Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 12768
hei

jeg og noen venner er i det eventyrlystne hjørnet, og har lyst på litt UE.

Leste Crazy Norwegian sin post, men trenger noe i umiddelbar nærhet.

Noen som vet om noen fete steder?

Gjerne med litt skjult inngang, hvis jeg bestemmer meg får å ha fest der:P
http://freak.no/forum/showthread.php...ghlight=haslum

ja det finns flere steder.
Sist endret av noobpower; 13. januar 2010 kl. 18:39.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Jeg har allrede vært på Avløs sammen med et par venner...
Takk for tipset anyway

noen andre som vet om steder?
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Hørte om et forlatt hus i denne regionen... Kart anyone?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Jeg er interessert i å være med på/ arrangere et UE treff i Bærum området.

Men jeg trenger steder å dra til.
Gi meg et sted, og til helgen blir det UE

Ta kontakt på PM
Ligger en hule i Lillehagveien som går hele veien igjennom fjellet til åsen ovenfor Engervannet. Har ikke vært der på evigheter så det kan hende den er murt igjen, den var iallefall delvis murt igjen sist jeg var der.
Lillehagveien = lang vei
fint om du kunne huske litt mer spesifikt, hvertfall sånn ca hvor på veien man kan lete etter hulen..
Tror det er der inngangen er, hvis ikke er det i den neste avstikkeren innover.
http://kart.gulesider.no/m/p9JD8
var der og så, men fant ingen hule.
er visstnok snø, men det kan ikke skjule inngangen nok til at man ikke kan se den
der pila er plassert er på grensa til nermeste tomt, hvertfall i nærheten.
så ingenting, men gjorde ikke en skikkelig innsats da det kan virke mistenksomt å luske rundt i buskaset nærme tomten
(så nøye etter før tomten, men ikke så nøye på tomten. det er faktisk 2 meter høydeforskjell fra veien til der pila er)

og ja, jeg sjekket neste avstikker og , men hvertfall ikke der
(med mindre murt og snødd igjen) skal mye til..

sjønner heller ikke hvor denne hula skal hen? er det en annen utgang/inngang?

annen info?
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Jeg vil til hula, er den ikke der? Treffes en dag fokens? Bærum's UE?
kan muligens gå riverton.. men bare denne uka.
hvis vi får mer info om den hula i lillehagveien, kan den sjekkes ut igjen..
ellers kan jo http://freak.no/forum/showthread.php?t=132216
denne sjekkes ut..
er noen forlatte bygg rundt omkring, men ikke noe spess UE ass
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Hvis du vet om noe i området, så har jeg tid denne uka

Går rykter i mitt miljø at den er murt igjen nå? Dog med sånne ¨verandapeis¨ steinkubber. Snakker vi hammer og meisel/ eller bare brekkjern?
Det ser dårlig ut gutter, tok en liten rekognosering for dere og det viser seg at hulen er murt igjen, dvs i lillehagveien, den ender jo opp på andre siden av åsen men det gadd jeg ikke sjekke ut. Og det ser ganske solid ut. Kan sjekke til våren om jeg finner igjen utgangen av hulen. Men i skogene ved SSE er det en del "luker" i bakken, husker bare disse fra vi var små og de var umulige å åpne, men det kan jo tenkes at noen voksne klarer å jekke de opp. Er betong-elementer med et slags håndtak på, var vel to-tre av dem på stien langs med med solbergveien. Anyways, bilde av bunkeren i lillehag veien:
kult. hvor på veien finnes denne bunkeren ca??
hva vil SSE si?

var ute på Nesodden en tur, fant en del gamle forlatte bygninger der, men er jo et stykke å dra..
kan evt laste opp bilder..
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Ja de Nesodden husene skulle jeg gjerne sett. Er det snakk om bolighus eller større bygg? Er ikke såå langt og dra da. Alt er relativt.
er vel rettere sagt bolighus.
noen med knuste ruter, og så ganske tomme ut..

har ikke noen nøyaktig beskrivelse, men kjør ut til tuppen på "hovedveien"
hvis du ser etter langs siden av veien, helst når man nermer seg ut på tuppen, er det "lett" å se de langs veien
så 3 langs med veien, og ett inn på en annen vei.
em bygning i oslo :P

-

-
vanskelig å se, og fikk bare et dårlig bilde, men er jo noe

tok ikke bilde av resten
Sist endret av zvxsone; 13. mars 2010 kl. 16:43.
Sitat av zvxsone Vis innlegg
kult. hvor på veien finnes denne bunkeren ca??
hva vil SSE si?
Vis hele sitatet...
SSE er statens senter for epelepsi. Skogen ligger langs med solbergveien oppover mot sandvika. man må nesten bare lete litt, huske rikke akkurat hvor det ligger.
▼ ... noen uker senere ... ▼
da kan jeg med glede informere at hula er IKKE murt igjen på andre siden, og er fullt åpen....!
!!
digg!!
var der med en venn, og vi tipper den er,tja, ca 60-70 m lang,
OBS!
pass på å ta på gummistøvler eller noen sko som tåler vann, da man må gå i vann for å komme inn...
-
stedet er 2 paralelle lange ganger, med masse siderom med hyller.
er mest sansynlig brukt til lager for et eller annet.
i et som er det FULLT av stearinlys på rad og rekke, så det er noen som har lekt seg litt ja..
intressant sted, men det er helt tomt der....
-
kjør langs engervannsveien, og se etter et steinras i skråningen.. umulig å unngå..!! !
så går du rett opp steinraset, lettest, det er ganske bratt og jævlig tungt..
framme!!

