gratis konto på biip.no ? eller fri tilgang til huset hans?


titel til navnet: personlig hadde det vært kult med "sheik" (eller hvordan det skrives..)
Vis hele sitatet...
Huff, lær deg google.
Første treff på søkeordene "casa de stormen"
http://blogs.suntimes.com/scanners/casa.jpg
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av noobpower Vis innlegg
titel til navnet: personlig hadde det vært kult med "sheik" (eller hvordan det skrives..)
Vis hele sitatet...
Sheikh, also rendered as Sheik, Shaykh, Shaikh, Cheikh, Šeih, Šejh and other variants (Arabic: شيخ‎, shaykh; pl. شيوخ‎ shuyūkh), is a word or honorific term in the Arabic language that literally means "elder". It is commonly used to designate an elder of a tribe, a revered wise man, or an Islamic scholar. Although the title generally refers to a male person, a very small number of female sheikhs have also existed in history.
Vis hele sitatet...
Fra wiki

Du trenger bare å flytte, bli gammel, vis og muslim! Sheikh Noobpower er innen rekkevidde!
Sitat av noobpower Vis innlegg
Og hvordan blir man så Vif(very inportant freak)?
kvalitet?
kjenne en moderator eller admin?
skrive flest mulig innelgg?
Vis hele sitatet...
Det er bare et belønningssystem for de som har brukt så mye til på forumet at det til slutt er blitt livet deres.
Det er ikke en status man har lyst å få eller noe sånt, men mer som en liten erstatning.
Kjenner en kar som søkte og å legge til Plutonium Stålet til namnet sitt, fikk ikke lov til å legge til plutonium, men Stålet vart godkjent! Kan dermed sakt ikke endre til hva som helst. Han kom forresten i VG.
Sikkerhetsklarert
Sitat av Geordie Vis innlegg
Det er bare et belønningssystem for de som har brukt så mye til på forumet at det til slutt er blitt livet deres.
Det er ikke en status man har lyst å få eller noe sånt, men mer som en liten erstatning.
Vis hele sitatet...
Seriøst? Skal det ikke mer til?
Sugde jeg nso for ingenting jeg da?
Det du kan gjøre er å kjøpe en liten tomt i Skottland. Da blir du automatisk Lord. Leste at du kunne kjøpe en liten del av et landområdet. Kostet ikke mange kronene.
Sitat av Geordie Vis innlegg
Det er bare et belønningssystem for de som har brukt så mye til på forumet at det til slutt er blitt livet deres.
Det er ikke en status man har lyst å få eller noe sånt, men mer som en liten erstatning.
Vis hele sitatet...
Close, but no cigar. Du blir VIF ved å over lengre tid skrive BRA innlegg, vise at du er en man kan stole på osv. Kvantitet har lite med saken å gjøre, vi har vif'er som ikke har vært innom på evigheter, eller som stort sett aldri skriver. Og godene er fantastiske. Dere skulle bare ha visst.
Sitat av noobpower Vis innlegg
Og hvordan blir man så Vif(very inportant freak)? kvalitet? kjenne en moderator eller admin? skrive flest mulig innelgg?
Vis hele sitatet...
Akkurat som med oppskriften på Coca-Cola, så er det bare nso som kjenner algoritmen for å bli VIF

Noen blir VIF etter 4-5 måneder; andre blir VIF etter 2-3 år; og noen blir aldri VIF i det hele tatt.

Personlig tror jeg man kommer langt med:
- Korrekt tegnsetting og godt språk
- Gode, informative poster med høy kvalitet
- Folkeskikk og respekt for andre
- Gode holdninger til seg selv og verden rundt seg
- Modenhet (den yngste VIFen er vel 18 - muligens 17 - år?)

Dette er i hvert fall "key points" som går igjen for de fleste VIFene jeg kjenner til
Moynar var vel maks 12 når han ble vif, så alle har muligheten
Sitat av steinarlima Vis innlegg
Moynar var vel maks 12 når han ble vif, så alle har muligheten
Vis hele sitatet...
Det er sant, men Moyner er/var "child-prodigy" (les: autist med sans for ligninger og derivasjoner)
Sitat av atomet Vis innlegg
Close, but no cigar. Du blir VIF ved å over lengre tid skrive BRA innlegg, vise at du er en man kan stole på osv. Kvantitet har lite med saken å gjøre, vi har vif'er som ikke har vært innom på evigheter, eller som stort sett aldri skriver. Og godene er fantastiske. Dere skulle bare ha visst.
Vis hele sitatet...
Det var bare et labert forsøk på en spøk Det er mange vifs her som holder kvaliteten på forumet oppe, så man kan diskutere emner på en måte man av og til ikke kan i hverdagen og det er derfor jeg bruker så mye tid på forumet.
en bekjent skiftet sitt mellomnavn til "aktor" etter uttallige rettsaker. greve bør da være mulig!
Hva med å skifte navn til Jacob Winche-Lanche

Selv tror jeg Baron Blod II hadde vært ett bra navn å hatt i passet ^^
Sist endret av Cahl; 1. november 2009 kl. 13:52.
Skotske barontitler kan kjøpes og selges på lovlig vis. Prisen kommer dog opp i en 500.000 - 1.000.000 kr.
Sitat av Stormen Vis innlegg
- Modenhet (den yngste VIFen er vel 18 - muligens 17 - år?)
Vis hele sitatet...
Vil tro det stemmer. Jeg var 17 da jeg ble VIF, andre har vel vært så unge som 16(?). Ingen under 17 nå, afaik.

Hvis jeg skulle fått en "tittel", evt forandret et fornavn sånn at det så sånn ut, ville jeg neppe tatt noe så mainstream og gammeldags som "lord" (dog kanskje "lady"). Hadde vært en million ganger kulere med noe som faktisk sa noe om deg som person. Selv ville jeg nok blitt Jedi Master Myhre. Eller Darth Badassery.
Sist endret av Snillorg; 1. november 2009 kl. 18:57.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet hva som skal til for å få titelen "oppfinner" til navnet sitt?
(ja jeg har funnet opp diverse... men hvem bestemmer om jeg kan ta titelen "oppfinner"?
Oppfinner er ingen beskyttet tittel så alle som vil kan kalle seg det.
Tittel of choice: Drapsmann
"Hei, jeg heter Drapsmann Ola Nordmann" + fjeset på personen man hilser på = Win
Du har ikke lov til å endre navn til noe som kan være til ulempe for andre. Det er nok lite overraskende at det er en del mennesker som blir støtt av at noen velvillig kaller seg "Drapsmann".