Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 934
Hei alle sammen

Jeg har nå annskaffet en HP Pavilion dv9000 laptop, eneste problemet er at ettersom jeg kjøpte den brukt er alle USB portene ødelagdt av kortsluttning.

Så jeg lurer da på om det finnes adaptere fra HUN-USB til andre kontakter som er på laptoppen?. slik at jeg tilkoble usb-sticks og usb mus til laptopen f.eks: HUN-USB -> HDMI

Noen som har erfaringer?

Noen som har hatt samme problem?(kan man reparere USB kontaktene selv? verksted blir uaktuelt ettersom det koster 5k.)

Her er de kontaktene som er på laptopen:

2.0 ( 1.0 ) x ExpressCard/54 - SO DIMM 200-pin , 1.0 ( 0.0 ) x Memory
1.0 x Hi-Speed USB - Output - RJ-45 , 4.0 x Microphone - HDMI - 15 pin HD D-Sub (HD-15) , 1.0 x Modem - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - 4 pin USB Type A , 1.0 x Audio - Infrared - RJ-11 , 1.0 x Remote control - S-video output , 1.0 x Network - Input , 1.0 x Display / video - SPDIF output/headphones , 1.0 x Display / video - VGA , 1.0 x IEEE 1394 (FireWire) , 1.0 x Display / video , Audio


Mvh [COLOR="green"]Npower[/COLOR]
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Om det finnes slike adaptere som du snakker om er jeg ikke sikker på, men etter et rask google søk fant jeg denne linken hvor det står hvordan du kan reparere USB-portene dine.

Hvor lett det er vet jeg derimot ikke.
Sitat av fy0phn Vis innlegg
Om det finnes slike adaptere som du snakker om er jeg ikke sikker på, men etter et rask google søk fant jeg denne linken hvor det står hvordan du kan reparere USB-portene dine.

Hvor lett det er vet jeg derimot ikke.
Vis hele sitatet...

Takk for svar, men jeg regner med at det ikke er et sofware problem ettersom de er kortsluttet.
http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10208

Finner nok noe der til ExpressCard/54-porten din.
Noen som vet om noe slikt virker?
Sitat av noobpower Vis innlegg
Noen som vet om noe slikt virker?
Vis hele sitatet...
Tviler jeg svært sterkt på. Nettverkskortet ditt, eller noen av de andre portene på datamaskinen din, er ikke laget for å tolke noe annet enn det de er ment til å kunne tolke, altså ikke USB.
Sitat av Toak Vis innlegg
Tviler jeg svært sterkt på. Nettverkskortet ditt, eller noen av de andre portene på datamaskinen din, er ikke laget for å tolke noe annet enn det de er ment til å kunne tolke, altså ikke USB.
Vis hele sitatet...
Hmm.. så da er det bare å gå for den Deezire postet?
ja, går ikke med slike overganger da de heller er ment for å lage nettverkskabel av usb-kabelen.

Du må nokk satse på pcmcia eller express card.
▼ ... over en uke senere ... ▼
En liten oppdatering: for de som lurte så passer ExspressCard/34 i ExspressCard/54 slot ettesom begge har 26 pins

Men derimot et ExspressCard/54 passer ikke i en ExspressCard/34 slot.

http://en.wikipedia.org/wiki/ExpressCard

mvh Npower
Sist endret av noobpower; 19. november 2009 kl. 14:03.
Sitat av noobpower Vis innlegg
Takk for svar, men jeg regner med at det ikke er et sofware problem ettersom de er kortsluttet.
Vis hele sitatet...
Var ikke bare softwareløsning som var på den siden:
Check the manual that came with your laptop and find out what model of motherboard it uses, if the USB port still isn't working. Order a replacement motherboard.
Dog, kanskje en uaktuell løsning..

Det jeg lurer på er hva i all helvette har foregått på den PC'en om alle USBporter er ødelagt på hardwaresiden.?

Når en kortslutter en USBport, deaktiverer datamaskinen automatisk porten, og en får opp et advarselsvindu som forteller at den har trukket for mye strøm, med alternativ for å aktivere den igjen.
Mao. kutter den tilførselen før effekten blir så høy at den kan skade datamaskinen.. Dette skjer ved effekter høyere enn 2.5Watt.. Firewire som har samme tykkelse på banene kan en trekke 60Watt ut av.

Er det noe ala Etherkiller som er forsøkt?
Haha lol , nei det er ikke ethernet killer eller liknende (jeg er ikke så noob)
nytt hk uaktuelt koste 5 k for reprasjon(vet ikke hva det innebærer , reparering av usb portene eller bytting av hk)

Vet ikke hva som har skjedd med laptoppen men som sagt så kjøpte jeg den brukt og usb-portene var ødelagt (selger sa han hadde koblet til en defekt hub som kortsluttet alle portene.)
Sist endret av noobpower; 19. november 2009 kl. 15:27.
Idiot som koblet hubben inn i en annen etter han kortsluttet den forrige. :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av reaVen Vis innlegg
Idiot som koblet hubben inn i en annen etter han kortsluttet den forrige. :P
Vis hele sitatet...
Hehe , ja ikke vet jeg.

Beklager dobbeltposting, men slik jeg har forstått det så finnes det IKKE! Exspresscard til usb adapter....(jeg har lett mye på internett og spurt på de forskjellige forbrukerelektronikk kjedene..

Beklager dobbeltposting, men slik jeg har forstått det så finnes det IKKE! Exspresscard til usb adapter....(jeg har lett mye på internett og spurt på de forskjellige forbrukerelektronikk kjedene..