-

-

-

-

-
utgang på andre siden...
-

-

-

-

og husk LOMMELYKT!!!!
er bekmørkt
(og sko som tåler litt vann)
Sist endret av zvxsone; 3. april 2010 kl. 23:26.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Hvor er dette i forhold til SSE?

Kart anyone? med nøyaktig plassering?
det blir ikke mer nøyaktig enn dette!!
http://kart.gulesider.no/m/p8TR4
håper du er fornøyd nå riverton... :P
Sist endret av zvxsone; 3. april 2010 kl. 23:56.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Dette ser meget bra ut Blir nok et UE tur iløpet av uka med noen venner... MYE vann eller?
ja lett skal ditt ass:P thanks for shareing
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Var der i forrige uke! Jævlig stilig sted, håper det er flere sånne steder i området!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av zvxsone Vis innlegg
kjør langs engervannsveien, og se etter et steinras i skråningen.. umulig å unngå..!! !
så går du rett opp steinraset, lettest, det er ganske bratt og jævlig tungt..
framme!!
Vis hele sitatet...
Haha, la dere merke til den hjulkapselen som lå ca 70meter opp i skråningen? H*n må ha grisekjørt no jævli!
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
hehe! Tror jeg la merke til den ja..

Har du vært der inne?
Var inne der som guttunge og sist nå forrige helg. Som barn så var den åpen fra lillehagveien. En jeg jobber med som vokste opp på solberg i på søttitrallet påstod at den hulen gikk helt ned til gamle politistasjonen i Løkkeåsveien og hadde enda en utgang i skytterdalen.
ja, latterlig den hjulkapselen..
så ingen andre utganger/murte dører, men hadde vært kult om noen fant de..
noen som hvet litt mer om historien? hva den har blitt brukt til, virka som et lager med masse hyller?
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Er et par nazi huler/bunker i mjøs området å.
Som var murt igjen, inntil noen kom med en stor slegge.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Hvor er mjøs området?

La heller ikke merke til noen form for murte dører ol..

Gang til politistasjon sier du? Hvor langt unna er dette?
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Mjøs området er området rundt Mjøsa.
Altså Hamar/Gjøvik/Lillehammer.

Den ene hulen som ligger i lillehammer må man jo nesten ha med seg en båt inni fordi det er så mye vann der.
Den er forresten bygd av russiske POW under andre verdenskrig.

Også har du jo den gamle kommandobunkeren som ligger ved lillehammer hotell.Vanskelig å komme inn gjennom hullet så du må holde inn pusten.
Et par rom med store stål dører der inne å haug med big ass spiders.
De sies at at det skal gå en gang fra bunkeren å inntil hotellet.
Men denne gangen må være blokket fordi vi fant bare et punkt hvor dette kunne være å det var murt igjen.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Store spiders? jeg hater slikt noe... Lillehammer Mjøsa området? Litt langt unna Bærum da
Forsøkte og sende deg en PM men du svarte visst ikke:P men uansett, har du vært bortpå semenfabrikk ruinene? hørt div rykter om det dog, at de driver og bygger noe der nå, ligger borte på slemmestad, muligens jeg skal ta meg en tur til uka for og sjå.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Har fått privat melding ja.. Så ikke det før nå, har desverre ikke vært på noe sementfabrikk nei Høres kult ut.. Post bilder om du drar da
bare og svare altså:P spørs litt hvor gammal du er, men sier ikke nei til selskap hvis du er interessert(og ikke er 12)
kjører du? har ikke bil for tiden..
kjører bil ja, vil man være med sier jeg aldri nei til en form for kompesasjon, typ 3-4 sigg, tjuekroning eller no:P
Jeg er med, din raggsokk.
Lett med jeg å
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Var der i går men hadde ikke no kart, så på kart når jeg kom hjem at jeg var 20m ffra inngangen skal opp dit i kveld også
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av RaggSokken Vis innlegg
Forsøkte og sende deg en PM men du svarte visst ikke:P men uansett, har du vært bortpå semenfabrikk ruinene? hørt div rykter om det dog, at de driver og bygger noe der nå, ligger borte på slemmestad, muligens jeg skal ta meg en tur til uka for og sjå.
Vis hele sitatet...
Jeg bor i slemmestad! har hvert der inne mange ganger før Mye spennende å utforske. Lett å komme inn i siloene/kuppeln!

