Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 16803
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar

<FONT COLOR="Navy">Tenkte bare jeg sku skrive litt om FALSK ID!! </FONT c>

her er et lite trix til de som vil ha fake leg!!
scan inn bankkortet ditt på begge sider. Endr årstallet i et grafikk edit program. Print ut på en foto printer på foto papir.
Legg en eller to pappbiter (som er klipt like store som bankkortet) imellom forside og bakside. Deretter putter du hele greia inn
i en sånn plast sak som er for å beskytte kortet mot riper og stuff... kanskje litt knotete fortalt men..
Dette funker veldig bra som falskt leg... fyr jeg kjenner får plutselig kjøpt øl og røyk overalt...
Skrevet av {xYodax}


En annen metode som fungerer fint :
Få ta i en skalpel, et ark LetraSet (Samme font som årstallet på bankkortet) og blank neglelakk.
Skrap uhyre forsiktig vekk de tallene du skal forandre, legg på de nye med LetraSet og ta neglelakk over ...
Krever litt stødig hånd og nøye arbeide, men ser veldig pent ut når du er ferdig.
Synes ikke hvis du ikke holder kortet opp mot lyset for å finne brudd i ytre film ... og de pleier de ikke å gjøre hvis det ikke
er soleklart at du er 15 år yngre enn det leg'et sier ...
Skrevet av /Pose Fant


Hvis du har ett DNB INTRO kort kan du bruke en nål/skalpel eller.no til å skrape bort det siste tallet.. feks.. Hvis du er født i83..da skraper du bort streken midt i 3 tallet.. også tar du nålen(whatever) og skraper ett spor rundt hele 3 tallet..slik at det blir ett spor til ett 0 tall..Så tar du en svart kulepenn og tegner forsiktig innisporet der du har risset ett nulltall.. hvis du har gjort det skikkelig så vil det se bra ut.men passpå når du skal skrape vekk streken i 3 tallet så må du gjøre det forsiktig slik at ikke skrape merkene blir synlig..
Selfølgelig er ikke dette perm..men alikevel så kan du jo bare tegne over med en svart penn i ny og ne.. du ser jo det selv når skriften begynner å bli "fissen".
Vet at det funket på andre tall oxo.. som 4 ogsånn..da skarper du bare vekk 60 graders vinkelen(eller.no) i 4 tallet slik at det blir stående ett 1 tall tilbake..Også gjør du det samme som er gjort over..
hvis du er født i 82 så er det jo ikke så mye vits med falsk legg..(utenom du er født seint på året da http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif men sant.. det finnes sikkert mange måter så det er jo bare til å prøve.. http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif(ett tips: du må kansje (lurest liksom) skrape litt rundt på kortet slik at det ser ut som at det er litt skrapt på fra før av..eller du skraper litt forsiktig på de andre tallene bare sånn at det ser ut som det bare har blitt sånn naturli.. http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif
Skrevet av . http://www.iblis.nu/ubb/frown.gifsp3q):.

-sp3q
Hva med å samle sammen noen flere tips og så sende inn som artikkel? Sikkert mange småunger som ville bli glade for det.

------------------
Westside till I die
Noe sier meg at disse sakene var beskrevet ordrett på Radikal for ca 1 år siden.
Yeeppp.
Originally posted by Fleinsopp:
Noe sier meg at disse sakene var beskrevet ordrett på Radikal for ca 1 år siden.
Yeeppp.
Vis hele sitatet...
Men det var sp3q som skrev det da også..
Han har kontrollen med det å fake leg http://www.iblis.nu/ubb/biggrin.gif



------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Jo jeg skrev en identisk post på radikal for ett år siden eller.no

men grunnen til at jeg har postet det her også er at jeg får så mange mailer om fakeID!! og jeg hater å svare på mail så jeg bare poster det..slik at hvem som vil får se!!!

well.. men okay.. hvis folk skal skrive mail og det er viktig svarer jeg da =) hehe..
er ikke vanskelig!!

