Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3823
Så akkurat på tv en reklame der de sammenlignet de forskjellige nummeropplysningene og hvor lang tid de brukte på å finne nummeret til brannvesenet. Og der ble 1888 raskest og 1881 en del tregere. Jeg vil jo tro at dette er en reklamer for 1888 og at de skal være bedre en 1881, men dette kan da umulig være lovlig markedsføring?
Det samme tenkte jeg her en dag når jeg så den der, er vel ikke lenge før de svarer med akkurat samme reklame bare at den er omvendt.

Rart om det der er lovlig markedsføring.
Jeg bruker alltid 1881, og slik som 1888 fremstiller de, så opererer de som snegler. Jeg synes 1881 er meget raske på å avgi et telefonnummer, eller svar.

Jeg tipper 1888 ikke engang ringer 1881 i denne reklamen.
prenex: Dersom 1888 ikke har ringt 1881 og reklamen gjør det klart at det er 1881 de ringer er det missvisende reklame, jeg tipper 1888 spiller med rene kort og faktisk har ringt 1881, om det er første fosøk eller de har valgt ut en passende samtale er jo noe man kan fundere på.

Kan egentlig ikke tenke meg at det er noe ulovlig, annet enn "uautorisert" bruk av 1881's merkevare (logo). Men merkelig at 1881 ikke har gitt et "svar" på reklamen.

Personlig syns jeg det er kult at 1888 er i det man kan oppfatte som "gråsonen". Ganske god begrunnelse for å benytte 1888!

Se forrøvrig her: http://1888.no/Default.aspx?section=test1
De har nok sitt på det tørre når det gjelder undersøkelsen.
Med tanke på at Rimi måtte endre slagordet sitt fra "Vi gjør Norge billigere" til "Alltid billig" på grunn av sidesparket til konkurrentene, så burde jo dette vært ulovlig også. Men mulig det er andre regler. Jeg tenkte også på dette da jeg så reklamen.

Og var det ikke en Burger King-reklame som lød "og du - vi er billigere enn mcdonalds!" på slutten også? Slike ting er for meg merkelig.
Mener at det eksempelet som ble nevnt om Burger King var ulovlig, om jeg husker rett må gudene vite

Tele2 hadde også en kampanje der de skrøt av at de var SÅÅÅ masse billigere enn både Telenor, Chess og NetCom.
Forutsatt at informasjonen er korrekt, ser jeg ingen problemer med å vise til konkrete eksempler hvor produktet til selskapet deres er billigst. Det er jo utvilsomt nyttig for forbrukerne.