Jeg bor i slemmestad! har hvert der inne mange ganger før Mye spennende å utforske. Lett å komme inn i siloene/kuppeln!
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Blir gjerne med til Slemmestad
Just PM meg!
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Tar dere bilder? Isåfall husk å legg ut her: http://www.flickr.com/groups/urbexnorway/

▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kan legge ut enda litt flere og oppdaterte bilder her om noen har lyst på?
Såpekoker av rang
Hmm, jeg bodde på Bærums Verk når jeg var liten. På vei til skolen (Lesterud Barneskole) passerte vi alltid
et lite, gammelt og fraflyttet hus langs veien, ved siden av en barnehage. Vi kalte det bare "det grønne huset".

Jeg aner ikke om dette står der i dag, men noe sier meg at det gjør det. Hadde vært gøy å ta en tur nå, vel 17 år senere.
Ellers husker jeg den gamle Lommedalsbanen. Husker ikke historien bak det, men jeg tror det ble brukt til
mining. Det lå ganske langt opp i Lommedalen, forbi BV, og ble brukt som en slags severdighet når jeg
var liten. Var der noen ganger i løpet av oppveksten for å kjøre gamle lokomotiver e.l.
Jeg lurer på hva som er der i dag..

Ellers er det jo en del gamle bygg og slikt langs hele elven gjennom Bærums Verk. (Hovedsaklig etter demningen som står der)
Var veldig spennende å ta sykkelturer langs hele elven og mot Kolsås når vi var små..

Anyways, jeg har ikke vært i traktene på mange år,
ting kan jo ha forandret seg. Sikkert andre her som er mer oppdatert.
Sist endret av monoid; 5. august 2011 kl. 20:01.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Sitat av Crazy-Norwegian Vis innlegg
Kan legge ut enda litt flere og oppdaterte bilder her om noen har lyst på?
Vis hele sitatet...
Det er alltid interesse for slikt vettu
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av monoid Vis innlegg
Hmm, jeg bodde på Bærums Verk når jeg var liten. På vei til skolen (Lesterud Barneskole) passerte vi alltid
et lite, gammelt og fraflyttet hus langs veien, ved siden av en barnehage. Vi kalte det bare "det grønne huset".

Jeg aner ikke om dette står der i dag, men noe sier meg at det gjør det. Hadde vært gøy å ta en tur nå, vel 17 år senere.
Ellers husker jeg den gamle Lommedalsbanen. Husker ikke historien bak det, men jeg tror det ble brukt til
mining. Det lå ganske langt opp i Lommedalen, forbi BV, og ble brukt som en slags severdighet når jeg
var liten. Var der noen ganger i løpet av oppveksten for å kjøre gamle lokomotiver e.l.
Jeg lurer på hva som er der i dag..

Ellers er det jo en del gamle bygg og slikt langs hele elven gjennom Bærums Verk. (Hovedsaklig etter demningen som står der)
Var veldig spennende å ta sykkelturer langs hele elven og mot Kolsås når vi var små..

Anyways, jeg har ikke vært i traktene på mange år,
ting kan jo ha forandret seg. Sikkert andre her som er mer oppdatert.
Vis hele sitatet...
Det grønne forlatte huset hadde vært interessant å se om stod der. Du kan ikke først sjekke med Google streetview da og slenge ut en link? Kan jo godt hende det er revet om det er lenge siden.

Lommedalsbanen blir vel fortsatt driftet som museums bane hvor man kan kjøpe bilet til turer.

Ser ut som det er et gammelt hus i skogen her... er det det?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Såpekoker av rang
Beklager sent svar. Jepp, der har du det
Kult.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av monoid Vis innlegg
Ellers husker jeg den gamle Lommedalsbanen. Husker ikke historien bak det, men jeg tror det ble brukt til
mining. Det lå ganske langt opp i Lommedalen, forbi BV, og ble brukt som en slags severdighet når jeg
var liten. Var der noen ganger i løpet av oppveksten for å kjøre gamle lokomotiver e.l.
Jeg lurer på hva som er der i dag..
Vis hele sitatet...
Lommedalsbanen drives fortsatt som museumsjernbane den dag i dag.
Må bare pirke litt: Det har aldri vært en "gammel" bane der oppe.
Det banelegemet og samlingene du ser der oppe er plassert og konstruert på plass, for å skape et museum for norske industribaner. Det er altså ikke en gammel bane som er tatt i bruk som museum, men en ren etterkonstruksjon for å skape et autentisk miljø. Lokomotiver, vogner, og andre installasjoner er fraktet dit fra andre steder

Edit: De forteller kanskje historien best selv
Sist endret av bakkus; 19. august 2011 kl. 08:21.
Såpekoker av rang
Takker for oppklaringen! :)
Sist endret av monoid; 26. august 2011 kl. 04:19.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som kjenner til hva hulen på sauejordet er for noe? Gammelt militært annlegg, eller sivilt?