-sp3q
Bare for å være litt seriøs, moralsk og alt det der, de som bruker falsk leg, bør være opps på risikoen, og følgene som følger med dersom du blir tatt med falskt ID-kort. Ei på samme skole som meg fikk en saftig bot for å ha falskt leg...
det er ikke værre enn å ha to legg, en under 16 og en falsk over 18. http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

Men for min del får jeg heller noen kjøpe øl og slikt...

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
▼ ... over et år senere ... ▼
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Risiko, ja... Bare som en opplysning til de som vurderer å skaffe seg falsk leg: Hvis du er så uheldig å bli tatt, og vedkommende melder fra til politiet, så kan du, hvis du er rikitg uheldig, risikere å tilbringe noen måneder bak lås og slå. Og få en fin anmerkning på rullebladet ditt. Dette er selvfølgelig lite sannsynlig, men det kan skje. Og politiet ser ikke alltid like mildt på dokumentfalsk. Prøv å vise din falske leg til en politimann, eller tenn på en hundrings foran ansiktet hans, og jeg kan garantere at du blir tatt...
...jo ikke så mye vits med falsk legg..(utenom du er født seint på året da http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif men sant.. det finnes sikkert mange måter så det er jo bare til å prøve.. http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif(ett tips: du må kansje (lurest liksom) skrape litt rundt på kortet slik at det ser ut som at det er litt skrapt på fra før av..eller du skraper litt forsiktig på de andre tallene bare sånn at det ser ut som det bare har blitt sånn naturli.. http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif
Skrevet av . http://www.iblis.nu/ubb/frown.gifsp3q):.

-sp3q [/b][/quote]


de derre linkan verka jo ikkje...
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
vel, fake legg er noe dritt. Egentlig så er det greit nok hvis du klarer det, men faker du noe å blir tatt kan du i værste fall bli tatt for dokumentforfalskning, og det er den eneste forbrytelse i norge med minimumsstraff. Tro meg, det er noe dritt. Kjenner en som ble tatt for å fake penger (penger og id går faktisk for det samme) og han fikk beskjed om at ble han dømt noe som var MEGET sannsynelig så kunne han se frem til 3 år bak murene. Noe møkk. Det beste er å låne legg fra noen som ligner litt på deg selv. Ett annet tips er å bare si: "Jeg har legget her ett sted" så begynner du å rote rundt i lommene, i 9 av 10 tilfeller sier de faktisk; Det er ikke så farlig... De bare sjekker deg..

Ekstra til alle buss-snikere. ta vare på alle bilettene du har fra bussturer, samme faen hvor gamle de er. Lag deg en GOD haug og legg disse i lomma. Neste gang du sniker og det er kontroll, hold opp haugen med maaaaaaaasse biletter i, så ser du fort om kontrolløren gidder å gå igjennom de. Dette funker faktisk, en fyr jeg kjenner har prøvd

Når det gjelder det første bankkort greiene, så har det blitt prøvd, og det funker

Good Luck people
Better than thou.
Opprinnelig postet av tkddude
...jo ikke så mye vits med falsk legg..(utenom du er født seint på året da http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif men sant.. det finnes sikkert mange måter så det er jo bare til å prøve.. http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif(ett tips: du må kansje (lurest liksom) skrape litt rundt på kortet slik at det ser ut som at det er litt skrapt på fra før av..eller du skraper litt forsiktig på de andre tallene bare sånn at det ser ut som det bare har blitt sånn naturli.. http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif
Skrevet av . http://www.iblis.nu/ubb/frown.gifsp3q):.

-sp3q
Vis hele sitatet...

de derre linkan verka jo ikkje...
Vis hele sitatet...
Det er ikke linker. Det er url'er til de gamle smiliene, fra når nFF brukte uBB. Se etter når posten er skrevet, og legg også merke til at han ikke har sagt noe om noen bilder eller noe slikt..
oy.. *flau* sorry.. hehe
▼ ... flere år senere ... ▼
vurderer å kjøpe kort fra Photo-ID.co.uk...
Noen som vet om man får postoppkrav i posten å må hente det på postkontoret ellr får man det rett i posten med regning?
Jepp det funker med regning i postoppkrav, lurer på om jeg skal bestille et selv. Har tenkt meg til Molde om et par uker kanskje, på tur med noen kamerater. Da er jeg sefa på pubbene.

Noen med personlig erfaring?
I Oslo, på de fleste utestedene (kjenner kune et par dørvakter på "under 20-års"-steder), er det slik at de vet om disse fake legg'ene. De ber ofte om et annet eksemplar, det vil si annen legitimasjon, dessuten merker de fort at folk ikke er så internasjonale som de vil.

Snakker kun for et par vakter på et par steder, men jeg vil tro dette er en nokså generell holdning. Det at de slipper inn underårige jenter uten å se like nøye på legg + at de ofte skylder på kleskode på gutter de mener er for små, er også vanlig, men hele poenget mitt er at jeg i Oslo for tre måneder siden så to gutter ble fratatt slike "photo-id"-legg. Om det var lov å ta fra dem vet jeg ikke, men de ble nokså redde, så de sa ingenting.

Har forøvrig merket at veldig få står med UV-lampe eller slikt ordentlig lys, ettersom køene ofte er ute, og de ikke løper rundt med UV-lampe, så en kamerat som lignet da har var litt yngre, eller veldig god skraping er nok det som skal til. Ser du litt eldre ut, eller tilsynelatende kommer "sammen" med noen som er klart over 18 er det også lett. Men det største problemet jeg har sett er at folk stresser seg opp og driter seg ut unødvendig, f.eks. på personnummer osv. Pugga rekka så godt at du drar den baklengs når du svarer og begynner svette og alt.

Uansett, du bør ha en plan B for de Photo-ID forsøkene på å snike inn.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Viss du bruker et Intro kort er det beviss på at man er under 18. Hjelper lite med et intro kort som viser at du er 20.
Sitat av SD
I Oslo, på de fleste utestedene (kjenner kune et par dørvakter på "under 20-års"-steder), er det slik at de vet om disse fake legg'ene. De ber ofte om et annet eksemplar, det vil si annen legitimasjon, dessuten merker de fort at folk ikke er så internasjonale som de vil.

Snakker kun for et par vakter på et par steder, men jeg vil tro dette er en nokså generell holdning. Det at de slipper inn underårige jenter uten å se like nøye på legg + at de ofte skylder på kleskode på gutter de mener er for små, er også vanlig, men hele poenget mitt er at jeg i Oslo for tre måneder siden så to gutter ble fratatt slike "photo-id"-legg. Om det var lov å ta fra dem vet jeg ikke, men de ble nokså redde, så de sa ingenting.

Har forøvrig merket at veldig få står med UV-lampe eller slikt ordentlig lys, ettersom køene ofte er ute, og de ikke løper rundt med UV-lampe, så en kamerat som lignet da har var litt yngre, eller veldig god skraping er nok det som skal til. Ser du litt eldre ut, eller tilsynelatende kommer "sammen" med noen som er klart over 18 er det også lett. Men det største problemet jeg har sett er at folk stresser seg opp og driter seg ut unødvendig, f.eks. på personnummer osv. Pugga rekka så godt at du drar den baklengs når du svarer og begynner svette og alt.

Uansett, du bør ha en plan B for de Photo-ID forsøkene på å snike inn.
Vis hele sitatet...
Hvis du stikker til trafikanten og skaffe deg stamkort som reserve når de spør om annet legitimasjon sier du at du bare har med deg måndeskortet ditt
For min del har eg tilgang på ein skrivar laga av www.datacard.com SP35 for å vere nøyaktig. Då er det ingen problem å skrive ut grafikk på plastikk kort. Det blir brukt på jobben min til å produsere nøkkelkort med identifikasjon. Bilde tittel etc. Noko som gjer forfalskning enkelt. Har ikkje bruk for det siden eg er gammel nokk til å gjere det eg vil.

Ville bare friste alle som er mindreårige her :P Trur ikkje det er noko problem å få kjøpt ein slik skrivar for noken laken. Forhandleren som jobben min kjøpte den gjennom heiter Cardtech: www.cardtech.no

Dei selger og kort med og uten RFID og magnetstripe, samt blanke kort. Blanke kort kan du og få kjøpt av ditt lokale profilerings selskap til 1 kr. stk. ca.
Ha ha, så på A-kortet mit i dag og fant ut at de har skrevet 1990 isteden for 1992
Sitat av Nepsus
Ha ha, så på A-kortet mit i dag og fant ut at de har skrevet 1990 isteden for 1992
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du har legg tilsvarende en 16-åring?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ivioyner
Gratulerer, du har legg tilsvarende en 16-åring?
Vis hele sitatet...
Da kunne han kjøpt tobakk viss det var 30 juni 1996...8)
Forresten det der med fotoark og skriver funker som snus. Og hvis du ser at legget ditt ble litt for dårlig er det ikke værre enn å legge det i plaslomma i lommeboka eller en kortholder eller.no.
Var i ute i Oslo med legget forrige helg. De spør som oftest ikke om leg, men hadde en kompis som ble driiita full, så da måtte de spørre. Ingen som tok seg bryet med å ta ut kortet ;]
Denne funker også bra.. Bare synd at den ble stengt av Golder..

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=66538
Hehehe, er jo ikke noe fordel det da. Bortsett fra at han får kjøpt 2 år tidligere. Men er jo ikke noe vits og drive og fake ID visst man blir tatt, er jo ALDRI noe problem og få tak i øl,snus,røyk og lignende fordi som er innenfor det der, de fleste har vel kontakter? Jeg kjenner mangfoldige folk som kan skaffe slikt til meg, er aldri noe problem, kan ikke tenke meg det er det for mange andre av dere heller, selv fikk jeg kjøpt snus her i Bergen.

Ps: Jeg snuser ikke fast, bare til kos av og til:P

Men seff, er digg med litt eksperimentel bruk da! Prøve litt, men ikke utvikle avhengighet. Lykke til for dere som har planer om og fake ID

Og jeg er 14år!
▼ ... over et år senere ... ▼
har prøvd å fake vanlig bank kort, men har bare paint å redigere med så det ser ikke ekte ut.. kan noen legge ut bilde av fram siden å bak siden av et norskt bank kort som det står at personen er 18? bilde greiier jeg å ordne selv det er null stress
Sitat av speq Vis innlegg
Legg en eller to pappbiter (som er klipt like store som bankkortet) imellom forside og bakside. Deretter putter du hele greia inn
i en sånn plast sak som er for å beskytte kortet mot riper og stuff.
Vis hele sitatet...
Mener du virkelig at jeg skal pøte en tykk papp bit inn i en laminerings maskin ? Vil ikke det kanskje, [COLOR="Red"]ødelegge[/COLOR] maskinen ?

Kanskje å bruke et videokort, medlemskort av noen form som er i samme størrelse som et vanlig kreditt kort ville fungert bedre ?
Sist endret av thecakeisalie; 1. desember 2008 kl. 22:54. Grunn: Brilliant idea :D
kjiipt å bli tatt med falsk legg! ble busta på svenskebåten for noen år tilbake, hadde bestilt biletten og alt under et annet sit navn.
De ble ikke serlig blie og ble tatt på svenskesiden, der er straffa for falsk legg opp til 2år... heldigvis klarte jeg og vri meg unna og slapp alt pese, men vis han ville, han som tok meg, kunne han ringt snuten i sverige og lagd et helvete...
Riktignok ikke like strenge på det i norge, men du får en bot som svir, spess når du er mellom 15-17 år og ikke har særlig inntekt
haha greit kommer du til slakke kassa damer, så sjekker de sånt halvferdig greier, mens skal du inn på byen med det så tar de det fra deg, muligens holder deg til polti kommer for å få en HEFTIG bot får dokument forfalskling
har prøvd å fake vanlig bank kort, men har bare paint å redigere med så det ser ikke ekte ut.. kan noen legge ut bilde av fram siden å bak siden av et norskt bank kort som det står at personen er 18? bilde greiier jeg å ordne selv det er null stress svare?
Når man skal bestille fra photo-id.co.uk, Er det lurest å legge inn sitt ekte navn? eller bare finne på et random et? )

Vurderer å skaffe fake legg, bare for røyk å snus på bensinstasjoner da. og litt ellers.
For alle dere som vil bestille et id-kort fra photo-id.co.uk ville jeg helst sett for deres egen skyld at dere lot være. Det funker på nattklubb og hvis dere vil kjøpe snus i sjappa på hjørnet, men hvis dere skal prøve dere å kjøpe alkohol så skal det ikke mer enn en litt under middles oppegående person til å lure på hvorfor en norsktalende person vil trenge et "national identity card", og tro meg den unnskyldningen: Jeg har studert i utlandet funker SJELDENT (har prøvd).
Så utifra egen erfaring er det nok lettere å dra til en litt luguber sjappe for å kjøpe røyk eller snus uten leg, enn å prøve seg på nærmeste shell stasjon MED falsk leg. Du kommer i noe helvetes bråk hvis du møter feil person.

Dessuten har de fra photo-id vært så snille å kasta på et EU merke på de fleste national identity kortene, og det skal ikke så mye til å skjønne at det ikke er noe riktig når du har EU flagget med en diger "E" midt i.
Hva med å låne legget til en som ligner, men er eldre enn deg? Da kan du jo ikke bli tatt for å forfalske... I tillegg, hvis du blir tatt kan du jo bare si at du tok feil. De kan kanskje ikke selge\slippe deg inn, men de kan heller ikke straffe deg (Tror jeg).
Shalabais, da blir du tatt for Id-tyveri. med en straff som svir på pungen.

Setningen med feil legg har de fleste hørt før
Mulighet for at de ikke bryr seg, men er risken verdt det?
Ok, takk for opplysningen. Jeg har en venn som driver med dette og trodde det var helt greit. Jeg bør kanskje advare ham.
Sist endret av shalabais; 2. desember 2008 kl. 23:18.
Sitat av shalabais Vis innlegg
Hva med å låne legget til en som ligner, men er eldre enn deg? Da kan du jo ikke bli tatt for å forfalske... I tillegg, hvis du blir tatt kan du jo bare si at du tok feil. De kan kanskje ikke selge\slippe deg inn, men de kan heller ikke straffe deg (Tror jeg).
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen jurist - ta det for det det er verdt.
Det er forskjell på kun låne en annen sin legitimasjon og benytte en forfalsket én straffemessig.

Hvis du låner legitimasjonen til noen andre kan du etter straffeloven § 372 straffes med bøter eller med fengsel inntil 3-5 måneder. Link til lovedata
Den som overlater legitimasjonen sin til andre kan også straffes med fengsel inntil 3 måneder.

Bruk av forfalsket legitimasjon er straffeloven § 182. Gir mest sannsynlig 2 år.

Begge deler er straffbart, men §372 en mindre straffbart enn §182. Dette fordi § 372 en forseelse. I følge straffeloven er forsøk på en forseelse ikke straffbart etter straffelovens § 49. (Husker jeg feil, får noen rette meg. Referer til min første setning)

Altså hvis man ikke lykkes med å bruke ukorrekt legitimasjon (ikke falsk-men heller ikke din) blir konklusjonen at du ikke kan straffes - kun hvis du lykkes med å "lure" noen med det.
Misforstå meg rett. Blir du "busta" får du stress. Politiet kobles inn og foreldre varslet osv, men blir ikke straffet med bøter eller fengsel.
Derimot han som låner ut legitimasjonen sin kan fortsatt bli straffet.

Ole
Sist endret av _Ole_; 3. desember 2008 kl. 20:03.
God info Ole.
Jeg har ikke dette problemet nå, men jeg husker for noen år siden at jeg hadde det gamle bankkortet til en kompis av meg.
Jeg to et viskelær og "visket" ut bildet hans.
Det var aldri noe stress å komme på byen med det, for kortet var så slitt fra før,
at de bare tok en titt, og slapp meg inn. da var jeg nesten 17, og gikk inn på 20 års grensa..

Kanskje ikke så lurt, men jeg kom i allefall inn.
Kunne vært litt kjipt om noen ropte på meg med mitt ekte navn, og det sto feks Fredrik på kortet.
Da hadde jeg blitt kasta på hue å ræva ut igjen!

Alikevel.. IANAL!
Men sant skal sies! Blir du straffet for noe, og er under 16, så kan de ikke smukke deg i kasjotten.
Tro meg! Det vet jeg.
På en annen side. Er du akkurat fyllt 16, og blir tatt for dette, så må du nok følge straffeloven på lik linje med alle andre, og du blir hevet inn i en 2 års periode + at du får en bot som svir, ettersom inntekten din sikkert ikke er så høy!

OT:
Buss selskapet her i Ålesund bruker 175KHz RFID kort. Jeg har altså et sant kort, og vil ha en kombinert leser/skriver samt programmerer.
Gratis buss er jo alltid greit uansett hvor gammel man er!
Am I right?
Kort får jeg lett tak i, men det er litt verre med skrivere..
De er vanskelig å finne, og jeg betaler lett opp mot 10k for noe slikt!
For å være RIKTIG moralsk og etisk riktig, så er det strengt tatt en grunn for at det i det hele tatt er 18 års og 20 års grenser på klubber, tokbakk og alkohol..
Når man er ung så gjør man mye domt, tar mange domme valg - det er for å prøve å "forsikkre" at ungdom tar skader av tobakk, alkohol osv ved å nettopp ha innført disse aldersgrensene.

Altså.. Man lar ikke en 12 åring kjøre lettmotorsykkel på veien? dette vil man helst unngå, ergo man trenger å være fyllt 16 og ha lappen for å gjøre dette.

Hvorfor skal det være så greit å da la en 16 åring, kjøpe/få tak i sprit og brennvin?

Jeg sier det bare, moralen her ligger ikke bare i at det er feil å ha fake id. Aldersgrensene er til for å beskytte.

Selv! riktignok, så var de en stor pain in the ass når jeg var mindreåring:P
Sitat av Bassalf Vis innlegg
For å være RIKTIG moralsk og etisk riktig, så er det strengt tatt en grunn for at det i det hele tatt er 18 års og 20 års grenser på klubber, tokbakk og alkohol..
Når man er ung så gjør man mye domt, tar mange domme valg - det er for å prøve å "forsikkre" at ungdom tar skader av tobakk, alkohol osv ved å nettopp ha innført disse aldersgrensene.

Altså.. Man lar ikke en 12 åring kjøre lettmotorsykkel på veien? dette vil man helst unngå, ergo man trenger å være fyllt 16 og ha lappen for å gjøre dette.

Hvorfor skal det være så greit å da la en 16 åring, kjøpe/få tak i sprit og brennvin?

Jeg sier det bare, moralen her ligger ikke bare i at det er feil å ha fake id. Aldersgrensene er til for å beskytte.

Selv! riktignok, så var de en stor pain in the ass når jeg var mindreåring:P
Vis hele sitatet...
Ja, men det er bare for å få tak i alkohol på en lettere måte. Vist en 16 åring vil ha sprit, så får han tak i det ^^
Sitat av AcconeX Vis innlegg
Ja, men det er bare for å få tak i alkohol på en lettere måte. Vist en 16 åring vil ha sprit, så får han tak i det ^^
Vis hele sitatet...
Så rett så rett Jeg fikk tak i det, så regner med at ting ikke har forandret seg så mye på 4 år:P
Jeg ville bare påpeke det som alle andre glemte å påpeke
nemlig hva som er nøyaktig moralsk rikitg å gjøre
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvorfor ikke prøve og gjøre det litt proft? :P
drpermis.com